Botanik Park - XI (hdrsiz)
Bir önceki Botanik Park çalışmamda (http://www.fotokritik.com/710036 ) hdr olmaması yönündeki tavsiyelere uyarak, hdr uygulanmamış bir çalışma hdr olsaydı nasıl olurdu acaba (veya tam tersi) diye düşünen arkadaşlar için bir karşılaştırma yapılabilmesi amacıyla bu çalışmayı sunuyorum.
Bu karede müdahale olarak levels, saturation, shadows/highlights, birghtness/contrast ayarları yapılıp sunulmuştur.
Eğer karşılaştırmalı olarak fikirlerinizi belirtirseniz, bana hdr tekniği çalışmalarımda çok yardımcı olmuş olursunuz.
Şimdiden teşekkürler, iyi seyirler...
Eleştiri ve Yorumlar
hekimoglu52
Ünal Kalafat
Merhaba Galip bey; Öncelikle kendimin amatörlüğün ötesinde, meraklı bir a_cemi olduğunu belirtmeliyim, lakin öğrenmeye, araştırmaya açık ve aç bir a_cemi:))
Portofolyonuzu gezdim birbirinden güzel karelerinizi izledim, eleştirileri okudum ki hem sizden hem de eleştiren fk dostlarından bir şeyler alayım. Bu karenize yazmak istemem HDR yi öğrenmeye çalışmam, tek kareden HDR denemelerim ve ustaların yaptığı HDR lere kim ne demiş örtüşen, ayrışan noktaları yakalamak. HDR gerçekten fotografta var olan iyi noktaları derinleştiriyor, netleştiriyor, daha güzel görümesini sağlıyorken, az ışık almış, karanlıkta, gölgede kalan yerlerin de açığa çıkmasına ve beğenisinin artmasına neden oluyor. Ancak, açık, net normal ışık almış yerlerde daha çok parlamalar ve doğallıktan uzaklaşmalar meydana geliyor. Ama diğer taraftan karanlık ve fazla gölgede kalan yerlerinde netleşmesine nesnelerin daha bir ortaya çıkmasına neden oluyor.Tıpkı HDR uyguladığınız karede sağdaki çalılık grup çok güzel olarak prtaya çıkmış, bulutlar doğallıktan uzaklaşırken seyir yönü albenisi daha artmış.
Ama gerçek olan şu TEKNOLOJIYE KARŞI DURULMUYOR ve HDR de yeni teknolojı ürünü olduğundan eleştiriler ışığında değişip gelişecektir. Sonuçta benimde denemeye çalıştığım bir teknik ve denenmeli.Nasıl ki her ürünün kendine göre alıcısı var, bu tekniğinde beğeneni ve uygulayıcısı olacaktır. Kendiniz de bir açıklamanızda bunu şöyle dile getirmişsiniz: "Fotografı kafamdaki kompozisyona getirinceye kadar üzerine oynamak" demişsiniz ki doğrudur ve fotografı bozup resme dönüştürmedikten sonra sanırım teknolojıden yaralanmak en doğrusu. Sonuç olarak FOTOGRAFİK ÖZELLİKLERİNİ bozmamak kaydı ile teknolojıyı takip etmekte yarar var.
GF için kutlar yeni karelerde birlikte olmak dileği ile esen kalın... :)
13.11.2007 10:42 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
Öncelikle çalışmalarıma olan ilginize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim Ünal bey,
evet, hdr tekniği sizin de gayet güzel bir şekilde belirttiğiniz üzere artıları ve eksileri olan ama durmadan da kendini geliştiren bir teknik, bu sitede sunmuş olduğum hdr çalışmalarına gelen eleştirileri incelediyseniz, bir fotoğraf dostu hdr tekniği için " en iyi hdr uygulaması, hdr olduğu belli olmayan uygulamadır" demişti ve onun sayesinde benim de hdr ye bakış açım değişmiş, efektleri daha az kullanır hale gelmiştim. Zaten ilk çalışmalarımdaki efekt fazlalığından da bu durum anlaşılacaktır, belki buna bir heves alma da diyebiliriz gerçi, şu anda hdr tekniğini sıkça kullanıyor, ama efektleri aşırıya kaçmadan uyguluyorum ve sanırım böylesi doğala daha yakın olduğu için de daha güzel görünüyor, tabii bu arada hdryi en iyi ve kusursuz olarak uygulayan yegane makinanın da insan gözü olduğunu unutmamak lazım :)
selamlar… :))
13.11.2007 11:07 tarihinde yazılmış
Baltaci46
Mehmet Baltacı
Merhaba Galip bey
Süper bir çalışma tebrikler yansıma sunum kusursuz 4x4 lük emeğine sağlık ışığın aydın olsun
04.09.2007 19:14 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
Çok teşekkür ederim Mehmet bey, selamlar… :))
05.09.2007 10:06 tarihinde yazılmış
tipbir
Fuat EGRETLI
Hdr nin ne demek olduğunu güzel bir örnekle göstermiş oldunuz, elinize sağlık, teşekküler..
02.09.2007 09:33 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
Çok teşekkür ederim sevgili Fuat, yavaş yavaş aktifleşiyoruz galiba :) ne güzel.
Bu arada http://www.fotokritik.com/673468 linkine bir bakmanı tavsiye ederim, öldürdü beni :))
Selamlar...
03.09.2007 12:30 tarihinde yazılmış
orcathemaster
Murat TUNCER
Sayın Çetiner ,
İşte budur fotoğraf..El değmemiş bir güzellik gibi..Kimliğini ve kişiliğini muhafaza etmiş.Herşey daha net daha canlı.Önce ki ise sahte geldi bana..Bunda ki canlılık ve güzellik onda yok ne yazikki.Çok aşırı makyaz yapmış güzel bir kadın gibi oluyor HDR ile..
Ne olur açık sözlülüğüm sizi kırmasın.Her emeğe saygılıyım ama..Bu daha güzel..
Saygılar sunarken yeniden kutluyorum...
HARİKULADE...
4x4
01.09.2007 22:38 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
Çok teşekkür ederim Murat bey, sizinki gibi farklı ve ama değerli yorumlar sayesinde, makyajı yavaş yavaş azaltacağım galiba (birden azaltamayabilirim) , selam ve sevgilerimle... :)
03.09.2007 12:28 tarihinde yazılmış
mendoza
MENDERES ÇAKICI
Zaman, yer seçimi ve uygulanan teknikler tam oturmuş. Daha öncekileri incemedim, Ancak çok doğal renklerin oturtuğu güzel bir çalışma olmuş.
01.09.2007 19:12 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim Menderes bey, selamlar… :))
03.09.2007 12:26 tarihinde yazılmış
bHR
selamlar Galip bey,
Keske bu fotografin yaninda hic bir islem yapmadiginiz halinide ekleseydiniz, ucunu bir arada konusurduk :) Aslinda "levels, saturation, shadows/highlights, birghtness/contrasts" islemlerinden gecmis fotograflara "Fake HDR " deniyor yani HDR gibi gostermeye calisilan fotograflar :)))
bu islemlerinde fazlasi zarar aslinda, yukarida gordugumuz uzere yansiyan bulutlarda nois olusmus, renkler artmis buda agaclarin uzerinde koyulasmaya sebep olmus.
Yukarida gordugumuz Botanik Park - XI (hdrsiz) fotografinizi daha begendigimi belirtmekle beraber isteginiz uzere kisa bir karsilastirma yapmak istiyorum.
Hdr uyguladiginiz versiyonda bulutlar cok yapaylasmis, ayrica agaclarin hemen ustunde ve yansiyan bulutlarin etrafinda meydana gelen koyu ve acik haleler yapayligi daha da arttirmis. HDR nin en basarilisi, HDR oldugunu anlamakta zorlandigimiz fotograflar dersek, hdryi en ele veren noktalardan biri bu demin bahsettigim renk ve yogunluk farklarinin etrafinda meydana gelen haleler, ben boyle dusunuyorum, katilirmisiniz bilemiyorum. Ayrica fotografinizda noise ve renk bozulmalari oldukca fazla.
Ama sunu belirtmeliyim ki biraz fazla kacmis olsada agaclarin uzerinde uyguladiginiz islem HDR siz dediginizden daha basarili bir etki yaratmis, ozellikle sagda bulunan grup uzerinde.
HDR ye devam diyorsaniz size onerim HDR li ve HDR siz birer kopya yaparak karsilastirmaniz ve begenileriniz dogrultusunda maskeleyerek farkli layerlar uzerinde degisik bolgelere degisik uygulamalar yapmaniz. Daha zahmetli ama daha basarili sonuclar alabilirsiniz.
Iyi gunler dilerim, keyifli calismalar.
01.09.2007 18:50 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
Merhaba Bahar hanım,
Öncelikle değerli vaktinizi ayırıp da böyle uzun uzun verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, inanın yorumlarınız sayesinde benim ve teknik gelişimim için çok faydalı oldu bu iki fotoğraf.
Bu fotoğrafa uyguladığım işlemlerin fotoğrafı "fake hdr" denecek kadar değiştirdiğini bilmiyordum doğrusu, söz bir daha yapmam (çok zor ama kendimi tutmaya çalışacağım :))
Ah o son bahsettiğiniz maskeleme, farklı layerlara değişik uygulamalar yapma tekniklerini bir bilsem neler yapacağım ama maalesef bilmiyorum (belki de hiç bilmemek fotoğraf tekniğimin gelişimi için en iyisi).
Tekrar çok teşekkür eder, değerli teknik yorumlarınızı diğer çalışmalarıma da beklerim.
Selam ve sevgilerimle....
03.09.2007 12:26 tarihinde yazılmış
bHR
Galip bey selamlar,
yanlis anlamayin lutfen kotu bir sey demedim, nasil HDR varsa "fake hdr " de oyle bir sey isminden dolayi kotu birsey oldugu anlasilmasin :))))
03.09.2007 12:31 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
Estağfurullah Bahar hanım, yanlış anlamak değil, sayenizde yeni ama farkında olmadan arasıra zaten uygulamakta olduğum bir teknik öğrenmiş oldum. Ayrıca son derece de faydalı olduğunu düşünmekteyim (tabii dozunda olursa :))
03.09.2007 13:16 tarihinde yazılmış
kherchasus
murat süzergöz
Galip bey merhaba;
Bence bu çok daha güzel. Hdr bir teknik baka kalırsa kullanılması gereken yerde kullanılmalı.
Elinize sağlık
Selamlar...
Murat
01.09.2007 14:43 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve açıklamalı yorumunuza çok teşekkür ederim Murat bey,sizin eleştirinizi ve diğer eleştirileri gözönüne aldığımda, sanırım uyguladığım hdrnin dozunu biraz kaçırmışım, selamlar… :))
01.09.2007 15:10 tarihinde yazılmış
MAMBAY
Merhaba Galip bey,
Bence iki fotoğrafınızdan da ayrı tat alınabiliyor. Çünkü kadraj ve yansımalar çok güçlü. Çok başarılı bir fotoğrafa (HDR'li ya da HDR'siz) imza atmışsınız. Elinize sağlık
01.09.2007 14:04 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
Çok teşekkür ederim Muharrem bey, her iki çalışmamı da beğendiğinize çok sevindim, selamlar... :)
01.09.2007 14:20 tarihinde yazılmış
freemustang
Engin Başa
merhabalar galip bey. çok başarılı bir çalışma.yansıma müthiş olmuş. renkler çok hoş. kadraj ve çekim açınız gayet iyi. tebrikler. ışığınız bol ve daim olsun.saygılar.
01.09.2007 13:40 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim Engin bey, selamlar… :))
01.09.2007 13:50 tarihinde yazılmış
parguciya
Mehmet GÜNAYDIN
Öncelikle her iki fotoğrafınızın da başarılı olduğunu belirtmek istiyorum. Ben her zamana her şeyin en doğalının en güze olduğu kanaatindeyim. Ama bu gün hiç bir teknoloji, Allah'ın gözümüze verdiği kabiliyete sahip olmadığından, hiç bir fotoğraf gözümüzün gördüğü doğallığı aynen yansıtamıyor. Bu nedenel gerek HDR gerekse diğer tekniklerle fotoğrafı daha doğal göstermeye çalışıyoruz.
İki fotoğrafınızı karşılaştırınca, HDR'li fotoğrafınızda biraz fazla parlama ve aşırı yansımalar doğallığı bozuyordu, bu karede onlar yok. Ama bu fotoğrafta da karanlık bölgeler nedeniyle görüntü kayıpları oluşmuş, oysa HDR'li fotoğrafınızda bu bölgeler aydınlıktı.
Neticede ben gerektiği yerde HDR tekniğinin daha iyi sonuç verdiğine inanıyorum.
Bir de bazı kareler doğal gözükmese bile bir tablo gibi göze hoş gözükebilir.
01.09.2007 12:47 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve açıklamalı yorumunuza çok teşekkür ederim Mehmet bey,sizin eleştirinizi ve diğer eleştirileri gözönüne aldığımda, sanırım uyguladığım hdrnin dozunu biraz kaçırmışım, selamlar… :))
01.09.2007 13:49 tarihinde yazılmış
sezgi
Merhaba Galip bey,
Kendine has renkleriyle, simetrik, doğal ve mükemmel bir görüntü:)diğer fotoğrafınızdan daha iyi olmuş:)
elinize emeğinize sağlık, başarılar......
01.09.2007 12:27 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve samimi yorumunuza çok teşekkür ederim, sanırım uyguladığım hdrde dozu biraz kaçırmışım, selamlar… :))
01.09.2007 13:47 tarihinde yazılmış
HA_1956
Hüseyin Atakuru
Merhaba,
Tebrikler her şeyi ile başarılı bir çalışma, elinze sağlık.
Bütün övgüleri hak ediyorsunuz.
01.09.2007 12:20 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim Hüseyin bey, selamlar… :))
01.09.2007 13:46 tarihinde yazılmış
cetintas
Ahmet Çetintaş
Galip abi merhaba,
Müsadenle ben de birkaç kelime ile fikrimi belirtmek istiyorum. Ben de arada sırada HDR tekniğini kullanıyorum ve gerçekten inanılmaz sonuçları karşısında çoğu zaman şaşırıyorum. Belki de gerçekleşen değişim ile fotoğraf ilgimizi çekiyor ve çok alımlı olabiliyor ama bence dozu belli bir seviyede tutmak önemli. Çünkü fotoğrafı gerçeklikten çıkarıp bir yağlı boya "resim"e çevirmesi ve bir yerden sonra gerçek olamayacak şeylerin yadırganması ile akıllarda soru işareti oluşuyor.
Ama HDR tekniği faydalanılması gereken bir yöntem ve gerekli yerlerde başvurulmalı. Bu çalışman bana sorarsan HDR'li olandan daha başarılı. Bir de göz ardı etmememiz gereken bir şey var ki, FK üyelerinin belli bir eğilimleri var ve her yönü ile başarılı fotoğraflar ile alınan puanlar arasında gerçeği yansıtan bir ilişki yok. Malesef teknik, kompozisyon ve çekim zorluğu açısından çok başarılı olduğunu düşündüğümüz fotoğraflar çoğu zaman hak ettikleri değeri alamasalarda; yansıma, gün batımı ya da aklıma gelmeyen çok daha klasikleşmiş (ama gerçekten de güzel olan) bir çok fotoğraf popülerliği ile - tabiki çeken kişinin popüleritesi ile de beraber - çok daha yüksek puanlar alıyor. O bakımdan "fotoğraf sanatı ve fotoğrafçılık" ile FK sayfalarındaki puanlamanın tam olarak örtüşmediğini düşünüyorum. Bu fotoğrafının HDR li versiyona oranla daha az puan alacağını düşündüğümden böyle bir açıklama yapmak istedim.
Her ikisi de harcanan emekler ile çok değerli. Çok konuştum :)
Selamlar, saygılar Galip abicim.
01.09.2007 12:00 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve açıklamalı yorumunuza çok teşekkür ederim sevgili Ahmet,senin eleştirini ve diğer eleştirileri gözönüne aldığımda, sanırım uyguladığım hdrnin dozunu biraz kaçırmışım, çok konuştuğuna ise maalesef katılmıyorum, çünkü esas yorum bence fotoğrafı yükleyene de ilerisi için yol gösterici olmalı, aslında bu hdr konusu üzerinde bir gün belki biraraya gelip uzun konuşup tecrübe paylaşımı yapmalıyız, çünkü bence önü çok açık bir teknik ve sanırım daha da gelişecek, bak ben de bir yoruma verdiğim en uzun cevabı yamışım :0)
Selamlar… :))
01.09.2007 13:45 tarihinde yazılmış
HamitYalcin
Hamit Yalçın
Galip bey merhaba,
Bulutların saten yorgan gibi dokusu ve suya yansıması ilk göze çarpan.Ancak ortadaki yeşil ağaçların ve turuncu çalılıkların olduğu bölümde göz alıcı...Bence bu doğal haliyle çok güzel.Ellerinize sağlık.Selamlar...
01.09.2007 11:58 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve samimi yorumunuza çok teşekkür ederim Hamit bey,sizin eleştirinizi ve diğer eleştirileri gözönüne aldığımda, sanırım uyguladığım hdrnin dozunu biraz kaçırmışım, selamlar… :))
01.09.2007 13:41 tarihinde yazılmış
motan
Selim Başaroğlu
Kadraj ve kompozisyon harika, bu karede netleme ve ışık azlığı sorunları gözleniyor bana göre, hdr çalışmada ise bu sorunlar giderilmiş tekniğin gereği, abartılmadıça 1-3 adet fotoğraflarla yapılan hdr çalışmalarında doğal görünüm bozulmadan fotoğraf kalitesi çok artıyor, sizin çalışmada olduğu gibi...
Bence ideali her iki çalışmanın tam ortası:)...
Saygılarımla,
01.09.2007 11:46 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve açıklamalı yorumunuza çok teşekkür ederim Selim bey,sizin eleştirinizi ve diğer eleştirileri gözönüne aldığımda, sanırım uyguladığım hdrnin dozunu biraz kaçırmışım, selamlar… :))
01.09.2007 13:40 tarihinde yazılmış
UykusuzAdam
Tolga Yanaşık
Her ne kadar HDR daha göz alıcı olsa bile ikinci bakışta suniliği kendini belli ediyor. Ben aslını daha çok beğendim fotoğrafınızın. HDR tekniğini çok bilmiyorum ama daha az oranda uygulama imkanınız olabilirse belki aslından daha canlı, tam HDR'lıdan daha doğal bir fotoğraf elde edebilir misiniz diye düşünüyorum :)
01.09.2007 11:32 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim Tolga bey, sanırım uyguladığım hdrde dozu biraz kaçırmışım, selamlar… :))
01.09.2007 13:37 tarihinde yazılmış
sogni_di_margherita
Bu hali gerçekten daha güzel ne doğal. Çok güzel bir manzara fotoğrafı olmuş. HDR bence normal denilebilecek fotoğrafları güzelleştiriyor ama zaten kareniz çok güzelmiş teknik ve estetik açıdan.
01.09.2007 11:31 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim Volkan bey, sanırım uyguladığım hdr de doz biraz kaçmış, selamlar… :))
01.09.2007 13:36 tarihinde yazılmış
TAJMAHAL
Kaan Kemal BAYRAKTAR
Merhaba Galip Bey;
Önceki fotoğrafınızla mukayese edebilecek kadar teknik bakış açısına sahip değilim.
Ama ikisi de bence nefis.
Elinize , emeğinize sağlık.
Sağlıcakla kalın.
01.09.2007 11:29 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
Samimi yorumunuza çok teşekkür ederim Kemal bey, selamlar… :))
01.09.2007 13:26 tarihinde yazılmış
singul
sinan güleç
merhaba Hocam
çok güzel gökyüzü ve yeryüzü kompozisyoun
kadrajın devamını dahi merak ediyoruz
elinize sağlık
01.09.2007 11:17 tarihinde yazılmış
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
İlginize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim Sinan bey, bu çalışma bir serinin parçası, diğerlerini dilerseniz portfolyomdan izleyebilirsiniz, selamlar… :))
01.09.2007 13:30 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
agalip
ALİ GALİP ÇETİNER
Foto Künye
168 görüntülenme
19 adet eleştiri
5 kişi favorilerine eklemiş
Ekipman
Teknik Bilgi
Doğa portfolyosundaki diğer fotoğrafları
Doğa kategorisindeki diğer fotolar
Gökyüzü kategorisindeki diğer fotolar
|