Güze dair
Yorum belirtilmemiş
Eleştiri ve Yorumlar
blink
fatih tepehan
merhaba Okan Bey ,
fotoğraf yorumlama oyunumuz kapsamında sizin fotoğrafınızı seçtim.
Açıkçası fotoğrafları araştırırken olumsuz eleştiri yapabileceğim fotoğraflara daha çok dikkat ettim desem yalan olmaz. Aslında eleştiri yapmaktan çok eleştiri alıp özellikle eksiklerimi yanlışlarımı sizin gibi başarılı amatör/profesyonel fotoğrafçılardan dinlemek hevesiyle bu oyuna katıldım, yani yanlış anlaşılmasın kendimi üstad gördüğümden filan değil oyunumuzun kurallarından olan -""Sözkonusu fotoğrafın altına giderek teknik, estetik ve anlam bağlamında gerçekçi, yapıcı ve detaylı bir analize dayanan bir yorum yapar"" maddesinin bana vermiş olduğu yetkinin dayanılmaz hafifliği yüzündendir bu rahatlığım...
öncelikle çok güzel bir mekan bulmuşsunuz, alt seviyeden yaptığınız çekimle bana göre sonbaharın romantik etkisini en çok gösteren şey olan kurumuş ve dökülmüş sarı yapraklara dikkat çekmişsiniz, yerdeki sarı yapraklara inat arkadaki yeşillik bir tezat oluşturmuş. belki saturation ı eksi seviyeye çekerek bu tezat ı biraz olsun azaltabilirdiniz.
Fotoğrafınızda eleştireceğim nokta model kullanımı. fotoğrafınızı izlerken belki kıyafet ten belki başka bişeyden bilmiyorum ama sizin/modelinizin hissettiği şeyi veya hissettirmek istediğiniz şeyi hissedemedim ve inandırıcı gelmedi. Büyük ihtimal üzerindeki kıyafetlerin gayet sıradan olmasından ve sıradan olmasının dışında renk itibarı ile çok dikkat çekip konsantrasyonu bozmasından.
Aslında düşündümde sonuçta hepimiz insanız, hepimiz çeşitli duygular yaşıyoruz gün içinde ve o duyguları yaşarken üzerimizde günlük kıyafetlerimiz oluyor (ilginçtir ki). Sonuçta hangi üzgün ve duygusal "psikopat" insan üzerinde şatafatlı, gösterişli gece elbisesiyle ormana gidip üzülme tribine girer ki? fotoğraf gerçek hayatın iz düşümüdür diyoruz çoğu zaman ama açıkçası böyle bir fotoğrafa baktığımda şatafatlı, gösterişli gece elbisesiyle ormana gelen psikopat ablayı aradı gözüm. Belki alışkanlık, belki gerçek hayatta olmayacak şeyleri görmenin verdiği zevk bilmiyorum ama bu fotoğrafta model çok fazla sıradan geldi ve rahatsız etti.
büyük ihtimal anlık bir çekimdi bu yüzden elinizde imkanınız yoktu, belki modele daha az dikkat çeken bir teknik denemeliydiniz, netlik tamamen yapraklarda olup, model ve fon flu olabilirdi belki.
sanırım bu fotoğrafla ilgili söyleyebileceğim başka birşey kalmadı, baktığım anda içimden ne geçtiyse aynen aktarmaya çalıştım.
ışığınız bol olsun..
---sadece fotoğraf---
7 ay önce yazılmış
ANUBIS
HASAN DÖNMEZ
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
7 ay önce yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Merhaba Fatih,
hoş bir telaşın içerisinde olduğum için yanıt vermem uzadı. ama bu konu üzerine düşünme imkanı sağlaması bakımından iyi ki uzadı diye düşünüyorum:)
Oyun çerçevesinde iki yorum aldım, ikisi de bu seriye denk geldi:) Sonbaharın verimli geçtiğini düşündürdü bana...
Yapraklardaki doygunluğu azaltmayı önermişsiniz öncelikle. Daha az doygunlukta da düzenledim bu kareyi ama clear picture style ve doygunluğu bir tık kısmayla ulaştığım sonucu sevdim. kişisel tercihlerimiz farklı sanırım. Arka fonda bir duvar gibi yükselen yeşilliği açıkçası çekerken sevmiştim.
Model kullanımı konusu ise, benim karşıma döne dolaşa çıkan bir muamma:) İmgelem dünyamızı tetikleyen bu gibi fonlarda, sizin tabirinizle gece kıyafetli "psikopat" model kullanımının denk düştüğü noktaya daha yakından bakmak geerkiyor bence.
Doğanın kendiliğinden sunduğu manzaralarda içimizdeki romantizm ve kurgu beklentisi idealize edilmiş, neredeyse teatral bir model kullanımını çağırıyor. Bu romantizmin idealize edilmişliği ölçüzünde yaşamlarımızdan çıkıp erişilmez bir noktaya kaymasıyla sonuçlanıyor.
Sizin de dikkati çektiğiniz bu çelişki, fotoğrafın , atmosferini güncel eğilimlerle giyinmiş, davranmış modele romantizmi yakıştıramama sonucuna götürüyor.
Profesyonel bir fotoğrafçı değilim, öğrenme sürecinde olan bir hevesliyim sadece modelim de kendi fotoğraf çekimlerinden zaman ayırmış ve bu bağlamda fedakarlıkta bulunan bir fotoğraf heveslisi...
Başka şartlarda olsak dener miydim acaba dediğiniz gibi bir model kullanımını? Emin değilim. Yine gündelik yaşama dair izleri bulundurmak isterdim idealize edilmiş estetiğin öğelerini de dahil ederek....
Anlık bir çekimdi haklısınız. İki kişi çıkılmış bir fotoğraf gezisinde çekmiştim ama net alan ve kadrajla oynamak fotoğrafı başka bir yapıya taşımak olurdu. Bu hakliyle çekmiş olmaktan memnunum. bu gün olsa nasıl çekerdim konusu ayrı bir mevzu:)
Ayrıntılı yorumunuz için teşekkür ederim. Biraz geç yanıtladım. Kusuruma bakmayın.
6 ay önce yazılmış
blink
fatih tepehan
kusura bakar mıyım hiç,
ben teşekkür ederim dikkate aldığınız için,
herkesin bakış açısı, düşünceleri, hayal gücü, beğenileri farklı,
ben de elimden geldiğince sınırlı kapasitem ölçüsünde hissettiklerimi ve görebildiklerimi dile getirmeye çalıştım,
başarılar..
saygılar...
6 ay önce yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Dikkate almak ne demek, hepimiz aynı konuya odaklanmış bireyleriz:)
Sadece fotoğraf'a bakıyoruz.
6 ay önce yazılmış
Toranaga
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
.....Buram buram ''TEZATLIK'' kokuyor fotoğrafta......
Modelin duruşu, kompozisyonu güçlü kılmamış.
Kolların bağlı olmasının yanı sıra çekimde ince ve güçsüz bir yan duruş yaşanmış.
Diyafram hatasıda gözden kaçmıyor hani. Gereğinden fazla ışık var görüntüde göz yoruyor.
Yani bakıyorum ben kareye ama neye bakıyorum anlamıyorum (modeliniz gibi) hiç birşey ifade etmiyor gerçekten..
olmamışşş..
01.12.2007 18:50 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Medeni cesaretinizden ötürü tebrik ederim. Şıpın işi yargılarınızı temellendirmeniz dileğiyle...
01.12.2007 23:05 tarihinde yazılmış
pohpoh_perisi
Hande Kuşuluoğlu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
tebrikler....
02.11.2007 20:14 tarihinde yazılmış
zuzucum
Alper Dutkin
ne demek tebrikler hande:)açarmısın...
22.12.2007 15:30 tarihinde yazılmış
Atmosphere
MehmetE.Kılıç
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
1 |
| Kompozisyon |
-1 |
| Estetik |
1 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
1.0 |
merhaba okan bey,
Modelin duruşu, ellerini bağlaması hiç hoş durmamış. Biraz yapay bir duruş diyebiliim.
Diğer detaylar, yapraklar zenginlik katmış..
İyi çalışmalar..
02.11.2007 17:44 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Model konusunda sizinle aynı fikirde değilim ama bakış açınızı paylaştığınız için teşekkürler.
02.11.2007 17:48 tarihinde yazılmış
ramazan_kuru
Ramazan KURU
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
sonbaharın bu güzel renklerini bizlerle paylaştığınız için teşekkürler renkler çok canlı, netlki oldukça başarılı. hayranlıkla bakılmayı sağlıyor iyi çalışmalar başarılar.
02.11.2007 17:15 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Teşekkürler Ramazan Bey.
02.11.2007 17:31 tarihinde yazılmış
sogni_di_margherita
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.8 |
Çekim açsının ne kadar yaratıcı olabileceğinin çok güzel bir örneği. Tonal geçişleri ve alan derinliği kullanımı son derece başarılı, netliği kusursuz bir fotoğraf olmuş. Cıvıl cıvıl renklerine rağmen hem sıcak hemde sonbahar hüznünü aynı anda yansıtan gizel bir kare. Tebrikler Okan. G.F. için ayrıca tebrikler.
02.11.2007 15:42 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Volkan, senin tarzından uzak olsa da yorumunu ilettiğin için teşekkür ederim.
02.11.2007 15:44 tarihinde yazılmış
muminay
Mümin AYDIN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba okan bey...güzel bir sonbahar kompozisyonu.modelin duruşu ve bakışı renk kattı.sadece üst taraftaki yeşillik kadraja biraj taha girebilseydi tahata iyi olurdu.netlik,renk,ışık,estetik harika tebrikler...esenlikler...
02.11.2007 13:53 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Mümin Bey, ya geriye gidip modelin daha küçük kullanmak durumunda kalacaktım ya da zemindeki yapraklardan biraz fedakarlık edecektim bahsettiğiniz yeşilliği gadraja almak için. Böyle bir seçim yaptım. Yorum için teşekkür ederim.
02.11.2007 13:59 tarihinde yazılmış
Murat_OZTURK
murat öztürk
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
3.0 |
merhabalar
mekan cok iyi bakış acında güzel olmuş yapraklar ön plana cıkmış
konuda iyi yerde birde kırmızı kıyafetli olsa daha estetik olurdu kanısındayım ne dersin
sevgilerle hoşcakal
02.11.2007 11:47 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Merhaba Murat. yola çıkarken bu tarz manzaralarla karşılaşacağımızı biliyorduk ama nedense kıyafete odaklanmadık hiç. Bir dahaki severe ıskalamamak lazım.
Kendine iyi bak dostum.
02.11.2007 12:15 tarihinde yazılmış
zuzucum
Alper Dutkin
En basta fotografta olmaması gereken sey olarak modelin yapaylığı göze çarpıyor
Fotoğraf dısında birsey...
Diyafram biraz daha kısılmalı ve uzak ayrıntı bu kadar göze batmamalıydı derim ben
İyi çalışmalar
02.11.2007 11:24 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Modeli fotoğrafın temel öğresi kılmaya çalıştım Alper. Pastoral etkiye insan ögesi katmak peşindeydim. Bu yüzden netliği daha geniş bir alana yaymak üzere f/22'ye çıktım.
Hemen herkes farklı değerlerde, farklı kadrajla çekebilirdi bu fotoğrafı. Benim tercihim bu yönde.
İyi günler dilerim.
02.11.2007 11:27 tarihinde yazılmış
singul
sinan güleç
merhaba
bence yaprakları izlemek daha güzel
modelin beden dili savunma hazırlığında gibi kollar birbirine bağlanmış
derinlik hissini yapraklardan ötede görmek
sağ yandan duvara az perspektif bırakan açı sunmak
kolay seçimler fotoğrafına doğru yol vermiş
güzel fotoğraflarınızın arasında yanlışlıkla GF olmuş diyebilirim.
02.11.2007 11:01 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Bakış açınızı paylaştığınız için teşekkür ederim Sinan Bey, son cümlenizdeki iltifatınız utandırdı beni.
02.11.2007 11:05 tarihinde yazılmış
Kumalice
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
3.3 |
Bu bakış açısı çok yakışmış fotoğrafa Okan bey :) Yaprakların doğayı seyrettiği açıdan göstermişsin bize sonbaharı :) karnımı içime çekseydim daha mı iyi olurdu acaba ?
tebrikler günün fotoğrafı için :)
@
02.11.2007 10:27 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Böyle daha iyi çıktın bence, doğallını seviyorum. Yaşamıma fotoğraf gibi güzel bir açı sunduğun için ben sana teşekkür ederim m+m.
@
02.11.2007 10:32 tarihinde yazılmış
kuzeyden
Kenan KAYA
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.8 |
Okan bey merhabalar,
Galiba bu mevsim biz fotoğrafseverler için bir çeşidi bol hazine sandığı.Öyleki,çok güzel sonuçlar çıkabiliyor.
Sizin kareniz de bunlardan biri olarak gf de yerini bulmuş.
Ama benim eleştireceğim bir tarafı var:Modelinizin yönü ve duruşu.
Modelinizin arkası dönük,elleri cebinde olması daha bir etkili kompozisyon
ortaya koyardı diye düşünüyorum.Tebrik eder,iyi çalışmalar dilerim.
02.11.2007 07:10 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Kenan Bey, fotoğrafta biraz belirsiz kaldı, model dereyi izlerken dalmış durumda. söylediğiniz ifadelerle çekim denemedim hiç.
02.11.2007 09:24 tarihinde yazılmış
HamitYalcin
Hamit Yalçın
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Güze dair ne varsa fotografa hepsi sığmış....
Çok güzel bir bakış açısı ile net va başarılı bir çalışma.
Etkileyici...
Ellerinize sağlık.
Selam ve sevgiler...
02.11.2007 04:40 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Teşekkürler.
02.11.2007 09:16 tarihinde yazılmış
jelya
Ümran Davran
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba Okan bey,
Fotoğrafınızı sevdim!
Neden mi?
Açıklayayım hemen: Bir kere açınız güzel. Önde sonbahar arkada ise hala yaz hüküm sürüyor gibi; yemyeşil ve iki mevsimi ayıran yolda duran modeliniz sanki bir seçim yapma durumunda kalmış gibi. Sonbahar ve yazın ne anlama geldiğini uzun uzun yazmama gerek yok; malumunuzdur!
Modelinizin üzerindeki mavi giysiler de bana anlamlı geldi. Mavi hem sakinleştirici ve hem de soğuk bir renktir. Bana fotoğrafınızda anlattığı karar verme aşamasında modelinizin hissettiği üşüme- ki kollarını sıkı sıkı kavuşturması da bu duygunun ifadesi gibi- ama sonrasında aldığı kararın rahatlığı ve huzuru...
Paylaştığınız için teşekkürler.
Sevgiyle.
02.11.2007 02:02 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Ümran Hanım beğenmenize sevindim. Modelin kararsızlığına dair söylediklerinizi öyle algılamamıştım yeni bir açı sunmuşsunuz. Teşekkür ederim.
02.11.2007 09:15 tarihinde yazılmış
saydelan
kaan karadağ
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-1 |
| Kompozisyon |
-1 |
| Estetik |
-1 |
| Teknik |
-1 |
| Ortalama |
-1.0 |
Benden öncekiler şaka yapmıyorsa;
...
-Manken bu fotoğrafda ;
......yanlış seçim
......yanlış duruş
......yanlış nokta
-gereğinden fazla ışık var ortamda ,diyafram hatası...
.......orta karşıdan gelen ışık her şeyi anlatıyor
-yan duvar,yeşillik anlam bütünlüğünü bozmuş.
yaprakların dokusu ışık fazlalığından kendini göstermiyor
bir de anlatılmak istenen nedir diye sormadan edemiyorsunuz,bakınca.
hoşgörünüze...
02.11.2007 01:23 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Kaan Bey, modelin yerleşimi ve duruşu konusunda söylediklerinizi makul bulsam bile seçimi konusunda kesinlikle size kaılmıyorum.
Ortamdaki ışığın sert olduğunu kabul ediyorum. Yeşilliğin anlam bütünlüğünü nasıl bozduğunu ise anlayamıyorum.
Anlatılmak istenen konusu ise ayrı mevzu... sizin iyi niyetinizi sorgulamama sebep oluyor. birşey anlatmak istesem, anlam birimi olan cümleleri kullanır, yazıp anlatırdım. Ben gördüğüm birşeyi fotoğraflayıp göstrmek istedim.
İyi günler dilerim.
02.11.2007 09:12 tarihinde yazılmış
kaosparadoks
İlker Doğan
o kadar detaylı bir eleştiri yapmışsınız ki; herhalde ombudsman dedim bu arkadaş fotoğraf konusunda. lakin portfolyonuz da kısacık bir tur, düş kırıklığı yarattı. eğer portfolyonuzdaki fotoğraflar birer şaka değil ise "ele verir talkını, kendi yutar salkımı" anadolu deyişi ile pek bir örtüşmüş tavrınız... sağlıcakla
02.11.2007 09:15 tarihinde yazılmış
vav
Kazım KIZIL
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Okan tebrikler... Güzel bir fotoğraf...
Kemal Abi'nin yorumuna atfen... Bir fotoğrafçı da der ki, hayata eğilerek, bükülerek bakmıyoruz... Neden fotoğraf çekerken öyle halden hale girelim ki..?? Olanı gördüğüm gibi çekiyorum ben...
bu da bir fikir tabii...
anaaa... 15 kelimeyi aşan yorum yaptım... :)))))
01.11.2007 23:30 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Kemal o fotoğrafçıya doğru harekete geçti şimdi:D
01.11.2007 23:32 tarihinde yazılmış
singmus
Mustafa Kemal DUZGOREN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
Merhaba Okan bey,
Severim sonbahar renklerini,
siz de güzel saptamışsınız makinanızla,
yapraklardan başlayan kademeli netlik hoşuma gitti, bakış açınız da,
model de bonus olmuş, bana göre modelsiz de olurdu ama... komposizyon boş derlerdi...
bu tür çalışmalarda kolayca düşülen tuzağa - gökyüzünde ışık patlaması- düşmemişsiniz.
Buradan bir HDR çalışması düşünmezmisiniz? RAW format ise hemen tek kare bir deneyin derim ben,
güzel olursa 3-5 farklı EV ile gerçek HDR de denenebilir.
Bir de bir şarkının sözleri geldi aklıma, belki bilirsiniz.
Yine hazan mevsimi geldi
Yine yapraklar rüzgarların peşi sıra gidecek
Yine deli gönlüm, yine bu mevsimde
Hicranını yalnız başına çekecek,
Hüsranını yalnız çekecek...
Kalın sağlıcakla.
01.11.2007 23:11 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Merhaba Mustafa Bey,
modelsiz de çektim bilin, ama hep biri anlamı değiştirir ya o yüzden bu kareyi sevdim. gökyüzü ufak bir yerde patlasa da ben yeşil-kahverengi yer gök başka bir algı ile ilgiliydim haklısınız.
RAW çektim HDR denedim ama aratonların çok fazla olduğu karelerde hdr zorlanıyor bilmem siz ne düşünürdünüz?
Küçültürken bile jpeg formatından dolayı zorlandım.
siz şarkı sözü yazmışsınız, ben de 9 yıl önce bebe bir reklam yazarıyken attığım bir restorant açılış davetiyesi başlığını yazayım buraya:
Hazan,
hüznü çağırıyor gibi,
oysa hüznü değil,
huzuru...
01.11.2007 23:25 tarihinde yazılmış
singmus
Mustafa Kemal DUZGOREN
Doğrudur.
Huzuru çağrıştırır hazan benim için de,
bir bitişi değil, yeni bir başlangıcı,
yeni ufuklara yelken açışları.
Yaşamınızın hep huzur dolu olması dileği ile...
(HDR çalışılsaydı tam karşıdaki ağaçlarda "gren" oluşurdu biliyorum. Kimisi tercih ediyor, beğeniyor. Zevk işi işte)
01.11.2007 23:30 tarihinde yazılmış
oneaday
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
iyi akşamlar okan bey aslında okan hatta oky başarılı bi sombahar fotoğrafı olmuş,derinlik cok hoşuma gitti.bi sonraki fotoğraf gezisine bende gelicem...haha
01.11.2007 22:23 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Çok abartmışsın be puanı:D
Sen gelirsen lensini kullanabilicem mi yine?
01.11.2007 22:30 tarihinde yazılmış
oneaday
ormanda benim için puanı bol derler,lenside vermicem ben çekcem böyle fotolar ben gf olucam haha..
01.11.2007 23:35 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
ışığın bol olsun o zaman
01.11.2007 23:37 tarihinde yazılmış
oneaday
sen o ışığı benim keratokonusüme anlat:)
02.11.2007 12:59 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
biyonik adamsın vesselam
02.11.2007 13:01 tarihinde yazılmış
KemalGul
Kemal Gül
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Kurbağa bakışı :)
Geçen gün arkadaşla sahilde fotografa çıktık Okan. Bilirsin Alman ve İngilizleri turist alıyor Akdeniz daha çok...
Güzel ekipmanlarla fotograf çeken 5-6 turiste rastladık. Adamlar eğilip bükülmeden dimdik ayakta çekiyorlardı fotograflarını...
Biz ise kadraj yapmak için kah yere yatıyor kah birşeylerin üzerine çıkıyorduk :)
Sonra arkadaş sordu bunlar dedi neden dimdik ayakta çekiyorlar, biz böyle yerlerde?
Dedim : Biz üçüncü dünya ülkesiyiz, bizim coğrfya insanı her olayda süründüğü için böyle çekiyoruz, yani geleneklerimiz göreneklerimiz öyle emrediyor. Gülüştük bolca :))
Zaloğlu'nun böyle mekana kendini uydurmuş kadrajları var, izlemeni öneririm. Çalışırken de gördüm kendisini çekeceği konunun uydusu oluyor adeta ağaçsa mesela konu dallara köklerden bakmak istiyor :)
Sonbahar yaprakları arasından yaprak renkli hanımefendinin masum tutumuna ulaşmak hoştu arkadaşım.
Tebrik ediyorum.
Selam ve sevgilerimle...
01.11.2007 21:14 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
anektod da o anektodu bağladığın yer de çok hoş Kemal. Böyle bir yorum için ne denir bilemedim mazur gör...
01.11.2007 21:18 tarihinde yazılmış
leventergonul
Levent Ergönül
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
3.5 |
Okan Bey cok güzel bir sonbahar çalışması olmuş, netlik ve kadraj çok güzel, fotoğrafın alt ve üst kısmındaki renk farkı gözalıcı durumda, ellerinize emeğinize sağlık.
01.11.2007 18:18 tarihinde yazılmış
sm0ky
Okan Akan
Alt üst renk farkı erken sonbaharın sunduğu bir şirinlik olarak yansıdı kareye. Puan sanki yüksek gibi geldi bana bu arada:s
01.11.2007 18:19 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
sm0ky
Okan Akan
Foto Künye
666 görüntülenme
30 adet eleştiri
7 kişi favorilerine eklemiş
Ekipman
Teknik Bilgi
Genel portfolyosundaki diğer fotoğrafları
Doğa kategorisindeki diğer fotolar
|