1 Mayıs -1-
1 Mayıs günü kadıköyden... Seride 9-10 fotoğraf var.
Eleştiri ve Yorumlar
cyrano
Umut KILIÇ
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Merhaba Mert Dost,
Çok anlamlı bir kompozisyon olmuş.
Emeğin Partisi ile Güvercin.. Sevgiler.
06.10.2007 10:12 tarihinde yazılmış
omardoan
ÖMER DOĞAN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.5 |
1 Mayıs işçilerimizin bayramıdır. Ama bazıları bunu bize çok buluyolar. Bunun hesabı bir gün mutlaka sorulacaktır.
Başarılı bir çalışma olmuş. Güvercini i de bir emekçi olarak yansıtmışsınız.
Çalışmalarınızda ışığınız bol olsun. Saygılar.
29.05.2007 10:40 tarihinde yazılmış
HalukAltay
Haluk Altay
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
İsim doğrudan 1 mayısa yönlendiriyor ama fotoğrafın ismini kaldırınca çok öyle 1 mayısla ilgili anlattığı bir şey yok. Yerleşim olarak güvercin ve emep yazısı ortalanmış, oysa güvercin yürüdüğüne göre ve 1 mayıs yolun sonu olmadığına göre, güvercin 1-1,5 cm daha sol tarafta olsa daha güzel bir kare olurdu. Ayrıca arkadaki emep yazısı ve onun yanındaki buruşturulmuş kağıt, bank, bankın ayakları netsizleştirilrek farklı bir izlenim verimeli, bankın arka ısmı ise iyice belirsizleştirilmeli idi. Daha güçlü bir etki olabilirdi, İsim için ise size öneri 1 mayıs ın ardından :))
Işığınız hep güzel olsun...
29.05.2007 07:40 tarihinde yazılmış
Cactus_Stab
yorumunuzu ilgiyle okudum..
ama siz kendi edebi hikayenizi fotografa zorla giydirmeye çalışmışsınız gibi geldi..
teknik açılardan fln eksik bir foto olabilir belki biraz daha sola yürüyüp cekilse daha açık bir kompozisyon olurdu
sizde an fotografları cekmissiniz gerci gordum göçmenler üzerine ama genelde miting gibi ortamlarda an fotografı oldugu icin gördügünüz anda şak diye çekmek gerekiyor..bir nevi savas fotoculugu hesabı
tabi o duyguyu en iyi sekilde yakalamak buyuk profesyonellik ister, orasına katılıyorum
29.05.2007 08:48 tarihinde yazılmış
HalukAltay
Haluk Altay
Fotoğraf bir anlatım, bir izlenme ortamı, o anın bir başka şekilde anlatılışı,
Gözün okuma sekilleri var, örnegin fotoğrafı gözümüz soldan sağa dogru okuyor.
Burda ben sunduğun fotografı eleştirdim, mevcut fotoğrfıda iyileştirebilirsin,
Örneğin bu sunumda fotografı yukardaki 19A cizgisinden kes yukarda da bankın altında bir su şişesi kapagı var oradan kes, bu fotograf ozaman daha etkili,
An fotoğrafıda olsa, fotograf sunulacaksa bir özelliği olmalı. Capa nın ispanyol askeri gibi, yada alman kadın işçileri grevi gibi, özellikle ikincisi teknik olarak sıkıntılı ama sunum olarak güzel,
Kaldıki hiç bir fotografa kendi hikayemi giydirmem, ben teknik olarak fotografını eleştirdim.
Eleştiri olmadan, fotografı konusmadan fotograf gelişmez, hele hele sadece cicek böcek cekip fotograf dendigi ortamda eleştiri olmadan cok daha kötü ürünler ortaya cıkar. Kaldı ki fotoğrafını hiçte acımasız eleştirmedim, begeni ile eleştirdim, teknik olarak bakışın gelişmesi için eleştirdim.
Savaş fotosuda olsa, miting fotosu da olsa, bir kere genel perspektif ve okuma kurallarını yansıtmalı, bir farklılıgı olmalı, bakınca insan fotografın arka tarafına geçebilmeli... Kızma ama bu konu ile ilgili olarak daha iyi bakış özelliği kazanmak için anadolu ajansı, sabah, milliyet, vatan gazateleri yada uluslararası basın ajanslarının miting vb fotograflarını izle sana çok yardımcı olur, yine burda birol üzmez in fotograflarını izle bakış geliştirmek çok güzel bir şey...
Işıgının hep güzel olması dilegiyle.
29.05.2007 09:37 tarihinde yazılmış
boynextdoor
Mert Dokur
yorumunuz için teşekkürler ama bank ve buruşturulmuş kağıdın alan derinliğinin dışında kalması (otomatik bir makinayla çektim bu fotoyu ama öyle olmasa bile) teknik olarak imkansız. emep pankartı ile aynı mesafedeler.
1 Mayıs olduğu belli değ pek o konuda haklısınız ama seri olarak değerlendirmek lazım.
yinede teşekkürler yorumunuz için yerleşim ile ilgili ne demek istediğinizi anlıyorum ama güvercin yürüyüp uçtuğundan bu fotoğrafı başka bir açıdan çekme imkanım olmadı....
29.05.2007 12:43 tarihinde yazılmış
HalukAltay
Haluk Altay
Mert bey,
Ben son yazıyı yazarken bank vb yorumu yaparken zaten cekilmiş fotograf üzerinden yazdım, elime 2 tane karton aldım ve fotografın üzerine yerleştirerek gereksiz bölümleri cıkardım, yani mavi kapagın hemen altından, ve birde 19 cizgisinin diklemesine oldugu yere yakın bir yerden kestinizmi, gereksiz ögeleri fotoğraftan çıkarmış oluyorsunuz ve fotograftaki ilgi noktası oluşuyor. Bunu picasa da yada herhangi bir programda yapabilirsiniz.Makinanızın kompakt olması buna engel değil. Ama bana yazdıklarınızla anlatmak istediğiniz arkadaş sen kim oluyorsun ben güzel çektim, fotoğrafta doğru budur, eleştirmeyinse, ışıgınız her zaman güzel olsun....
29.05.2007 12:58 tarihinde yazılmış
boynextdoor
Mert Dokur
hayır eleştirin hatta çok daha sert bir dillede eleştirebilirsiniz rahatsız olmam. croplama konusunda ise bankın yere basmasını tercih ederim. soldaki kısmı ben gereksiz alan olarak değil arkaplandaki (ama net) bir öğenin görsel tamamlayıcısı olarak yorumluyorum. eğer kesersem yere bağlantısınıda kestiğimden bank havada kalıcak buda fotoğrafta eksiklik yaratacak.
29.05.2007 13:09 tarihinde yazılmış
boynextdoor
Mert Dokur
ayrıca zaman ayırıp fotoğrafla ilgili bir eleştiri yazdığınız için teşekkür ederim.
29.05.2007 13:10 tarihinde yazılmış
HalukAltay
Haluk Altay
Hayır arkadaşım
bank havada kalmayacak, bank fotografta gerekli bir yer değil,anlatıma hiç bir katkısı yok. Fotoğrafla resim arasındaki fark, birisinin boş tuvale ekleme, diğerinin ise var olanı sadeleştirme oldugunu unutmadan bamak gerekiyor. Lütfen eline bir kagıt al, ekranda söyledigim yerlerden itibaren kısmını çkar, ve kendi içinde kendi fotoğrafnı yorumla. Evet ben bu halini begeniyorum fotograf bu diyorsan, ilgi odağı dağılmış, ne anlattıgı belli olmayan, içeriginden kopmuş karmaşık fotograf anlayışı ile çekimlere devam edebilirsin, hayır ayıklanmış halini begenirse birdahaki çekimlerinde bu tartışma gözünün önüne gelir ve daha çekerken neleri ayıklamalıyım diye düşünürsün.
Bu bir gelişmedir, kendi tarzınızı bulma yolundada bir gelişme, isterseniz aynen devam edersiniz, isterseniz eleştirilerle kendinize bir yön çizersiniz buda bir tercih, ama unutmayınki göze hoş gelen fotoğraf sadeleştirilmiş fotograftır, Sizin fotografınızı 9 eşit dörtgene bölfüğümüzde gözün en cok takıldıgı yerlerden birtanesine kıvırıp atılmış kagıt geliyor, emep afişinin sol köşesi geliyor ve bankın ayaga birleşim yeri geliyor, oysa ilgi noktası güversin ve emek afişi, demek ki bunları ilgi odagı yapacak seyler öne cıkmalı, önemsiz olan hersey ayıklanmalı, fotoğrafı boydan boya kesen ve bank oldugu bile tam belli olmayan eğik düzlemin fotografta olmasına hiç gerek yok. fotografın bölünen üst kesminde ise dikkat cekecek hiç birsey yok. Yani kompozisyon olarak fotografı bozuyor. Sabit kalfagil hocanın kompozisyonla ilgili bir kitabı var alıp okunmanızı öneririm.
sevgilerimle
29.05.2007 13:34 tarihinde yazılmış
boynextdoor
Mert Dokur
fotoğraf kuralları işe yarar şeylerdir. çoğu zaman bir konunun en dikkat çekici biçimde nasıl ortaya koyulacağını gösterirler. burada unutulmaması gereken şey "çoğu zaman" olduğudur.
fotoğrafın 9'a bölünmesi ve kesişimlerdeki noktaların odak noktaları olması çoğu zaman doğrudur ama fotoğrafta daha fazla parametre olabilir. mesela renk mesela alan derinliği mesela konuyla ilgili özel bir durum. her fotoğrafı basit kurallara indirgeyemezsiniz. mesela bu fotoğrafta buruşuk kağıda dikkatinizin çekilmesi mümkün değil. zaten bu kurallarda harfi harfine uygulansın diye değil genel bir biçimde yol göstersin diye oluşturulmuştur.
insan algısı 2-3 kuralla açıklanabilecek birşey değildir. çok daha fazla parametre bulunur ve aslında her görüntü kendine özel bir biçimde beyin tarafından algılanır. soldan sağa taramayıda scanner gibi diğer bölümleri görmeden soldan başlayıp sağa doğru gidilir diye düşünmekte yanlıştır.
fotoğrafçılık veya herhangi bir konuda kuralları bilmek öğrenmek gerekiyor. bir olgu üzerine düşünmek, okumak çok önemli fakat bütün bu verileri 1 ve 0 lar olarak değerlendirirsek hiç anlamı kalmaz.
bu arada bahsettiğiniz kitabı arıyorum. fotoğrafçılık dersine giren hocamızda biraz pahalı ama çok iyi ve olmazsa olmaz bir kitap olduğunu söylemişti.
29.05.2007 14:06 tarihinde yazılmış
Cactus_Stab
Önerilerinizi okudum, teşekkürler yanlız yinede kompozisyona yönelik eleştirinin özellikle güvercine dair olanların bir edebi kılıf olarak zorlandığı konusundaki fikrim değişmedi
ben teknik olarak zaten eksikleri olduğunu ve profesyonelliğin ve- şimdi ekliyorum -deneyimin önemini vurgulamıstım
kişisel olarak tercihlerim vardır zaten (Hyunh Cong Ut,Alexander Zemlianichenko, Eddie Adams, Robert Capa) gibi.. ama ben elestiri yapınca genelde eleştirdiğim obje üzerine yoğunlaşmak isterim, o yüzden pm diye bir sistem var.
tabi ki eleştirilerinizin çok yapıcı yönü de var, yanlış anlamayın sadece değindiğim noktadan sapmış, biraz da anlam kayması olmuş sanki.
29.05.2007 14:55 tarihinde yazılmış
HalukAltay
Haluk Altay
Fotografta kompozisyon olarak oldukca güzel bir kitap. Diğer söylediklerim konusunda ise tümünü yazılmamış kabul et ve yolunu sürdür, çünkü bütün kuralların ötesine gecerim ben mantığı, ben yaptım oldu mantığıdır, ben fotografınızı begenmedim. Bu haliyle anı için cekilmiş bir fotograf havasında çünkü, fotografı ayrıca fotograf dersinize giren hocanızlada tartısabilirsiniz. Hatta burda yapılan yorumlarla birlikte götürün düşüncelerinizde ögrensin.
Size calısmalarınızda ve yasamınızda basarılar dilerim.
29.05.2007 17:40 tarihinde yazılmış
alimurtaza
Ali Murtaza DOĞAN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
3.0 |
merhaba emep ve güvercin,emekte yerde barışın güvercinide yerde kompozisyon olarak güzel bir kare.ama bu iki değerin ülkemizde hala yerde olmları çok üzücü.ülkemizin iki değeri,emek ve barış ne zaman değer bulacak bu kareye selam.
29.05.2007 07:34 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
boynextdoor
Mert Dokur
Foto Künye
127 görüntülenme
4 adet eleştiri
Ekipman
Teknik Bilgi
Hayvan kategorisindeki diğer fotolar
|