Undefined_Type-1
Merhabalar,
Bir arkadaşımın yeni satın aldığı dijital fotoğraf makinasını denemek için aldığımda, bu tür bir çalışma yapma fırsatı buldum. Genellikle fotoğraflarımda, görüntüde değişiklik yapmak amacıyla herhangi bir ps ya da editör kullanmak istemiyorum. Bu yüzden de, kendi Minolta MAXXUM AF 5000 cihazımla çektiğim fotoğrafları bu şekilde scan etmek ya da ps'te edit etmek istemedim (cihazlarım arasında AF 7000 olarak görünüyor, çünkü FK hâla benim makinamı adam yerine koymuyor ve eklememe izin vermiyor :( )
FK'da daha önce böyle bir çalışma görmediğim için ilgi çekebilir diye düşündüm. Aynı türdeki diğer çalışmalarımı da zamanla paylaşacağım.
İyi günler herkese...
Eleştiri ve Yorumlar
cemalcalp
cemal calp
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
1 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-1.2 |
Bu ne ki berbat
25.04.2008 01:14 tarihinde yazılmış
kaoos
bunu söylemeyi istemezdim fakat pek de güzel olduğunu söyleyemem.
saygılar
12.11.2007 16:55 tarihinde yazılmış
medcezir
İsmail Şakalak
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
1 |
| Kompozisyon |
-1 |
| Estetik |
-1 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-0.7 |
gerçekten çok enteresan ama maalesef kötü bir çalışma...
siyah beyaz seçim ise hiç yakışmamış desem...
25.06.2007 20:59 tarihinde yazılmış
CeLLcHuK
Selcuk Cetin
Selamlar,
Yorumunuz için teşekkürler. Ancak bu fotoğrafım siyah/beyaz değil ki; negatif...
İyi çalışmalar...
02.07.2007 15:08 tarihinde yazılmış
ser_atm
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-1 |
| Kompozisyon |
1 |
| Estetik |
-1 |
| Teknik |
1 |
| Ortalama |
0.0 |
merhabalar Selçuk Bey...
onunla yada bununla görüntüde değişiklik yapmak istemiyorum demişsiniz fakat negatif film kullanmanız değişiklik değilmi madem insanın görebileceği şekilde orijinallik gibi birşey düşünüyorsanız bu imkansız ama dia kullanabilirsiniz... ayrıca filmi banyo için götürdüğünüz de fotoğrafçı kimyasalın süresinde veya miktarında ufak bi hata yapıp kontrastı arttrırsa (mesela) oynanmamış bir fotoğraf mı oluyor? ps de yapılan müdahalenin hemen hemen hepsini karanlık odada da yapabilirsiniz niye bu kadar "dijital müdahale istemiyoruz" diye tepki veriliyor anlamıyorum... karanlık odada 2 saatte yaptığınız işlemi ps de 15 dakikada yaparsınız bu fotoğrafçının tercihi ve imkanı doğrultusunda yönlenir...
önemli olan fotoğrafta anlatılmak istenene vermektir veya göstermek istediğini göstermektir....
saygılarımla...
24.06.2007 10:23 tarihinde yazılmış
CeLLcHuK
Selcuk Cetin
Merhabalar,
öncelikle, yanlış anlamış olduğunuz bir konuda size hatırlatma yapmak isterim; "onunla yada bununla görüntüde değişiklik yapmak istemiyorum demişsiniz fakat negatif film kullanmanız değişiklik değil mi madem insanın görebileceği şekilde orijinallik gibi bir şey düşünüyorsanız bu imkansız ama dia kullanabilirsiniz" demişsiniz. eğer yazdığımı okumuş olsaydınız, bu pozu dijital fotoğraf makinası ile çekmiş olduğumu anlayabilirdiniz. Ne diyeyim ki. Ayrıca benim, dijitallik karşıtı bir insan olduğumu söylediğimi de hatırlamıyorum; bu çalışmam, ve şu anda bilgisayarımdaki benzer 30'a yakın çalışmamı zamanla sizinle paylaştığımda, siz de anlayacaksınızdır. benim karşı olduğum şey şu; kişi bir fotoğraf çekiyor, ancak belirli yerlerinde bazı eksiklikler ya da fazlalıklar var. Hemen ps.exe'ye başvuruyor. ben diyorum ki, bu bu kadar basit olmamalı; aynı fotoğrafı, o eksiği giderecek bir anı bekleyerek çekebilir ya da o anda o noktada bir fazlalık var ise, biraz daha sabır ve dikkat ile, belki farklı bir açıdan bakarak editör programlara ihtiyaç kalınmayabilir. hem zaten buradaki herkesin amacı da bu değil mi? "fotoğraf konusunda daha iyi şeyler yapmak ve bunları paylaşmak..."
Profilinize göz atayım dedim, fk da 2 fotoğrafınız var, gayet başarılısınız ve siz de benim gibi filmli makina kullanıyorsunuz. ben neticede profesyonel bir fotoğrafçı değilim. fk'da 1,5 yıldır takılıyorum ve bu güne kadar fk'da bu tarz bir digital-negatif çalışması görmedim. deneyeyim dedim, ama görüyorum ki, sizler gibi işinde iyi olan insanlar, sanatsal yaklaşımlar yerine "yok o öyle olmaz, illaki şöyle olur böyle yapılır" diye konuşmaktan başka bir şey yapmıyorsunuz. ben, kendimce ve keyfmce bir şeyler yapıp, insanlarla paylaşmak için fk'ya gönderiyorum fotoğraflarımı. Fk'daki, sizler gibi insanlar benim gibi yeni amatörlere laf söyleyeceğine, yapıcı bir şekilde bizlere yön vermeniz gerekiyor. Anladığım kadarıyla Fk'da insanlar, sadece ve sadece o anki fotoğrafa bakıyorlar, aynı sizin gibi. ben, her hangi bir kişi, çalışmalarımdan birisine yorum yaptığında, yorum hangi yönde olursa olsun; kişinin profiline bakıyorum, kişiyle ilgili bilgi ediniyorum. ama sizler sağolun ki, bu tür bir olgunluk yaparak bizlere yol göstermiyorsunuz. Ha, ben kimden mi öğrendim eleştriye önce eleştireni tanıyıp sonra karşılık vermeyi? Cevabı garip gelecek ama, böyle fk'da, sağda solda öğrenmedim. Ailede başlar bu tür şeyler; annede, babada, büyüklerde... eeee ne demişler; dede koruk yer torunun dişi kamaşır...
Saygılar efendim...
Not: Fk'da, adam gibi yol gösterici bir şahsiyetle çok nadiren karşılaşıyorum, sebebi siz gibiler sanırsam...
24.06.2007 18:10 tarihinde yazılmış
ser_atm
merhaba, detaylı cevap ve ilginiz için teşekkür ederim...
taratmak kelimesini kullandığınız için filmli makine kullandığınızı düşünmüştüm...
profil syfama baktığınızda da görmüşsünüzdür, ben de profesyonel değilim, öğrenciyim ve yaklaşık 8 aydır fotoğrafla ilgileniyorum ve 7 aydır bu siteye üyeyim...
"işinde iyi olanlar " demişsiniz çok sevindim... hiçbir zaman " o öyle olmaz, illaki böyle yapılır" şeklinde bir ifade kullanmadım, eleştirilerimde genellikle görmek istediğm şeyleri yazıyorum... birisi karşıma çıkar "ben bunu böyle yaparım, benim tarzım bu" derse saygı duyarım...
amatörlük konusuna gelince; bi aralar anasayfada "FotoKritik amatör ve amatör ruhlu fotoğrafçıların paylaşım yaptığı bir sitedir" gibi bir yazı vardı, yani hepimiz amatörüz...
saygı ve selam ile...
"
Not: Fk’da, adam gibi yol gösterici bir şahsiyetle çok nadiren karşılaşıyorum, sebebi siz gibiler sanırsam..." galiba bu konuda haklısınız çok fazla eleştiri yapamıyorum sebebi vakit darlığından olsa gerek...
25.06.2007 07:27 tarihinde yazılmış
MASUMCADI
elifkarınca
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
çok rahatsız edici
23.06.2007 14:41 tarihinde yazılmış
CeLLcHuK
Selcuk Cetin
Selamlar,
Kısa ve öz yorumunuz için teşekkür ederim sayın MASUMCADI... Profilinizi inceledim,gayet hoş çalışmalarınız var; güzel bayanlar, bir kaç tatlı çocuk ve Cola Turka reklamı. Sizin için sanat, sadece tek bir bayanın bir çok fotoğrafı, iki tane çocuk ve Türk milliyetçisi bir Amerikan empozesi içecek... Sizi umursamıyorum bile...
Saygılar...
24.06.2007 18:23 tarihinde yazılmış
MASUMCADI
elifkarınca
Daha önce fk da böyle birşey görmemeniz normal çünkü genelde bu tür şeyler fazla dikkat çekmezler Sonuçda böyle değer bulurlar (-1,9) Sizden çok bilgim olarak konuşuyorum. Bence eleştiri yapan (fotoğrafçılar) ın fotoğrafları hakkın olumsuz eleştiri yapıp kendinizi tatmin edeceğinize, kendi fotoğraflarınızı gözden geçirip hatalarınızı bulun gerçi bu çok da zor değil ama :) Bu sitede % 1 i bile sizden kat kat iyi
Aslında bu şeye (fotoğraf bile demiyorum) yorum yapılmaz ama derecenize size hatılatıyım dedim.
...ve benim fotoğraflarımın hepsi stüdyo fotoğrafıdır bu da tekniğimin sizden fazla olduğunun göstergesidir
28.06.2007 10:05 tarihinde yazılmış
CeLLcHuK
Selcuk Cetin
Cevabım yerini bulmuş ki, karşı cevap yazmışsınız. Aklıma bir şey takıldı da, dokundurmadan geçemeyeceğim; tekniğiniz benden iyi olduğunu söylemişsiniz. Ancak benim bildiğim kadarıyla bunu söylemesi gereken kişi siz değilsiniz, aldığınız puanlar ve yorumlar... Ve zaten puanlara baktığımızda, sizin benden iyi olduğunuzu görmek gayet kolay. Lakin bence, "...ve benim fotoğraflarımın hepsi stüdyo fotoğrafıdır bu da tekniğimin sizden fazla olduğunun" cümleniz çok ahmakça; 20 tane fotoğrafınız var. Demek ki bende şimdi 21 tane stüdyo fotoğrafı gönderirsem, "bas bas paraları leylaya" durumu olacak. :) Ha unutmadan; fotoğrafa ayırdığınız zamanı biraz da yazdığınız yazılardaki imla kurallarına ve yazım kurallarına uymanız için ilk okul notlarınızı okumanız için ayırmanızı tavsiye edeceğim. Genel olarak:
"Daha önce fk da böyle birşey görmemeniz normal çünkü genelde bu tür şeyler fazla dikkat çekmezler -burada nokta yoksa büyük harf olmaz ve bağlaç gerekir - Sonuçda -da yazılmaz; ta yazılır- böyle değer bulurlar (-1,9) -yine burada nokta ya da bağlaç hataası- Sizden çok bilgim olarak konuşuyorum. -düşünceyi yazıya aktarımhatası- Bence eleştiri yapan (fotoğrafçılar) ın -fotoğrafçılar kelimesi, özel isim olmadığı için "ın" ayrı yazılamaz- fotoğrafları hakkın -burada hakkın yerine hakkında olacak sanırsam:) -olumsuz eleştiri yapıp kendinizi tatmin edeceğinize, kendi fotoğraflarınızı gözden geçirip hatalarınızı bulun burada virgül olmalı ya da nokta koyup büyük harfle başlanmalı. ama yok ikisi de olmaz diyosanız bir bağlaç kullansaydınız bari- gerçi bu çok da zor değil ama :) Bu sitede % 1 i bile sizden kat kat iyi -burada da düşüncenin yazıya aktarılmasında bir problem var sanki-
Aslında bu şeye (fotoğraf bile demiyorum) yorum yapılmaz ama derecenize size hatılatıyım dedim. -yine burada da "derecenize size hatılatıyım dedim" kelimesi beni bitirdi zaten :)- ...ve benim fotoğraflarımın hepsi stüdyo fotoğrafıdır bu da tekniğimin sizden fazla olduğunun göstergesidir -burada da yine nokta yok"
İmla ve noktalama hatalarınızla sizi başbaşa bırakıyorum. Son olarak da, insan en azından saygı duymasa da adap gereği selam, saygı, iyi günler, iyi çalışmalar felan der...
Ha şimdi diyeceksiniz ki;"Burası FK, TDK değil ki! Fotoğraf konuşalım" Haklısınız bir yerekadar... Ama diline sahip çıkamayan, dinine de, sanatına da cumhuriyetine de, kişiliğine de, benliğine ve kendine saygısını yitirir. Sanırım, sizin saygısızlığınızın sebeplerinden bir tanesi de bu.Diğerlerini düşünmek bile istemiyorum.
"Bence eleştiri yapan (fotoğrafçılar) ın fotoğrafları hakkın olumsuz eleştiri yapıp kendinizi tatmin edeceğinize, kendi fotoğraflarınızı gözden geçirip hatalarınızı bulun gerçi bu çok da zor değil ama :)" cümlenize istinaden; yiğidi öldür hakkını ver diyebir söz vardır bilir misiniz? -gerçi nereden bileceksiniz ki; imlaayı, dil dilbisinizi ve noktalamayı bilmeyen insan ne anlar- Ben zaten hak edene hak ettiğini söylüyorum. Yorumlarımı okursanız anlarsınız.
İyi günle
02.07.2007 15:06 tarihinde yazılmış
MASUMCADI
elifkarınca
sığınağınız süper dil imla hııı bunları burda kafaya takan kim ben fotoğraf hakkında konuşuyorum ayrıca ilk okul mezunları bile fotoğrafçı oluyor burda edebiyat tartışmıyoruz dediğiniz gibi burda sıkışınca imla kurallarına takarsak fotoğraflarınız altı imla klavuzu gibi olur. Saygı diyorum başka birşey demiyorum oda edebiyat bilginize
haa bu arada gene imla sorunlarım oldu tühhh ne yapalım
21.07.2007 13:16 tarihinde yazılmış
esir_19
Mesut Boran
Herhangi bir fotoğrafın negatifini koymak zor iş olmasa gerek.
23.06.2007 13:54 tarihinde yazılmış
CeLLcHuK
Selcuk Cetin
Selamlar Mesutçum...
Fotoğraflarından bir tanesinde bu tarz bir hitap yakıştırılmış size. Saygı duyarım. "ser_atm" adlı üyeye yaptığım yorumu okumanı ve insaların yorumlarından kopya çekerek değil, fikirlerinle yorumlarınla gerçek yorumlar yapmamanı tavsiye ederim. Bu bir fotoğrafın negatifi değil; digital-negatif bir çalışmadır.
Sizin de profilinizi ve fotoğraflarınızı inceledim; bir fotoğrafı önce dikine sonra da enine koymak, senin gibi, fotoğrafa zaman ayıramayan arkadaşların yeni taktiği sanırsam.
Senin de umrumda olmadığını dile getirmek istiyorum MesutÇUM...
Çalışmalarına saygı duyuyor, sana başarılar diliyor ve kişiliğinin gelişmesini ümit ediyorum....
24.06.2007 18:38 tarihinde yazılmış
nukromu
ORKUN PINAR
negatif... eee, yanlışlıkla oldu değil mi?
23.06.2007 13:54 tarihinde yazılmış
CeLLcHuK
Selcuk Cetin
hı hı, aynen öyle oldu... Siz gibilerin fk'ya üyeliği gibi...
Fotoğraflarınızdan 8 tanesinde 0,0 yazıyor, bu size bir şey anımsatıyordur sanırım...
Saygılar sunarım...
24.06.2007 18:48 tarihinde yazılmış
nukromu
ORKUN PINAR
efendim affınıza sığınarak onların eleştiri puanına fotoğraflar olduğunu belirtmek istiyorum...
sevdiğim bir şair şöyle der; sizi tenzih ederek söylüyorum:
"IQ'ler eşit olmadıkça insanlar eşit değildir..." bu umarım size bir şeyler anımsatır düşüdürür vs. ve vb.'leri işte...
iyi çalışmalar diliyorum.
24.06.2007 19:45 tarihinde yazılmış
nukromu
ORKUN PINAR
ben hiç saymamıştım bu arada, hakikaten 8 taneymiş :D
24.06.2007 19:48 tarihinde yazılmış
ser_atm
merhabalar Orkun Bey...
fotoğraflarınızı puanlamaya kapatmayınız lütfen bizde bundan sonra rahat rahat "-" verelim...:)
Selçuk Bey sizde saymayın lütfen "bereketi kaçıyor !";)
saygı ve sevgi ile...
25.06.2007 07:34 tarihinde yazılmış
nukromu
ORKUN PINAR
heh:)
25.06.2007 13:27 tarihinde yazılmış
AdnanBurak
Adnan Burak Kahramanoğlu
korku filmi sanırım....
23.06.2007 13:36 tarihinde yazılmış
CeLLcHuK
Selcuk Cetin
Aynen öyle... Daha iyisini yapabilir misin?
24.06.2007 18:39 tarihinde yazılmış
yalicapkini
Serbülent Özkan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-1 |
| Kompozisyon |
-1 |
| Estetik |
-1 |
| Teknik |
-1 |
| Ortalama |
-1.0 |
yorumsuz..............
23.06.2007 13:33 tarihinde yazılmış
CeLLcHuK
Selcuk Cetin
Selamlar,
Bu çalışmama yaptığınız yorumla, rotoğraflarınızı inceleme fırsatı buldum. Gayet başarılı çalışmalarınız var. E haliyle benim bu çalışmamı "yorumsuz............" şeklinde görüş belirtmeniz gayet normal. Lakin bu yorumunuzun yapıcı olmadığını düşünüyorum.
Saygılar efendim...
25.06.2007 19:57 tarihinde yazılmış
calypso
necdet ekener
aman tanrım bu da ne?:) Bir kabus mu yaksa korku fiminden bir kare mi ?:) dudaklardaki yeşillik acaba zehirlenme belirtisi mi? :)bende gerçekten fk da böyle bir çalışma görmedim. Ama bundan sonra var:))))
23.06.2007 13:30 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
CeLLcHuK
Selcuk Cetin
Foto Künye
116 görüntülenme
10 adet eleştiri
Ekipman
Teknik Bilgi
Genel portfolyosundaki diğer fotoğrafları
Diğer kategorisindeki diğer fotolar
|