..
...
Eleştiri ve Yorumlar
SevgiCan
Sevgi Can
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
2.5 |
Merhaba,
"Sebebi Sen" diye bir not iletmişsiniz ya, bunu çoğu zaman birçok kişi düşünmüştür yani bir başkası için bu hayattan yitip gitmeyi... Ama biliyorsunuz değil mi bu aslında garip bir çelişkidir, çünkü kaçıyorsunuz bir taraftan da kimsenin cesaret edemediğini yapıyorsunuz.
Hayata sıkı sıkı bağlanmanın fotoğrafını da ileriki zamanlarda çekerseniz sevinirim...
Teşekkürler,
2 hafta önce yazılmış
haydutt
çok güzel bir tespit.. size içtenlikle katılıyorum...
2 hafta önce yazılmış
fatmagk
Fatma Gök
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
-1.0 |
Model fazla artistik bir poz vermiş. Doğal görünmüyor. Ayrıca 'sebebi sen' çok arabesk!
2 hafta önce yazılmış
deyf
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
merhaba
fotoğrafın oluşturduğu atmosferin
yanına yaklaşıyoruz,
sessiz duygularda verilen
kavganın tam orta yerindeyiz…
ruhun derinliğinden gelen sorgular söze giriyor…
ruhun bedene boyun eğdirilmesinin
bahanesi olan "sen"
şimdi ruhun yalnız yolculuğunda "yoksun "sen"…
meğer "sen"i sebep göstermek
dünyaya ait aldanmanın ta kendisiymiş,
şimdi bu yalnız yolculukta
“sen” istesen de beni yüklenemezsin…
“ben”im “sen”i yüklenemeyeceğim gibi…
gel gör ki ötelerin diyarında,
her nefis kendi yükünden muzdarip…
o yolculuğun seyir defterinde,
“sen” ve “ben” ayrı hikâyelerin yüklenicileriyiz…
şimdi sebep sendin,
ama zaman şimdiki zamanı çoktan geçti…
zaman her şeyin sahibinin elinde…
biz hepimiz onun tasarrufuyuz/mülkündeyiz…
“ben” kuru akıl ehliyim,
aklımca sebep “sen”din,
geri dönüşü olmayan iklimlerde,
gerçeği görmeden bohçayı toplayıp gitmek ne acı…
düşlerden sıyrıldığımızda,
soğuk bedenin çürümeye başladığını görüyoruz…
bedenlerin ölüm yangınlarında savrulmasına,
ruhlar ıstıraplarıyla şahit oluyorlar…
bir daha giydirilmeyecek olan ruh ve beden birlikteliğinin,
acı hikayesi kulaklarımızda çınlıyor
sonra fotoğrafçının duygularıyla tanışıyoruz…
söz kendi anlam dizelerinin binasını kuruyor…
biz emeği kutlamak düşüyor
tebrik ediyoruz
en güzel muhabbetlerimle
2 hafta önce yazılmış
papaker
yüreğinize sağlık harıka yorumlamışsınız +
ışığınız bol olsun
2 hafta önce yazılmış
bledon
murat özben
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
Hafızamdan silmeye çalıştığım, 18 yıl önce gerçekleşmiş olayı hatırlattığı için bu fotoğraftan nefret ettim. Uzman olmamama rağmen teknik açıdan günün fotoğrafı olmayı hakettiğini de düşünmüyorum.
2 hafta önce yazılmış
ceyhungokalp
Ceyhun Gökalp
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
1 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.5 |
Gövdede ki ışığın açısını göz önüne alırsak duvara düşen gölge biraz hatalı,
daha aşağıda olması gerekiyor.
Asılmış olmaktan çok mışıl mışıl uyuyor gibi bir hali var.Sağ dirsek ve sol diz de ki
bükülme gerçekçi değil.Öyle olması teknik olarak mümkün değil diye düşünmekteyim.
Bu iki konu dışında son derece başarılı bir komp.ve manipülasyon.
GF oluşunuzu kutlarım.
Saygılar..
2 hafta önce yazılmış
skyline06
ersin kaya
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
3.0 |
çok güzel bi çalışma olmuş.
yalnız model asılmış gibi durmuyor pek. sanki ayakta duruyor gibi. vücudu biraz daha sarkmalıydı. ağırlığın vücuda binip aşağı doğru gövdeyi çektiği biraz daha belli olmalıydı. daha düz durmalıydı.
gölgeler ve ışıklar gayet hoş olmuş.
tebrikler.
2 hafta önce yazılmış
TARIK01
TARIK KARA
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Günün Fotografını Ve Fotografın sahihibini in içten dileklerimle kutlarım Başarılarınız devamını dilerim...Fotograf her zaman insana farklı bir bakış acısı ve yaratıcılık olanaklarını sunmuşdur bunu en iyi şekilde kulanıp anasayfada yer alan fotografınızındaki başarıyıda ayrıca kutlarım...
sevgi ve saygılarımla
2 hafta önce yazılmış
homesweet
lale küçük
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
urkutucu bır kurgu.cozum hıcbırzaman bu olmamalı ne olursa olsun ne yasanırsa yasansın.etkısı guclu bır fotograf ama bu gıbı durumların hıc yasanmaması dılegıyle tebrıkler...
2 hafta önce yazılmış
colcicegi
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.8 |
arkadaki gölgeler fotorafı gerkeçe yakın kılmış vücudun çıplak oluşuda çok güzel ama sanki bir asılma değilde uykuya huzurla dalma hissi var kendini asan bir insanda en azndan bir burukluk olabilirdi yada gözyaşı gibi bir görünüm ama yinede bu kadarı bile çekim için çok güzel bol gerçeğe yakın fotoraflı günler dilerim...
2 hafta önce yazılmış
jackal_art
asılmanın güzel uykusumu olur. hoş his bırakmamalı ölüm bu insanı kendi elinden olmaz. bu tür fotoğraflarıda tasvip etmemek gerekir ya neyse
2 hafta önce yazılmış
canenes
enes şener
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
3.8 |
merhabalar
çok anlamlı bir kompozisyon. her insanın kendinden bir şeyler bulabileceği içine attığı hisleri söylemeğe çekindiği anda ancak böyle bir fotoğraf duyguları anlatabilir. çok anlamlı buldum. Tebrik ediyorum.
2 hafta önce yazılmış
teoser
Sertaç YILDIRIM
güçlü kompozisyon...
tebrikler...
2 hafta önce yazılmış
sMaster
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
1 |
| Ortalama |
3.0 |
selamlar.
güzel bir çalışma olduğunu kabul ediyorum.Ancak fotoğrafta bir hata var ki hata mı tam olarak belirleyemedim ama taburenin düştüğü yer.
Doğru yerde mi ?
Ellerinize sağlık...
2 hafta önce yazılmış
rubai
ahmet ustaoglu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
3.8 |
s.a. salih bey bence oldukca idallı ve başarılı bir çalısma teknik ve mudahe konusunda cok begendiğimi ifade etmeliyim böyle karamsar calısmalra pek sevmesemde etkileyici bir anlarıma sahip oldugu bir gercek.
başarılarınızın devamını diliyorum
saygılarımla ahmet ustaoglu
4 ay önce yazılmış
ve_kalem
numan küçük
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.5 |
Kurgu iyi,
yerinde bir kompozisyona sahip çalışma,
fakat modelinin duruşu! asılı olan bir insan gibi değil. Gerginliği yok,
misal http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=357491 linki ile karşılaştır.
Selametle, Numan Küçük.
4 ay önce yazılmış
ENDULUS
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Emek verilmiş, etkileyici hatta vurucu bir çalışma.... Başlık ağır... Mekan harika... Özellikle üzeri kubbeli camlar ve oradan içeriye sızan ışık değeri fazlasıyla artırmış...
Ne diyelim tebrikler... Elinize sağlık.... Uğraşınıza, başarınıza takdir gerek...
Selamlar
Herşey gönlünüzce olsun
7 ay önce yazılmış
Ozge_Cinarkok
Özge Çınarkök
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
3.5 |
Merhaba Salih
Salih Bu ne? Ben bu fotoğrafını yeni gördüm. Korkunç! Kim düşündürüyor sana böyle şeyler? Yapma allah aşkına.. Kimse için ölmeye değmez.
Kurgu olarak tüyler ürpertici ama iyi. Çok emek vermişsin bu belli oluyor. Duruş üzerine eleştiriler gelmiş ama bu fotoğrafı çekeceksin diye kendini gerçekten asacak değildin herhalde. Yaşayan bir insan ancak bu kadarını yapabiliir bu hiç düşünülmemiş. Ayrıca biraz hayalgücü de çalıştırılmalı bence. Asılan kişinin öldükten sonra fotoğraflandığını kim söylüyor ki? Tam sandalyeyi ittiği an ve vücut kendini tam olarak bırakmamış bir ayak henüz harket halindeyken deklanşöre basılmış olabilir. Bu da fotoğrafa devinim katmış bence. Durağan bir fotoğraf bu kadar etkili olmayabilirdi. Duruşu estetik bulmuşlar daha iyiya işte estetik olmadan sanat olur mu? Sanat yaratıcılıktır estetiği öne çıkarmaktır. Umarım bu cevap olur bazı eleştirilere. Amacım kimseyi pohpohlamak ta değil. Uğraşmış işte çocuk siz de uğraşın siz de yapın allah allah....
Ayrıca teknik olarak ta iyi bence. Mekan, ışık, denge iyi görünüyor. Eline sağlık sağlih.
Çalışmalarında başarılar. Sevgilerimle..........
08.05.2007 10:57 tarihinde yazılmış
oyuncakarabam
sinan sönmez
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
tebrik ediyorum.... cok iyi bir kompozisyon...
08.05.2007 09:52 tarihinde yazılmış
miura
Alp Kemal
Birazdan bu pozisyona girebilirim ben çok tehlikeliyim şu an..
06.05.2007 01:29 tarihinde yazılmış
parazitoss
Salih Daştan
boynun duruşunda bi gariplik var, ipi iyice sıkmak lazım, bu pozisyonda durması pek olası görnmüyor...
26.04.2007 23:37 tarihinde yazılmış
ecery
Adam ölmüş arkasından konuşmayalım lütfen :)
27.04.2007 00:01 tarihinde yazılmış
parazitoss
Salih Daştan
numara yapıyo :)
27.04.2007 11:13 tarihinde yazılmış
sAlvadoR
binlerce fotoğrafı paylaşıp eleştiriler yazdığınız böyle bir sitede böyle bir çalışmaya baktığınızda tek dikkatinizi çeken boynun duruşumu oldu Salih bey..?
27.04.2007 16:21 tarihinde yazılmış
parazitoss
Salih Daştan
evet, neden sordunuz?
27.04.2007 17:06 tarihinde yazılmış
ecery
Neden sormuş olabilir düşünün sonra gelin ;)
27.04.2007 17:08 tarihinde yazılmış
cemalfazil
Cemal Fazıl KARAKAŞ
Sevgili Parazitoss,
Fotografı ciddiye alarak (beğeni mesajlarını da tekrarladığımı bildirerek) ayrıntılı biçimde görüşlerimi dile getirdim.
Anında 3 tane (-) çakmışlar. Özellikle biri "yapıcı" bulmamış eleştirimi.
Üstelik profil sayfama girip (malum medya gibi) gelmiş geçmiş her şeyime bakmışlar ve buraya link bile taşımışlar.
Demek ki, sorgusuzca beğenmek zorundayız.
Sizin de fotograf adedinizden, eleştirilerinizden söz açılıp "boyna takılmanız" sorun edilmiş.
ne diyeyim: hadi hayırlısı...
27.04.2007 23:10 tarihinde yazılmış
parazitoss
Salih Daştan
:))
boşverin, ben bir süredir ciddiye almıyorum, zaten fotoğraflarımıda puanlamaya kapattım, eksileri farketmiyorum bile :) insanlar poh pohlanmaya o kadar alışmış ki birkaç gerçekçi eleştiriye bile tahammülleri kalmamış, oysaki insan "muhteşem olmuş, harika olmuş" gibi boş laflardan çok, bu tarz eleştirlerden bişeyler öğreniyor, sonuç itibariyle evet boynun duruşu o kadar hatalı ki, fotoğrafın kalanı tamamen anlamsızlaşıyor...
27.04.2007 23:19 tarihinde yazılmış
cemalfazil
Cemal Fazıl KARAKAŞ
herkes teknik detaylara dalmış ve fotografınızı kutluyor.
ben kurgunun (reel anlamda) başarısız olduğunu düşünüyorum.
herşeyden önce bu adam intihar ettiyse, taburenin öyle durması imkansız; zira tabure dik konumdayken dört ayağının bastığı yere düşmüş. oysa ölen bunu sağına doğru ittiğine göre, taburenin mevcut yerinden (bize göre) 30-50 cm. solda olması gerekiyordu. deneyin.. bir tabure alıp üstüne çıkın ve sağınıza doğru (ölmeyi kafaya koymuş birinin göstereceği azimle) itin.
ayrıca intihar eden ceset böyle durmaz (çok otopsi yaptım da ...)
vücuttaki bütün kaslar gevşediğinden cesedin kendisini boynuyla taşıması mümkün değil. ya ilmik olduğunca sıkılı durmalıydı ya da cesedin kafası geriye düşmeliydi. en azından ip, çene kemiklerinin kulak altına denk gelen çıkıntılarına takılmalıydı.
öte yandan, bu tür asılarda cesedin dili morarmış biçimde ve inanamayacağınız kadar uzun ölçüde dışarı çıkar.
bu arkadaş pek bi estetik ölmüş. sol ayağın hafif kıvrılması genellikle amerikan filmlerinde yerde yatan adamın çevresine çizilen çizgiye "hava" katmak içindir. asılmış bir insanın böyle bir "lüks"ü de yoktur.
fotograf tekniği hakkındaki olumlu eleştirilere katılmakla birlikte; intihar sahnesi acemice geldi.
ellerinize sağlık.
26.04.2007 23:01 tarihinde yazılmış
sAlvadoR
:) açıkcası oldukça tebessüm ettim eleştirinizi okurken.
neden mi yerinizde olsam modelin duruşundan çok teknik ve kompozisyonla ilgilenirdim. nitekim bu tarz çalışmalar sizin ordan yaptığınız gibi basitçe eleştirmek kadar kolay değil. isterseniz benzer bi çalışma deneyin ve bana böyle bi sahne nasıl olmalı gösterin. eleştirilere açığım ancak eleştirinin ne anlama geldiğini bilen birinden aldığım eleştiri ile sebebini dahi anlamadığım bir uslupla yapılan eleştiriyi bir tutamam. ayrıca eleştirinizi okuduğum anda portfolyo ve yaptığınız eleştirilere şöle bi göz attım ve bana yaptığınız eleştiriyi ciddiye aldığım için üzüldün. ayrıca fotoğraf çekmek ve fotoğraf diliyle eleştiri yapmak OTOPSİ yapmaya benzemez..
sadece bi örnek olsun diye benden bi önce yaptığınız eleştiriyi paylaşmak istedim, ve eleştiriye ait fotoğraf tabi...
http://www.fotokritik.com/484396#e2306459
27.04.2007 16:17 tarihinde yazılmış
hasantahsin
hasan tahsin esan
ve Cemal bey o fotoğrafa 4x4 vermiş,,
27.04.2007 19:10 tarihinde yazılmış
cemalfazil
Cemal Fazıl KARAKAŞ
evet o fotografa 4x4 verdim.
bizim oralarda buna t...k geçmek derler.
bu fotografa yaptığım eleştiride ise sonuna kadar samimiyim. böyle bir kurgu mükemmellik ister. siz harika bir fotograf çekin ama mantık hataları bulunsun... bunu doğru bulmadım.
neden agatha cristie büyüktür?
27.04.2007 22:46 tarihinde yazılmış
parazitoss
Salih Daştan
harbiden salvador bey araştırmacı gazeteciymiş :)
sizin eleştirinizi şimdi okudum, ölen insanın pozisyonu hakkında düşündüklerimi yazmışsınız, selamlar :)
27.04.2007 23:26 tarihinde yazılmış
Karatuna
Ali Karatuna
bende cemal beyin yaklaşımında ters birşey göremedim. Ki söyledikleride gayet elle tutulur şeyler.
29.04.2007 00:11 tarihinde yazılmış
Lili
Seda ATES
cemal bey bız sızın ıcın asalım bırını gercek olsun dıye:)fotograf yorumluyoruz gercek bır kurgu olması ıcın cınayet sorgulamamız lazım:)sevgıler..
08.05.2007 10:09 tarihinde yazılmış
oyuncakarabam
sinan sönmez
Öncelikle çektiğiniz kare için tebrik ediyorum.. Eski bir osmanlı hamamında çekmeyi plandığım bir kompozisyondu.
Cemal beyin düşüncelerine yaptığınız eleştiriler beni çok üzdü... Kurgu fotoğraflarında önemli olanın detaylar olduğunu unutmamak gerekir... Tabure olayını düşünmüştüm ancak diğer ayrıntıları Cemal bey açıklamadan önce dikkate almamıştım... Kurgu fotoğrafı çekmeden önce konu hakkında iyi bir araştırma yapmak gerektiğini öğrettiği için teşekkür ediyorum...
Ayrıca farklı bir fotoğrafınıza yapmış olduğu eleştiriyi örnek göstermeniz bence hoş bir davranış olmamış... Saygılarımla
08.05.2007 10:12 tarihinde yazılmış
midilli
merhaba,
fotoğraf hiç benim tarzım değil fakat anlamsız eleştri yapılan durumlarda kendime hakim olamıyorum, cevap yazmak istiyorum kusura bakmayın...
öncelikle size şunu söylemem gerek: sanat demek gerçeğin kopyasını yapmak değildir. o zaman sürrealistler, kübistler, ekspresyonistler ne yapsın sizin bu "gerçekçilik" bakış açınız karşısında?
ayakların duruşu estetik, taburenin yeri de. herşeye estetik gözle bakıyoruz burada çünkü burası sanat konuşulan bir yer, adli tıp morgu değil.
evet dediğim gibi, dijital kurguyu ben de sevmiyorum ama bu anlamsız eleştri yapma hakkını bize vermiyor. çok aşırı bir mantık hatası bulunduğuna katılmıyorum bu karede. teknik olarak da çok güçlü.
iyi günler dilerim...
08.05.2007 11:00 tarihinde yazılmış
cemalfazil
Cemal Fazıl KARAKAŞ
Sevgili Lili,
Türkçe’min sizinki kadar iyi olmamasından kaynaklanıyor sanırım, yazdıklarınızı anlayamadım...
"cemal bey bız sızın ıcın asalım bırını gercek olsun dıye" demişsiniz; oysa ben bu adam numara yapıyor, gerçekten asılmamış filan demedim.
"fotograf yorumluyoruz gercek bır kurgu olması ıcın cınayet sorgulamamız lazım" ne demek onu hiç, hiç, hiç anlayamadım.
ama eğer anlatmak istediğiniz detaylara yönelik eleştirilerimse, bir kez daha düşünün derim.
fotografın gerçekten teknik anlamda iyi olduğunu ben de belirttim. fakat kurgu sorunlarını dile getirdim.
bir zamanlar yeşilçam filmleri vardı; sanırım onlara yetişemeyecek kadar gençsiniz.
öyle kurgu hataları olurdu ki, seyrettiğiniz bir trajediye haftalarca gülerdiniz.
burada yapmaya çalıştığım inandırıcılığı artırıcı noktalarda katkı sağlamaktı. kırıcı, aşağılayıcı, hakaret içeren bir üslubum da yok.
size cinayet sorgulamalarınızda ve fotograf yorumlamalarınızda başarılar diliyorum.
saygılarımla.
ve sevgili midilli,
bu üçüncü söyleyişim olacak ama fotografın teknik gücü konusundaki eleştirilere katıldığımı belirtmiştim.
"anlamsız eleştiri"ye ve sürrealizme, kubizme, ekspresyonizme gelince;
eğer boyunlarından tavana asılmış ve çay, kahve, sigara içip muhabbet eden iki kişinin fotografını eleştiriyor olsak, sanat akımları hakkındaki sözleriniz için ellerinizden öperdim.
veya çekilen fotograf elektrikli sandalyeye oturan dört kişinin poker veya okey partisinin fotografı olsaydı, neden voltmetre belirgin değil diye saçmalamazdım.
burada yapılması gerekenin fotografı tartışmak olduğunu düşünüyorum.
muhtemelen 5 eksiden biri sizinkidir.
lütfen "yorumları yorumlamak" yerine fotografla ilgilenelim.
08.05.2007 23:44 tarihinde yazılmış
Lili
Seda ATES
cemal fazil bey haklisiniz ben turkceyi kullanamayacak kadar aciz fotograf yorumlayamiyacak kadar tecrubesiz kurgu yapamiyacak kadar yeteneksizim.e ne yapalim okul okumadan bukadari cikiyor ortaya.sizin gibi okumusu gungormus turkceyi mukemmel kullanan buyuklerimize ihtiyacimiz var bu sitede.sevgi saygi benden..
09.05.2007 09:08 tarihinde yazılmış
antiduhring
ahmet Tat
Fotoğrafa eleştirinizden sonra baktımda eski büyüleciğili kalmadı.
09.05.2007 16:58 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
sAlvadoR
Foto Künye
Kurgu kategorisindeki diğer fotolar
|