Ortadaki Köy
Belki yüzlerce belki binlerce kez gördük hepimiz İstanbul'u...ve güzelliklerini...
Kimimiz belki bir kez, belki bir kaç kez farkettik o güzellikleri.
Fakat asıl güzel olan herbirinin buram buram tarih kokmasıydı belki de...
Hergün gözünü açtığı memleketinde güzellikleri görmeyen bizler... Kaçımız dünya üzerinde böyle bir cami mimarisi görmüştür. Kaçımız bu caminin ve nicelerinin hikayesini merak etmiştir.
Not: Fotoğrafta çerçeve eklemenin dışında müdahale yoktur.
Eleştiri ve Yorumlar
archigok
CAN GÖK
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.5 |
Merhabalar Volkan bey,
Çok işlenilen ve yüklenilen bir kompozisyon, ancak herkesin yorumu ve çekimi farklı.
Güzel bir çalışma olmuş, elinize sağlık.
Biraz eğiklik görüyorum, bu sizin tercihiniz ise abartmalıydınız bence.
Başarılar diliyorum.
Can
11.04.2007 18:14 tarihinde yazılmış
Paralaks
Volkan Kaya
İlginize teşekkürler Can Bey,
Bir kaç kişiden daha aynı eşeltiriyi aldım. Ama anlamadığım şu, deniz seviyesine bakılacak olursa kadraj eğik değil. Evet minare eğri görülüyor fakat bu bakış açısı ve lensin sebep olduğu bir yanılsama. Eğer başka biyerden bu duyguya kapıldıysanız lütfen ben de bilmek istiyorum
11.04.2007 23:01 tarihinde yazılmış
archigok
CAN GÖK
Merhabalar,
Aslına bakarsanız bu etkiyi lensinizin yaptığı görülüyor daha çok.
Çalışmanızı masaüstüne yatırıp uzun uzun, inceledim,
Gözle görülmesi çok zor bir eğiklik geçekten söz konusu,
Bizim perspektif eğitimimizde balık gözü perspektif dediğimiz, fotoğraflarda görülen bir yatıklık olur. bu geniş açılı objektiflerde daha belirginleşir.
Fotoğrafın tam ortasında, sağdan ve soldan eşit mesafelerde bulunan dikey hatların tam düşey olması halinde fotoğraf terazisinde, ufuk çizgisi yataydadır. Yani fotoğrafın tam düşey eksenideki düşey hatları tam dikey konuma getirdiğimizde, dikey hay yok ise nerede olursa olsun yansımaları tam dikey hatta getirdiğimizde fotoğraf terazidedir.
Sizin bu çalışmanızda en solda olan minarenin içe doğru yatık olması fotoğrafın yatık olduğu anlamına gelmez,
uzak plandaki köprü ayakları da bu kadar ön plana geçseydi onlarda içe doğru yatık olacaktı ve balık gözü perspektif tamamlanacaktı. Ancak burada, fotoğrafın sağı ve solu arsında bir dengesizlik olduğundan göz aldanması oluşmaktadır.
Objektifinizin geniş açı olması bu etkiyi had safhaya çıkarmakta. Bu tür karelerde geniş açı kullanılmamasına özen göstermek gerekir aslında.
Fakat gözle zor yakalanacak bir eğiklik söz konusu, denizin karayla birleştiği çizgi herzaman ve genellikle ufuk çizgisi değildir.
Bu konuda daha önde de bazı arkadaşlara uyarılarda bulunmuştum.
Ufuk çizgisi bilgisi tabiri yanlış biliniyor genelde.
Başarılar, iyi çalışmalar diliyorum.
Can
(ufuk çizgisi ile ilgili düşüncelerimi aşağıdaki fotoğrafın yorumlarında bulabilirsiniz.)
http://www.fotokritik.com/479433
12.04.2007 00:06 tarihinde yazılmış
gokyuzuherkesin
Ayşe GÖK
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.5 |
merhabalar Volkan Bey,
siteye hoşgeldiniz..
oldukça net, renkleriyle çok başarılı bir çalışma olmuş..
kadrajda biraz eğrilik var..
ellerinize sağlık, başarılar dilerim..
Ayşe
11.04.2007 17:33 tarihinde yazılmış
Paralaks
Volkan Kaya
İlginize teşekkür ederim
Bir kişiden daha kadrajda eğrilik olduğu yönünde eleştiri aldım. Ama eğer su hattına bakılacak olursa, yani orada olmasını istemediğim gezi teknesine bakılacak olursa kadraj doğru, ama caminin minaresi, yanılsama olarak eğik gözüküyor.
Eğer minare haricinde bi eğrilik varsa lütfen bilmek istiyorum.
Tekrar teşekkürler.
11.04.2007 17:39 tarihinde yazılmış
gokyuzuherkesin
Ayşe GÖK
hayır, minare dışında bir eğrilik görmedim zaten bende... iyi akşamlar
11.04.2007 18:34 tarihinde yazılmış
ASTROPECTEN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhaba volkan:)) valla ben çok merak ettimm ne diyeyim ama yakından görmek hiç münkün olmadı...:(((neyse..çok güzel bir fotograf bence..ışığıyla ,kadraj ayarıyla,rengiyle,komposizyonuyla,daha ne olsunn...puanlar gelsin uarım yüksek verebilirim yahuu:)))selam ve sevgiler..TEZAY..
11.04.2007 12:14 tarihinde yazılmış
Paralaks
Volkan Kaya
Teşekkür ederim Tezaycım
Umarım birgün görürsün, hatta akşam üstü gün batımında bir bira içersin.
Not: Biz de bazıları gibi birbirimize yüksek puanlar vermeyelim arkadaşım :) Hakkımız neyse o...
11.04.2007 14:50 tarihinde yazılmış
ASTROPECTEN
kuzuuummmm:)))ben bu fotografa bu puanı verdim sana değil ki..:)))anladım ben seni ama sen beni anlamadın galiba kuzummm..valla güzel fotograf emeklerine sağlık..niye son çektiklerini koymuyorsun...bence onlarda güzel.. :)))hadiiii kal bakem sağlıcakla :)))
11.04.2007 15:37 tarihinde yazılmış
fatihkirtis
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
1 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
ne guzel sizin de portfolynuzda Ortakoy kopru deniz uclemesi olmus. cok klasik olmsu diyecegim ama yanlis anlasilmasin, daha yaratici bisiler deneseniz, uzun pozlama, yada SB cevrimli... vs daha yaratici olur kanimca..
10.04.2007 15:32 tarihinde yazılmış
Paralaks
Volkan Kaya
İlginize ve yapıcı eleştirinize teşekkür ederim.
Aslında klişe olduğunu biliyorum, zaten fotoğraf yeni bir çalışma da değil. Hatta fotoğraf çekmek için gidilmiş bir Ortaköy ziyareti de değil. Bu yüzden, çok itinalı bir çalışma değil farkındayım.
Yazdığım yorumda da kafamda bu vardı aslında, yani aslında çok güzel olan bir çok şeyin sadece görüntüsüne bayılıyoruz, içeriğine değil. Ama burası tabiki fotoğrafın ve görselliğin paylaşıldığı bir ortam, haklısınız, size katılıyor ve tekrar teşekkür ediyorum.
10.04.2007 16:40 tarihinde yazılmış
fyalgin
ferhat yalgın
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.5 |
hocam öncelikle haş geldin fk'ya...
bu arada kaddraj netlik ve renkler güzel olmuş ellerine saglık...
keşke bir akşam hafif bir rüzgarla beraber bir çay içseydik be....
ışıgın bol olsun....
10.04.2007 13:49 tarihinde yazılmış
Ciemnia
mehmet akın
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.3 |
merhabalar..
güzel ve temiz bir kare ancak tek yazmak istediğim kadraj maalesef eğik..
aslında bu tarz fotoğraflarda crop ile müdahale başarılı sonuçlar verebiliyor..ama renkler çok güzel..
elinize emeğinize sağlık..
saygılarımla
10.04.2007 13:48 tarihinde yazılmış
Paralaks
Volkan Kaya
Herşeyden önce ilginize ve eleştirinize teşekkür ederim.
Eğer fotoğrafta deniz seviyesine bakılacak olursa, fotoğrafın asal eksene paralel olduğu görülüyor, fakat caminin minaresi lens bozulması ile bir göz yanılmasına sebep oluyor, yani bu durum kasıtlı bir kompozisyon. Fakat caminin yerleştirilişini kastediyorsanız, evet size katılıyorum, çünkü sağa açılan bir kadrajda biraz daha sağ tarafa almak isterdim, fakat akışı ve kompozisyonu bozacağını düşündüm, hatta gönül isterdi ki oradaki gezi teknesi orada olmasın, ama olmadı :)
Herneyse tekrar teşekkürler
10.04.2007 14:03 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
Paralaks
Volkan Kaya
Foto Künye
99 görüntülenme
6 adet eleştiri
1 kişi favorilerine eklemiş
Ekipman
Teknik Bilgi
Manzara portfolyosundaki diğer fotoğrafları
Mimari kategorisindeki diğer fotolar
Manzara kategorisindeki diğer fotolar
Şehir kategorisindeki diğer fotolar
|