Su Hayattır...
“SU HAYATTIR !
Kabul edelim veya etmeyelim; felsefede iki şey mutlaktır ve kişiden kişiye değişmez:
1.Tanrı'nın varlığı, 2.matematik ! Bunların dışında evren içinde olan-biten herşey, doğa ve
toplum bilimlerinin içine giren herşey görelidir.
Öte yandan iyi-kötü, güzel-çirkin, uzun-kısa... gibi zıt kavramların bir bütün içinde
kesinlikle yarı yarıya yer almadığını görürüz. İşte biz insanoğlu, hayatı kolaylaştırmak için
bu dengesiz durumu 'denge' diye tanımlamaktayız.
Buradan hareketle ve dedüktivist yaklaşımla Tanrı'nın insanı yaratmak istediğinde,
öncelikle onun fiziki ve ruhsal yapısına uygun doğa koşullarını yaratması gerektirdiği
düşüncesiyle karşılaşıyoruz. Ve karşımıza çıkan manzaralardan birisi de dünyanın, kendine özgü
geometrik 'geoid' yapısıyla birlikte dörtte üçünün suyla, dörtte birinin de toprakla
kaplı olmasıdır. Hayret ki hayret! Yaratılırken mayasında mutlak 'su' bulunan insanoğlunun
anatomik yapısının dörtte üçünün de su oluşturmaktadır.
Ancak bu nadide gezegende yaşayan 6 300 000 000 insan; bilinçsiz sanayiileşme,
atmosferdeki CO2 gazının artması, orman katliamları, kıyı talanları gibi çeşitli
benzer nedenlerle doğanın dengesini elbirliğiyle bozmanın yarışı içindeyiz. Yani
bir anlamda kendi mezarımızı kendimiz kazıyoruz.
Ama unuttuğumuz bir kural var:
Biz bu gezegeni, atalarımızdan değil torunlarımızdan miras aldık!”
Eleştiri ve Yorumlar
Nevid
Yasemin Aksit
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Fadıl bey merhaba,
Duyarlı bir paylaşım olmuş.Fotoğraflarınızın hepsi birbirinden güzel.
Emeğinize sağlık. Sevgi ve selamlar....
11 ay önce yazılmış
wolkan
galip volkan babacan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhabalar ustad diyecem sizde bana ben ustad degilm "fo"yum diyeceksiniz fakat yinede ben bu fotonuzu gordukten sonra kim ne derse desin ustad diye hitap etmekten kendimi ali koyamiyorum
gercekten oldukca basarili bir calisma cikarmissiniz ortaya
yine cok iyi yine etkileyici
saygilar,selamlar
4444
15.11.2007 20:49 tarihinde yazılmış
greeneyes
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhaba Fadıl bey,
yaratıcılığın üst noktalarda olduğu çalışmanız, küresel ısınma sorununa dair etkili anlatımı ile çok başarılı. duyarlılığınız ve bu çok başarılı fotoğrafınız için tebrik ediyorum. saygılarımla.
07.11.2007 19:19 tarihinde yazılmış
a3811
Ali ŞEN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Fadıl Beyciğim,
Daha bundan iyisi can sağlığı derim inanın.
Mesaj çok güzel verilmiş.
Afiş olarak basılacak ,her yere asılacak bir güzel kare.
Kutlarım gönülden:))
28.10.2007 00:22 tarihinde yazılmış
elvina
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
Tebrikler Fadil bey cok anlamli ve güzel bir kare
Suyun yasantimizdaki yerini anlatmaya gerek yok yeterince aciklamasi fotografin altinda yazili..
Suyun ne kadar önemli oldugunu bilsekte su israfina halen devam ettigimiz ise aci bir gercek..
Fotografiniz görsel acidan ve kompozisyon olarak cok düsündürücü
Kutlarim..
23.10.2007 17:02 tarihinde yazılmış
torikan
sertan sezgin
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
3.8 |
perfect
ustam bilirsiniz kimse mükemmel degildir bu yüzden 4 te 4 veremem :D
14.10.2007 00:33 tarihinde yazılmış
eruhi
Ruhi Ödev
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
Sevgili Fadıl Bey,
Digital düzenlemelerin bi harika... Suyun olmadığında dünyanın ne hale geleceğini bundan iyi gösterilemezdi. Bayağı emek harcadığınız gözleniyor... Eline emeğine sağlık....
10.10.2007 13:50 tarihinde yazılmış
massey3095
Ahmet KOCAOGLU
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhabalar;
gündemdeki küresel ısınmayı anlatabilen bir kare.
afiş olarak her yerde kullanılabileceğini düşünüyorum.
başarılı bir anlatım.
emeğinize sağlık
10.10.2007 01:06 tarihinde yazılmış
muaf
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhabalar Fadıl Bey
çok başarılı bir uygulama..
anlamlı bir fotoğraf
kutlarım
Ortalama Puan Kuralı
14 Gün Kuralı
15 Kelime Kuralı
Puanları neye göre vereceksiniz
08.10.2007 18:46 tarihinde yazılmış
sezgi
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba Fadıl bey,
Renkleri, netliği, görselliğiyle çok güzel bir çalışma ve yorumunuzla güzel bir sayfa:)tebrik ederim.
Elinize yüreğinize sağlık.Başarılarınız daim olsun, selam ve saygılar.....
07.10.2007 21:56 tarihinde yazılmış
yaklashma
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Yürekten tebrik ederim, ne denir ki başka...
Işığınız bol olsun...
07.10.2007 20:51 tarihinde yazılmış
hicaz61
Murat ŞANLI
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
merhabalar. söylenecek birşey yok zaten her şey söylenmiş. elinize emeğinize sağlık. ışığınız bol olsun, arşivime beklerim
07.10.2007 17:59 tarihinde yazılmış
SosyalMunzevi
Selçuk Yavuz
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.5 |
harika bir anlatım
tebrik ederim
07.10.2007 17:13 tarihinde yazılmış
beautifulgirl
ece zeynep yılmaz
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.5 |
Aslında fazla söze gerek yok, çünkü gerekli teknik yorumlar yapılmış.Ama birleştirme ve burdan bir olguya ulaşma mükemmel.Anlatılmak istenen yalnız bu kadar güzel anlatılabilir.Ellerinize sağlık.
07.10.2007 15:36 tarihinde yazılmış
ugurkubaba
uğur gülbay
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.5 |
tebrikler çok yaratıcı ve öğretici bir çalışma olmuş emeğinize sağlık sevgiler..
Yapıcı eleştiri üzerine küçük bir hikaye
Eleştiri yaparken uyulması gereken kurallar
07.10.2007 13:57 tarihinde yazılmış
prophetess
arzu boduroğlu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
fotoğraf değil de yazınız ilgimi çekti..felsefede die başladığınız cume bence die başlamalıydı(felsefe düşünce bilimidir..tanrı dediğimiz şey evrenin gücüdür..yani ben tanrı yok derim ama kozmik bir gücün varlığını savunurum..bu da varlıkların birbirleriyle olan ilişkisi ve dengesidir..)
kişiden kişiye değişmez dediğiniz konu ise dunyada kişiden kişiye değişen en buyuk konudur..dunyanın ne şekilde yaratıldığı gibi konular ise yin kişiden kişiye gore değişir..ispatlayalım..hadi buyrun..muhendis adayı olarak bunun ispatlanamayacağını bilirim,case dediğimiz bir çok olasılığın olabileceği ve herkesin farklı bir case i savunduğu ise apaçıktır..
sorayım ozaman..bardağa çeşmeden akan suyla bardaktan su taşar mı..
buyrun..ben size bir suru case soyliyeyim..hatta taşmayacağını iddia edeyim..bunu fiziksel olarak ispatlayayım..ama kendi caselerime gore..
felsefede..felsefe turkçe hayat bilgisi gibi bir ders sanırım sizin için..felsefe..düşünmek..farklı düşünmek..sizden farklı düşünmek..benden farklı düşünmeniz..sizin felsefeniz..benim felsefem..yani yol..düşünme yolu..siz patikayı seçersiniz ben asfaltı..siz alfa romeoyla gidersiniz ben ford mach 1le..
nasıl olur da siz felsefede! die başlayıp benim düşüncelerime saygı duymadan bu boyledir kardeiim değişmez diyebiliyorsunuz..
felsefenin içinde bir çok felsefeyi barındırdığı..zaten kendisinin düşünmek,farklı düşünmek gibi yollara sahip olduğunu bilmemize rağmen bize boyle bir açıklama getiriyorsunuz..
bu benim felsefemde ie başlamanız gerekliydi..
ve bu konuyu kalkıp herkesin kabullendiği guncel bir konuyla bağdaştırıp gerçekçilik kazandırdığını düşünüyor olabilrsiniz..
ama 22 yaşındayım ve nasıl düşünmem gerektiğini biliyorum..ve insanların uluorta fikirlerini genelleyerek ortaya koymalarına reflexlerimle kızıyorum..ve ben bir cvp vermezsem,eğer kendi fikirlerimi belirtmezsem yaşadığımı hissedemiyorum..
teşekkurler
07.10.2007 09:27 tarihinde yazılmış
xandros
fadıl olcay
Arzu Hanım merhabalar,
Yukarıdaki ‘su hayattır’ isimli resmin altına tamamlayıcı olsun diye çalakalem yazdığım felsefe konsantreli yazıya getirdiğiniz eleştiri için öncelikle teşekkür ederim.Muhalif bir ses çıktığı için sevindiğimi samimiyetle söyleyebilirim.
Eleştirilerinize kendi çapımda yanıt vermeye çalışacağım.Fakat bir önkoşul olarak tartışma dilimizin Türkçe olması taraftarıyım.Bildiğiniz gibi Türkçede ‘die’, ‘case’, ‘reflex’, ‘ie’, ‘cvp’ sözcükler bulunmamaktadır.Ortak dilde fikir tartışması yaparsak, birbirimizi anlamamız daha kolaylaşır sanırım.Ha bu konuda felsefe içine girmiş ve Türkçede karşılığı olmayan Latince veya Latince kökenli (İngilizce, Fransızca, İspanyolca, vb.) sözcükleri kullanmak, bilimsel bir tartışmada kesin zorunluluktur.Bunları ayrı tutuyorum.
Bilindiği üzere modern felsefe tartışmaları, bundan 2500 yıl önce antik çağ Yunanistan’ında, Tales’le birlikte başlamıştır.Hatta paleoantropoloji; alet yapabilen, yani düşünebilen ilk akıllı insanın (Homo-Erectus) bundan yaklaşık 2.500.000 yıl önce yaşadığını söyler.İnsanoğlu, düşünmeye başladığından beri ‘beni kim yarattı, evreni kim yarattı’ sorularına yanıt aramaktadır.Günümüze kadar da bu tartışmalar yanıtları açısından, en azından flu bir şekilde hala devam etmektedir.Taktir edersiniz ki son 2500 yılda sonuçlanmayan ‘evren nasıl yaratıldı’ odaklı felsefe tartışmalarını, salt bu yazıyla benim sonuçlandırmam mümkün değildir.
Burada asıl ele alacağım konu, sizin de vurgu yaptığınız görelilik konusu olacaktır.Acaba Tanrı ve matematik, kişiden kişiye değişmeyen mutlak kavramlar mıdır, yoksa her bireyin algılamasına ve düşünmesine göre değişebilen göreli kavramlar mıdır?Yazıda kendi adıma bir iddia söz konusudur.Ancak tek tek her bir bireye ispat yükümlülüğüm bulunmamaktadır.
Bilindiği gibi Tales’ten bu yana felsefede üç ana akım vardır: 1.Agnostik-epistemoloji (bilinemezci bilgi), 2.Metafizik (düşünce maddeyi yaratır), 3.Materyalizm (madde düşünceyi yaratır).2500 yıldan beri ortaya çıkan tüm felsefi akımlar mutlak bu üç ana akımın bir türevidir.Fazla iddialı olacak ama eğer bu ülkede ‘diyalektik materyalizm’i on kişi gerçekten iyi biliyorsa bunun dokuzu akademisyenlerden çıkar.Onuncu kişi de kendim olduğumu söyleyebilirim.Bunun altını nasıl doldurabilirim (İngilizcede back-round deniyor galiba) ? Sanırım farklı bir platformda uzun soluklu olarak hayat hikayemi anlatmam gerekecek!
Konuyu sanırım fazla dağıttım.Sadede geliyorum;
I.Newton döneminde fizikte tek yasa vardır; o da kaldıraç yasasıdır.Günümüzde ise quantum (nicelik) fiziği geçerlidir.Bundan otuz yıl önce maddenin en küçük parçaları olarak nötron ve protonları bilirdik.Ancak bugün bu gerçeklik değişti ve maddenin en küçük parçacıkları olarak fizik bilimi laktonları keşfetti.Bundan bir otuz yıl sonra fizikte kimbilir daha ne değişiklikler olacaktır.Keza astrofizikte 1920’li yıllardan öncesine kadar ‘durağan evren’ modeli gerçeklik olarak kabul edilirken, 1920’li yıllarda A.Einstein’ın kendisi keşfetmesine rağmen,
08.10.2007 00:20 tarihinde yazılmış
xandros
fadıl olcay
bilim dünyasından tepki toplamaktan çekindiği için açıklamadığı, onun yerine dönemdaşları başka astrofizikçi bilim adamlarının ortaya attığı ‘genişleyen evren’ modeli gerçekliği kabul edilmiştir.
A.Einstein’ın rölativite teorisini bilirsiniz sanırım.Özü şudur; evrende iki nokta arasındaki en kısa mesafeye ‘doğru çizgi’ denir.Fakat evrende yolculuk yapmaya kalktığınızda bir noktadan diğer noktaya doğru çizgide gidemezsiniz.Bunun yerine en kısa mesafe olarak ancak parabol çizerek gidebilirsiniz.Dolayısıyla evrende doğru çizgi veya nokta gibi geometrik kavramlar gerçekte mevcut değildir.İnsanlığın hayatı kolaylaştırmak için (özellikle dalınız olan mühendislikte) varsaydığı göreli kavramlardır.
Gelelim matematiğin mutlaklığına…Basit bir mantıkla evrenin herhangi bir noktasında 2x2 eşittir 4 eder.Evrenin başka bir noktasına gittiğinizde ise bu gerçeklik yine de değişmez.Matematik ‘a priori’dir.Önseldir.Yani insan düşüncesinden önce vardır ve insan düşüncesinden önce gelir.Kişiden kişiye değişmez.Bunda hemfikiriz sanırım.
Ya Tanrı?
Konunun bam teli de burasıdır.Evet bir yaratıcı meselesi binyıllardır insanlık tarafından tartışılmaktadır.Gelecek binyıllarda da (eğer dünyanın ömrü vefa ederse) tartışılmaya devam edecektir.
Bir yaratıcı konusunda bilimsel olarak net bir karara varamayan çağımızın en önemli astrofizikçilerinden birisi olan Carl Sagan’ın (sanırım 2001 yılında vefat etti) bu konuda bir meslektaşına yazmış olduğu mektuptan kesitler sunmak, şimdilik en iyi yol sanırım.
“Aziz Anselm, kusursuz bir varlığı hayal edebildiğimize göre, onun varolması gerektiğini iddia etti; çünkü bu varlık, bizatihi varolması diğer özelliklerine eklenmeden kusursuz olamazdı.Bu “varoluşsal” kanıt eninde sonunda iki yönden saldırıya uğradı: 1)Tümüyle kusursuz bir varlığı hayal edebilir miyiz? 2)Kusursuzluğun varoluş tarafından tamamlandığı açık mıdır? Böyle dindar kanıtlar, çağdaş kulağa dışsal gerçeklikten çok kelimeler hakkında sürdürülen çabalar olarak gelmektedir.
…Bu kanıt, David Hume tarafından beğenilecek nitelikte özetlendi: “Dünyaya çepeçevre bakın: onu tümüyle ve her parçasıyla seyredin; onda sadece, sonsuz sayıda daha küçük makinelere bölünmüş büyük bir makine göreceksiniz…Tüm bu çeşitli makineler, en ince parçalarına kadar birbirleriyle uyumlu oluşlarıyla, onları sürekli seyretmekte olan insanları büyüler.Doğadaki bu ilgi çekici uyum baştan sona, onu çok daha aşsa bile, insan planlamasının üretimine, insan tasarımına, düşüncesine, bilgeliğine ve zekasına benzer.Sonuçlar benzeştiğine göre, kıyas kurallarının bir gereği olarak, sebeplerin de benzeştiğini kabul etmeliyiz.Doğanın Düzenleyicisi insan zihnine benzer bir varlıktır; icra ettiği esere baktığımızda ise çok daha kapsamlı niteliklere sahiptir.”
William Paley’in işte tipik bir paragrafı: “Tasarımcısız tasarım; bulucusuz buluş; seçimsiz sipariş; düzenleyicisiz düzenleme; bir amaç koyucu olmadan amaca hizmet ve bağlılık, tasarlanan bir amaç olmadan bir amaca varan görevlerini gerçekleştiren araçl
08.10.2007 00:22 tarihinde yazılmış
xandros
fadıl olcay
araçlar olamaz.Düzenleme, parçaların yerleştirilmesi, araçların bir sona adanması, gereçlerin bir kullanımla ilişkisi, zekanın ve aklın varlığını ifade eder.”
Carl SAGAN, Cornell Üniversitesi, Radyofizik ve Uzay Araştırma Merkezi, Gezegen İnceleme Laboratuarı, Ithaca, New York
…
Bildiğiniz gibi bilim, evrenin Bing-Bang’la (büyük patlama) varolduğunu kanıtladı.Yani evren, önceden varolmayan fakat bir anda varolan bir zerrenin patlamasıyla oluştu.Öte yandan fiziğin bir nolu temel yasası ‘hiçbir şeyin yoktan var, vardan yok olamayacağı’ yasasıdır.
Şimdi ben size sorayım; Bing-Bang’le var olan evren, Bing-Bang öncesi eğer hiçlik mevcut ise nasıl oluyor da birden bire var olabiliyor? Size göre burada bir müdahale var mıdır, yok mudur? Eğer müdahale söz konusu değil ise fizik bilimini, birinci yasasıyla beraber çöpe atmamız gerekmiyor mu?
Başa dönelim.
Felsefede üç ana akımdan söz etmiştik.Biliyorsunuz artık dünya üçüncü binyıla girdi.Herşey gibi felsefe de sabit bir konu değil, sürekli gelişmekte.Altını çizerek söylüyorum, bana göre de, üçüncü binyılın temel felsefesi, 18. yy. determinizminden farklı olarak neo-determinizm olacaktır.
Yani Tanrı var mıdır, yok mudur tartışmaları bana göre 20. yy.da bitmiştir.
Sözümü Mevlana’nın bir sözüyle tamamlamak istiyorum: her kanat denizi aşamaz !
Denizleri aşmak için öncelikle denizleri aşmayı istemek lazım…J
08.10.2007 00:24 tarihinde yazılmış
pelikanterbiyecisi
Erşan Kuneri
mrb fadıl bey size katılıyorum bu konuda yalnız allahı felsefeyle karıstırmamak gerekiyor kanımca çünkü allahın varlığını ınanmak ıstemeyen birine ıspatlayamazsınız ne güzel söylemişşiniz ancak uçmak isteyen bir kus kanatlarıının farkına varır allahın farkına varmak içinde inanmak gerekiyor ya da dünyadaki kitabımızdaki..vs var olan muhtesemlikleri incelemek.tabı bunu yapmak için de yine inanmak ya da hayatın anlamını aramak(bos seylerle ya da bu gaye kadar önemli olmayan diğer seylerle uğrasıyor çoğu kişi) gerek. sonuç olarak allahın varlığından emin olduğum zerre kadar süphe etmediğim su yasımda bu inancımı arastırmalarıma borçluyum( bikaç sene evvel kuranla ilgili bütün ayetlerin sayfalarca yorumunuyaptığım elestirdiğim ve birçok seyin farkına vardığım olmustur).son sözüm olsun körü körüne inanmak da cahilliktir; kutsal kitabımızı okumamıs doğa insan varolma üzerine kafa yormas olup ta kendine kılıf uydurduğu birkaç nedenden dolayı inanmamak da cahilliktir iki grup insandan da tiksiniyorum böyle bir konuyu burda tartısmak zorunda kaldığım için üzülüyorum
08.10.2007 12:07 tarihinde yazılmış
mesut025
saygılar üstad ne diyelim
08.10.2007 23:42 tarihinde yazılmış
anlgray
Anıl Gürçay Dede
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
10.10.2007 15:00 tarihinde yazılmış
anlgray
Anıl Gürçay Dede
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
10.10.2007 15:26 tarihinde yazılmış
xandros
fadıl olcay
Yazıda maddi bilgi hatası sadece Big-Bang yerine Bing-Bang yazmışım.Onun dışında herhangi bir maddi hata olduğunu sanmıyorum.Yazıdaki görüşler elbette kendi felsefi görüşüme göre olacak.Ayrıca maddenin yapıtaşları konusunda ayrıntıya girmedim.Eğer orada herşeyi detaylı olarak yazsaydım, çok uzun bir yazı yazmam gerekecekti.Bu da site için elbette uygun bir durum olmazdı.Bunlar benim fikrim.Dikkat ederseniz ML felsefenin temeli olan diyalektik materyalizmden bahsettim.Bu felsefe bu topraklarda yeterince kavranamadığı için memlekette bunca sorun yaşanıyor ve sol 80 öncesi 56 parçaya bölündü, 80 sonrası da tarihe karıştı.Diyalektik materyalizmi aştıktan sonra neo-determinizm durağına geldim.Bütün bunları sizin seçeceğiniz ayrı bir felsefe sitesinde bilimsel olarak tartışmaya hazırım.
Teşekkürlerimle…
10.10.2007 18:31 tarihinde yazılmış
anlgray
Anıl Gürçay Dede
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
10.10.2007 19:48 tarihinde yazılmış
AySeKuTbaY
Ayşe Kutbay
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
harika bir yaratıcı düşünce, en güzel susuzluk karelerinden birisi...
gözüme uyum açısından tek takılan şey şu: kurak kısımda alt kısımdaki alanın da kuru ve çatlamış toprak olmasını tercih ederdim ana fotoğrafla zıt olarak.
çerçeve ve sunum da etkileyici
elinize sağlık
4*4*3*3
07.10.2007 02:38 tarihinde yazılmış
mesut025
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
üstad kopmuşsunuz yine harika bir çalışma olağanüstü düşünceler yani size söylencek kelime yok çok başarılı bir çalışma ellerinize emeğinize sağlık tebrikler ışığınız bol olsun paylaşımınız için teşekkürler
06.10.2007 16:53 tarihinde yazılmış
nalptekin
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Harika bir yazı, çok etkileyici ve ne kadar gerçek!
Fotoğrafla birlikte yazınız harika bir birliktelik ve sunum oluşturmuş.
Fotoğrafınız da çok başarılı
elinize sağlık Fadıl Bey
tebrikler :)
05.10.2007 14:28 tarihinde yazılmış
xandros
fadıl olcay
beğeninin için çok çok teşekkür ederim ..
05.10.2007 14:37 tarihinde yazılmış
seagirl
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Çok etkili bir kompozisyon !
Tebrk ederim basarınızı...
Sevgiler, saygılar
05.10.2007 13:37 tarihinde yazılmış
xandros
fadıl olcay
beğenize teşekkür ederim.
05.10.2007 14:36 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
xandros
fadıl olcay
Foto Künye
Doğa kategorisindeki diğer fotolar
|