"Birarada yaşamı savunalım"
18 Kasım 2007 - Tünel / Beyoğlu
İstanbul Milletvekili Ufuk Uras, ’Birarada yaşamı savunalım" mitinginde basın açıklaması yaparken...
Eleştiri ve Yorumlar
ilkellectuel
ömer faruk akbıyık
BİRLİKTE YAŞAMAK sanatı zor bir uğraştır-tehlikelidir ve yorucudur-bu sözcükleri bosnalı bir ana söylemiş olsaydı-ve tarih bilincimiz yugoslavya da saraybosnalı gençlerin kanı niye kardeşiliğin karra çukuruna akar.
sırbistan yalnızca bir sonuçtur-karadağ ve kosova sadece birer meyve!bunu saraybosnalı bir anne söylemiş olsaydı-bizim hünerimiz olamadı bir arada yaşamak-çocuğumun öldüğü çukuru bile bilmiyorum ille de hepimiz aynı ülkenin aynı aprtmanın farklı illerinde -dairelerinde oturan farklı kültürlerinden insanlarız.
bizler için birarada yaşamak katledilmiş çocuklarımızın öldürüldüğü o soğuk zaman dilimidir.
bugün burada birarada yaşamı savunuyoruz-ama birileri mızmızlanıyor-tarihin üvey çocukları kendi paylarını istiyorlar herşeyden!
kuzey ırak anayasaında yerel azınlıkların (türkmenler dahil)kültürel hakları, anadilde eğitim hakkı anayasal güvenceye alınmış.
bugün türkiye bm medeni siyasi haklar sözleşmesine taraf -çocuk haklarıyla ilgili bölümünde bu uluslararı sözleşmenin-çocukların kendi anadillerinde eğitim görmeleri bir temel insan hakkıdır.buna türkiye çekince koymuş...yani türkiye bu hükmü uygulamıyor.
barzaniyi aşiret reisi gören bir zihniyet-devlet onun anayasasının çeşitliliğine sahip olmamsı ne kadar ilginç-komik.
şu olay oldukça komik yok kürt kardeş-pkk kalleş!yok başka neler-güzel bir oyun aldatmaca-siz bırakın masal anlatmayı-şunu bunu teörist ilan etmeyi, bu ülkenin ulusal talepleri olan ve kendi uluslaşmasını gerçekleştiren bir halkın taleblerine cevap verin.
Türkiye ulusdevlettir ama bunu gerçekleşitrememiştir-çok kültürlü bir coğrafyada asimile gerçekleşmezse-tek ulus oluşumu imkansız-türkiye bugün onun sıkıntılarını yaşıyor.
birlikte yaşayalım ama bu tek ırkın ulusal dayatmasıyla mümkün değil!diğerleri içinde başka secenekler var-sizin yalan tarihinizin salyası aka dursun -bir halk kendi çocuklarını kendi anadilleriyle isim takabilmek için mücadele verdi-ve bunda başarılı oldu-
birlikte yaşamı şiddetle reddedenler korkarım yarın birlikte niye yaşamayalım diyecek!
çünkü diğerleri bugünden hazır
başka yaşamlara
2 ay önce yazılmış
yelkovan84
Arkadaşlar, herşeyden önce ve öte sağduyuya ihtiyacımız var. Biraz kavram münakaşası yaparsak nerede durduğumuzu görmemiz gerekmeli. Evvela bu sağduyu kelimesindeki sağ, bildiğimiz sağdan geliyorsa hiç sağduyuları yok, görmek lazım (espiriydi)
Yapılan eleştirilere, yorumlara baktım. Dönüp dolaşıp bir Kürt sorunu üzerine yıkılmış her şey. Tanımlardan, yönlendirmelerden sıyrılalım artık, kendi bakış açımızı ve fikirlerimizi oluşturmalıyız. Hele fotoğrafla ilgilenen, hayatı görünenin dışında-muhalif yorumlayabilecek kişilerin böyle düşünmemesi lazım, en azından.
Durup kendimize sormalıyız. Kürt nedir, Kürt sorunu nedir, azınlık nedir, terör nedir, terörist nedir, halk nedir, devlet nedir, iktidar nedir, o nedir, bu nedir? Sormalıyız. Haklarında yeterli derecede bilgiye sahip miyiz?
Elinde silah olan her tür güce karşıyız. Biliriz ki silahın olduğu yerde zorbalık ve şiddet vardır. Nazilerin yaptığı soykırım neyse eline silah alanların yaptığı da odur. Ha 1 kişi olsun, ha bin. Halkları birbirine düşürense egemen söylem ve devlettir. Devlet kurumu temelden sorgulanmalıdır. Halk, polisine güvenemezken devletine nasıl güvensin. Güvenlik vb. ihtiyaçlar havada kaldı hep. O yüzden bir arada yaşamayı savunmalı, ortak bir direniş, bir haykırış, çöktüğü yerden tekrar kalkış için. Bunun nüvelerini de Ufuk Uras gibi şahsiyetler atacak kanımca.
Kafka Dönüşüm’de Samsa’nın dev bir böceğe dönüşümü anlatır. Hayat, onun için epey değişmiştir. Hayatın bizim için de bu denli değişmemesi için BİR ARADA YAŞAM, DOSTÇA VE KARDEŞÇE...
22.11.2007 13:25 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Çok teşekkür ederim ilginiz ve yorumunuz için. Gerekli mesaj, alınması gereken kişiler tarafından alındı sanıyorum. Desteğiniz için teşekkürler...
22.11.2007 23:03 tarihinde yazılmış
amigraa
Fırat Çağın
Türkiye'de özellikle bir arada yaşamak, tek fikir, tek düşünce, tek bayrak ve tek milletin bir arada yaşaması isteniyor. Yapılan yorumlar, hakaretler de göz önüne alındığında bir şey daha ortaya çıkıyor. Çünkü insanların;
özellikle de bu tip durumlar için yeterli bir kelime haznesi yok. Aynı kalıplar etrafında şekillenen cümleler ve sonunda taçlandırdıkları "Ya sev ya terk et" nidaları bütün dertlerini anlatmaya yetiyor. Yazıktır. Bir şeylere karşı çıkılabilir. Ama yüzlerce kişininin aynı şeye aynı kelimelerle karşı çıkması, o sık sık övündükleri paşalarının ders kitaplarından çıkardıkları soru işaretlerinden kaynaklanıyor ey "Karşılar". Ders kitaplarımızdan paşaların çıkardığı her soru işareti yerini yüce atalarımızın kazandıkları zaferlerden başka hiçbir şeyle doldurulmuyor. İlginçtir ki o zaferler de aynı yazı kalbıyla yazılmış, aynı nidalarla son bulmuş. Uyanma vakti.... Bir arada yaşamayı isteyenlere saldırmaktansa dilimize takılan pırangalardan ayrılma vakti. Sözlüklerimizi atıp yerine yeni, farklı, duyulmamış kelimeler ekleme vakti. Ve ne olur sözlüğümüzün ilk kelimesi "BARIŞ" olsun...
21.11.2007 16:05 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Şu gerçeği bir kez daha gördük ki; BARIŞ sözcüğü korkutuyor insanları. "Biz"den olmayana yaşama şansı yok! Koca bir hayatı algılayış şekli bu.
Düşüncelerinizi paylaştığınız ve desteğiniz için çok teşekkür ederim...
21.11.2007 16:48 tarihinde yazılmış
corumlu
erkan bayatlı
Birlikte yaşayalımmış ama kiminle birlikte yaşayalım? Geçmişten beri kapı komşularımız olan, zamanında birlikte savaştığımız, birlikte aynı değer yargılarımız için kan döktüğümüz, birlikte sevindiğimiz, birlikte üzüldüğümüz kürt kardeşlerimiz için mi bu söz. Yoksa eli kanlı, bebek katili bir avuç çapulcu ve onun gibi düşünenler için mi?. yok arkadaş ben çapulcularla katillerle birlikte yaşayamam. Yok ilk saydığım Kürt kardeşlerimiz içinse zaten onlar bizim içimizde birlikte yaşıyoruz. Aynı haklara sahibiz.
Hatta onları öyle benimsemişiz ki (Misak-ı Milli sınırları içerisinde yaşayan herkes Türktür) diyerek onları etnik kökenleri ayrı bile olsa kendimizle özdeşleştirmişiz. Bu ülkede bölücülük yapmaya gerek yok. Bu ülke hepimizin.
20.11.2007 11:49 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Birlikte yaşam, salt Kürtleri kapsayan bir kavram değildir. Size, "Kürtlerle beraber yaşayalım" demiyorum ben. Hep birlikte; dini, dili, mezhebi, etnik kökeni, siyasi görüşü, rengi vs ile birarada yaşayabilelim, demeye çalışıyorum. Bu neyin önyargısıdır ki böyle, salt Kürtler geliyor aklınıza... Bu fotoğraf; Kürt sorununa dikkat çekmeye çalışan, Kürtlerle ilgili birşeyler anlatmaya çalışan bir fotoğraf değildir. Yazdıklarınızın fotoğrafla uzak yakın ilgisi yok yani. Aynı saatlerde ve peşpeşe gelen aynı tarzdaki eleştirilerin tesadüf olmadığını düşünüyorum. Siyasi bir tartışma için bu fotoğrafı açıp bakacaksanız, lütfen hiç açmayın. Ve lütfen, önyargısız bir şekilde bakın fotoğrafa.
20.11.2007 19:59 tarihinde yazılmış
corumlu
erkan bayatlı
fotoğraflara önyargısız bakmamızı istiyorsanız öncelikle siyasi bir fotoğraf koymamanızı tavsiye ederim. kürt meselesinin yoğun olduğu şu günlerde ufuk urasın arkasındaki kelimenin ne tarafa çekileceğini sizin düşünmeniz gerekirdi. yazdıklarımın arkasındayım. Türk milleti içerisinde yaşayan ve kökeni ne olursa olsun türkiye yasalarını kabul eden herkes ile birlikte yaşamayı bilmiştir. Bu kürt kökenli de olabilir. ermeni kökenli de. sorun şu ana kadar dillendirilmeyen ayrımcılığı bazılarının dillendirmesi. dini ise ne olursa olabilir içerisinde bulunduğu milletin bir parçası olduğunu kabul edebilen herkes kardeşimiz. amaki birlikte yaşayalım dediğiniz zaman işler değişir. zaten birlikte yaşadığımız insanlardan başka kiminle yaşamamızı beklersiniz. siyasi bir karekter ve arkasında bir yazı siz olsanız ne düşünürsünüz eleştiri almanız gayet normal. bir de size bu fotoğrafı siyasi bir düşünce ile mi yoksa fotoğrafın eleştirilmesi bakımından mı koyduğunuzu sormak isterim çünkü ben eleştirecek bir fotoğraf göremedim.
21.11.2007 09:23 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
"Gazetecilik" kategorisinde paylaşılan bir fotoğraf. Lütfen diğer yorumları da okuyun birşeyler yazmadan önce. Herkese aynı şeyleri yazmaktan sıkıldım. Fotoğrafın verdiği bir mesaj var ve asıl ilgilendiğim de bu oldu. ÖDP Genel Sekreti benmişim gibi bir hava esti.
21.11.2007 16:44 tarihinde yazılmış
syanardag
Sönmez Yanardağ
"ÖDP Genel Sekreti benmişim gibi bir hava esti. ",bravo yani sonunda anladın.
Fotografa ilk yorumumda; FotografSanatçısı Ardadaş kusura bakması,çekilen her kareye saygım var diye başlamıştım.Benim itirazım Ufuk URAS ve "birlkte yaşamı savunma" kavramlarının, yakın geçmişte takındığı tavra baktığımızda ;örtüşmediği idi.
Bana ve benim gibi yorumlayanlara ilk saldıran,Barış karşıtıymış gibi gösteren; salyalar saçmaktan,Terbiyesizlik ve pervasızlıkla suçlayan sensin.
Bu tavrını;başarısız ve -seninde itiraf ettiğin gibi yanlış seçilmiş-fotograflarının -senin o çok önemsediğin puan alamamasının getirdiği hırçınlığa bağlıyorum.Fotografla puan toplayamıyoruz,siyasetle parsa toplayalım,misali:)
Ama ne kadar kendini yırtsanda, puan veya puanlar kazandıramamışsın,fotograflarına.
" aklını(!), eleştiri yazan insanlara laf yetiştirmek için değil, iyi fotograf nasıl çekerimi planlamak için kullan"
23.11.2007 01:52 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Çünkü kullandığın ifadeler son derece terbiyesizce idi; hala da öyle! Ayrıca bu zeka özürlü yorumla atladığın ayrıntıyı da belirteyim: Fotoğraf, puanlamaya kapatıldı daha o gün! Yoksa sizlerin zihniyetine inat, insanlar tam puan bile veriyorlardı fotoğrafa. Bence böyle aklı evvel yorumlarla uğraşacağına, mümkünse ne bu sayfaya gel ne de birşeyler yaz. Yorumların büyük çoğunluğu, bu tahammülsüz tavırlarınıza cevap oldu zaten. Aklınızın yetmeyeceği konularla uğraşmak yerine, gidin ve kendi meşrebinizce başarılı fotoğraflar çekin!
23.11.2007 17:14 tarihinde yazılmış
corumlu
erkan bayatlı
1998 yılından beri gazetecilik sektörünün içerisinde aktif olarak çalışan birisi olarak gazetecilik mi yoksa yanlı olarak yapılan bir hareket mi bunu kestirebilecek bir insanım. siz ÖDP genel sekreteri olmayabilirsiniz ama sergilediğiniz fotoğraf aynı düşünceleri paylaştığınız intibasını uyandırıyor zaten.
Bir de size yöneltilen eleştirilere tahammülsüzce sizin deyiminizle zeka özürlü cevaplarla karşılık vermeniz üstüne üstlük bir de gazetecilik alanında işaretleme yaparak gazetecilik kültürünü ve anlayışını benimseyememiş olmanız beni gazeteci olmaktan utandırdı. bu sektörde sizin gibi kendini bilmezler varsa bu meslek ölmüş demektir.
24.11.2007 13:00 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Bakın Erkan Bey, sıkılmaya başladım artık! Burada ne siyasi düşüncemi açıklamak ne de siyasi bir tartışmaya girmek niyetindeyim. Hele mesleki bir tartışmaya girmeye hiç niyetim yok. Ama son satırlarınızla siz de terbiye sınırını aşmışsınız. Bunlara yanıt vermeyeceğim. Ama tanımadığınız biri hakkında fütursuzca ileri geri konuşabilme cürretini göstermenize istinaden bir anımsatmada bulunmak istiyorum: 1) Eğer puanlamaya kapatılmış bir fotoğrafa yorum yazarken; "Puan toplama derdine düşmüşsün", "Parsayı toplamaya çalışıyorsun" gibi ifadeler kullanılmışsa, bu ifadeleri yazan kişinin zeka sorunu var demektir. Bunu anlayamayanlar için de aynı şey geçerli! 2) Eleştiriye tahammülsüz olduğumu söylemeden evvel, gidip diğer fotoğraflarıma ve yorumlara bir bakın isterseniz. Ne türden eleştiriler yazılmış ve ben nasıl yanıtlar vermişim. Eğer bu fotoğraf için de teknik anlamda olumsuz birşeyler söylenseydi, eksiğimi, hatamı göstermiş olduklarından dolayı teşekkür ederdim. Ama salt Ufak Uras'tan duyulan rahatsızlık nedeniyle pervasızca saldırıya geçen, aslı astarı olmayan ithamlarda bulunarak terbiyesizleşen kişilerin zırvalıklarına "eleştiri", "yorum" vs diyorsanız, orada tahammül gösteremem elbette. Eleştiriye tahammül edemediğim gibi ukalaca ve kendini bilmez bir tavır takınmadan önce, diğer fotoğraflarıma yapılan yorumları ve yanıtlarımı okumanızı bir kez daha salık veririm. Ayrıca bu sayfaya da artık girmek zorunda değilsiniz. Ben bu saçmalıkları okumaktan ve yanıtlamaktan sıkıldım gerçekten.
24.11.2007 20:04 tarihinde yazılmış
syanardag
Sönmez Yanardağ
Sen,eleştiri yapan herkese karşı istediğini söyle,başkaları söyleyince terbiye sınırlarından bahset!
Hay zekanı seveyim senin!
Bir kere benim "puan" konusunda söylediklerim,Portfolyolarındaki tum fotograflarin icindi.
Merak edip baktim dogal olarak;kim bu Alptekin Yildiz bakalim dedim.Eeee bi Burhan Altintop bi de Alptekin Yıldiz golay yetismeyiiii bu memlekette.Ustelik ikiside nisantasi cocugu :))))
Neyse, baktım yazik ya, o kadar fotograf yukle sen... 01,02 puan al... Mesela "Kapi Onu suskunlugu" daha puan bile alamamis dunden beri:(
Dur ben ona bi kac puan vereyim,sen her ne kadar bana -eksi- versen ve verdirsende.
24.11.2007 21:44 tarihinde yazılmış
volkan7883
volkan sınayuç
bence hoca hoca dediğiniz adamların önce bu üzerinde yaşadığı vatanı ve milleti sevmesi gerekir. Ekmeğini yediği vatanına ihanet eden bölücülerle birlikte hareket ederek onlarla Meclis'e girerek saflarını belli eden, DTP'liler gibi İmraloı'daki köpeğin ağzından çıkacaklara bakan insanların bence savunuilac savunulacak hiç bir tarafın yok sönmez hocam seni tebrik ederim yorumların çok güzel olmus.
20.11.2007 11:19 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Bu yorumunuz, herhangi bir yorumun altına yanıt olarak gelseydi anlayabilirdim. Ama fotoğrafla ilgili olarak bağımsız bir yorum yazısında eğer bu sözleri sıralıyorsanız peşpeşe, alenen fikir savaşı için geldiğinizi düşünürüm bu sayfaya. Yukarı çıkıp bir daha bakın fotoğrafa. Ufuk Uras'la ilgili söylediğim herhangi birşey var mı o fotoğrafta? Basın açıklaması yapan bir milletvekili ve arkadaki dövizlerde verilen bir mesajla, gazetecilik kategorisinde yayınlanmış bir fotoğraf. Ne DTP'den ne Uras'tan ne de Kürt sorunundan bahsediliyor. Mesaj açık: "Birarada yaşamı savunalım"... Tebrik ettiğiniz Sönmez Hocanızın terbiye sınırlarını aşan yorumlarını okudunuz mu bilmiyorum. Eğer bu sözleri tebrik ediyorsanız, biz de seviyenizi tebrik ediyoruz o halde. Lütfen fikirleriniz fotoğrafın kendisine olsun, siyasi kavgaya yönelik değil...
20.11.2007 19:43 tarihinde yazılmış
sudeys73
bir arada yaşamak evet sadece bir arada yaşayabilmek bir sanattır.insanlarımız bir arada yaşamayı başarabilselerdi ki bununda yolu diyalogtan geçer sağlıklı iletişimden geçer doğru ve sağlam temelleri atmaktan geçer işte o zaman barışıda halkların kardeşliğinide fotograflayabileceğimizi unutmayalım.unutmayalım birlikte yaşamak o kadar zor değildir önemli olan dürüst olmaktır önemli olan kendimizi buna inandırmaktan geçer ve birlikte yaşamak isteyenlerle beraber olduğumuzu bu platformda deklere ediyoruz yaşasın halkların kardeşliği bu kardeşlikte sevgiden geeçer Yılmaz Erdoğan ne güzel söylüyor^^yaşasın halklaların sevgililiği^^sevgiyle kalın..........
20.11.2007 08:55 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Anlayışınız ve desteğiniz için çok teşekkür ederim. Akıl ve sağduyu sahibi insanların olduğunu görmek mutlu ediyor beni.
20.11.2007 19:36 tarihinde yazılmış
gunaycilga
Merhabalar, Böyle kareler oldugu zaman eleştirileri okuyorum insanların bakış açısı önemli ama üzülüyorumda acaba bu sadece at gözlükleri takmıs insanlar kacıncı yüzyılda ve kimlerle yaşadıgımızın yada nelerin öne gectiğinin farkında degillermi . burda kalkmıslar mesaja degilde karedeki insanın partisiyle ilgili konusuyorlar. bakınız önemli olan orda anlatılmak istenen yada verilmek istenen mesajdır. neden olaya cok yönlü bakmak yerine yada empati kurmak yerine yada savaşın öncesi sonrasını ve sonrasında bizleri bekleyen olumsuzlukları ister ekonomik ister politik isterse sosyolojık ve en önemliside halkımızın icinde acacagı yaraları düşünmeden öyle futursuzca yazabiliyorlar ama düşündüren şu ne yazıkki düşünmek yerine sadece gördüklerini derinlemesine sorgulamadan futursuzca konusuyorlar. bu ülkede yada bu yüzyılda en güzel şeyi istemek ne zaman suc olmuştur soruyorum sizlere dün bir arkadasım barış barış deme ortamlarda seni pkk lı sanarlar diyor güldüm ve şaştım.... bu nasıl bir döngü celişki ...yuzyıllar öncesinden bu yana kardeşce sırtsırta dizdize yaşamışız, birlikte cephelerde savaşmısız bu topraklar icin , kürtlerle evlilik yapıp cocuklar dogurmuşuz, müşterek bir ülkemiz topragımız zenginlesen bir kültürümüz var siz biz yok beyler bayanlar biziz hepimiziz biz biriz aynıyız. aykırılık insanların ırklarıylanmı oluyor . peki birde şu acıdan düşünseniz siz evinizde şu anda sıcacık evinizde oturuyorsunuz herşeyi o tv ekranlarından takip ediyorsunuz yada birileri sırf iktidar icin gelecekteki iktidar olması kaygısıyla güya sözüm ona sahip cıkarak yapılan reklamlardanmı.sanki şehitler yada milliyetcilik onların tekelinde ve kürt halkına küfrederek yapılıyor bu sokaklarda. siz ekranlarının önünden izleyin orda yaşayan o cocuklar analar bebeler bomba füze sesleriyel yaşasın köylerinin sokaklarında gezerken acaba bir catışma cıkarmı yada üzerimizden gecen toplar bu topraga isabet edermi diye korkuyla yaşasın. siz hic mi cocuklarınız icin kaygı taşımadınız hicmi . savaş diyorsunuz girsinler bombalasınlar diyorsunuz peki yapsınlar peki ya sonrası bomba sesleriylemi uyumak uyanmak istiyorsunuz eliniz yüreğinizde peki nasıl rahat ediceksiniz sorarım size cukurcada ki cocuk öldüğünde ana öldüğünde. lütfen kanlı saraylardaki sözüm ona türk uşaklarının oyunları yüzünden olan halkımıza olucak . biz eger birada yaşamayı beceremiyorsak yazıklar olsun inanın hayvanlar bile bunu cok daha iyi yapabiliyorlar. savununuz barışı lütfen savununuz. savaş olmadanda çözümler bulabilmeli bu hükümet ama yazıklar olsun ki bunları secenlerde secmeyenlerde savaş diye cıglıklar atıyor. buyrun sizde katilliğe katkıda bulunun demokratik çözümcül önerilerle degilde bombalarla füzelerle tanklarla bir yaşamı savunun. sonrada oturup izleyiniz savundugunuz savaşın izlerini ... cocuklarımıza savaş ve kardeş kardeşi katleden bir dünya bırakalım öylemi artık lütfen oturup sorgulayınız . savaş savaştır birini her ne icin olursa olsun öldürmekde katilliktir. BİRLİKTE YAŞAYABILIRIZ.
19.11.2007 23:14 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Evet, salt barış demek yetmiyor; barış için daha somut adımlar atılması gerekiyor ve bunun da ilk aşamasını diyalog oluşturuyor. Başbakan çok güzel birşey söyledi aslında: Meclisten çıkarırsanız, silah alıp dağa çıkarlar! İkamet ettiğiniz büyük şehirlerden uzak coğrafyalara bakıp "bombalayalım" demek yerine, o şehrin sokaklarında gezip insanlarıyla konuşmayı deneyebilirsiniz. İlle de gidip savaşılsın diyorsanız, bizzat kendiniz silahı alarak elinize Gabar'ın, Kandil'in yolunu tutabilirsiniz. Ben, teyzemin oğlunun gidip de ölmesini istemiyorum! Bir tane siyasinin yakını şehit olmamışken bu topraklarda, tüm siyasilerin çocukları altlarında arabalarıyla askerlik yaparken, milliyetçilik gazıyla gariban çocuklarının ölüme yollanmasına izin vermiyorum! Zaten birbirimizi öldürmekten vazgeçip, aynı topraklar üzerinde yaşayan ve benzer şeylere gülüp ağlayan insanlar olduğumuzu anlarsak bir gün, bu satırların hiçbirine de gerek kalmayacak emin olun.
20.11.2007 00:13 tarihinde yazılmış
gunaycilga
ya istiklal ya ölüm hakan bey bakınız bu söz insanın kendi halkı icin gecerli olamaz. benden çözüm önerisi bekliyorsunuz çözüm savaş degildir ve secipte bizi güya yöeneten insanların çözüm bulmasıl gerekmekte. kopar kes olmaz çözüm. bu ülke neyi vermeliki özgürlükjleri kısıtlanan insanlara ortalık sakinleşssin diyorsunuz bu bir kac yılın birikimi degildir. seneler önceden sinyalleri verilmiş ancak duymazlıkdan gelindiği icin şimdi bunları yaşabyabiliyoruz. bu insanlar diyorsunuz ya nerde yasıyorsunuz bilemem ama ilk fırsatta doguya gidin ve gözlemleyin ve bakın onlarda bizim dediğimiz insanlara bize verilen ne verilmiş yada kimler gibi yaşıyorlar... ama savaş hic bir yüzyılda çözüm degildir.çözüm silahlarda degil masalarda çözülebilir. ve bakınız ki hic bir partıi yada hic bir ülke bu halkı düşünmüyor ne yazıkki. her nekadar bu hükümetin eksikliği var ise amerikaya uşaklık yapıyorsa inanın burda DTP de bu kadar hatalıdır. Ahmet Türk gibi bir adamın gecelerde harcadıgı paralarla 100 aile doguda gecimini saglabiilir. köklü bir çözüm gerekiyor ama ney yazıkki bu insanlarla mümkün görünemiyor. cıkar diyorsunuz ya haklar evet birilerinin cıkarları yüzünden olan halkımıza oluyor dogusuyla batısıyla. uyanmak zamanı oldugunu düşünüyorum. ama çözüm verilen oylarda belli oldu halkın tercihidir yaşadıklarımız ve yaşayacaklarımız. Savaş çözüm degildir savaşa hayır.....
''Sevgi &merhamet insanlıgın,hiddet&şehvet hayvanlıgın vasıflarındandır ve savaş cocukların kavgasına benzer anlamsız sacmadır.''
20.11.2007 00:19 tarihinde yazılmış
volkan7883
volkan sınayuç
önemli olan fotoğrafın verdiği mesaj diyorsun iyi güzel hoş ta bu hergün karşılaşılan bi fotoğraf neresi anlamlı neyin mesajını verio anlamadım. burada verilen mesaj sadece PKK destekçiliği bence
20.11.2007 11:36 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Çok afedersiniz ama "Yok deve!" gibi bir cevap verse biri, hiç de abartmış olmaz yani! Hakkında hiçbir şey bilmediğiniz birini PKK destekçiliğiyle itham etme hakkını hangi cürretle buluyorsunuz kendinizde? Ne bana ne de hakkında en ufak bir fikriniz olmayan herhangi birine akla beyne ziyan ithamlarda bulunmadan önce tanımaya çalışmanızı salık veririm. Hani biraz daha zorlasanız kendinizi, örgütün bölge sorumlusu olduğumu falan da söyleyeceksiniz neredeyse! Fotoğraflarınızı inceledim. Hergün karşılaşılan yığınla fotoğraftan farkını ben göremedim; görebilen varsa bana da izah eder umarım.
20.11.2007 19:33 tarihinde yazılmış
Barann
Baran KAYA
bu gunlerde savas tamatamları calınırken ve savas cıglıkları her gecen gun artarken, savasa dur demek esitlik ve ozgurluk mesajlarının etrafında toplanarak bir arada yasamayı savunarak gerekiyor..
olume karsı savasmak sadece bir arada yasamı savunmakla mumkundur..
insanı ve yasamı savunmak adına fotografınızı cok anlamlı buldum..
baran
19.11.2007 13:48 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Birilerinin, herşeye rağmen bunları söyleyebiliyor olması lazım. Evet, bugünlerde en çok ihtiyaç duyduğumuz şey bu. İlginiz ve desteğiniz için çok teşekkür ederim...
19.11.2007 22:35 tarihinde yazılmış
ozgurdeniz
yıldız özekinci
Barış içinde, sevgi ve saygı çerçevesinde ''birarada'' bir yaşam mümkün...
Neden bu kin nefret öfke bilmiyorum.. Niçin bu kavga.... Niçin anaların gözyaşı.. Niçin çocukların hıçkırıkları... Neden sönüyor gencecik yaşamlar.. Niçin yüreklerdeki bu umutsuzluk ....
BİRARADA BİR YAŞAM MÜMKÜN.....
Bu anlam dolu ve güzel fotoğraf için teşekkür ederim...
Savaşsız ve Barış içinde yaşanan bir dünya-ülke özlemiyle, umuduyla....
19.11.2007 02:14 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
İnanır mısınız, yoruldum artık. Sizden önceki yorumları ve tartışmaları okumuş olmalısınız. Yorumunuz, tıpkı benzerleri gibi moral oluyor; anlatmak istediğimi doğru şekilde anlatabilmişim dedirtebildiği için. Ben çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için...
19.11.2007 02:25 tarihinde yazılmış
ozgurdeniz
yıldız özekinci
Aslında yorumumdan sonra okudum yazılanları ve çok üzüldüm... İnsanların gözlerinin, yüreklerinin bu kadar nefret ve öfke ile dolu olması ne kadar acı... Sizinde söylediğiniz gibi ''Barışı savunmak, terörü desteklemek anlamına gelmeye başladı bu ülkede; beni asıl endişelendiren budur...'' bende çok endişeleniyorum... Barış kelimesi insanlarda öfke duygusunu uyandırıyor artık...
Fotoğrafınız ve paylaşımınız çok güzel.. Lütfen yaşanan polemikler sizi yıldırmasın... Herşeye rağmen Barış'ı savunmak İNSAN'lık vazifesidir.. Maalesef bu kin, öfke, nefret insanlıktan uzaklaştırıyor yaşayanları...
Fotoğraf bir duygu, düşünce anlatıyorsa fotoğraftır.. İzleyene birşeyler düşündürüyorsa, hissettiriyorsa....
Fotoğrafınızın yeri burasıdır..
Paylaşımınız için tekrar teşekkür ediyorum...
BARIŞ olsun....
19.11.2007 02:40 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Yeni değil bu duyduklarım, yılgınlığa kapılacak değilim yani. Ama en azından saat itibarıyla ve yoğunluğu nedeniyle yordu biraz dert anlatmaya çalışmak. Profilimde yer alan linki tıklayıp son iki yazıya bakarsanız, yılgınlığa kapılmayacağımı görürsünüz.
Bu yorgunlukla şiir gibi geldi sözleriniz; teşekkürler...
19.11.2007 02:51 tarihinde yazılmış
ozgurdeniz
yıldız özekinci
Yazılarınızı okudum ve memnun oldum.. Ben teşekkür ederim..
19.11.2007 03:10 tarihinde yazılmış
ozge78
Özge ZORLU
alptekin kardesim,
iste insanlar bu kadar ofkeli bu aralar...
"birarada yasami savunalim" gibi bir slogana karsi bile bu kadar acimasiz elestiriler getirebiliyorlar.
"birarada yasamak" ne demek, belki de bir an bile uzerinde dusunmeden...
fotograftaki kisiyi artik neyle nasil bagdastiriyorlarsa...
ya da kimlerle karistiriyorlarsa...
ve sen mecburen ve maalesef, fotografini degil, yapilan mitingi, mitingdeki slogani savunmak zorunda kaliyorsun...
ofkesini bile nereye yonlendirmesi gerektigini bilemeyen kalabalik bir "bizler" toplulugundan saglikli dusunmesini beklemek lukstur belki, bilemiyorum.
ama en azindan "biz" ve "onlar" oldugumuz surece hicbirseyin cozuleyecegini anlamamiz gerekir.
yoksa yirmi kusur senedir olan neyse olmaya devam edecek, kaybettigimiz canlar da yanimiza kar kalacak...
"biz" ardlarindan "bizim" agitlarimizi yakacagiz, "onlar" kendi agitlarini...
keske fotografla ilgili birkac satir da yazabilseydim, ama yazamayacagim,
halim kalmadi...
kusura bakma...
19.11.2007 02:02 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Aslında kafam kazan gibi oldu, gelen yorumlara yanıt verip dert anlatmaya çalışmaktan. Birinin çıkıp aklı selim birşeyler söylemesine ihtiyaç duyduğum bir anda çok iyi geldi yorumun. İnsanlar öfkeli ve bilinçli yaratılmış bir öfke var ortada. Bir süre sonra herşey kontrolden çıkacak tamamen ve bu giderek korkutucu bir hal almaya başlıyor. İlginç gelen şu oldu bana: İktidar partisinin de ana muhalefet partisinin de liderlerinin fotoğrafları yer aldı bu sitede. Nedense salt Uras'ın (üstelik sabah herkesin gazetelerde görebileceği) fotoğraflardan birisi rahatsız etti insanları. Ve fotoğrafın dışına taşmaya başladı artık konuşma. Fotoğraf eleştirisi alacağım olsun o halde; kusura bakılmadı...
19.11.2007 02:09 tarihinde yazılmış
syanardag
Sönmez Yanardağ
Savunalım tabii. Ama ;anaları,babaları,eşleri,kardeşleri,çocukları ile bir arada yaşama şansları kalmayan, asker,öğretmen,çoluk-çocuk....eli kanlı katillerce öldürülen binlerce insanımız adına olmasını beklerdim,bu söyleminizin.
Siz ise;onların cenazelerinde değil, eli kanlı katilleri ,ap açık destekleyen ,aynı ülkeenin insanı omaktan utanç duyduğuım yaratıkların parti kongrelerinde dile getirebiliyorsun bunları Ey Ufuk Uras.
Fotograf Sanatçısı Dostum kusura bakmasın; sanatçının çektiği her fotograf karesine saygım var,ancak fotograftaki obje;kirletilmiş bir doğa parçası,üst ten ve alttan kesilip yana yatırılmış bir ağaç gövdesi görüntüsüyle aynı duyguyu yaşatıyor,bana....
19.11.2007 01:16 tarihinde yazılmış
Pamukhoca
Nihat Pamukçu
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
19.11.2007 01:24 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Yorumunuza yanıt verdiğim sırada silip, puanları kaldırarak yeniden aynı yorumu girmişsiniz. Özetle şunu anlatmak istemiştim yanıtımda: Asker dediğiniz teyzemin oğludur, öğretmen dediğiniz kız kardeşim. Kimi ayırabilir, kimi koyabilirsiniz kenara? Kendi fotoğraflarım altındaki bir yoruma ilk kez eksi puanı size verdim; çünkü teknik eleştiri ya da fikirden ziyade, doğrudan kişiye yönelik bir saldırı var üslubunuzda. Ne denseydi peki? "Hayır birarada yaşamayalım, birbirimizi öldürmeye devam edelim!" Bu daha mı çok mutlu ederdi bizleri?
19.11.2007 01:30 tarihinde yazılmış
syanardag
Sönmez Yanardağ
Katliamların sorumluluğunu ,bu site nin üyesi Fotograf Sanatçılarında değil,Portresini ,fotokritiğe taşıdığın yaratık ve yalakalığını yaptığı partinin ininde (genel merkezinde) ara....
Bu arada,farkındamısın bilmiyorum, puan konusunu "birarada yaşamı savunma(!) özleminden fazla dile getirir olmuşsun.
Senin vereceğin - puanlar benim için onurdur.
Ha unutmadan,...eminimki, yanıtında sözünü ettiğin asker teyze oğlu,öğretmen kız kardeşin;senin gibi akrabaları olduğu için utanıyorlardır.Öyle ya, onlar katledilecek,sen katillerine birlikte yaşamı savunalım diyeceksin, ne mide var,sende be...Pes wallahi!
19.11.2007 01:42 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Terbiye sınırını aşmış bu!
Yaratık ve yalaka sözcüklerini kartvizitin olarak kabul ediyorum.
19.11.2007 02:02 tarihinde yazılmış
pohpoh_perisi
Hande Kuşuluoğlu
Sönmez Bey maaşallak döktürmüşsünüz....Yalnız buna bizim köyde eleştiri ya da yorum denmiyor...Ne dendiği sizin takdiriniz artık! Birlikte yaşamı savunmakla pkk destekçisi olmak özdeşleştiriliyor malesef bu ülkede....Ufuk Uras'ı az biraz bizzat tanırım...Merak etmyin siyaseti Kasımpaşalılar gibi kütük misali yapmaz! Kendisi zaten siyaset bilimci istese de yapamaz..
Bir de puan puan demişsiniz zamanında ana safada puanı en ffazla kareydi bu...
http://www.fotokritik.com/834654
19.11.2007 09:22 tarihinde yazılmış
jouleman
erkmen altunkaynak
(+)
19.11.2007 10:38 tarihinde yazılmış
hulyaseven
hülya seven
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
19.11.2007 13:01 tarihinde yazılmış
jouleman
erkmen altunkaynak
burada siyaset yapıp saçmalamayın isterseniz. bu fotoğraf siyaset içerikli olduğu için eleştiriliyo. buradaki fotolar hiçbir partiyle yada miillet vekilleriyle daha doğrusu onların düzenledikleri mitinglerle alakalı olmamalıdır. aksi halde herkes burada siz şöylesiniz biz böyleyiz diye birbirini yer.
isterseniz saçmalamayın ve siyaset etmeyin. yeri burası değil. bu çalışmaya yazdığım yorumu okursanız siyaset yapmayın diyorum.
umarım bu sefer anlarsınızda bu saçmalığı devam ettirmezsiniz.
19.11.2007 13:07 tarihinde yazılmış
hulyaseven
hülya seven
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
19.11.2007 13:54 tarihinde yazılmış
jouleman
erkmen altunkaynak
tabiki düşüncelerimizi paylaşmalıyız, isterseniz de konuşabiliriz zaten. siyaset içerikli bi fotoyu burada görmek istemem ben. konuşulmasın demiyorum tabiiki herşey konuşulacak ama siteyi amacından uzaklaştırmamak lazım.
eğer böyle olursa hergün biri a partisinin biri b partisinin vs. görüşlerini yada sözlerini yansıtan fotoğraflar koyar. o zamanda fotoğraflar değil düşünceler konuşur. amaçtan uzaklaşılır.
bi düşünün site ne hale gelir.
ii çalışmalar
19.11.2007 13:58 tarihinde yazılmış
syanardag
Sönmez Yanardağ
Hulya hanım ,
kaygiliyim,Ulkem adina, yitip giden genclerimiz cocuklarimiz adına.
Çünkü ben bir öğretmenim.
21 Yılılık öğretmenlik yaşamımda Havza da bir,Çorum da iki öğrencimi,güneydoğu da şehit verdim.
İsyanım ondan.80 lerde Aşk ve Devrim için yola çıkan ve ulusal barış ı bu insanın önderliğinde sağlarız dediğimiz İnsan, bugün marjinal düşünceli, birleştirici değil, bölücü, evrensel düşünen değil kesinlikle ırkçı insanların kongrelerinde ,sizinle birlikteyiz mesajları veripte, fotokritikte karşıma çıkınca ; biz seni çözümün parçası olarak görmek istiyorduk, sen sornun parçası oldun,be Hocam..... demek istedim.
Kaygılanmayalım mı Hülya Hanım, yapmayın ....Tüm bu yaşanan vahşete rağmen kaygılanmamayı başarabiliyormusunuz,gerçekten!
Sönmez Yanardağ
www.syanardag.8m.net
19.11.2007 22:01 tarihinde yazılmış
syanardag
Sönmez Yanardağ
Sizin köyde yazdiklarima ne dendiğini bilmiyorum,benim hiç köyüm olmadı,abla :(
Ama bizim kentte yergi böyle yapılır, suratına suratına söyleriz, söyleyeceğimizi.Adımızı adresimizide açık açık yazarak.
Diğer yazdıklarınızın,gönderdiğiniz link in ,benim Ufuk Uras eleştirimle ne alakası var çözemedim?Sizin köyde hep böyle topu tac a mı atarlar?
Hem verdiğiniz link teki Hayrünissa Hanım'ın pozu (sanırıım adı öyleydi, pek ilgilenmem de ) sizin profilinizin yanındaki fotografınız kadar komik ve itici gelmedi,bana.
Ufuk Urasla ilgili düşüncelerimi,Sayın hülya seven in nazik mesajına karşılık olarak yazmıştım.Sizin hamili kart yakinimdir misali, ufuk uras yakinimdir, bak soylerim kendisine tarzi mesajinizi sadece gulumseyerek okudum.
Esenlikle kalın...Köylü güzeli :)
19.11.2007 22:14 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Dondurmam gaymak adlı filmin en sevdiğim sahnelerinden biridir: Siyasi duruşu ve tavrı son derece açık olan abimiz, meyhanede hafif siyasi bir konuşma yapmaya kalkınca, rakı masasındakilerce uyarılır: "Meyhanede siyaset olmaz!". Abimizin tepesi atar ve şu güzide yanıtı verir: "Meyhanede yapma, okulda yapma... Helada mı yapçaz lan biz bu siyaseti!"... Önce şu konuda anlaşalım: Siyaset dediğiniz şey, zaten gündelik yaşamda attığınız adımı, çektiğiniz fotoğraf karesini vs belirleyen bir olgu. Hayatın bizzat kendisi siyaset zaten. "Barışa koşanlar" adlı fotoğrafım -eğer bu çerçeveden bakarsanız- bu kareden çok daha siyasi içerikli bir çalışma. Tek fark; o fotoğrafta ünlü bir sima görmüyorsunuz. Ama şu gördüğünüz kareden hiçbir farkı yok içerik açısından. Israrla söylemem bir anlam ifade etmedi gördüğüm kadarıyla: Siyasi bir propaganda amacıyla paylaşıma açmadım bu fotoğrafı. Bundan önce R.Tayyip Erdoğan, Deniz Baykal vs fotoğrafları da yayınlandı bu sitede. Hiç de kavga ya da çatışma çıkmadı. Dün İstiklal Caddesi'ne damgasını vuracak kadar hayatın içinden bir olayın küçük bir karesi, örneklerinin belki binlerce olduğu çiçek böcek fotoğraflarından daha fazla anlam ifade ediyor olmalı fotoğrafçılık açısından. Eğer Ufuk Uras sizi bu kadar rahatsız etmeseydi, ya da bu karede aynı slogan Uras olmadan da yer alsaydı (ki bir de onu yayınlayacağım daha sonra ve ne demek istediğimi göreceksiniz) o zaman bu sert tepkileri vermeyecektiniz. Öfke, nefret ve kinle saldırmadığınız sürece, bu siteye hiçbir şey olmaz, korkmayın.
19.11.2007 22:23 tarihinde yazılmış
jouleman
erkmen altunkaynak
:))
sakın bunda engin bi anlam var iddiasında bulunma. o bört böcek fotoğrafları diye nitelendirdiğin çalışmaları bi denemeye kalkarsan ne kadar teknik istediğini anlarsın. tabiki bi kelebek fotosunda anlam aranmıcak. o fotonun amacı estetik bi görüntü sunmaktır. çok güzel olan bu varlıkları herkesin görmesini sağlamaktır.
siyaset tabiki yapılır. isterseniz mesaj atarsınız yaparız. bu şekilde herkes kendi düşüncesiyle alakalı foto koyarsa ne olur bu sitenin hali. benim de burada derdim ufuk uras erdoğan bahçeli ya da baykal değil. derdm bu tarz çalışmaların olmaması. hele de böyle bi eylemdeki söylemlerle dolu bi fotoğrafı görmek istemem. daha önce hangi çalışmalar yüklendi bilmiyorum. be gördüğümde uyarırım. sizde görürseniz bana bi mesaj atın bakın aynı tepkiyi vermiyomuyum.
19.11.2007 22:30 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
SYANARDAG için bir anımsatma:
Terbiyesizliğin ve pervasızlığın boyutunun kentlerde bu raddeye gelmeyeceğini bildiğinden, sizin olsa olsa kırsal bir alanda yetişmiş olabileceğinize kanaat getirdi Hande Hanım, tahminlerime göre. Eleştirmek başka birşey, saygı ve terbiyeden bihaber salya saçmak farklı birşey. Bu nedenle o yazdıklarınıza ve yolladığınız mesaja özellikle yanıt vermedim. Hülya Hanım ise, hak ettiğinizden daha fazla muhatap almış o satırlarınızı...
19.11.2007 22:31 tarihinde yazılmış
syanardag
Sönmez Yanardağ
Kırsal alanda yetişseydim de Onur duyardım,bundan.Doğduğun yer değil,tavır önemli,çünkü.
Ben fotograf eleştirime karşılık bana yapılan eleştiriye karşılık verdim.Anladığım kadarıyla sadece Ufuk Uras ın değil, tüm tanıdık ve akrabalarınında avukatlığını yapma niyetindesin .(pohpoh_perisi Hande hanım öyle demişti ya, tanırım ufuk uras ı :)))))
Severim polemiği devam et,sen...
19.11.2007 22:55 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
"Birarada yaşamı savunalım" mesajındaki anlamın derinliğini anlarsınız ya da anlamazsınız. Ama o börtü böcek fotoğraflarından daha anlamlı olduğu su götürmez. Teknik anlamda ne kadar zor olduğunu ve o fotoğrafları güzel kılanın böceğinden kendisinden ziyade teknik başarı olduğunu ayırt edemesem, bu sitede işim ne?
Herkes kendi düşüncesiyle alakalı bir fotoğraf koyabilir ve hiçbir şey olmaz, emin olun. En basiti, bu fotoğrafı gören en fazla 100 küsür kişi var, tartışan birkaç kişi. Site sapasağlam duruyor yerinde yani. Kaldı ki; o kadar da hoşunuza gitmiyorsa, açmazsınız fotoğrafı olur biter. Siyasi olması da gerekmiyor, ipe sapa gelmez fotoğrafların "günün fotoğrafı" olmasına tepki gösterenlerin olduğunu düşünürseniz, bu fotoğrafın, şu tepkinizi gerektirmediğini kabul edersiniz. "Parti propagandası yapmayın" diyorsanız anlarım; ama fotoğraf, doğası gereği siyasidir zaten...
19.11.2007 23:00 tarihinde yazılmış
volkan7883
volkan sınayuç
sönmez hocam güzel bir cevap vermissiniz sizi tebrik ederim basarılı bir yorum olmuş aslında az söylemissiniz ama neyse...
20.11.2007 11:41 tarihinde yazılmış
ases
gülay şentuna
Ben sadece dağdakilere insan hakları savunuculuğu yapanlarla bir arada yaşamı savunmuyorum
Bir tane bile şehit cenazesinde görünmeyen böyle şahıslarla bir arada yaşamı savunmuyorum
Onların gerilla diye değerlendirdikleri benim içinse katil olanların annelerinin acısını paylaştıkları halde bir tane bile şehit annesinin acısını paylaşmayanlarla bir arada yaşamı savunmuyorum.....
19.11.2007 01:05 tarihinde yazılmış
syanardag
Sönmez Yanardağ
Ne garip bir ülkede yaşıyoruz değilmi, Çevreyi savunuyor gibi yapıp doğayı katledenler bizde,barışı savunuyor gibi yapıp barışı yok edenler bizde....
Ya bizler....biz bu kadar azmıyız ya?Gerçekleri,sahtekarların yüzüne vurma yiğitliğini gösterenler...
Teşekkür ediyorum, desteğiniz için...
19.11.2007 01:20 tarihinde yazılmış
Pamukhoca
Nihat Pamukçu
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
19.11.2007 01:25 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Sayın ASES,
Size katılıyorum. Kesinlikle birarada yaşamayalım. Mümkünse birbirimizi gırtlaklayalım. Ülkede kan gövdeyi (daha da beter şekliyle) götürsün. Dağdaki de silahını bırakmasın elinden. Bu ülkenin çocukları ölmeye devam etsinler. Birarada yaşamayalım; kamplaşıp, kutuplaşıp yaşayalım...
(Size de eksi puanı ben vermiyorum, bana ait bir fotoğrafın altına yapılan bir yorum olduğu için.)
19.11.2007 01:25 tarihinde yazılmış
ases
gülay şentuna
Alptekin bey puanla işim olsaydı bu yorumu yazmazdım
yazdıklarınız benim yazdıklarımın yanıtı değil
19.11.2007 01:28 tarihinde yazılmış
syanardag
Sönmez Yanardağ
Cassey rumuzlu arkadaş!
Katliamların sorumluluğunu ,bu site nin üyesi Fotograf Sanatçılarında değil,Portresini ,fotokritiğe taşıdığın yaratık ve yalakalığını yaptığı partinin ininde (genel merkezinde) ara....
19.11.2007 01:34 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Gülay Hanım, puan kaygınız olmadığını biliyorum zaten. Bunu belirtmekteki amacım, (ki zaten olumsuz puan da almamışsınız) fotoğraflarımın altına yazılan olumsuz eleştirilere, intikam almak istercesine eksi puan kullanmamak gibi bir prensibimin olduğunu vurgulamaktı (bu konudaki ilk istisnayı bu gece yaptım sadece).
Aslında yazdıklarım, yazdıklarınızın yanıtı. Birilerinin bunları söylemesi gerek; birarada ve barış içinde yaşamı savunmak gerek. Ufuk Bey'in bu konuda samimi olmadığını ifade etmeye çalışmışsınız. Sönmez Bey'e de söyledim: Asker dediğiniz teyzemin oğluysa, öğretmen dediğiniz kız kardeşimdir. Sadece bu ülkede değil, dünyanın herhangi bir yerinde ölen insanlar, hepimizin yüreğini sızlatabiliyor olmalı. Ama son dönemlerde şehit cenazelerinde yaşananlara bakarsanız, burada da bazı çevrelerin farklı çıkarlar peşinde koştuğunu görürsünüz. Bu şu demek: Bir süre sonra bazı insanlar, bir grubun, farklı niyetlerle tertip edilen cenaze törenlerine ya da yürüyüşlere mesafeli yaklaşmaya başlayacaktır. Barışı savunmak, terörü desteklemek anlamına gelmeye başladı bu ülkede; beni asıl endişelendiren budur... (Profilimdeki linke tıklayarak, konuyla ilgili daha detaylı yazılmış 2 yazıma ulaşabilirsiniz)
19.11.2007 01:44 tarihinde yazılmış
jouleman
erkmen altunkaynak
(+)
19.11.2007 10:38 tarihinde yazılmış
zorava
ferit değer
bir arada yaşama sanatını geliştirelim.
bunun bir örneğini G doğunun ta kendisinde bulunan bir ilimizde şuan mevcut.
7000 yıllık mardin kentinde herkes kendi yaşantısını sürüdüyor arabı, kürdü, türkü, süryanisi, ezidisi bir arada beraber kendi inançları ve dillerini konuşup yaşayabiliyorlar.
kimse kimseye karışmıyor.
fotoğraf kendi alnında çok güzel bir ifade ile yansıtılmış.
selamlar.
18.11.2007 23:43 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
O küçücük Mardin'de bin yıllardır başarılabilen şeyin, bu ülkenin tamamında da yaşanabilmesi gerek... İş etnik kökeni de geçti; aynı etnik kökenden gelmelerine rağmen fikir farklılığı nedeniyle duramıyor ki birarada kimse... İlginiz, beğeniniz, desteğiniz için teşekkür ederim... Selamlar...
19.11.2007 01:08 tarihinde yazılmış
mavna
semih çelik
Anadolu toprağında insanların " öteki olmaları " kendi tercihleri olmadığı, yüz yıllardır yaşadıkları bu topraklarda bir arada barış ve kardeşlik içinde yaşamayı savunmak insanlığa ait bir duruştur diye düşünüyorum. İyi bir haber karesi . Emeklerinize sağlık. Işık renk kadraj çok başarılı. teşekkürler paylaştığnız için
18.11.2007 22:36 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Çok teşekkür ederim ilginiz ve yaklaşımınız için. Birarada yaşamı savunuyor olmak, barış özlemiyle birşeyler söylemeye çalışıyor olmak neden bu kadar rahatsız edici boyuta gelmeye başladı; bunu anlamış değilim. Oysa bu sitede çok farklı siyasi parti liderlerinin de fotoğrafları yer aldı; üstelik sadece "ünlü" olmalarından başka bir özelliği olmayan kareler niteliğinde. Bugün (saat itibarıyla dün) İstiklal Caddesi'ne tamamen damgasını vuran bir mitingti bu ve hayata ait bir kareydi. İlle de çiçek böcek olmamalı fotoğraf... Teşekkür ederim tekrar...
19.11.2007 00:55 tarihinde yazılmış
deniz_s
deniz gökmen
çok güzel bir fotoğraf işin içinde siyaset yok bence şuan ufuk uras Türkiyenn milletvekili kimsede aksini iddaa edemez bencede fotoğrafa ne verdiğine bakın ve bana çok şey veriyor tebrik ederim harika bir kare ufuk urasda tabi:) bu arada bence bu fotoğraf 4 hak ediyor fakat veremiyorum gerçi sizin bu fotoğrafı öle puan kazanmak için koymadığınızada eminim
18.11.2007 22:26 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Gelen ilk 2 yorumu gördükten sonra pişman da oldum zaten puanlamaya açık tuttuğuma. Siyasi bir propaganda yapma niyetiyle seçmedim bu fotoğrafı. Merak edenler için söyleyeyim: Ufuk Uras'ı severim. Fakat bunun fotoğrafla ilgisi yok. Neyse ki diğer yorumda bulunan arkadaşları (siz gibi) görünce rahatladım; anlayan birileri olmuş... Teşekkür ederim...
18.11.2007 22:31 tarihinde yazılmış
deniz_s
deniz gökmen
analayan birileri hep çıkar bazen azınlık bazen kalabaalık önmli olan yılmamak hem size hem ufuk urasa sevgiler keşke görebilseydi fotonuzu ve eleştirileri:)
18.11.2007 22:34 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Merak etmeyin; yarınki (saat itibarıyla bugünkü) gazetelerde görecektir fotoğrafını (farklı fotoğraflarını)Ufuk Bey, gazetelerde ;)
19.11.2007 01:33 tarihinde yazılmış
smyra
''bir arada yaşamayı, öğrenelim'' önce...ve sevelim..
doğada birbirinin aynı olan iki yaprak yok..farkedelim..
farklılıklar zenginliktir, görelim..
selamlar
18.11.2007 22:16 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Sanıyorum, önce "Birarada konuşabilmeyi" öğrenmek gerekiyor. Sonra da farklılıkların (tahammül değil kesinlikle) estetik zenginliğini görmek... Hem, fotoğrafçılık da bunu gerektirmiyor mu?
18.11.2007 22:21 tarihinde yazılmış
smyra
tam da bunu gerektiriyor fotograf bence de..dinlemek, izlemek, duyumsamak, anlamak fotografın kan damarları..
yaşamdan farksız,
fakat pek bi tepkili jet olduk
yanlış zaman-yanlış isyan..
18.11.2007 22:26 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Belki de önce bu tepkiler neticesinde anlamaya başlayacağız birbirimizi.... İlginiz için tekrar teşekkürler...
18.11.2007 23:44 tarihinde yazılmış
prokne
Yeterince acının yaşandığı bu topraklarda, yeni acılar yaşamak istemiyorum.
Farklılığımızı zenginlik olarak görüyor,
eşit, özgür demokratik bir Türkiye’de birarada yaşamı savunuyorum.
(Yazılan eleştirilere katılmıyorum..Fotografçının anlatabildiği ,anlatabileceği bir derdi olmalı... )
Puan için yeniden yazdım...
18.11.2007 22:07 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Yeni acılar yaşanmasın diye zaten bunca çığlık... Hande Hanım'a söylediklerimi yinelemek isterim..
Ayrıca puan kaygım da bu anlamıyla yoktu ama yaklaşım ve desteğiniz için ayrıca teşekkür ederim...
18.11.2007 22:12 tarihinde yazılmış
pohpoh_perisi
Hande Kuşuluoğlu
bence başarılı bir haber karesi....
doğal bir anda çekilmesine rağmen netlik ve aralık diyaframla başarılı sonuç vermiş....
bu kareyi eksiye düşüren fk ziniyetine inat ve ufuk hoca'ya duyduğu saygıyla ;4
18.11.2007 22:04 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Aslında söylediğim gibi; amaç kesinlikle siyaset ya da siyasi bir tartışma değildi. Gazetecilik kategorisine eklenmiş, mesajını bir şekilde ulaştırdığına inandığım bir fotoğraf... Çok teşekkür ederim yaklaşımınız için...
18.11.2007 22:10 tarihinde yazılmış
hasan01
HASAN BAYRAM
- benden , merak etmeyesiniz diye verdim.
el insaf yani 4 puanı neye verdiniz
18.11.2007 22:12 tarihinde yazılmış
jouleman
erkmen altunkaynak
hakettmediği halde bi çalışmaya kusursuz demek kişideki kusuru gösterr diye bi düşünceye katılırmısınız.
18.11.2007 22:13 tarihinde yazılmış
pohpoh_perisi
Hande Kuşuluoğlu
ben de ölüyordum meraktan....kim eksi vermiş diye
18.11.2007 22:23 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Ben özellikle eleştirildiğimde eksi vermiyorum, haset gibi algılanmasın diye de... bu Ufak Uras fotoğrafı neden bu kadar rahatsız etti onu anlamadım? Diğer siyasi parti liderlerinin de benzer tarzda fotoğrafları yayınlandı burda, nedense bu kadar tepki çekmedi. Sorun burda içerik mi kimlik mi?
18.11.2007 22:28 tarihinde yazılmış
hasan01
HASAN BAYRAM
rahatsız eden ufuk uras değil zira ateş olsa cürmü kadar yer yakar,
tüm samimiyetimle söylüyorum ki siyasi kim olursa olsun her kareye eksiyi veririm, şimdi yaptığım gibi.
burası siyaset yeri değil zaten site yetkililerinin bu kareyi kaldıracağından eminim
18.11.2007 22:32 tarihinde yazılmış
hasan01
HASAN BAYRAM
benim tahminimdi sadece ,ancak ben bu ve buna benzer kompozisyon içermeyen fotoğrafa '' fotoğrafçılık ile alakalı'' diyemem,
benim söylemeye çalıştığım bu
geri kalanı herkesin hür iradesi saygım vardır
18.11.2007 22:41 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
Tekrar söylüyorum: Bu fotoğrafta siyasi bir mesaj yok! Daha önce de bir CHP fotoğrafı yayınladım yine "gazetecilik" kategorisinde; site yetkilileri, niyetimin ne olduğunu anlamışlar ki kaldırmadılar fotoğrafı. Zira diğer siyasilerin de fotoğrafları aynı şekilde duruyor. O basın açıklaması sırasında işimi yaptım ben; fotoğrafla ilgili olduğuna kanaat getirdiğim için de paylaşıma açtım. Fotoğraf değeri bulmayabilirsini; bunu anlar ve saygı duyarım; hatta özeleştirimi de yaparım yine. Ama iyi niyetimi sorgularcasına siyaset yaptığımı iddia etmeniz, sadece üzer. Saygılarımla...
18.11.2007 23:43 tarihinde yazılmış
jouleman
erkmen altunkaynak
eeeee ne değeri var bunun fotoğrafçılık açısından. çaktırmadan siyaset yapmayalım istersen
18.11.2007 21:56 tarihinde yazılmış
Cassey
Alptekin YILDIZ
:) Kesinlikle siyaset yapmıyorum. Öylesi bir niyetim yok. Fotoğrafçılık açısındna değeri, fotoğrafın sizin açınızdan ne ifade ettiğiyle ilgili. Belki biraz daha bakabilirsiniz fotoğrafa; salt özneye odaklanmadan... (O eksi puanı da ben vermedim; bunu da özellikle belirtmek istiyorum)
18.11.2007 22:03 tarihinde yazılmış
pohpoh_perisi
Hande Kuşuluoğlu
ben verdim....
18.11.2007 22:04 tarihinde yazılmış
jouleman
erkmen altunkaynak
- puan alm benim için hiç önemli diilki. hattaa duruma göre mutlu edici bi durum. zaten - verende söölemiş. sorun yok.
18.11.2007 22:07 tarihinde yazılmış
hulyaseven
hülya seven
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
19.11.2007 00:13 tarihinde yazılmış
banuaykaranlik
asiye banu
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
19.11.2007 17:51 tarihinde yazılmış
jouleman
erkmen altunkaynak
:)
19.11.2007 21:16 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
Cassey
Alptekin YILDIZ
Foto Künye
296 görüntülenme
19 adet eleştiri
9 kişi favorilerine eklemiş
Ekipman
Teknik Bilgi
|