portre
renk tonlarıyla biraz oynandı + hafif sharpen verildi.
Eleştiri ve Yorumlar
MrBrain
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
heri potIrdaki kIz deilmi bu? ne kadar da buyumush.. Allah uzun ömürler versin , maşallah.
06.08.2004 23:00 tarihinde yazılmış
~ MrBrain güldürmek için yazan bir FotoKritik mensubudur. Size yazmasını istemiyorsanız kendisine iletebilirsiniz. ~
katgis35
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
12.12.2007 08:15 tarihinde yazılmış
Kermit
Kıvanç Kalaba
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.5 |
Merhaba ,
Ben bu serinin, ve bu modelin Tayfun Bey tarafından çekilmiş diğer fotoğraflarına da baktım.Fotoğraf makinesinin arkasındaki göz etkisini göstermiş. Aynı modeli aynı ışıkta on kişi birden çekse çıkan sonuçlar birbirinden çok daha farklı olacaktır.
Özellikle bu sitenin amacı ve fotoğrafların paylaşımına dair yazdıklarınıza katılıyorum. Benim düşüncem iyi ve uyumlu çalışabildiğiniz bir model varsa sürekli yeni şeyler denemeye yönelmeniz ki siz zaten bunu yapıyorsunuz.
Bu fotoğrafa dönecek olursak, modelin ifadesi ve doğallığının aktarılışını oldukça beğendim. Kompozisyon ve ışık olarak da hoşuma gitti. Yüzde parlamalar biraz fazla olmuş. Bu pc müdahalesinden de olabilir ama hafif bir pudura sorunu çözerdi. Belki makyözünüz yok ama modeliniz eminim yanında ufak tefek makyaj malzemeleri taşıyordur.
Başarılar.
06.08.2004 15:39 tarihinde yazılmış
engin_aydeniz
evet.. renk düzeltmesi yaparken yüzde patlamalar olmuş olabilir... haklısınız... ama şöyle bir şey de var; benim monitörümde yüzde patlamalar pek yok ve profesyonel olarak baskı için ayarlanmış durumda... sizinki biraz açık olabilir mi?.. ama hak veriyorum, profesyonel olarak ayarlanmış ekranlar, epey karanlık gösteriyor herşeyi... ve tercih edilmiyor... bu nedenle genel olarak monitör ayarları açık tutuluyor... bilmem.. neyse..
haklısınız, o gün aslında biraz doğaçlama gelişti olaylar; modelimizin de yanında pudra vs yoktu.. çok amatörceydi hersey... ama bir dahaki sefere bu gibi sorunları aşacağımızı düşünüyorum... tekrar teşekkürler.
06.08.2004 17:11 tarihinde yazılmış
Usas
Ugur Atila
selam
yorumlara goz attım sac kenarındaki bulanıklasma diyafram kaynaklı olmayabılır bence. bufotografınızda netlik ve renk tonları benım bakıs acıma ve diger cekımelerinize kıyasla sorunlu. gozler cok bulanık mesela. donuk duruyorlar. bunun haricinde kadraj vs bunalr cok gorecelı kavramlar bence guzel olmus.
ancak bu modelin 5. portresi falan oldu sanırım. aynı model aynı sey biraz sıkıcı oluyor bunu yapıcı alacagınızı umuyorm. biraz degısık calısmalar beklıyorum sizden. sokakta cekın hayvanat bahcesi deneyın o keyifli oluyor gibi geldi bana. yeni alanlar bulmak lazım. bir modeli 200 kare cekıp 1 kare yayınlayın demıyorum ama burda konular birbirine cok yakın ve aynı modelde ustune eklenınce doygunluk azalıyor.
sevgiler...
06.08.2004 13:07 tarihinde yazılmış
engin_aydeniz
yok, saçların kenarındaki bulanıklaşma, açık diyaframa paralel olarak, alan derinliğinin az olmasından. ama gözlerin de çok net olmadığı konusunda haklısınız; çünkü dia tarayıcım epey kötü..
bu arada, tayfun özakıncı bu modelden iki, ben de henüz bir fotoğraf yolladım... O çekim günüyle ilgili diğer karelerime bakarsanız, birbiriyle ilgili olmadıklarını göreceksiniz. Sonuçta, buraya gönderidğimiz karelerle, deneyimlerimizi arttırmaya çalışıyoruz. Hatta bence yanılıyorsunuz; aynı modelin aynı yerdeki pozunu değişik ışık şartlarında onlarca kez çekip, hatta belki buraya da yollamak lazım... yaptığım bu çekimler, profesyonel çekimler değildi; "bakın ne güzel fotolar çektim" diye yollamış değilim, ışık bilgimi arttırmak ve canlı modelle çalışmayı öğrenmek üzere bu fotoğrafları çektim ve deneyimlerimi paylaşmak için buraya yolluyorum; belki epey bir süre can sıkıcı kareler ortaya çıkabilir ama, sonuçta edineceğimiz bilgi herşeyden önemlidir. Biliyorsunuzdur mutlaka; fotoğraf okullarında, bir öğrenci, cansız mankenlerin fotoğraflarını (canlı manken bile değil) yüzlerce kez çeker, sonuçlarını hocasıyla paylaşır, adam "olmamış bir daha çek" falan der... yüzlerce kez daha çeker.... yani sıkılmayı falan bence es geçelim, şu aşamada doygunluğun da bir önemi olduğunu düşünmüyorum. hatta aynı modeli, tayfun"la aynı ışık koşullarında çekmiş olmamızın da öneminin büyük olduğunu görüyorum.. karşılaştırma imkanı bulabiliyoruz...
bu arada, hayvanat bahçesinde çekim yapmak bana hiç ilginç gelmiyor.. söyliyeyim... :)
teşekkürler yorumlarınız için...
06.08.2004 13:42 tarihinde yazılmış
Usas
Ugur Atila
anlıyorum sizi bu modelin 5-6 fotsunu yorumladım gibi kalmıs aklımda ustelı son bir haftada. demek iki ayrı kişi yolluyormus ben isimlere dikkat etmemıstım. kusura bakmayın.
doygunluk bi moktada onemli aslında cunku burası tam olarak bir fotograf kursu degıl oradaki amac hoca ve ogrencı arasında egitim. buradada aynı egıtım tabi var ama aynı zamanda hep egıtılmeyı degıl arada egtımeyı de secmek lazım.
hayvanat bahcesi konusunda size hak verıyorum ınsanların odak noktaları farklı. benım asıl sevdıgım portre calısması yada canlı model çalısmaları. hatta plastık bile olabılır. ama arada tıkanınca doga cekımlerı de benı rahatlatıyor.
lutfen yanlıs anlasılmasın istedıgınızı cekmekte ve sectıklerınızı yayınlamakta ozgursunuz. sadece fikrimi soyledım ve yapıcı olması adına idi. pozlarınız hep cok yakın kompozisyonlar daha yaratıcı olmak zamanı geldı dıye dusundum siluet macro egik kadrajlar birkac moda cekımı gibi cesitlendirsenız nasıl olur demek istemıstım. kendınızı frenlemeyın bu konuda . modeli karıınıza alıpsuraya bak demek ten cok sen gununu gecir ben arkandayım derim ben genelde...
duru çalısması sokakta dogal ısıkta cekıldı mesela...
sevgiler...
iyi cekımler sevgiler...
06.08.2004 13:59 tarihinde yazılmış
engin_aydeniz
ben hayatın her anını "kurs ve öğrenme" süreci olarak algılıyorum; fotoğrafı öğrenme sürecinin de biteceğini sanmıyorum. ama benim burda bulunmak amacım, kelimenin çıplak anlamıyla ne "eğitilmek", ne de "eğitmek" değil. Ama karşılıklı diyaloglarla birşeyler "paylaşmaya" açığım. Ama eğitilmek veya eğitmek, ne "haddime", ne de "hadlerine"...
son birkaç karemle ilgili olarak değil ama, belgesel çekmek adına, geniş açı ve yakın plan çekmeyi seviyorum. gelirimin önemli bir kısmını çeşitli yayın organlarına fotoğraf çekerek kazanan biri olmama rağmen, fotoğrafı "sanat" boyutunda abartan/yücelten biri değilim ve fotoğrafı "an"a tanık olmak ve belgelemek" olarak bakarım.. Bu anlamda "yaratıcılığa" değil "iyi belgelemeye" prim veriyorum. Hatta fotoğrafta plastik manipülasyonlara karşıyım. Çünkü fotoğraf yalan söylemez/söylememeli. Hayatın içindeki güzellikleri bulup çıkarmalı, plastik ameliyatlarla bu yapılmamalı.
bence gerçekçi olmak zamanı geldi...
"modeli karıınıza alıpsuraya bak demek ten cok sen gununu gecir ben arkandayım derim ben genelde..." cümlenizle ilgili olarak; bu ancak belgesel bir çalışma için olabilir; ama profesyonel bir çekimde, her saniyenin önemi vardır. Kimsenin öyle bir çekim ekibini arkasında dolaştıracak lüksü yoktur.
Bu arada başka fotoğraflarıma buradan
bakabilirsiniz. Yakında yayına girecek olan kendi websitemde (www.enginaydeniz.com) de lomografik karelerimi bulabileceksiniz.
Tekrar teşekkürler.
06.08.2004 14:33 tarihinde yazılmış
Usas
Ugur Atila
selamlar engin bey tabi haklısınız yazıdıklarınızı anlıyorum uzun uzun konusarak bu kanuyu uzatmak mumkun ama gereksız yararsız. oncelikle iki nokta var bu fotograf altında bir yorum vardı diyafram degerınız dusuk olmus onler netken saclar bulanmıs yazıyordu. sizde, tornavida ile diyaframı daha acamayacagınızı minimal degerın 2.8 oldugunu 2.4 yapamayacagınızı 20 yıldır foto cektıgınızı soylemıstınız. bende burda kasteldılen 2.8 degerini 8 lere cekmenızden bahsedıldıgını soylemıstım. cunku alan derinligi arttımak icin dıyaramın yuksek degerlere cıkarılması gerektıgı soylenır. bu yorum bu fotograf altında degılmıydı ben mı yanlıs hatırlıyorum... inanın karısmaya basladı. yada arkadasınız mıydı acaba o fotografın sahıbı cunku model buydu.... neyse ikincisi ise ben internet fotografları ile photo net te tanıstım. oradan bir kultur aldım sanıyorum. 10000 kadar usta fotografına baktım. ve icime biraz isledi kendımı biraz yonlendırdıkten sonra ne istedıgıme karar verıp kendı yolumu cizecegım. cicek makrosu falan pek ilgimi cekmedı onun harıcınde hersey cazip.
bu sitede begenmedıgınız tarzda bir cok fotografım var bu fotografları burayla aynı anda www.photo.net e yukluyorum. en son yukledıgım fotografta boyle oldu. bu sitede galery/ top photos a bakmaya vaktınız olursa sevınırım. iFotografım ilk sayfada durmakta. ama bana sorarsanız bu bir nabız yoklaması. dogalımı cok daha kolay zaten bende. ama burada bir dusunce koydum ruh koydum ortaya ve begenı aldıgını gormek hele ki photo nette oldukca keyıflı. bu linkte dirak top photo lar sayfasına gidiyor.
http://www.photo.net/gallery/photocritique/filter
bunun haricinde kusura bakmayın biraz yogunluk ve kafam biraz karısık fotograflarınızı arkadasınızınkilerle karıstırmam kotu olmus. verdiginiz linkten fotograflarınızı takip edecegım tesekkur ederim...
iyi cekımler...
07.08.2004 21:00 tarihinde yazılmış
katgis35
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
12.12.2007 08:18 tarihinde yazılmış
ozakinci
A. Tayfun ÖZAKINCI
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.5 |
engin bey, yapmak istediğinizi tam olarak gerçekleştirdiğinize inanıyorum, sadece gözlerin net olması bence ayrı bir hava katmış, her yer net olsaydı daha mı iyi olurdu tartışılır, bu hali de çok çok güzel bence...
06.08.2004 13:06 tarihinde yazılmış
engin_aydeniz
tesekkurler.
06.08.2004 13:17 tarihinde yazılmış
Bora
Bora Çeber
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
Selamlar
Güzel bir fotoğraf fakat kanımca bazı eksiklikleri var.
Diyafrafı gereğinden fazla açmışsınız buda saç kenarlarında bulanıklaşmaya neden olmuş ayrıca biraz daha geniş alsaydınız bir ferahlık hissi uyandırırdı oysa sıkışık bir his yaratıyor onun dışında modelin duruşu çok hoş güzel yakalamışsınız...
Saygılarımla
06.08.2004 09:43 tarihinde yazılmış
engin_aydeniz
bu kadrajı özellikle istedim... daha geniş alabilirdim ama modelin yüzündeki ifadeyi ve de özellikle gözlerini vurgulamak istedim... Diyaframın daha fazla kısılması fikrinize katılmıyorum, bu sefer de dikkat bu kadar gözlerde olmayacaktı. Saçların detayında kaybolup gidecekti. teşekkürler.
06.08.2004 11:53 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
engin_aydeniz
Foto Künye
395 görüntülenme
5 adet eleştiri
4 kişi favorilerine eklemiş
Ekipman
Teknik Bilgi
Genel portfolyosundaki diğer fotoğrafları
Dahil olduğu gruplar
|