Şeker Portakalı
* Jose Mauro de Vasconcelos’a ithafen.
Bu fotoğraftaki modelliği için Hande’ye sonsuz teşekkürlerimle...
not: çalışmanın devamı niteliğindeki ikinci kare (Güneşi Uyandıralım) için bkz.
http://www.fotokritik.com/718178
Eleştiri ve Yorumlar
ismet22
İsmet Dağtekin
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.5 |
şehir soluk kalmış modelin yanında. hiçbir mecaz yoktur bu eleştiride :)
02.12.2007 21:11 tarihinde yazılmış
pohpoh_perisi
Hande Kuşuluoğlu
nası yani:)
03.12.2007 20:10 tarihinde yazılmış
ismet22
İsmet Dağtekin
soluk kalmamış mı sizce? nasıl hoşunuza giderse öyle anlayın efendim :) şehrin ne siyahı siyah ne de kırmızısı kırmızı, şehir flu, gökyüzü de bembeyaz. model pek bir canlı, pek bir renkleri doygun görünüyor. İzmir olsa da şehir, soluk kalmış modelin yanında. bana öyle geliyor ya da.
03.12.2007 20:46 tarihinde yazılmış
clicker
:) Deniz belki biraz.. Ama katılıyorum yorumunuza..
5 ay önce yazılmış
esen23
esen keskin
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
Evet bu kitabı ortaokul yıllarımda okumuştum :) Şeker portakalı.
Saçları çok hoşuma gitti modelinizin;) Ama biraz daha yüzü dönükmü olsaydı yada sol profilden kısacası emeğinize sağlık.
Saygılar
Esen..
05.10.2007 08:38 tarihinde yazılmış
Suu
Aras Havıters
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.5 |
Alan derinliği tam oturmamış sanki. Ama güzel bi manzara + model.. Saç rengi çok hoş durmuş. Kafasını manzaraya çevirmesi de "siz de oraya bakın" dercesine bi duygu katmış bence.
Yüzünü görsek biraz daha güzel olurmuş ama olsun böyle de çok güzel çıkmış model.
Ellerinize sağlık, başarılar..
30.09.2007 18:21 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhabalar,
evet eksikleri olan bir fotoğrafı, hatta bu sitede benim için ilk kez, çok da hak etmediği halde GF olması hasebiyle eleştirilmişti. Bu eleştirilerin çoğunda haklılık payı vardı. Siz de eleştirilerinizde önemli noktaları belirtmişsiniz. Manzara ile modelin duruşu arasındaki bağı daha iyi kurabilirdim; ama o an ve filmli makine ile çalışıyor olmamdan kaynaklanan bir deneme yetersizliği dolayısıyla çektiklerimi göremedim. Modelin yüzünü görmek konusunda size katılıyorum. Profilde kalmak tercihimdi ama biraz daha bizden yana da bakabilirdi sanırım. Beğendiğinize sevindim. Eksiklerimi gidererek daha iyi çalışmalar üretmeye çalışacağım. Eleştiriniz ve zaman ayırıp yorum yazdığınız için tekrar teşekkürler...
30.09.2007 18:24 tarihinde yazılmış
kanguruman
Fotoğraf sahibinin de içtenlikle kabul ettiği sıkıntılar (özellikle pozlamadan kaynaklanan ışık patlaması) olduğu kesin.. Bu sıkıntıları işaret eden eleştirilere olan yaklaşımı nedeniyle öncelikle fotoğraf sahibine 4x4x4x4 puan verdiğimi belirtmek isterim. Bazı eleştirilerin şiddetine ve içerdiği sözel ifadelerin ağırlığına rağmen kalender, zarif ve içten tutumu bence takdire değer.. Bu sitede güzel fotoğrafların yanısıra güzel tutum ve davranışların da örnek alınması gerektiğini düşünüyorum..
Belki bir günbatımı saatinde aynı kadrajla çok güzel olabilecek bir kompozisyon fotoğrafta dikkatimi çeken ilk husus oldu.
Modelin duruşu, yüz hatlarını yandan gösten bir profil şeklinde olsaymış bence daha iyi olurdu. Odaklanan alanda netlik sorunu yok, dediğim gibi kadraj da düzgün, ancak, ışık yönetimi olmamış..
Diğer taraftan, kullanıcı insiyatifini minimuma indiren dijital tekniğe sahip fotoğraf makinelerinin sonuçlarını örnek alarak eleştiri yapmanın bazen haksızlık olduğunu düşünüyorum. Emektar Nikon-EM makinemden herşeye rağmen vazgeçmeyen birisi olarak bu tür makinelerle yapılan çalışmaların, makinenin olanakları çerçevesinde değerlendirilmesi gerekir bence. Açıkcası, bu tür ekipman kullanan fotoğrafçılara, dijitalcilere nazaran daha fazla saygı ve sempati besliyorum.
05.09.2007 00:10 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
İşte şimdi ne yazacağımı ben de şaşırdım:) Çünkü çok sevindim yorumunuzu okuyunca. Sizinle aynı fikirdeyim. Fk'da özellikle fotoğrafa fotoğraf çeken kişinin durumu, ekipmanı, imkanları, görüşleri vb. bilinmeden çok ağır ifadeler içeren ya da eleştiri kıstaslarına uymayan yorumlar yazılmasından hoşnut değilim. Genellikle tartışmaların içinde yer almamaya çalışıyorum; ama bir şekilde belli bir tartışma oluşursa da bunun düzeyli biçimde yapılabileceğini savunuyorum. Bu yüzden fotoğrafa gelen eleştirilere yazdığım yanıtların bir şekilde okunduğunu ve takdirle karşılandığını görmek beni öyle mutlu etti ki, bir şeyler yazmak için sözcük dağarcığımdaki sözcükleri heyecandan bulamıyorum. Aynı güzel yorumla karşılık vermek isterdim.
Eleştirileriniz ise, yorumlarda da belirttiğim gibi eksikliğini hissettiğim ifadeler. Örneğin kadraj konusundaki tespitin yapılmasını diliyordum. Çünkü fotoğraf - her ne kadar çok iddialı bir kompoziyona sahip değilse de- belli bir kadraj fikri mevcuttu. Uygulamada eksikler olabilir tabii. nitekim modelin yüznün yandan görünmesi ile ilgili olarak yazdıklarınız bu açıdan önemli bence. Büyük ölçüde, fotoğraftaki eksiklerimi belirtmişsiniz. Ayrıntılı biçimde yazdığınız için çok teşekkürler. Ayrıca eleştiri ve yanıtları da vakit kaybı olduğunu düşünmeden okumanıza çok sevindim. Bu sitede, bu biçimde de bir bilgi ve fotoğraf sevgisi paylaşımı yolu açılabilir diye düşünüyorum.
Önerilerinizi uygulamaya çalışacağım. Son olarak da belirtiğiniz gibi şu an dijital bir fotoğraf makinesi kullanmıyorum. Gerçi önemli olan fotoğrafçıdır, makine değil denir ama, çektiğim fotoğrafı o anda görmemenin büyük bir handikap yarattığını ekleyebilirim. Kuşkusuz bu ustalığa gitmek için daha başka bir yol da açar insana. İnsan görmeye, hissetmeye alışır. Ama benim için daha çok uzun yıllar var böyle olmaya. Ki bu da bir ihtimal. Bu yüzden desteğiniz ve incelikli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Düşüncelerinizle yanlış yolda olmadığımı hatırlattınız.
saygılarımla, yeniden daha da güzel çalışmalarda görüşebilmek dileğiyle.
05.09.2007 00:24 tarihinde yazılmış
Fretlees
Sinan YAŞARGÜN
Ben bişe anlamadım
04.09.2007 23:19 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Kısaca açıklamaya çalışayım;
Fotoğraf asansörde çekildi. Arkadaşımı asansör manzarasına doğru kadrajlamak istedim. kompozisyon olarak her ne kadar eleştirilen bir kadraj da olsa 1/3 ’e yakın bir kadraj kullanmaya çalıştım. Fazla emek harcamadım. Birkaç kare daha çektim. Sonradan da kesme işlemi yapıldı.
Fotoğraf aslında bir çeşit portre denemesi. Ama tabii ne yazık ki istediğim ölçüde olmadı. Modeli sağa şehri de sola yerleştirerek genelde denenmiş bir kompozisyon seçtim.
Bunun dışında zaten anlam olarak çok ciddi bir anlamı var sayılmaz. Sadece şehirde, bir manzaraya karşı durmuş, şehri seyreden bir insan söz konusu. Mekanın güzel olması - her ne kadar fotoğrafa yansımasa da- ve şehirle modelin kompozisyon olarak bu kadrajda denenmesinin dışında pek etki yok. Bir de bazı eleştirilerde de belirtildiği gibi, modelin saç rengi fotoğraftaki en canlı unsurlardan biri.
Saygılarımla
04.09.2007 23:26 tarihinde yazılmış
Fretlees
Sinan YAŞARGÜN
Umarım eleştirimi ki eleştiri bile değil sadece gördüğümü yazdım, yanlış anlamamışsınızdır. anasayfada olduğu için göze çarpıyor baktım herhangi bir estetik yada olağanüstü bi durum yoktu fotoğrafınızda göemediğim bişeymi var diye merak edip sordum. Lütfedip cevapladığınız için teşekkür ederim
04.09.2007 23:29 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Rica ederim, yanlış anlama söz konusu değildir, umarım siz beni yanlış anlamamışsınızdır, kendimce ve dilim döndüğünce fotoğrafımla ilgili düşüncelerimi yazmak istedim. Yazdıklarımdan da anlaşıldığı kadarıyla sizin de söylediğiniz gibi gerçekten de olağanüstü bir durum olmadığı ortadadır. Sadece olağanüstü bir durum yok ama fotoğraf adına olağan durumlar var (olumlu ya da olumsuz) bunların anlatılmasını ve tartışılmasını daha çok isterdim. Yanıtınız için teşekkürler.
Saygılarımla
04.09.2007 23:35 tarihinde yazılmış
clicker
Naif değerlendirmeleriniz, açık yürekliliğiniz son derece coşku verici.. Sizin gibi fotoğrafçılar tanımak ne güzel..
5 ay önce yazılmış
Leader
Önder Abaş
bencede sıkıntılı bir kare. en önemli sıkıntı pozlama ve fazla ışık mevcut, netlikte aynı şekilde.
kolay gelsin.
04.09.2007 22:50 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhaba Önder Bey,
arka planda Fatih Bey'e yazdığım yanıtta da belirttiğim gibi netlik yok, önde ise ışık netliği etkiliyor. Dengesiz bir ışık patlaması oldu, pozlama konusunda da aynı şey geçerli sanırım. Eleştirinizde haklısınız, eksiklerimi gidermeye ve daha çok denemeye çalışacağım.
Saygılarımla
04.09.2007 23:04 tarihinde yazılmış
lives
Sevil Ören
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
1 |
| Ortalama |
2.5 |
asansörün en güzel köşesi...
zaten nerden baksan güzel...
elinize sağlık , çok hoş görünüyor.
04.09.2007 22:45 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Sevil Hanım, Asansör hakkındaki görüşünüze katılıyorum. :) ben çok da başarılı olamasam da Asansör gerçekten de güzel, çok güzel.
Saygılarımla
04.09.2007 23:03 tarihinde yazılmış
onurkaraaslan
onur karaaslan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
Kusura bakmayın ama bu fotoğrafta ne anlatmak istediğinizi tam olarak anlamadım... Teknik olarak da ciddi problemler var... Umarım daha iyi fotoğraflarınızı da görme fırsatı buluruz...
04.09.2007 21:35 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhaba Onur Bey,
:) inanın kusura bakmıyorum; belki fırsatınız olursa yanıtlarımı okursunuz. Kimseye kusura bakmadım. Bakmaya hakkım olduğunu düşünmüyorum. Ama tek derdim, eleştirideki kimi kıstasların uygulanmaması. Beğenmemeniz çok normal, üstelik teknik ve estetik anlamda başarısız bulmanıza da katılıyorum. Fakat kompozisyon olarak çok da başarısız bir çalışma sayılmaz. En azından eksiklerini gidererek sonraki çalışmalar için bir şeyler vaat edebilir. Bu nokta tabii benim görüşüm, bu yüzden hem -2'nin biraz haksızca ve daha çok tepkisel olduğunu düşünüyorum hem de eleştirilen noktaların - gerçi büyük kısmı yazıldı ama- belirtilmesini bekliyorum.. Umarım yanlış anlamazsınız, fotoğrafı savunuyor değilim, sadece öneri bekliyorum.
Ayrıca benim için biraz üzücü oldu son cümleniz, daha iyi fotoğraflarım mutlaka gelecektir, ama portfolyoma eğer bakma fırsatınız olursa kendi çapında iyi karelerimin olduğunu da göreceksiniz. Ama amatör bir fotoğrafseverin çalışmaları olarak tabii..
saygılarımla
04.09.2007 23:01 tarihinde yazılmış
teodoros
Fatih DÜZGÖREN
Teknik anlamda çok ciddi problemler var.Pozlama yapılamamış.Diyafram alan derinliği için belki bilerek açılmış bilemem ama zaten alakasız bir arka plan olan şekilsiz binaları daha da dağıtarak göze batmasına sebep olmuş.
Estetiksel olarak ben karenizde bir şey bulamadım,yanlış zamanda yanlış yerde olanlardansınız.Belki bir gün doğumu veya batımı ışığını kullanmaya alışmalısınız.Çünkü dik ışığı bu zamana kadar estetiksel olarak kullanmaya çalışan hiç fotoğrafçı dostum olmamıştır :)
2 büyük önemli eksikliği bu karede yaşamışsınız.Verilmek istenen ön plandaki bayanın duruşu ve arka plan olmamış.
Görüşmek dileğiyle...
04.09.2007 18:24 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhaba Fatih Bey,
Teknik anlamdaki tüm eleştirilerinizde haklısınız. Diyaframı aslında arka plan için açmıştım; ama sanırım ışık konusundaki yanılgım nedeniyle arka planda binalar şekilsizleşti. bunun bir nedeni de kullandığım lens. Modele odaklandığım için, vivitarın geniş açılı 29-85 mm.lik objektifi arka planda netlik kayıpları yaratıyor. Bunu henüz çözemedim.
Aslında yanlış yerde olduğumu düşünmüyorum; ama zaman konusunda haklı olabilirsiniz. Bu konuda da bir handikapım var: Makinem, gökyüzünü ışık durumu eğer sert ise mutlaka çok parlak ve beyaz çıkarıyor. Fotoğraf aslında akşamüstü günbatımı öncesi çekildi. Ama buna rağmen ben de istediğim ışık düzeyini tutturamadım. Yani söylemek istediğim şudur; fotoğraf çekildiğinde ışık dik değildi:)
Eleştiriniz ve detaylı yorumunuz için teşekkür ederim, bu aşağıdaki bazı eleştirilere yazdığım yanıtlara da kısmen örnek olmalı diye düşünüyorum.
Çok teşekkürler, saygılarımla
04.09.2007 22:58 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
28-85 mm.
:)- Şimdi yeniden okuynca yanlış yazdığımı gördüm:)- saygılarımla
06.09.2007 02:05 tarihinde yazılmış
maldoror
sanırım ben de bi anlayış problemi var. bütün gün bilgisayar başında olmam nedeniyle gözlerim de bozukluk olabilir. tamamen hatayı kendimde aramakla birlikte ben fotoğrafta, puanlamaya konu olacak yaratacılık, kompozisyon, estetik ve teknik göremedim.
saygılar.
04.09.2007 17:05 tarihinde yazılmış
dreamconsumer
Fırat ayaz
aynı hata sanırım bende de var gözlerdendir kesin :D
04.09.2007 17:20 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhaba sayın maldoror,
kişisel görüştür saygı duyarım. Ama ufacık bir fotoğraf çeken itirazım olacak, bilmem eleştirileri ve onlara verdiğim yanıtları okuma şansıznız oldu mu.
Sizde herhangi bir yanlış olması tabii ki söz konusu değil şu durumda, zira bu iş temel birtakım teknik meseleler üzerinden yürüyorsa da(ışıık patlaması meselesi burada yer almalı şu halde) bazı fotoğrafa dair şeyler de yok demek, bilmiyorum ne kadar doğru. Örneğin, hadi yaratıcılık konusunda haklısınız, öyle "modeli manzara önüne yerleştir çek" bi çalışma sonuçta:) estetik ve teknik konularda da tuhaflıklar vardır kuşkusuz (gerçi estetiğin kendi bilinebilen sınırları içinde değişen ve ihlal edilebilen durumları ve göreceli olduğu bilgisi de mevcut ama) ben kompozisyonun en azından değerlendirilmesi ve "Kardeşim, açıkçası sen hiç de iyi fotoğraf çekememişsin. bunca insan da yazmış, yani ne diyim, ama aslında fotoğraf çekmeye uzak da sayılmazsın, bu kötü ama belki şöyle şöyle yapsan daha iyilerini çekeceksin." tarzında değerlendirilmesi hoş olmaz mı...
Belki bende hata vardır, ben yanlış değerlendiriyorumdur, zira böyle bir eleştiri yazmak zorunda değil kimse... Ama bana doğrusu bu gibi geliyor. Teknik ve yaratıclığı geçtim, bana ışık patlaması dışında fotoğrafınız şu açılardan kompozisyon ve estetiğin dışındadır derseniz çok memnun olurum. O zaman inanın yaptığınız eleştiriyi mutlulukla okuyacak ve daha güzelini, hataları daha az olanını çekmeye çalışacağım...
Saygılarımla:)
tabii bunları yazdım ama bende de anlayış sorunu olabilir, illa ki dediiğim gibi değerlendirmek zorunda olmadığınızı belirteyim...
sağlıcakla kalın.
04.09.2007 17:34 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Saygıdeğer dreamconsumer,
aynı hatanın sizde olmadığını düşündüğüm halde, uzun uzun yazamadım... kusura bakmayın, sayın maldoror'a yazdığım yazıda belirttiklerimi okursanız gerçekten memnun olurum.
Saygılarımla
04.09.2007 17:36 tarihinde yazılmış
maldoror
çok güzel bir cevap yazmışsınız. söylediklerine katılmamak mümkün değil. aslında eleştriyi analiz ederseniz, burdaki asıl olumsuz değerlendirme diğer eleştrilere yönelikti. eksikleri olan bi fotoğrafı bu kadar ödellendirmek samimi değil bence. eminim çok daha iyi işler başarırsınız. sizi incittiysem özür dilerim.
04.09.2007 17:56 tarihinde yazılmış
daise
Sevgili Sinefilolog,
Bence gelecek vaadeden bir çalışma ve kendi eleştirilerinden de çok daha iyisini yapabileceğini düşünüyorum.
Ama GF olması için biraz daha iyi olması gerekirdi fakat bu eleştirinin sahibi siz olamazsınız.
Başarılar.
04.09.2007 18:36 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Sevgili daise,
eleştirinin sahibi benim. Genelde üslubuma çok dikkat ediyorum; umarım yanlış bir sözcük ya da ifade söz konusu değildir...
Düşüncelerinizle katkıda bulunduğunuz için teşekkürler.
04.09.2007 22:51 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Sayın Maldoror,
İncitmek değil, eleştiride belki benim de istemediğim bir durum söz konusu oldu, kimi eleştirilere yanıtlarımda belirtmeye çalıştım. Fikrinize saygı duyuyorum, itiraf etmeliyim ki, sanırım daha önce söylemiştim, GF olmasını çok istediğim bir kare değildi bu. Başka karelerim de var; ilgi görmeyen, bu durum üzücü oluyor tabii. Herhangi bir şekilde "bu fotoğraf GF olsun" diye uğraşmışlığım da olmadığı için belki sırf bu yüzden hassas davranıyorum.
Daise de eleştirimle ilgili bir uyarıda bulunmuş sanırım, size yanıtım samimidir. Umarım ben de ifade ile ilgili olarak yanlış bir anlamaya mahal vermemişimdir. Okuduğunuz ve nezakat dahilinde yanıtladığınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla
04.09.2007 22:54 tarihinde yazılmış
mesutacan
mesut acan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
emeginize saglik guzel bir hanimefendi fotografi olmus.ancak ne bilim kusura bakmayin belki imkaniniz olmadi bilmiyorum ama istanbulun baska bi yerinde bu denemenizi yapmis olsaydiniz eminim cok daha olumlu elestriler alirdiniz gibime geliyor.ben daha yeniyim bu islerde ama bu resimde bayan arkadas fazlasiyla one cikarak belkide resmi farkli bir boyuta sokmus.basarilarinizin devamini diliyorum iyi calismala r saygilar..
04.09.2007 14:28 tarihinde yazılmış
mesutacan
mesut acan
ya ozur dilerim ben istanbul zannetmistim ama izmirmis neyse geri kalanini kabul buyurursaniz sevinirim.kusura bakmayin
04.09.2007 14:30 tarihinde yazılmış
pohpoh_perisi
Hande Kuşuluoğlu
:)))
fazlasıyla izmir:)
04.09.2007 14:33 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Yorumunuz için teşekkür ederim Mesut Bey,
İzmir'de çektiğimiz zaten söylenmiş:) Keşke İstanbul'da da çekebilsek... Bunu eksiklerimi gidererek daha iyi bir biçimde çekmeye çalışacağım.
Saygılarımla
04.09.2007 22:49 tarihinde yazılmış
SONufuk
Ufuk SONmez
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı
Önce hafiften bir rüzgar esiyor
Yavaş yavaş sallanıyor
Yapraklar, ağaçlarda;
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Sucuların hiç durmayan çıngırakları
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı...
Orhan Veli'nin bu dizeleri aklima geldi ve yazmadan duramadim. Bu güzel dizeleri, yaptigi basarili calismasiyla bana hatirlattigi icin Batigune, modelligi icin de Hande'ye sonsuz tesekkurler...
Esen kalin...
04.09.2007 13:29 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhaba Ufuk,
Çok sevdiğim Orhan Veli'nin harikulade şiiriyle katkı sağladığın için teşekkür ederim. Özellikle sonraki eleştirilerin de -büyük ölçüde haklı olarak- belirledikleri gibi çok başarılı bir çalışma olmamakla birlikte, yine de fotoğraf sevgisi adına, eksikleri giderip yeniden yeniden çekmek isteyeceğim bir karedir.
Yorum için teşekkürler.
Sağlıcakla kalın
04.09.2007 14:57 tarihinde yazılmış
STRL
isa terli
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
böyle kareleri oylarıyla ana sayfaya taşıyan arkadaşlara gelsin lütfen alkışlar.
anlamak çok zor... ne buluyorlar bura da biri çıksın da şurası çok güzel desin ya fotoğrafın.
bence en güzel yanı saçlarının rengi.
onun da sanatla bir alakası yok.
neşeyle kalın.
STRL
04.09.2007 13:02 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Sevgili İsa,
Haklı olduğun yanları ve hassasiyetini anlıyorum. Ama eleştiriler arasında sana yanıt yazarken belirtmeden geçemeyeceğim bir gerçek de var. Belki bu eleştirinle bu sitedeki hemen hemen herkesin bildiği ve genelde çeşitli zamanlarda dile getirdiği bir gerçeği de yeniden hatırlama şansına erişeceğiz. Bunun için dahi teşekkürler...
Evet sitede oylarıyla bazı fotoğrafları bir yerlere taşıyan bir kitle mevcuttur. Hatta birden fazla küçük kitle, sitedeki çeşitli fotoğrafçılar çevresinde kümelenmiştir bile denebilir. Kesinlikle anlamak çok zor. Zira burada "fotoğraf sanatı" -amatör düzeyde de olsa- paylaşılmaktadır. (Profesyonel sanatçıları tenzih ederek söyledim.)
Aslında daha çok zamanın olsaydı sana çeşitli eleştirilerden minik bir derleme yapmak isterdim. Zaman zaman, zamansızlıktan zaman zaman da bir başka fotoğraf yükleme isteğinden kaynaklanan bir durumla, herkesin belli ölçülerde yüzeysel eleştiri yaptığına sen de şahitsindir. Ve bu eleştirilere, çoğunlukla fotoğrafçıyı kayıran yorumlardan dolayı artı puanlar verilmektedir.
Genel olarak amaç bu olmasaydı, anasayfaya çıkma yarışı, bu kadar etkili olmasaydı üzerimizde, belki bu da yaşanmayacaktı. Ama takdir edersin ki, birbirini tanıyan ve eleştiri aldığı için karşılık verme ihtiyacı hisseden birçok kişi de vardır. Ama ben daha kötülerine de rastladım. "Fotoğrafım GF olsun tüm grubu toplayın da eleştiri yazsınlar bir zahmet" diyenler de var...
Neyse, benim anlatmak istediğim aslında tüm bublar değil. Sen büyük ölçüde bir tepkiyi dışavurma nedeniyle -2 puanlarıyla yorumladın bu fotoğrafı. Ama yanlış da pozlansa, hatalı da olsa, hatta hiç sevmesen de azıcık nesnel düşündüğünde -2'nin biraz fazla acımasızca olduğu da bir gerçek. Ki bana bu konuda -2 dikkat çekici olur dersen, yazdığın /yazacağın detaylı eleştirilerin daha dikkat çekici olacağını söyleyebilirim sana. Bu yüzden ben sana + veya - puan vermedim. Çünkü yaptığın eleştiride, eleştirdiğin insanlara tepkini göstermek için kendin bunun karşıtı bir eyleme başvurmuşsun. :) Bu da bir çelişki değil midir?
Saçlarının rengi konusunda katılıyorum. Yalnız merak ettiğim bir şey daha var, bu çalışmaya oranla daha iyi pozlanmış -ve biraz tonlarla oynandığı için de benim açımdan - daha iyi olduğunu düşündüğüm "Güneşi Uyandıralım" adlı çalışmaya neden eleştiri gelmedi. ikisini karşılaştırmalarını rica ediyorum, buradan bu eleştiriyi okuyan FK dostlarından... Neyse, sözü uzattım, umarım tamamını okumuşsundur.
Ama genel eleştiri hassasiyeti noktasında sana katıldığımı da belirteyim. :)
Sağlıcakla kal, daha iyi fotoğraflarda görüşmek dileğiyle.
04.09.2007 15:07 tarihinde yazılmış
STRL
isa terli
evet güzel özetlemişsiniz sizde durumu.
-2 verdim.
çünkü yok hiçbirşey fotoğraf adına bu karede.
ayrıntılarla anlatarak bu tür insanlara bir şey veremeyeceğimi düşünüyorum ben. çünkü onlar için ne yazdığınız değil verdiğiniz puan önemli. Önemli ki puan verecek gruplar oluşturuyorlar.
yorumunuz için teşekkür ederim.
04.09.2007 17:57 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Size yaptığım eleştiride geçen -2 puanı acımasızca bölümünü sanırım "çünkü onlar için ne yazdığınız değil verdiğiniz puan önemli" sonucu çıkıyor. Ama benim için verdiğiniz -2 puan önemli değil. 4x4 verseydiniz de ben bu fotoğrafın bunu hak etmeyeceğini biliyor olacaktım. Ki -2'yi hak etmediğini bildiğim gibi. Snaırım bir yanlış anlaşılma oldu.
Ama size göre hiçbir şey olmadığına göre bu karede benim bir kez daha -2 haksız demem gereksiz:)
Yine de nazik, ama beni bir ölçüde tam anlamamış yanıtınız için teşekkürler...
Saygılarımla
04.09.2007 22:48 tarihinde yazılmış
gnam
önder sakıp dündar
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-1 |
| Kompozisyon |
1 |
| Estetik |
-1 |
| Teknik |
-1 |
| Ortalama |
-0.5 |
evet kesinlikle yanlış pozlanmış.portre fotoğrafı dersek buna olmamış.saçlardaki parlama iyi bi fotoğraf olduğunu göstermiyo bence.başarılar.
04.09.2007 12:42 tarihinde yazılmış
ases
gülay şentuna
bu fotoğrafın neresinde emek var lütfen söylermisiniz bana?
04.09.2007 13:23 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
:) Merhaba fotoğrafın bir bakıma - kesinlikle yanlış anlaşılmak istemem- sahibi olduğum için belki ufacık bir söz hakkı kullanmak isterim.
Gülay hanım; her ne kadar tek cümlelik bir ifadeyle belirtmiş olsanız da, haklısınız. Bunu ciddiyetle söylüyorum. Ne yazık ki burada her gün birçok fotoğrafın çok emek harcanmadan GF olması gibi bir kez de benim fotoğrafım yeterince emek harcanmadan GF oldu.:( buna üzüldüm. Zira size hak verdiğim kadar, gerçekten çok ama çok emek harcadığım hatta doğru pozladığım birçok fotoğrafımın da kendi içinde belli bir değerlendirmeyi hak ettiğini düşünüyordum...
Bu fotoğrafta, modelin manzara önüne geçmesi ve söz konusu fotoğrafseverin fotoğraf makinesine şöylece bakıp deklanşöre dokunması dışında emek harcanmamıştır. Bir de sonradan kesme işlemi yapıldı. Patlama ve yanlış pozlama durumunu da çokça yapıldığı gibi Fatoşop'da düzeltmedim. Zaten düzeltecek de bilgim yok. Ama tabii doğrusu belki de böyle düzeltilemeyecek bir fotoğrafı ya hiç çekmemek ya da yüklememekti...
:) Eleştirinizde sonuna kadar haklı olduğunuzu belirtir, burada emek harcandığı halde yeterli ilgiyi görmemiş yüzlerce fotoğraf ve fotoğrafçıdan bugün için anasayfada yer aldığım için bu vesileyle özür dilerim.
Saygılarımla
04.09.2007 13:53 tarihinde yazılmış
Mahir
Mahir Yüksel
Kutlarım
doğru yaklaşım işte bu
04.09.2007 13:55 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Önder Bey, +'lardan biri bana aittir.
Yanlış pozlandığı konusunda haklı olduğunuzu belirtirim. Saçlardaki parlama ve adı ile karenin çekildiği mekan fotoğrafın yüklenmesinin nedenidir. :) Bunun dışında açıkçası ben de başka karelerimin anasayfada yer alıp, "işte bak bu olmuş, beğenilecek fotoğraftır" denilmesini isterdim...
Eleştiriniz için çok teşekkürler. -en azından ilk kez bu duyguyu ben de yaşıyorum. GF olduktan sonra bu anlamda hiç eleştiri almamıştım. Umarım FK'de emek harcanmadan ve çok da başarılı olmadığı halde GF olmuş ve çok izlenmiş fotoğraflarla ilgili olarak duyarlı fotoğrafseverlerin eleştirileri sürekli hale gelir.
Saygılarımla
04.09.2007 13:58 tarihinde yazılmış
Erudite
Eser GÖZCÜ
Şöyle emek var , madem sormuşsunuz söyleyelim: Bir kere arkadaş sizin gibi dijital slr kullanmıyor. Normal SLR makinası var. Ve kullandınız mı bilmiyorum ama bu tip makinalarda ki pozlama işlemcisi sizdeki kadar kuvvetli değil. % 90 lara varan doğru ışık ölçümü arkadaşın makinasında % 60 larda. Bu hata oranını göz önünde bulundurarak en doğru pozlamaya insiyatif ile ulaşmaya çalışmak zaten bir emek. O sokağın en üstüne doğru yürümek zaten ayrı bir emek. Kadrajı canlandırmak ayrıca bir emek. Yayınlamak da zaten emek takdir edersiniz ki. Ve noritsu koki denilen banyo cihazı da her yerde bulunmadığından, doğru pozlanma olduğu halde çıktısı da istenilen gibi olmaya biliyor. Yeri gelip sokak sokak noritsu koki hangi stüdyoda var demek ayrıca bir emek. Saygılarımla . . .
04.09.2007 14:59 tarihinde yazılmış
gnam
önder sakıp dündar
bugün 2 tane günün fotoğrafına - verdim.ve anlamsız tepkilerle karşılaştım.günün fotoğrafına - verilmez diye bi kaidemi var.ben beğenmedim.bunu büyütmenin manası nedir.günün fotoğrafı olacak bi fotoğraf olmadığını düşünüyorum.ayrıca bu emeğe saygı göstermediğimi göstermez.ben zaten yıkıcı saygısız bi yorum yazmadım.tek kızdığım benim düşüncelerime saygı gösterilmemesi.kaknka olmanız ilginç bi tesadüf.:)
04.09.2007 18:02 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Saygıdeğer Önder Bey,
Verdiğim yanıtta neden eksi verdiğinizi sorgulamış değildim. Çok da büyütülen bir durum da söz konusu değil. Farklı bakış açılarıyla bakılabiliyor. Durum büyük ölçüde bundan ibaret. Kesinlikle günün fotoğrafına eksi verilmeli. Katılıyorum, beğenmemeniz çok doğal, ayrıca bazı temel estetik ve teknik kaidelerin dışında da kalmış olabilir bu fotoğraf. Bunda da hak veriyorum. Ama lütfen, benimle ilgili olarak "kanka" sözcüğü hasebiyle fotoğrafıma bu yolla puan kazandırdığım düşünülmesin. Bütün her şey tamam; ama sadece bu noktada hassasım. Çünkü bugüne kadar kimseden fotoğrafım için puan ya da eleştiri istemedim.
Emekle ilgili düşüncelerimi yukarıda yazmıştım. Eser, bu açıdan farklı bir noktadan bakmış. Gerçekten de ışık ayarları konusunda elimdeki makinelerle böyle bir durum yaşıyorum. Biraz savunu yazısı gibi olmuş. Fakat tabii bu fotoğraftaki tek sorun ışık değil, başka sorunları da var, ve düzeyli eleştirilerden öğrendiğim kadarıyla bunlar kısmen rahatsız da edici. Bunları öğrenip eksiklerimi gidermek için elimden geleni yapacağıma inanıyorum.
İki isteğim var : Yazdıklarım bir tartışma değil, sadece beni üzen bir durumun ifadesidir, zira bir yanıtımda da belirttiğim gibi rahatsız olduğum bir durum dolayısıyla GF oldum. Sonucunda eleştirilere de hak veriyor ve katlanıyorum. Ama dediğim gibi "kanka" durumundan uzak olduğumu düşünüyorum.
Ve bir de bu sağduyu ve bilinci GF olan ve gerçekten bundan daha da kötü kimi kareler için de genel olarak bir görev gibi umarım herkes uygular ve gerekirse - verip olmayan fotoğrafları belirtir.
Saygılarımla, çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Neyse, sözü uzattım.
04.09.2007 22:44 tarihinde yazılmış
gnam
önder sakıp dündar
ben kankalarınızdan puan aldığınızı söylemedim.nerden çıkarıyosunuz.selinle arkadaş olmanız tesadüf.yani size eleştiri yazdığımda selinden cevap gelmesi aslında hoş bi tesadüftü.bende eleştiriler sayesinde öğreniyorum.ayrıca portfolyonuzu inceledim.şahane işler var.
06.09.2007 01:30 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
:) Gene bir yanlış anlaşılma olmuş. Eser'le yaşananın bir benzeri, ki onlar silinmiş sonradan ileti kutumda okuyup fark ettim. Verdiğim yanıtta da üslup bakımından rahatsız edici olduğunu düşündüğüm herhangi bir kısım yoktur. Zaten sadece sizinle ilgili bir durum da söz konusu değil. Orada yazdım; ama "kanka" hadisesi genel olarak hiçkimsenin benimle ilgili düşünmesini istemediğim bir durumdur.
Bu arada sonuç itibariyle bir önceki yanıtta da belirttiğim gibi eleştirinizle ilgili olarak olumlu bir yanıt yazmıştım. Bu yüzden herhangi bir tartışma durumu ve " (bir sözü) bir yerden çıkarma" eylemi söz konusu değildir. Ufak bir yanlış anlamayla Eser'e yazmış olduğunuzu düşündüğüm yanıtın yanıtıdır yazdığım:) Neyse, kusuruma bakmayın, hepsi biraz hassas bir günde yazılmış yazılardı.
Eleştirilerin çok önemli olduğu konusunda size katılıyorum. Bu konuda da sonraki zamanlarda da hemfikir olacağımızdan eminim.
Portfolyomu incelediğiniz için de çok teşekkürler. Daha önce de belirttiğim gibi büyük hevesle çektiğim ve GF olmasını umduğum başka karelerim de olmuştu. Ama bunlar benim "fotoğraf"ı artık öğrendim dememi sağlayabilecek denli güçlü, yetkin kareler değil tabii ki. :) Umarım bir gün onları da çekme şansım olacak.. En azından kendim için...
Yanıtınız için çok teşekkürler, bir sonraki bilgi ve fotoğraf sevgisi paylaşımında görüşmek dileğiyle...
06.09.2007 01:57 tarihinde yazılmış
Anushka
Anıl Gürten Özgüç
Merhaba,
Umarım bana kızmazsınız ve fotoğraffınızın ana sayfa keyfini kaçırmak istemem elbit.Ama bu fotoğraf yanlış pozlanmış.
Kolay gelsin.
04.09.2007 11:38 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhaba Anıl Hanım,
aslında inanmayacaksınız; ama keyfimi kaçırmaktansa bana hem kendi ölçülerimde ders oldu bugünkü eleştiriler hem de bildiğim bir gerçeği yeniden hatırladım.
GF keyfi diye bir şey var; ve bu büyük ölçüde birçok fotoğrafseveri "ben artık oldum" düşüncesine götürüyor. Ben bu düşünceye sadece babamın fotoğrafında ulaştım; ama sonra çabucak vazgeçtim böyle düşünmekten. Çünkü ben "artık olmadım." ayrıca ben "hiç olmadım." Ben olamam da... Hem olsam bile olamam, çünkü fotoğrafı damarlarında yaşayan bir gerçek fotoğraf sanatçısına saygısızlık olur bu...
Bu yüzden bu eleştirileri de önemsiyorum. Üstelik sizin eleştiriniz fevkalade nezaket doluydu. Kızmak olası bile değil.Teşekkür ederim. Ve eleştirinizde haklısınız.
Saygılarımla
04.09.2007 14:05 tarihinde yazılmış
Anushka
Anıl Gürten Özgüç
İnanılır gibi değil,bir çok kullanıcının benim diğer eleştirilerime ve hatta fotograflarıma eksi puan vermesine neden olacak ya da "sen kendi işine bak"diye cevaplanacak bir eleştirim bir fk kullanıcısı tarafından olgunluk,nezaket ve medeniyetle karşılanmış.
Her zaman söylerim fk sürprizlerle dolu diye,bence bu olgunluk ve eleştiriye açıklık bile sizin mutlaka iyi bir fotografçı olma yolunda olduğunuzu gösterir.
Bu tavrınız için ben teşekkür ederim.
04.09.2007 14:30 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Bu platformda asıl amaç bilgi ve fotoğraf sevgisi paylaşımı olduğu için dileğim, tartışmaların bile bu tonda olmasıdır. Ben de size hem eleştiriniz hem de yeniden destekleyici, moral verici yanıtınız için çok teşekkür ederim... Daha güzel fotoğraflarda görüşmek ümidiyle
Not: Yazım hataları dolayısıyla yeniden yazılmıştır.
04.09.2007 14:53 tarihinde yazılmış
CAN_SIN
CANSIN ÖZGÖR
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.3 |
ışıkta problem yaşanmış gibi detayları kaldıran bole problemlere dıkkat edersenız daha başarılı olabilir...
başarılar...
Resim çizilir, fotoğraf çekilir. Lütfen fotoğrafa resim demeyin :)
04.09.2007 10:44 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Nazik eleştiriniz için teşekkür ederim. Hatalarımı her geçen gün gidermeye ve fotoğraf konusunda sevgimin sınırlarını yok etmeye çalışıyorum. Zamanla çok daha iyilerine giden yola gireceğimdir.
Saygılarımla
04.09.2007 14:51 tarihinde yazılmış
ovittasbargu
Kerem Yucel
Isık olcumu sanki daha iyi olabilirmis, degil mi?
Model uzerinde hic detay kalmamis.
04.09.2007 10:02 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Eleştiriniz için teşekkür ederim,
ışık ölçümünün yanlışlığı konusunda haklısınız. Aslında bir adım ileri giderek, ışık ölçümünün dışında ışığı tahmin ettiği halde doğru ayarı yapamamak da işin içinde.:)
Saygılarımla
04.09.2007 14:50 tarihinde yazılmış
turk52
Gökhan KIRCA
Merhaba.
Güzel bir çalışma.
Ama anasayfada daha güzel fotolar olabilir.
Elinize sağlık..
04.09.2007 09:28 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Teşekkür ederim Gökhan Bey,
Daha önce yanıt yazma fırsatı bulduğum eleştirileri okuduysanız aslında anasayfada daha da güzel çalışmalar olması gerektiğini düşündüğümü görmüşsünüzdür. Siz de kısaca buna değinmişsiniz. Haklısınız, fotoğrafın çeşitli duygulanımlar, isimlendirme, mekan ve kompozisyon özellikleri dışında belirgin bir "fotoğraf sanatı" etkisi yaratamaması tamamiyle fotoğraf çekenin sorumluluğundadır. :) Bir dahakine umarım.
Saygılarımla
04.09.2007 14:48 tarihinde yazılmış
brknt
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhabalar,
siyah üzerine beyaz işlemeli elbisesiyle..
taranmış, uzun, düzgün saçlarıyla..
elf ritüellerinin dışına çıkan renkli taşlarla bezenmiş boyunluğuyla..
alın size aykırı bir elf prensesi :)
tebrik ediyorum sizi, güzel bir kare.
03.09.2007 20:38 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Katılıorum.
Saygılarımla
03.09.2007 22:49 tarihinde yazılmış
ozgurdeniz
yıldız özekinci
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba,
Hoş bir fotoğraf olmuş.. İsmiyle birlikte ilgi çekici.. Ellerinize sağlık.
Güzel yarınlar...
02.09.2007 02:21 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhaba, çok teşekkür ederim:) Çok sevindim beğendiğinize.
Saygılarımla, hep güzel günlerde ve fotoğraflarda görüşmek dileğiyle.
02.09.2007 02:23 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Foto Künye
1.139 görüntülenme
36 adet eleştiri
2 kişi favorilerine eklemiş
Ekipman
Teknik Bilgi
| Orj. Format | : | Renkli Negatif |
| ASA | : | 100 |
| Diyafram | : | 5.6 |
| Perde Hızı | : | 1/60 |
Diğer Bilgiler (EXIF)
Manzara kategorisindeki diğer fotolar
Portre kategorisindeki diğer fotolar
Şehir kategorisindeki diğer fotolar
|