İsimsiz
AŞKA DUA
Eleştiri ve Yorumlar
caravaggio
inci işler
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Başarılı bir manipülasyon örneği daha...Teknik bunda daha iyi...Kutlarım...:)
21.07.2007 12:25 tarihinde yazılmış
Nefesim
çok teşekkürler ...en beğendiğim manipulasyonumdur
sevgiler
30.07.2007 21:53 tarihinde yazılmış
sonkarar
derya solmaz
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhabalar.
tüm eserlerinize baktımm vede oldukça orjinal fikirlerle dolu gerçekten.....
yaratıcılık önemli bir meziyet..elinize vede aklınıza sağlıkk...
07.05.2007 00:00 tarihinde yazılmış
Nefesim
çok teşekkür ederim.bu ara çok vakit bulamıyorum kompozisyonlarımı yaratmaya ama aklımda daha çok şey var, ilginize teşekkür ederim
12.05.2007 19:12 tarihinde yazılmış
validation
R. Evrim Sen
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
Bir takım değerlere ancak bu tarz duyarlılıklarla sahip çıkılabilir, helal... (Tahsin Bey'e)
sanat ve imkanlarımız
sanat ve sosyal durumumuz
sanat ve ülkemiz şartları
sanat ve ülkemizdeki her sınıf insanlar
Yaratan’ın bizlere lutfettiği gözlerin bakış açısı oldukça geniş
Görmek düş gücümüze kalmış
Dağarcığımız günümüz imkanlarıyla ölçülememekte
Kullanma yetimiz imkanımız ise elimizde
İşimizde yuvamızda sosyalliğimizde herşeyde ufkumuzu hayal gücümüzü kullanmak mümkün
bizler ancak fikirlerimizle ayakta olup üretebiliriz
haydi o zaman yirmi3,haydi Tahsin Bey
haydi başka bir eleştiriyle kırdığımız Şahap Bey
ve haydi Nefesim
ve haydi sesimin yankılandığı frekansının alğılandığı her olgu
insanları kaybetmek çok kolay,onları kazanmak birikimleri paylaşmak ve eğitimle öğrenimle faydalı bireyler ortaya koymak çok çok zor
cesaret ve ne istediğini bilmek
yeryüzünün en ücra köşesinde bile insan kendine uygun olanı bulur ve kendi gibi yaşar,bu elit sitede bunlardan biri
herşeyden önce henüz bizleri kimse kabul etmeden benliğimizi kendimiz kabul edebiliriz
varlığımızı benimseyebilmek gibi büyük bir erdeme sahip olabiliriz
sanat, sevgi, emek
başarı biziz kendimiziz zaten
hiçbir yaptığımız eser tekrarlanamaz değil
%100 tekrarlanabilir de değil
ama bizim bir benzerimiz yok
bizim gibi bir eser de...
sizler kıymetlisiniz, yürekleriniz de…
Söz bitti şimdi yapı zamanı!
CESARET ve NE İSTEDİĞİNİ BİLMEK
“Geçmişimizdeki terminoloji bizim düşüncelerimizi açıklayabilecek sözcükleri bulamıyorsa bu kadar havada uçuşan kelimelerden bizler birkaç tanesinin ayaklarını yere bastırıp, bizler bir demet çiçek derelim
İçimizde neden o örnek verdiğimiz düşünürlerden biri olmasın, neden biz de yeni bir akım ortaya koymayalım ortaya konulan akıma neden karşıt bir sanat anlayışı oluşmasın? Buna engel ne? Kim?”
Böylesi bir beyin fırtınasına katkıda bulunan herkese
Sebep olan esere ve emekçisine çok teşekkür ediyorum
sahiplilik ancak uygulamalarla, ortaya koyduğumuz çalışmalarla kıymetlenir
deha çalışıldığı vakit akılla yoğrulur
29.03.2007 22:10 tarihinde yazılmış
panterax
Günay Mutlu
Sanat değeri olarak bir yorumda bulunamayacağım ama bu fotoğraftan çok bir grafik tasarım çalışması.
O nedenle yapılan bazı eleştirileri haklı buluyorum.
Eğer ki bu site genel anlamda bir sanat sitesi olsaydı gerçekten de tam yerini bulmuş olacaktı bu çalışma.
Şimdi şöyle düşünün, bu çalışmayı heykel ile ilgili olan bir siteye gönderebilir miydiniz.?
Bir siteye göndermeyi de geçin, bu bir fotoğraf mıdır? Yok hayır değildir, diyebiliyorsak, o halde kritiklerimizi ona göre yönlendirebiliriz. Saygılar.
29.03.2007 18:36 tarihinde yazılmış
Nefesim
Photoshopta effect ve colour ile düzeltilmiş fotoğrafları doğal kabul ediyorsanız kendinizle çelişmemenizi dilerim.Murat beyin nefis fotoğraflarına bakın.yinede teşekkürler.
29.03.2007 19:26 tarihinde yazılmış
panterax
Günay Mutlu
Murat Bey kim tanımıyorum. Link verir misiniz böylece ben de bakabileyim.
Renk düzeltmelerini doğal kabul ediyorum.
Yine soruyorum bu bir fotoğraf mıdır? Güzel bir çalışma oldugunu tabi ki kabul ediyorum.
30.03.2007 00:58 tarihinde yazılmış
esatalay
Ertan Selcuk ATALAY
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-0.5 |
Fotoğraf kelimesi, Yunanca photo ışık ve Latince graph iz bırakmak sözcükleri birleştirilerek oluşturulmuş bir bileşik isimdir. Anlam olarak, ışık yardımı ile iz bırakmak anlamına gelir. Fotoğraf cisimlerden yansıyan elektromanyetik radyasyonun toplanıp odaklanmasıyla oluşturulur. En yaygın rastlanan fotoğraflar insan gözünün görebileceği kalıcı görüntüler yaratan dalga boylarıyla yaratılan fotoğraflardır.
Çoğu fotoğraf, ışığı fotoğraf filmine, CCD’ye ya da CMOS görüntü algılayıcısına odaklayan fotoğraf makinesiyle çekilir. Nesneler ışığa duyarlı kağıdın üzerine yerleştirilip, ışığa maruz bırakılarak (fotogram) ya da bir tarayıcının üzerine konularak da fotoğraf elde edilebilir. İyi fotoğraf'ın ne olduğu her zaman tatrışma konusu olmuştur.
Sizin fotograf hakkindaki dusuncenize katilmiyorum.Sizin yaptiginiz calisma fotograf olarak gormuyorum.Sadece resim olarak ( duzenleme yaptiginizdan dolayi cizim ) goruyorum
Sizin calismalarinizin tamami art turu bir sey.
Digital manipulasyona giriyor mu girmiyor mu bilmiyorum.
Yalniz resimin kotu demiyorum.Gercekten guzel ve yaratici calisma....Fakat ben fotograf olarak gormuyorum
29.03.2007 10:40 tarihinde yazılmış
Nefesim
Yapıcı ve bilgi veren eleştiriniz için çok teşekkür ederim.Size saygı duyuyorum.Umarım ilerde bilginizden faydalanma imkanım olur saygılar
29.03.2007 19:33 tarihinde yazılmış
umutxx
Umut GÜNGÖR
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Söylenecek söz bulamadım inanın.
Çok iyi bir çalışma olmuş...
Emeğinize sağlık...
Puan verebilmem için çok şey yazmam gerekiyo ve ben bu çalışmaya verebileceğim en fazla puanı vermek istiyorum diye bunca şeyi yazıyorum napayım? ;)
28.03.2007 22:14 tarihinde yazılmış
Nefesim
saygılarımı ve teşekkürlerimi sunuyorum yalnız bir salaklık yapıp kuru çiçek adlı resmimi yanlışlıkla sildim nasıl geri getirebilirim.extra 3 günlük zamanımı vereceğim?tüh ya
28.03.2007 22:27 tarihinde yazılmış
umutxx
Umut GÜNGÖR
Bu "çalışmaya" yüksek puan verdiğim için -5 eleştiri puanı almışım. Saygı duyarım herkes istediği puanı verir. Yine de saygılarımı sunuyorum. Emeğe saygı diyorum...
30.03.2007 01:09 tarihinde yazılmış
ERKAN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Tek kelimeyle muhteşem tebrikler.
28.03.2007 20:56 tarihinde yazılmış
Nefesim
çok teşekkür ederim saygılar
28.03.2007 20:57 tarihinde yazılmış
Adomenica
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhaba çok farklı ve yaratıcı bi fotoğraf bi numara iyi görünüyor tebrikler
28.03.2007 18:24 tarihinde yazılmış
Nefesim
çok teşekkür ederim.diğer çalışma ve heykellerime bakmak isterseniz.
www.sitekreator.com/saintoftea
28.03.2007 20:42 tarihinde yazılmış
omerTR
ÖMER TURGUT
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
3.0 |
Selamlar Nefesim.
Ben çalışmanızı çok başarılı buldum insanın hayal gücünü biraz zorlamalı zaten.agartha bey benimde düşüncelerimi dile getirmiş yorumcu arkadaşlardan biri uyguladığınız manipulasyonuları sormuş bende katılıyorum öğreti açısından yazarsanız sevinirim. Başarılarınızın devamını dilerim sevgi ve saygılarımla.
4
4
3
3
ortalama puan kuralı nedenile bu puanları veremedim gönlümden geçen budur.
28.03.2007 15:34 tarihinde yazılmış
Nefesim
çok teşekkür ederim.öncelikle tekniğimin çok iyi olmadığını söylemeliyim.Burada esas baskın olan şey kompozisyondu.Nasıl yaptığıma gelince,çektiğim fotoğrafın ebatlarını ve pixelini öncelikle corel draw photo paintte elden geçirdim.Daha sonra,lasso ve crop tool ları ile harici resimleri,önce crop edip daha sonra skew,rotate ve mirrorları kullanarak ana resme adapte ettim(adamları) kafaların üzerinde clone tool ile duvarlara aynı adamların kopyalarını çıkardım,kimisini yarım,kimisini tam...böylece ilk kompozisyon bitti.bu remi photoshop cs 2 de düzeltmeye aldım.öncelikle liquify ve forward warp tool ile adamların alnıyla oynayarak yalvarma effecti verdim.adamlardan birini yine boyutunu uygun hale getirerek kadında erittim.genel tabloya plastik wrap uygulamadan önce kadın kalçasında twirl clock wise tool ile değişimleri yarattım.en son plastic wrap ve eraser tool ile kompozisyonu tamamladım.haklısınız bu sadece bir fotoğraf değil.Birkaç fotoğrafla oluşturulmuş bir kompozisyon.Bazen içinizdeki yaratıcılığı yansıtmak için bir kareye koca bir rüya sığdırmak zorunda kalırsınız.Bence anladığınız ve birşeyler algıladığınız için yorum yapma gereği duydunuz.bunun için ayrıca teşekkür ederim.her zaman söylerim ki fotoğraf,aslında iç dünyanızda gördüğünüzü başka insanlara tek karede yansıtmaktır,paylaşmaktır.sanat da budur zaten.o yüzden rastgele fotoğraf veya vesikalık gibi çekilmez.Tekniğim iyi olmayabilir ama bir kompozisyon var orda.yinede teşekkürler,saygılar
saygılarımla
28.03.2007 20:39 tarihinde yazılmış
omerTR
ÖMER TURGUT
VERDİĞİNİZ BİLGİ VE AYIRDIĞINIZ VAKİT İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
SEVGİ VE SAYGILARIMLA.
28.03.2007 21:19 tarihinde yazılmış
manhs
Can Küzeci
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
değişik bir çalışma olmuş. güzelde bir çalışma ancak bana daha çok grafik tasarımmış gibi geldi. fotoğraftan çok sanki animasyon hazırlarken aradan çıkarılmış bir görüntü gibi geldi. tabi bu konuda çok fazla bilgim olmadığından uyarlamanız hakkında çok konuşmak benim haddime değil sanırım. genede ellerinize sağlık değişik bir çalışma olmuş
28.03.2007 15:16 tarihinde yazılmış
Nefesim
haklısınız bu sadece bir fotoğraf değil.Birkaç fotoğrafla oluşturulmuş bir kompozisyon.Bazen içinizdeki yaratıcılığı yansıtmak için bir kareye koca bir rüya sığdırmak zorunda kalırsınız.Bence anladığınız ve birşeyler algıladığınız için yorum yapma gereği duydunuz.bunun için ayrıca teşekkür ederim.her zaman söylerim ki fotoğraf,aslında iç dünyanızda gördüğünüzü başka insanlara tek karede yansıtmaktır,paylaşmaktır.sanat da budur zaten.o yüzden rastgele fotoğraf veya vesikalık gibi çekilmez.Tekniğim iyi olmayabilir ama bir kompozisyon var orda.yinede teşekkürler,saygılar
saygılarımla
28.03.2007 20:25 tarihinde yazılmış
ebuyusuf
MUSTAFA YILDIZ
Ortaya çıkan veya ortaya çıkarttığınız şeyi anlamakta zorluk çekiyorum.
Yanlış anlamayın lütfenkötüdür veya çirkindir demek istemiyorum.
Sadece ama sadece ben bunu bir fotoğrafa benzetemiyorum.
Elbette farkındayım aslında ben bu işi pek iyi bilmiyorum...
Ama Maalesef ben bunu fotoğrafa benzetmek de zorluk çekiyorum....
Saygılarımla......
28.03.2007 14:28 tarihinde yazılmış
Nefesim
haklısınız bu sadece bir fotoğraf değil.Birkaç fotoğrafla oluşturulmuş bir kompozisyon.Bazen içinizdeki yaratıcılığı yansıtmak için bir kareye koca bir rüya sığdırmak zorunda kalırsınız.Bence anladığınız ve birşeyler algıladığınız için yorum yapma gereği duydunuz.bunun için ayrıca teşekkür ederim.her zaman söylerim ki fotoğraf,aslında iç dünyanızda gördüğünüzü başka insanlara tek karede yansıtmaktır,paylaşmaktır.sanat da budur zaten.
saygılarımla
28.03.2007 20:24 tarihinde yazılmış
OSFOTO
Osman SİREL
Çok hoş doğrusu. Fotograf hali de güzeldir mutlaka. Hayli emek ile, bu hale gelmiş. Emeğinize saygım sonsuz, sanatsal sonucu da beğendim. Ama buna artık fotograf demek bence olanaksız. Sanırım bu tür çalışmaların yer aldığı siteler var.
Bu yüzden, hoşgörünüze sığınarak puansız geçiyorum.
Sayglırımla
28.03.2007 11:57 tarihinde yazılmış
Nefesim
öncelikle eleştiriniz için teşekkür ederim.Sanatçı ruhundaki yansımayı fotoğraf karesine sığdırıyorsa sanatçıdır,zira her gördüğünüzün fotoğrafını çekmek değildir fotoğrafçılık.Eğer burası sadece fotoğrafları künt şekilde kabul ediyorsa bence digital manipulasyon kısmını kaldırmalı öyle değilmi.Bu bir sanat ve her türlü yansımalar konulmalı.Bakınız günün fotoğrafçısı seçilenlerin çoğu photoshop ile resimlerini inanılmaz hale getirmiş,onları da reim kategorisine mi almak lazım.yinede teşekkürler tavsiyeniz için
28.03.2007 12:57 tarihinde yazılmış
OSFOTO
Osman SİREL
Önce sayın Muhsin Koza'ya:
Başka siteye gönderme hakkı mı? Haşa, estafurlah! Bir eleştiri ancak bu kadar ters anlaşılabilir.
Böyle bir hakkım olaydı, böyle bir eleştiri yazmaz, hakkımı doğrudan kullanırdım!
Eleştirime yaklaşımınızı nezaket kurallarına uygun bulmadım. Belli bir düşünceye yanıt böyle verilemez.
Saygılar sunarım.
Sayın Nefesim:
Bir kere "yapıtınız" için olumlu görüş bildirdim. Bu tür çalışmalara da kesinlikle karşı olmadığımı baştan belirteyim.
Dijital manupilasyona karşı olsaydım, başka türlü yazardım. Kesinlikle karşı değilim.
Ama benim görüşüme göre herşeyin bir sınırı var. Dijital manupilasyon, bir noktadan sonra ortaya "sanal ortam" eseri çıkartır. Artık doğrudan fotograf ile ilgili tek bir "pixel" kalmamıştır. Bence bu site bu tür çalışmaların yeri değil. İş oraya açıldığında, sitenin çehresi çok hızla değişir kanısındayım. Fotograf rahatlıkla ikinci planda kalır.
Bu konuda uluslararası sitelerde de deneyimim olduğundan yazıyorum bu satırları. Genellikle "art" takısı ile eş siteler oluşturuluyor. Örneğin "photosig" ve "artsig".
Photosig örneğine de dönersek, bu tarz bir yayına eleştirmenler doğrudan "-2"yi basıyorlar, yeri burası değil diyerek.
Ben burada bunu yapmadım, notsuz geçtim. Bir öneri getirdim. Yalnız size de değil. Fotokritik yöneticileri, bir parça okuyorsa eleştirileri, belki ikinci bir oluşum, "artkritik" gibi gerçekleştirmeyi düşünebilirler diye.
Ve eğer sizin yerinizde olsam, bu türe özel bir ilgim varsa, doğrudan yöneticiler ile bunu görüşür, yazışırdım.
Sizin beni çok yanlış anlamamış olmanızı umar, saygılarımı sunarım.
28.03.2007 22:39 tarihinde yazılmış
esatalay
Ertan Selcuk ATALAY
Osman Bey'e kesinlikle katiliyorum.
Benden +
29.03.2007 10:23 tarihinde yazılmış
OSFOTO
Osman SİREL
Bana "yanlış bilgilendirme içeriyor" gerekçesi ile "-" veren kişiye saygılarımı sunarken, kendisini, "yanlış bilgilendirme" konusunda açıklama yapmaya davet ediyorum.
Sanırım Muhsin Koza'nın bana yazdığı yanıt silinmiş (ya kendi sildi, ya yöntem). Silinmemesini yeğlerdim. Ben yazdığım yanıtı değiştiremiyorum !
Saygılarımla
29.03.2007 12:13 tarihinde yazılmış
kolcak
Tolga Kolçak
Merhaba
Salvador Dali çalışmalarına çok benzemiş.Fotoğraf açısından değilde sanatsal açıdan başarılı bir çalışma olmuş.
Emeğinize sağlık, iyi çalışmalar
28.03.2007 10:42 tarihinde yazılmış
Nefesim
çok teşekkür ederim
28.03.2007 10:46 tarihinde yazılmış
agartha
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Gerçek bir sanatçının sürrealist harikası diyorum ben bu çalışmanıza... Ellerinize, yeteneğinize, görüşünüze, hayran kaldım.. Böyle bir çalışmayı yapmak emek, sevgi, sabır ve yaratıcılık ister. Bu da bazılarında ne yazık ki yok.. Sizi tüm yüreğimle kutluyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Sanat yürek işidir... Görgü işidir..İleriyi görme işidir...Entellektüalizmdir...Yaratıcı olmak demektir sanat...! Sanat Sanat için yapılır ve topluma sunulur. Evrenin tüm güzellikleri ve sevgisi her an yanınızda olsun..
(agartha) Şahap Sayılgan
28.03.2007 07:25 tarihinde yazılmış
Nefesim
çok teşekkür ederim, bana söyleyecek pek birşey bırakmamışsınız, sanattaki olgunluğunuz sizi zaten zirvede tutuyor saygılar
28.03.2007 10:47 tarihinde yazılmış
Nefesim
Ben bir tıp doktoruyum.Amatör olarak fotoğrafla uğraşıyorum.Ahşap heykellerimi (fazla değil) görebilirsiniz.
saygılar
www.sitekreator.com/saintoftea
28.03.2007 13:04 tarihinde yazılmış
agartha
Büyük Rus Yazarı Anton Çehov'da bir doktordu. Siz insan anatomisiyle ilgileniyorsunuz bu nedenle de sanata çok yatkınsınız.. Bir çok doktor arkadaşım var. Bunların %80'i mutlaka sanatın bir koluyla ilgileniyorlar. Konu "insan" olunca iş değişir, anlamlı ve bilinçli eserler ortaya çıkartılır.. Önemli olan "insana bakış açısıdır".. Saygılarımla. Başarı sizinle olsun...
28.03.2007 15:41 tarihinde yazılmış
tasci
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
ben gene kötü adam olacam ama,
yukarda görülen eserin altında bazı bilgiler var, fotograf makinesi felani filanı verilmiş,
yani bu eserin özelliklerinden bahsedilecek ise hangi programın hangi özelliklerinin hangi sıra ile kullanıldığı hangi ayarlada kullanıldığı falan yazılmalı idi bence.
bunun yanında kullanılan konunun kadın vucudu olması da garip geldi bana. ( yani kardeşim mındar etmişsin güzelim fotografı be deyecem de yanlış anlaşılacak) yani biraz rant kaygısı felan var gibi...
her ne ise begenmedim yani kısacası. buraya da yazmak istedim.
28.03.2007 06:45 tarihinde yazılmış
Nefesim
Kuru çiçek haricindekiler bana aittir.ki bunu zaten kuru çiçekte belirttim.Şunu belirtmeliyim ki fotoğraf sadece görüneni çekmek değil ruhunuzda gördüğünüz kareyi diğer insanlara deklanşörle yansıtmaktır.bu bana göre böyle ise sanat olur.Siz de bunu yapmaya çalışıyorsunuz ben de.Çalışma malzemeleri herkeste var gerisi ahçının yaratıcılığına kalmış.Benim heykel çalışmalarım da var ve rant veya beğenilme endişem hiç yok.Eğer sanatçı gibi düşünürseniz,eleştirileriniz daha olgun ve yapıcı olacaktır.Kullanmaya çalıştığım programlar coreldraw photopaint ve photoshop CS 2 oldukça amatör olabilirim ama yaratıcılıkta değil.Saygılar
28.03.2007 13:03 tarihinde yazılmış
Nefesim
öncelikle tekniğimin çok iyi olmadığını söylemeliyim.Burada esas baskın olan şey kompozisyondu.Nasıl yaptığıma gelince,çektiğim fotoğrafın ebatlarını ve pixelini öncelikle corel draw photo paintte elden geçirdim.Daha sonra,lasso ve crop tool ları ile harici resimleri,önce crop edip daha sonra skew,rotate ve mirrorları kullanarak ana resme adapte ettim(adamları) kafaların üzerinde clone tool ile duvarlara aynı adamların kopyalarını çıkardım,kimisini yarım,kimisini tam...böylece ilk kompozisyon bitti.bu remi photoshop cs 2 de düzeltmeye aldım.öncelikle liquify ve forward warp tool ile adamların alnıyla oynayarak yalvarma effecti verdim.adamlardan birini yine boyutunu uygun hale getirerek kadında erittim.genel tabloya plastik wrap uygulamadan önce kadın kalçasında twirl clock wise tool ile değişimleri yarattım.en son plastic wrap ve eraser tool ile kompozisyonu tamamladım.haklısınız bu sadece bir fotoğraf değil.Birkaç fotoğrafla oluşturulmuş bir kompozisyon.Bazen içinizdeki yaratıcılığı yansıtmak için bir kareye koca bir rüya sığdırmak zorunda kalırsınız.Bence anladığınız ve birşeyler algıladığınız için yorum yapma gereği duydunuz.bunun için ayrıca teşekkür ederim.her zaman söylerim ki fotoğraf,aslında iç dünyanızda gördüğünüzü başka insanlara tek karede yansıtmaktır,paylaşmaktır.sanat da budur zaten.o yüzden rastgele fotoğraf veya vesikalık gibi çekilmez.Tekniğim iyi olmayabilir ama bir kompozisyon var orda.yinede teşekkürler,saygılar
saygılarımla
28.03.2007 20:41 tarihinde yazılmış
tsk
rant kaygısı olsaydı tahminimce çıplak vücudu çeker o şekilde yayınlardı,hele de kategorilerden "erotik"i seçti mi siz o zaman görün seyredilme sayısını :))))
29.03.2007 00:29 tarihinde yazılmış
tasci
yani yanlış mı anlaşıldım ne bilmiyorum, muhtemelen yaptığın şey oldukça başarılı bir şey, nihayetinde ne soyut sanatlar dalında uzman birisiyim ne de fotografçılık dalında. rant kaygısı deyişim belki biraz abrtı yani evet arkadaşında dediğin gibi resmi olduğu gibi verip erotik kategorisine koysa idin çok daha fazla ilgi çekerdi muhtemelen.
yazdıklarından anlaşılan bunu bu hale getirmek için epey emek te sarfetmişsin saygı duyarım ama benim karşı çıkışım bunu fotograf oalrak sunmanızda (veya fotoğrafların yayınlandığı bir sitede sumanızda her ne ise) sanki bunun yeri başka platformlar ve de başka platformlarda değerlendirilmesi çok daha doğru olacak ve işten anlayanların yapacakları eleştiriler de çok daha yapıcı olacaktır. yaptığınız işte başarılar diliyorum. bir şey daha ben buna fotoğraf demiyorum yani ben demiyorum. siz böyle kabul edersiniz o başka ona da saygı duyarım.
29.03.2007 19:08 tarihinde yazılmış
yirmi3
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
Portfolyanıza baktım da; eserlerim diye bahsettiğiniz bu çalışmalardaki fotografları siz mi çektiniz?
Plastic Wrap ve Luqify filtreleri kullanarak elde ettiğiniz şey bence deforme olmuş/edilmiş bir fotograf.
Yaratıcı olmaya çalışırken kantarın topuzunu kaçırmışsınız bence.
Kompozisyon olarak belirlediğiniz şeyi de çalışmada net olarak göremiyorum çünkü estetik açıdan kötü bir çalışma ve bu izlemeyi zorlaştırıyor.
Teknik anlamda ise güzel ve iyi adına görünen bir şey yok..
28.03.2007 00:56 tarihinde yazılmış
Nefesim
beni kıskandıracak bir portfolyonuz yok..yaratıcılıktan da kastınız siyah beyaz fotoğrafta renklendirilmiş kilit fotoğrafları ise eleştirinize de ihtiyacım yok..arada bir pixiporta bakmanızı veya Ben Arıeh veya magdalına ıordache gibi fotoğrafçılara göz atmanızı öneririm.Saldırgan da olsa yetersizliğinizi ve bahtsız güdülerinizi gizleyemiyor yazdıklarınız
28.03.2007 01:35 tarihinde yazılmış
yirmi3
Sorduğum soruya cevap vermemişsiniz? Fotograflar size mi ait?
28.03.2007 02:06 tarihinde yazılmış
mucous
Manipülatif sanat için deklanşöre kendiniz mi basmanız gerekiyor? Ya da çektiğiniz fotoğrafın öğeleri size mi ait olmuş oluyor? Ben sitede bu tarz çalışmaları ve hatta fazlasını görmek istiyorum. Kendini otorite zannedip ahkam kesen 2-3 yanlı insanın eleştirileri sizi yolunuzdan uzak etmesin bence.
28.03.2007 12:10 tarihinde yazılmış
Nefesim
Kuru çiçek haricindekiler bana aittir.ki bunu zaten kuru çiçekte belirttim.Şunu belirtmeliyim ki fotoğraf sadece görüneni çekmek değil ruhunuzda gördüğünüz kareyi diğer insanlara deklanşörle yansıtmaktır.bu bana göre böyle ise sanat olur.Siz de bunu yapmaya çalışıyorsunuz ben de.Çalışma malzemeleri herkeste var gerisi ahçının yaratıcılığına kalmış.Benim heykel çalışmalarım da var ve rant veya beğenilme endişem hiç yok.Eğer sanatçı gibi düşünürseniz,eleştirileriniz daha olgun ve yapıcı olacaktır.Saygılar
28.03.2007 13:00 tarihinde yazılmış
serdal
Serdal GUZEL
Eleştirinin tarzına ve puanlamasına katılmıyorum ama sorulan soru çok anlamlı ve cevapsız kalmış! "Fotoğrafları siz mi çektiniz" ki bu sitede fotoğraflar (manipülasyon bile olsa sizin fotoğraflarınız olmalı) paylaşılıyor ve eleştiriliyor... Bu sorunun cevabını ben de merak ettim. Fotoğraflar sizin değilse FK değil, deviantart gibi siteler daha uygun ki bu konu da sizden cevap gelmezse fotoğrafın size ait olmayacağını (sükut ikrardan gelir) düşünüp FK yönetimine düşüncelerini soracağım. Fotoğraflar da sizinse yazılanların hepsi boş... Selamlar...
29.03.2007 09:24 tarihinde yazılmış
excavatus
SAYGIN FUNDA
sayin SERDAL GUZEL,
karismadan edemedim,
sizin yorumunuzdan yaklasik 24 - 6 = 18 saat kadar once,
fotograflarin biri haric digerlerinin kendisine ait oldugunu yazmis arkadas.
ha tanimam etmem kesinlikle siteye uye olali 1 ay olmadi.
ama amator bir sanatci olarak daha dikkatli olmaliyiz. okumak icin gozlerimizin ikisinide kullanmaliyiz kanaatindeyim.
29.03.2007 16:34 tarihinde yazılmış
alidali
Erkan Bayladı
Ohh be :D
-2 vermişsiniz
en azından geçerli değil :)
Gereksiz ve yersiz bir eleştiri
ve tutumda çok kaba
(-) kocaman bir eksi
29.03.2007 19:40 tarihinde yazılmış
jeteng111
agca kayihan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Hakkaten yaratıcı olmus. Dalivari bence de :)
Bu civa benzeri goruntuleri sevdim. :)
Nice yaratici calismalarinizi izlemek dilegiyle :)
27.03.2007 11:46 tarihinde yazılmış
Karacay
Şafak Karaçay
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Tek kelime ile SANAT... Hayalgücün yaratıcılığın ve cesaretin için tebrik eder diğer çalışmaların için de "hadi" derim...
25.03.2007 00:32 tarihinde yazılmış
Nefesim
teşekkürler..
25.03.2007 12:09 tarihinde yazılmış
poisongirl
aytül akel
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
3.0 |
tek kelimeyle MÜTHİŞ..
HARİKA..
MÜKEMMEL...
SIRADIŞI...
SÜPER...
15 kelime kuralı nedeniyle biraz daha yazmalıymışım.daha olmamış biraz daha yazmalıyım:)))yok yok daha istiyor:))))
24.03.2007 19:54 tarihinde yazılmış
Nefesim
siz de öylesiniz teşekkür ederim...
24.03.2007 20:53 tarihinde yazılmış
adour
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.8 |
Diğer iki fotoğrafınıza da baktım. Acayip psychedelic çalışıyorsunuz. Müzik, edebiyat ve çizimin ardından bu tarzın fotoğrafa da yansımaya başlamış olmasını burada da görmek sevindirdi beni...
Hayal gücünüze kuvvet...
23.03.2007 23:39 tarihinde yazılmış
Nefesim
teşekkür ederim,güzel motivasyonlar bunlar..
24.03.2007 09:48 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
Nefesim
Foto Künye
Genel portfolyosundaki diğer fotoğrafları
|