se7en : lust
marked his brand new victim behind the ivy...
first photopraghed her;
in order to leave "the" evidence of his psychopath, vandal, delighted joy
after sleeping and then chopping her in to pieces...
(yedi ölümcül gühan: şehvet
yaprakların arasından mimledi yeni kurbanını.
önce fotoğrafını çekti;
yattıktan ve sonrasında parça parça ettikten sonra psikopat,
vandal, zevk tüten eğlencesinin ispatını paylaşabilmek için...)
model: http://www.fotokritik.com/kullanici/portfolyo.php?id=76210
Eleştiri ve Yorumlar
ilkerortac
ilker ortac
herkes sefkat bekliyordu ve kimseler gostermiyordu,
gel dediklerim gelmediklerinden, sabah mutfakdaki kadini ilk on dakika tanimayip,
kovmanin ardindan, psikolog tavsiye eden dostlarin,
bir kadinin insan oldugunu animsamanin, hayran olma olasigini sifirladigini anlamalarini
beklemek, hayalcilikten ote degilken,
ben yine "eski" onu sevdigimden, kendimi sevmiyor ve "yeni" onu merak ediyordum ki,
gecenin korunde daha ilk gordugumde ben bunu, bu sabah kovarim dedigim kadin geldi karsima,
kaybetmeye dogarken baslamis bi kadinla,
bir buyuk 70 lik icerken,
mardin ile ankaranin farkini anahaber bultenlerinde duyduklari ile ihza ediyorsa,
ve siz her firtta, zamana oynuyorsaniz, o hayati cope atin,
hele bu kadin 90. dakika'da,
birak ya sen sirf ayaksin, oynuyorsun derse,
durun bir buyuk daha icme arzusundan uzaklasin,
bunu bir filmde duymus diyin gecin,
oynamaya devam edin, salaga vurun, kadina vurun, dibe vurun !
sonra kazandikca kazanma hirsindan kopamayanlar,
nasilda kaybetcikce daha daha daha kaybetmek istediginizi anlamayacaktir,
bosverin ! fark etmez !
icin ve gidin sevisin !
05.12.2007 11:31 tarihinde yazılmış
tyler_durden
dertli avrupa filmleri repliklerimi desem yoksa bir tyler durden vaazımı...
kimi yerlerde geçtiğin dalga bazı yerlerde tokat, bazı yerlerde alay...
okuması zor, satırın başına tekrar atan yoğun yorumuna tekrar teşekkür...
10.12.2007 14:38 tarihinde yazılmış
mio
Bülent Tatari
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba Haluk Bey,
Öncelikle sizi GF için tebrik ederim .Hak etmişsiniz.
Siz bu filmin etkisinde kalmışsınız baya. Sanırım arşiven çıkarıp tejkrar izleyeceğim :) Bende çok film meraklısıyımdır. Portfolyonuza baya beğendim.
Korkudan fotoğrafınızı favorilerim arasına almıyorum, sonra kızıyorsunuz :) Bence birisinin fotoğrafını favorileri arasına almak demek, ona iltifattır. Benimkiler eklenince ben dönüp teşekkür ediyorum. Tabii önceden yorum yapmışlarsa :) Yoksa kızmak serbest.
Neyse fotoğrafınız gzel kurgu, filmde bu sahneyi tam hatırlamıyorum, bu aralar tekrar seyredeceğim sırf merakımdan. Ama siyah beyazlık, tonlamalar ve varsa filtreleme güzel olmuş.
Emeğinize sağlık, paylaşım için teşekkürler.
11.08.2007 12:11 tarihinde yazılmış
tyler_durden
:)
Olur mu Bülent Bey, ne demek kızmak? :))))
Kızıyorum ama sizin gibi beğenisini paylaşıp alanlara değil. Onlara ne söylenebilir ki teşekkür etmekten başka?
Benim kızdığım çalar gibi alıp giden, iki kelam laf etmeden ekleyenlere...
Beğenilsin diye harcanan onca emekten sonra kendi sayfasında konaklattığı fotoğrafa iki kelime yazıversin istiyorum, demek istediğim budur...
Lütfen buyrun, istediğinizi alın, gurur duyarım.
Zaten beğeninizi de belirtmişsiniz :)
(Galiba filmi ben de tekrar izlicem... bakalım unuttuğum sahne var mı filmde? Kevin Spacey'in kanlar içinde çıktığı sahne... yine içim ürperdiii :) ))
11.08.2007 12:49 tarihinde yazılmış
mstgokcen
Mustafa GÖKÇEN
Atölyede arkaslar ile proje seçimi konusu geldiğinde bir arkadaşım bu projeyi önermişti. 7 ölümcül günah. Araştırmalarına göre de daha önce yapılmamış bir şeydi. Ben kendisinden daha çok sahip çıkıp süper bir fikir olduğu konusunda çok ısrar etdim gruba ama kabul edlmedi. Çok zor bir çalışmaydı, grup olarak yapmanın anavtaj ve dezavantajları vardı. Daha sonra kendi aramızda yaparız bunu mutlaka diye sözleşerek erteledik. Ama şimdi görüyorumki her zaman olan gene olmuş. Birisi çıkmış sizden önce yapmış : )
Sonuna kadar destekliyorum sizi. Mutalak seriyi devam ettirin. Lust için özellikle daha cesur kareler çıkabilir.
Şimdiden başarılar diliyorum
11.08.2007 10:45 tarihinde yazılmış
tyler_durden
Valla birlikte bir şeyler yapsak?? :)
Ben her objeye günah gözüyle bakmaktan kafayı yemiş durumdayım...
Sabah elimde çay bardağı, bundan ne çıkar acaba, ruj sürsek bi tarafına, yok yok buna deil, şarap kadehine yapayım falan derkeeennn :)))
neyse, teşekkür ederim ilgine...
11.08.2007 12:52 tarihinde yazılmış
tnd
gul guvenc
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
3 ayrı renk layerı algılayamadım, tek ton bir hali var.
keşke ayakkabılar beyaz ve yüksek topuklu olsaydı.
bir de yol tozla kaplanmış gibi veya kadifeymiş gibi görünüp dikkatimizi kadının üstbedeni ile paylaşıyor. belki daha karanlık olmalıydı.
ps ile müdahale bir başlayınca durmak zor...
duygu olarak yazdıklarını hissedemedim, sevişip öldüreceğim kadına bakıyor gibi değil, daha sıradan, evde sigara içmesine izin verilmediği için kapının önüne çıkan komşumu dikizler gibi hissediyorum. küçük bir günah gibi, ölümcül günah değil. fakat pencere önünde orgazm sigarası fotoğrafında aynen yazdığın durumu hissettim. o daha başarılı demek ki.
panikodası felaketini yapmadan önce fincherı seviyor, sayıyorduk... değil mi?
10.08.2007 18:18 tarihinde yazılmış
tyler_durden
sondan başlamak isterim tnd, panik odası daha iyidir zodiac'tan...
panik odasında sarsılan hayranlığım zodiac ile yerle bir olmuştu...
eksikleri, daha doğrusu söylediklerin doğrultusunda baktığım zaman ortaya çıkan eksikleri fotoğrafa yansıtabilmiş olmayı çooook isterdim. umarım zamanla daha tok kompozisyonlar doğar...
ama en azıdan bir fotoğraftan verebildiğim hisler ise güzel ve özel oldu benim için. sonuçta "farklı" bir kişiye iletebildiğim mesaj daha büyüktür sıradanlıklardan... :))
teşekkür ederim çok.
10.08.2007 23:55 tarihinde yazılmış
arwen
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Bu tema gitti sana. Üzerinde çalışmaya değer yeni yaklaşımlar geliştiriyorsun. Tebrik ve takdirlerimi sunarım.
Bu belli belirsiz hayayı ayrıca hoş buldum. Tonlama yakışmış.
10.08.2007 16:16 tarihinde yazılmış
tyler_durden
Çok keyifli işlenebilecek bir konsept.
Sıkıntısı, bu fotoğrafı çektiğim günden bu yana her objeye "günah objesi" olarak bakmaya başlamam :)
İnsan bir bardaktan ne kadar "günah" çıkartabilir ki?? :))
Galiba sıyırıyorum :)
Çok teşekkür arwen ederim ayırdığın vaktin ve yorumun için
10.08.2007 16:56 tarihinde yazılmış
excavatus
SAYGIN FUNDA
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
Haji cok degisik bir calisma olmus
cok etkileyici olmus.. birseyler anlatmayi cok iyi biliyorsun kanki.. ellerine saglik. gercekten sevdim..
10.08.2007 15:48 tarihinde yazılmış
tyler_durden
çok sağ ol dostum.
benim de içime senin, mesajını anlatan bir kare oldu sanki...
çok sağ ol haji...
10.08.2007 16:57 tarihinde yazılmış
talemdar
teoman alemdar
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.8 |
Sevgili Haluk,
Sen baya bi sardin bu islere. Guzel seyler cikmis. Hadi devam et. Bende Laos'un daglarina cikiyorum iki gun. Bakalim neler olucak.
tebrik ederim,
Teoman
10.08.2007 10:14 tarihinde yazılmış
tyler_durden
Sağ ol Teoman.
Zorlanmadan çekilen ve beğendiğim bir iş oldu...
teşekkür ederim ilgi ve değerli zamanını ayırdığın için :)
10.08.2007 10:19 tarihinde yazılmış
ilko
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Ben bu kurgu serisinin devamını merakla bekliyorum.Süper fikir bu arada :) Bizim gibi film hastaları için...
Çok beğendim, kurgusuyla, kadrajıyla ve kompozisyonuyla...Devamında görüşmek üzere, sevgiler...
09.08.2007 23:25 tarihinde yazılmış
tyler_durden
her objeye "günah" gözüyle bakmaktan akli dengemi yitirmek üzereyim iki gündür...
kesinlikle devam etmek istediğim bir seri. David Fincher'dan tüyo alsam iyi olacak... yakın tanıdığım olurda kendisi :)))
çok teşekkür ederim ilginize ilko.
09.08.2007 23:31 tarihinde yazılmış
ilko
Beni de tanıştırırsın artık..ehueh ;)
10.08.2007 10:22 tarihinde yazılmış
tyler_durden
Zodiac'tan sonra kestim görüşmeyi...
Hiç beğenmedim filmi, "yakışmadı david" dedim, kapattım.
valla :))
10.08.2007 10:28 tarihinde yazılmış
ilko
ihihi bozmuşsun adamı :)
10.08.2007 10:40 tarihinde yazılmış
agor
aydil gungor
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Gızlı bakıslar arasında kendını gosteren bır guzellık, bugulu hos bır bakıs acısı yakalamıssınız tyler bey: ) Keske vucut hatlarını daha da bellı edebılseydınız ama genede harika bir çalışma tebrıkler saygılar
09.08.2007 22:59 tarihinde yazılmış
tyler_durden
keşke...
benim de baktığım zaman hissettiğim bir nokta.
zamanın ve ilgin için tekrar teşekkür ederim agor
09.08.2007 23:17 tarihinde yazılmış
jade_e
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.8 |
Merhaba Tyler,
Fazla teknik bilgim olmadığı için teknik kısmını geçip kurgu ve kompozisyonun süper olduğunu söylemek istedim :)
Filmle örtüşen, hatta diğer arkadaşın söylediği üzere, filmden bir kare gibi sanki.
Modelin yüzüne vuran ışık, çalıların arasında pusuda bekleyen katil, bakımsız, getto mekan.
Her öğesi ile çok güçlü bir fotoğraf.
Tebrik ederim.
(Sunum yazını da ayrıca tebrik ederim.)
09.08.2007 16:04 tarihinde yazılmış
tyler_durden
Çok çok teşekkür ederim jade_e.
Çok etkilendiğim bir filmdi, filmi bilenlerin beğenisi daha da keyifli oluyor, sırıtmadığını, filmin havasını taşıdığını duymak...
Teşekkürler...
09.08.2007 16:25 tarihinde yazılmış
TGM
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.5 |
Merhaba tyler...
Çok beğendiğim ve çok çok seyrettiğim filmden bir kare çalmışsın sanki.
Kurgun, tonlama, objeler filmi baz alırsak bence tam olması gerektiği gibi.
Ben de yaprakların arasında bir el fikrine katılıyordum, o zaman şartları dahilinden yapılabileceğinin en iyi olurdu .
Ama el eksikliğine rağmen duyguyu, konuyu, korkuyu çok iyi anlatabildiğini düşünüyorum.
Tebrikler.
09.08.2007 15:18 tarihinde yazılmış
tyler_durden
teşekkür ederim TGM.
Özellikle filmden çalınmış bir kare benzetmen için...
Sağ ol...
09.08.2007 16:24 tarihinde yazılmış
doruksal
Doruk Salancı
Tyler selam...
...Elimden geldiğince açık sözlü ve yapıcı bir eleştiri yazmaya çalışacağım ve bu bir çeşit kurgu foto olduğu için, kurgu fotoları da eleştirmek daha kolaydır.
1. Yumuşatma filtresi (ya da benzerini) uygulamışsın ama bu uymamış çünkü fotonun altına yazdığın hikayecik ile uyumsuz. Şehvetli katilin bu tarz bir görüşünün olmasına, bana sorarsan, kavramsal olarak da imkan yok.
2. Kadın da şehvetli. Hatta, yazdıklarını bir kenar koyup salt fotonun gösterdiklerine bakıyorum ve asıl günahkarın sokağın ortasındaki bir lamba direğine o şekilde sarılmış o kadın olduğunu düşünüyorum. Biz de "sarmaşık" ardından onu gözleyen ve bundan zevk alanız ama salt foto, şehvetliliği kesinlikle kadına yüklüyor ve yazdıklarınla günahın bize yükleniyor olması anlamı bence zayıf kalıyor.
3. Sarmaşığın içinde ya da ardında değiliz; daha çok, sanki alçak dalları olan bir ağacın altındayız ve gözümüzün önüne 3 tane de yaprak geliyor. Yani bu görünüm, en azından bu kadar yakın mesafe olduğunda, gerçek bir dikizci/takipçi simülasyonu yaratmıyor.
4. Çerçevede 7 günahın hepsini yazmana bence gerek yokmuş.
Tyler, hiç bu tarz çalışmadım ama gördüklerimden, yazdıklarından ve yazdıklarımdan yola çıkarak, böyle bir çalışma yapmaya kalksam ne yapardım diye bahsedeyim:
- Bunu, örneğin bir üçlemeyle anlatılabilecek bir görsel hikaye haline çevirebiliz: dikiz, tanışma ya da kaçırma ve tanışılmışsa ona göre, kaçırılmışsa da ona göre bir kanlı yatak ya da nerede sevişilmişse sahnesi.
- Belki klişedir ama yaprakları aralayan bir elin gözükmesi çok başka bir etki yaratabilir. Bir de tabii, kadına karşı daha örtünebildiğimiz bir yaprak kalabalığının arkasında olmak daha gerçekçi olur.
- Madem kadının fotosunu çekiyoruz, fotonun (ve eğer üçleme olacaksa diğerlerinin bile) çerçevelerini vizör çerçevesi ve orada görülen ISO, diyafram vs. değerleri oluşturabilir.
- Hiçbir aşamada yumuşatma filtresi ya da benzer bir etki kullanmayalım.
Tyler, puan sormuşsun ama puanlamayayım...
...Yani, genel olarak 1'in üzerine çıkamam, en azından teknik ve estetik olarak.
Belki garip ve ince elenmiş sık dokunmuş oldu ve komik de gelebilir ama samimi olarak böyle düşünüyorum...
...İnsanlarla hikaye kurgulamak konusunda da hiç tecrübem olmadığını belirteyim.
Selamlar.
09.08.2007 14:35 tarihinde yazılmış
tyler_durden
wow :)
öncelikle hemen söylemek isterim ki, sana özelden mesaj atıp yorumlarını da özelden istememdeki sebep senin çok tarzın olmadığını bilmem ama ona rağmen o analitik gözünün neler gördüğümü öğrenebilmemdi...
onun için özellikle cevabını da özelden yazmanı rica etmiştim.
"-1 ve şunlar için" gibi mesela...
zevkine hitap hiçbir fotoğrafı zaten yorumsuz bırakmadığını biliyorum. bunu yorumlarsan ne derdin gibilerinden dokunmuştum sadece...
gelelim eleştirilerine...
yumuşatma konusunda olmayadabilirdi, hem gece çekimden oluşan birkaç ayıbı, hem de sevdiğim için kullandım. Ama inat etmiyorum :)
kadın, şehvet konusunda ise şehvet kadının sıfatı zaten... katil bu yedi ölümcül gühanı işleyen insanları katleder filmde bildiğin üzere. Algılaman tamamen doğru, şehvet kadının günahı ve katil bunu cezalandırmak istiyor.
yaprak konusu ise yine haklısın. zaten türkçesinde yaprak. ingilizcesinde leafes'i beğenmedim diye ivy dedim. :))
çerçeve konusundaki hassasiyetinden çok canı yanmış biri olarak o konuya dokunmadan geçiyorum :))
(yaprak arasından gözüken "el" fotoğrafı işlerken aklıma geldi :(( )
puan sormuştum, aldım da zaten...
teşekkür ettim zamanın için...
09.08.2007 14:56 tarihinde yazılmış
doruksal
Doruk Salancı
Ya, yanıtı özelden tercih etmen konusundaki hassasiyetini atlamışım galiba; halt ettiysem, lütfen kusura bakma.
Bir de sen "Se7en" desen de foto altındaki yazıda psikopatın kadınla yattığından bahsettiği ve filmdeki katilin ise böyle bir teması olmadığı için, ben şehvet meselesini filmin bizzat kendisi açısından değerlendirmemişim.
Dediğim gibi, pot filan kırdıysam, özür dilerim...
Selamlar.
09.08.2007 15:09 tarihinde yazılmış
tyler_durden
Hiç problem değil Doruksal.
Senden yorum isterken mazoşist duygularla istemiştim zaten çünkü beğenin doğrultusunda bana çok destek oldun.
Bu karenin senin beğenine çok hitap etmediğini bilerek özelden istemiştim, olsun, burada dursun... nazar boncuğu misali :)
tekrar teşekkür ederim...
09.08.2007 16:28 tarihinde yazılmış
Roxelanne
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.8 |
Renk ışık doku her şey mükemmel. Kompozisyon harika.
Konu ile bütünleşen her şey ve fotografa ıugun tüm öğeler yerli yerinde.
Tebrikerl..
09.08.2007 13:35 tarihinde yazılmış
tyler_durden
sağ ol.
09.08.2007 13:41 tarihinde yazılmış
Manji
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.8 |
o, kendi hayallerini bir yıldız gibi parlayan sokak lambasının altında düşlerken,
ben, kendi karanlık düşlerim ile o yıldızı söndürürken...
gerçekten etkilieyici yoruma açık bir çalışma olmuş, yukarıdaki iki satırı yazını okuduktan sonra düşünebildim, yapraklar benim için bir yıldızın uzay boşluğunda patlayıp akarcasına dağılımını andırdı bir an ondan öyle yazdım, çok fazla discovery ve national geographic seyrediyorum sanırım :))
aslına bakarsan farklıda olabilirdi,
kendini bir spot altında ünlü biri olarak düşleyen bir sokak kızının hayallerine, ona aşık bir gencin, çekingen ve arzulu belki birazda saplantılı bir şekilde gizlenerek seyretmesi... de olabilirdi
fakat fotoğrafının içinde yer aldığı seri, onun tatlı hayallerinin sadece o sokak lambasının altında ciğerlerine çektiği duman süresince geçerli olduğunu belirtiyor :)
09.08.2007 10:48 tarihinde yazılmış
tyler_durden
bir polisiye romanı senin son cümlen başlamış olsaydı best seller olurdu herhalde :)
"fakat fotoğrafının içinde yer aldığı seri, onun tatlı hayallerinin sadece o sokak lambasının altında ciğerlerine çektiği duman süresince geçerli olduğunu belirtiyor"
ALKIŞ!
utangaç ve çekingen se7en adam komposizyonundan öte daha arızalı gözüktü gözüme bu kare... hani model zaten aykırı, mekan ayrıkı... dediğin belki lise aşkı için işlenebilir ama bu kare biraz daha vahşi olmalıydı... oldu da zaten :)
çok teşekkür ederim zaman ve yine özel yorumun için...
p.s: American Choppers seyret biraz, düzelirsin :)
09.08.2007 13:39 tarihinde yazılmış
kafeinsizolmaz
zeynep funda yılmaz | Moderatör
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.5 |
Merhaba Tyler kardeş:P
Nedense sana böyle hitap edesim geldi bi an:)
Akşam saatlerinde ilk gördüğümde ''nasıl yani'' dedim...Ve hala da diyorum...
Beğendim ben bunu...Modelinin ellerine,koluna,yüzüne,saçlarına gelen ışığı sevdim...Yaprakların altından bakan katilin durduğu noktayı sevdim...Yaprakları korku filmi yaratık bitkilerinin kocaman yapraklarına benzettim...Modelin umarsız,başına geleceklerden habersiz,direğe sarılmış kadınsı duruşunu sevdim...Arka plandaki derin karanlığı sevdim...Müdehalenle oluşmuş bir yumuşak doku var fotografta,bunu sevdim...
Hayır hani sen sevdim demişsin,etkilendim mi,hayır...Ben etkilenirsem yazdığım eleştiriden bile anlaşılır:)Yuvarlak ve ayrıntısız cümleler olur ki kolay da rastlamazsın buna...Beğenmedimse yazmam da...Yazamadığım her fotoğrafı sevmediğim anlamına gelmesin bu tabi:=)
Kaldı ki model dediğin de böyle ufak tefek olmalı diyorum:)Benim modelimin boyunu düşünür,neler çektiğimi hesaplarsan,bu miniminnacık olmanın ne menem bir güzellik olduğunu tahmin edersin:)
Ellerine sağlık...Devam diyorum...
Tebrikler...:)
09.08.2007 01:45 tarihinde yazılmış
tyler_durden
Merhaba kafeinsizolmaz bacı :))
zaman ayırıp, bir sürü öğe bulup onları sevmişsin ya, ben de yazdıklarını çok sevdim. pek bi inanarak yaptığım bir işti. hani filme koysan sırıtmaz cinsinden diyebilirim.
İnsan yaptığı işe inanınca, içine sinince tadı bir başka oluyor tabii... tadının bir başka olmasının yanı sıra dostlarda, ilgili bakanlarda beğeniyor, güzel detaylar çekiyor aradan senin yaptığın gibi; "Yaprakları korku filmi yaratık bitkilerinin ..." :))
senden hiç yuvarlak ve köşesiz eleştiri almadım bin şükür, umarım da almam... :)))
çok teşekkür ederim...
(çok keyifli bir anım değil, aslında daha uzun detay yazmak isterdim ama bu seferlik affet...)
09.08.2007 13:29 tarihinde yazılmış
adour
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
"Yuh" oldum ben !
Aynı pozun farklı bakış açısı... Harika...
Oynamalar da dehşet olmuş Tyler'cım...
Bu arada, 7 ölümcül günah benim de kompozisyonlarımda, sırada bekliyor ama ne zaman başlarım, ne zaman çalışırım bilmiyorum.
Senin giriş yapmış olmanı acıcık kıskandım sanırm :)
Tebrik ettim arkadaşım...
Çok özel ve kocaman sevgiler :)
08.08.2007 23:29 tarihinde yazılmış
tyler_durden
görüyorsun işte...
zevk meselesi...
hatam şu olabilir, kendi zevkimi "genelledim".
oysaki öyle bir şey yok.
bana göre özel bir şey ifade etmeyebilir "o"na...
sevdiğim ifade etmesi bilenlere...
neyse, uzatmayayım, şiddetli bir gece geçiyor. pek de huzurum yok hani. sinir tavan...
kare müthiş.... (şımar tyler şımaaaarrrrr :)))) )
09.08.2007 00:14 tarihinde yazılmış
suzi1829
TANSU KARABULUT
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.5 |
yine senden bir kurgu daha :)
tyler fikrin yine 10 numara ama bu sefer göz boyayan birşeyler eksik fotoğrafında,
o nedenledirki fazla izlenmemiş,
ha kötümü, kesinlikle değil!!
ama mesela bir..iki.. de ki öz anlatım burda yok, ordaki objenin azlığını ama bize yarattığı zengin çağırışımları biliyosun yani bir cinayeti anlatmak için illa kan olması gerekir değil bu, ama bu sefer karen yetmemiş birşeyler anlatmaya senin kelimelerin tamamlıyor ve bu da yanlış bence!!
teknik ve fikir olarak elbetteki iyi ama bence uygulama olarak sen daha iyisini çıkarabilirdin..
yani öyle işte, ..bir..iki.., hell yada mkrigg teki tad yok bu karede -benim için-
ve bence bu senin en iyi 3 işinden biri değil :)
konsept çok farklıda olsa bu çalışman bana şu fotoğrafı hatırlattı, ve ilk aklıma gelen renkli versiyonu nasıl olurdu oldu...
çünkü biliyosun bazen duygusal veya korkutucu şeyleri siyah beyaz anlatmaktansa renkli anlatmak daha çarpıcı olabilir...
http://www.fotokritik.com/346549
çok özenerek çektiğini biliyorum bu kareyi ama yinede samimi düşüncelerimi paylaşmak istedim her ne kadar yazılıda olsa çok beğenmediğim birşeye çok beğendim diyemiyorum, huyum kurusun :))
ama samimiyetle sevdiğimi söyleyebilirim :)
sevgiler...
08.08.2007 23:24 tarihinde yazılmış
tyler_durden
şimdi bir kere isterim ki herkes "+" versin suzi1829'un eleştirisine... haa, suzi her konuda haklı mı, cık cık!!.. ama babalar gibi yazmış bi kere. yetinmemiş kendi beğenisi örneklerini bulup koymuş...
bu, zaman, emek harcanmış bir eleştiridir. sahibi karenin teşekkür eder.
ama sahibinin cevapları da vardır tabii... ilk aklımda kalan kısımdan başlarsak, ben de Alfred H.'un "kuşlar" filminden tırstım senelerce, o film siyah beyazdı... korkunun renkli ve sb aktarılması gibi bir ayrım benim için pek ölçülebilir bir kavram değil. sonuçta subjektif davranmam da doğal hani :) hani "ben böyle beğendim" şımarıklığına girsem kim ne diyebilir ki... ama senin beğenini de kim eleştirebilir ki?
bir de ilginç ki, hani çok mevzuda anlaştık seninle ama şöyle demişsin ya: "ama mesela bir..iki.. de ki öz anlatım burda yok, ordaki objenin azlığını ama bize yarattığı zengin çağırışımları biliyosun yani bir cinayeti anlatmak için illa kan olması gerekir değil bu, ama bu sefer karen yetmemiş birşeyler anlatmaya senin kelimelerin tamamlıyor ve bu da yanlış bence!!"
lütfen savunma mekanizması olarak algılama ama ben (belki de aptalca) burada daha kuvvetli anlattığımı sanmıştım. bu kareyi filme koysan sırıtmaz sanmıştım. oldu bu dedim kendimce... tabii kime göre oldu??? :)
neyse, bir son vermem lazım. sonsuza kadar yazmak istemiyorum, bencilce (izleyen herkese tüm saygımla) bu işimi çok beğeniyorum :))
babalar gibi eleştirdin, çok sağ ol...
08.08.2007 23:41 tarihinde yazılmış
suzi1829
TANSU KARABULUT
tabiki sırıtımaz ama ben diyorumki bu karen filmin bir parçası olur tamamı değil ..bir..iki de sen filmi anlatmıştın be tyler:))
amaaan sen beğendin ya sorun yok:)
şimdi sen beğenmesen hepimiz göklere çıkarsak içine sinecekmiki sanki..
senin ne düşündüğün esas olan...
bazen aynı frekansı yakalarız bazen yakalayamayız sen mutluluğunu aynı frekansı yakaladıklarınla paylaş bu sefer ama burda sergiliyosan elbetteki farklı görüşleride isitiyosundur...
herkes mükemmel dese o da sıkıcı be tyler :)
iyi geceler...
08.08.2007 23:51 tarihinde yazılmış
tyler_durden
doğrudur be suzi1829.
ben beğendim be... aman beee...
off, gereksiz beğendim belkide...
ama eyvallah be abi, vakit verdin bi sürü, yazdın bi sürü...
az geldi bence de 56ooo üyede...
kimin umrunda... ???
:)))
sonsuz eyvallah
09.08.2007 00:06 tarihinde yazılmış
chief_officer
Tolga BALCI
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
İnanamıyorum. Sadece inanamıyorum.
Nasıl bir bakış açısı, nasıl bir görüş, yaprakların konumu, hatunun duruşu...
Bunu zaten çeksen çeksen sen çekerdin.
İnanamıyorum. Hakikaten.
Tebrikler.
08.08.2007 22:06 tarihinde yazılmış
tyler_durden
vaktine ve ilgine çok teşekkür ediyorum cheif_officer.
maalesef ben de inanamıyorum :(
neyse, çok teşekkür ederim Kaptan.
08.08.2007 22:11 tarihinde yazılmış
sinem_koru
Sinem Koru
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.8 |
Yoksa bu bir seri mi olacak?
Çok çok başarılı bir çalışma, siz üçünüz iyi kaptırdınız son dönemde.
Önce Korku serisi, şimdi de Adour ve yedi ölümcül günah mı?
Adour'un üzerine düşen ışık sanki kurbanını mimleyen bir spot gibi olmuş.
Hikaye tüyler ürpertici.
Tebrik ediyorum sizi. Süpersiniz
SK
08.08.2007 21:24 tarihinde yazılmış
tyler_durden
seri olacak sinem_koru. vallahi olacak.
bu kadar heyecanla az fotoğrafımda çalıştım.
çok hevesle yaptım...
off, hala heyecan...
sağ ol...
08.08.2007 21:37 tarihinde yazılmış
sinem_koru
Sinem Koru
Takipteyim.
:)
08.08.2007 21:40 tarihinde yazılmış
rebel
erhan başkurt
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
biz orda mangal başında oyalanırken
siz
meydanı boş bulup
bööle bööle fotograflar çekersiniz ha...
alacağınız olsun...
bundan sonra
eve girerken makinalar
bana teslim edilecek
çıkarken geri alınacak...
allahtan BEŞİKTAŞ galip de fasla sinirlenmedim :)
:P
sevgiler ADA'dan :)
08.08.2007 21:22 tarihinde yazılmış
oytun_73
Oytun PINAR
hastaniziz abi :)
08.08.2007 21:25 tarihinde yazılmış
tyler_durden
ben çok kurcalamadım abi... ben de toplam 3-5 kare var.
iş edeni de bu...
aslında sunumu ile çok kuvvetli oldu, yoksa tek başına...
bilemedim...
son zamanlarda eksik etmediğin ilgi "sayın" bir hissiyattır benim içim, tüylerim diken diken oluyor :)))))))
ada'ya sevgiler...
08.08.2007 21:34 tarihinde yazılmış
rebel
erhan başkurt
seninde mi tiken tiken olyo...
08.08.2007 21:37 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
tyler_durden
Foto Künye
566 görüntülenme
23 adet eleştiri
1 kişi favorilerine eklemiş
Ekipman
Teknik Bilgi
İnsan kategorisindeki diğer fotolar
Kurgu kategorisindeki diğer fotolar
|