The Soul of Violence
...Sonra gözlerini açtı
ve
dünya’yı gördü...
______________
Uygulamalar:
-Auto levels
-Contrast (+4)
-Saturation (-21)
-Lightness(-3)
-Brightness(-2)
-Fade transform
-Fade Fill - Pattern’de doku ekleme (ekran görünümü bu kalıpla yerleştirildi)
______________
Bu fotoğrafın çekilmesinde emeği geçen tiyatrodan arkadaşlarım Bahar ve Mutlu’ya teşekkürlerimle...
İnceleyen ve yorumlarıyla eksiklerimi görmemi sağlayanlara teşekkür ederim..
Eleştiri ve Yorumlar
vipernas
Deniz Ildır
Film karelerine öykünmeler yaptığını biliyorum, bu bence güzel. Fakat hep şu uyguladığın "pattern" olayına takılıyorum. Fotoğrafı film karesinden ayıran özelliklerden biri de görüntünün kalitesidir bence. Şu an ellerimizde taşıdığımız handycam ler 800 bin pixel çözünürlükte. Film çekimi için kullanılan betacamler ise fiyatına ve büyüklüğüne göre değişiyor. Fakat ne olursa olsun, saniyede 25 kare çeken bir makinanın aldığı görüntü ile fotoğraf makinasının görüntüsü kıyaslanmaz. Bence çekteğinin resimler, ışık ve renk açısından filmlere öykünmeli ama kalite olarak hep onlardan üstte olmalı. Yani bundan sonraki "afiş" çalışmalarını (benim tabirim - ki hoşuma gidiyor) pattern kullanmadan paylaşırsan daha etkili olacağına inanıyorum.
Kadrajına ve ışıklandırmana lafım yok. Ama, acaba arkadaki siyah-beyaz fonun tam renk değiştirdiği yeri biraz sağa kaydırsan da, adam tam siyahın önünde kadın da tam beyazın önünde olsa... Hani adam kötülüğü kadın masumiyeti yada çaresizliği simgelese... Acaba daha mı baskın bir etki yaratırdı diye düşünmedim değil hani.
Bir de nolur fotoğrafa photoshop'ta yazı yazma :) Insanı (en azından beni) sanki düşten uyandırıyor
Hadi sana başarılar.
25.04.2007 01:52 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhaba Deniz abi,
Açıkçası film kareleri belki de bakış açımı belirleyen temel unsurlardan biri. "Pattern"i tesadüfen keşfettim. Photoshop bilgim çok zayıf. Siyah-beyaz bir fotoğrafta bir noktayı renklendirmek ya da fotoğrafı çerçevelemek ve yazı yazmak gibi amaçlarla kullanıyorum. Bir de fotoğrafların bazıları doygunlaştırmak için daha çok deneme yanılma yöntemiyle birşeyler keşfettim. Fotoğraf ve film karesi arasındaki kalitede verdiğin örnekler daha çok dijital teknolojinin getirdiği el kameraları olmuş. Saniyede 25 kare olduğu doğru ve açıkçası fotoğraftan kaliteli olamaz asla. Ama öyle filmler var ki, daha doğrusu 35 mm. ile çekilen filmler. Ve bunlar için kullanılan özel teknikler. Bunların çoğunda fotoğraftan daha üst düzeyde bir görüntü kalitesi bulduğumu düşünürüm hep. Bu konuda inanılmaz filmlerim vardır. Theo Angelopoulos'un filmleri örneğin görüntü yönetimi açısından üst düzeydedir. Terrence Mallick'in İnce Kırmızı Hat'ı, Spielberg'in Er Ryan'ı Kurtarmak'ı ve Azınlık Raporu filmleri görüntünün tadından yenmediği filmler. Kubrick filmlerinde de bu inanılmazdır. Shinning'i izlemeni tavsiye ederim eğer izlemediysen. Neyse sinema olunca daldım uzattım kusura bakma Deniz abi.:)
Fon konusunda çok haklısın. Bu fotoğrafı sahnede çektim ve ışık dikkatsizliğim fotoğrafların patlamaasına neden oldu. Aslında orijinal halinde aşırı bir beyaz patlaması var. Ben bu etkiyi kırmaya çalıştım. Siyah bölge de bu yüzden kontrast oluşturdu. Ama biraz tezat oldu. Önerinde çok haklısın. Üstelik anlamı da destekliyor.
Photoshop'ta yazı yazmak aslnda istemiyorum ve daha orijinal bir şeyler düşünüyorum ayrıca benim imzam da olabilecek ama nasıl yapacağımı bilmiyorum:)
Çok teşekkür ederim her zamanki ayrıntılı ve mükemmel eleştirin için... Bence bu eleştiriler birkaç günde bir günün eleştirisi seçilmeli. böylece fotoğrafa teknik yorumlar yapıldığnda çok etkili sonuçlara alınabileceği görülmeli...
Sağlıcakla kal...
26.04.2007 21:42 tarihinde yazılmış
hunnes
neşe şengül
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
kadın ve şiddet dedin fotoğrafın konusuna ben de bir bakayım dedim. benim şiddete karşı arkadaşım hayatında hiç bir kadına şiddet uygulamamış !!!! arkadaşım neler yapmış.
yine güzel batı.
16.03.2007 11:33 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
:) Hocam, gene hatırlattın ya...
Evet ben şiddet karşıtıyım. Ama içimde bir şey diyor ki, bu şiddet denen olay insan ruhunun ayrılmaz bir parçasıdır ve bu bakımdan da incelenmelidir.:)
Teşekkür ederim eleştirin için...
Saygılarımla
16.03.2007 16:49 tarihinde yazılmış
Reis34
Kani Yenisoy
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Sevgili Batıgün
Bu değişik çalışman gerçekten güzel, kurgulayıp anlatmak istediğin, bu kompozisyona yabancı değilim,
ve beni yıllar öncesine götürdü! aynı duyguları yaşadım tekrar. Evgin, çok güzel açıklamış, onun bu yorumundan sonra yazmak boşuna olur. Yeni çalışmalarında başarılarının devamını bekliyorum.
Selam ve sevgiler...
(Aynı fotoğrafçıya 14 gün içerisinde 5'ten fazla eleştiri yazdığınız için verdiğiniz puanlar hesaba katılmaz.)
4x4
16.03.2007 01:00 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Kani Abi,
beğenmeniz beni sevindirdi... eleştirilerinize de gerçekten çok alıştım. "Yıllar öncesine götürmüş olması" bir ölçüde merakımı da celbetti. Evgin'in yorumu gerçekten açıklayıcı olmuş. Ben de katılıyorum. :) Ama size de yazdığınız için teşekkür ederim. Yeni çalışmalara üretmeye devam edeceğim.
Desteğiniz ve ilginiz için çok teşekkür ederim...
Saygı ve dostlukla
16.03.2007 01:46 tarihinde yazılmış
bahargibii
Bahar üzümlü
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
sevgili meslektaşım, dostum batıgün,
inan seninle çalışmak büyük bir keyifti. çalışmalarda senin heyecanın benim heyecanımı daha da arttırdı. bu harika çalışmada küçük de olsa katkım olduğu için mutluyum...
15.03.2007 21:19 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Baharcım, ben teşekkür ederim. Bu çalışmada katkın elbette küçük değil:)
Daha iyilerini de çekeriz umarım. ben kurgu anlamında çok beğendim. Sana da yorumumu söylemiştim. Eksikleri çok, bakalım daha çok şey denenebilir...
Sevgi ve dostlukla kal...
16.03.2007 00:59 tarihinde yazılmış
evgin
Evgin SERBEST
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
selamlar efendim =)
insan çıktığında ana rahminden, onu çekiştiren ebenin ayaklarından sallandırıp poposuna yediği hafif bir şaplakla tanışır şiddetle. aldığı ilk nefesi şiddete borçludur. belki de yaşamının kalanını şiddete borçludur. şiddet gücü gerektirir, yaşam da gücü.. şiddet gücü bir gölge gibi takip eder ve aklın aydınlattığı benlikte o ışık sönünce şiddet karanlığa boğar benliği, hatta taşar öbür benliklere.
tartışmalarda ısınır şiddet, kaynama noktasına gelince sızmaya başlar ve o diğer benliklere saldırmaya kalkar, kaynama noktası aşılınca ise şiddet artık o başka benliğe tecavüze başlar.
kimi şiddet vardır, karşılıksızdır. ormanda bile olmayan cinsten. fotoğraftakinden işte. hastalıklı bir histir şiddet dürtüsü, sınırı hayalgücünüzün gidebildiği yerdir. ne acıdır ki sevgili sigmund iki temel dürtüden biri olarak saptamış bu hastalığı. güçlü olduğunu hissettiğinde ağır basan bu dürtü eğer istediğini elde edemiyorsan alevlenir ve ortaya çıkar. bunu televizyonlarda görürüz, demokrasi götüren emperyalistler, fotoğraftaki sahnenin yaşandığı binlerce evin çevresinde çığlıklarını duyarız, okul çıkışlarında polisin müdahele ettiği sokak kavgalarında yaşarız, maçlardan sonra havada durup sonra ilk hızıyla beyni parça pinçik eden serseri kurşunlarda hissederiz acı bir biçimde. örnekleri daha uzatmanın anlamı yok, hayal gücünüzü sınırlamak istemem. sonuç hep aynı: ezilen taraf isyan eder bir şekilde; sokaklara dökülür, imza toplar, sığınma evlerine yerleşir, mahkeme kapılarında meçhul failleri arar... ve acı gerçeği öğrenir... bu gezegenin ölümcül hastalığı insan yaşadıkça, şiddet hep olacaktır. 'kusursuz' döngünün en önemli kusuru budur bence.
bir çin atasözü der ki, ilk saldıran fikirlerinin kaybettiğini kabul edendir...
tebrik ederim batıgün abi, gerçekten çok başarılı bir kurgu...
15.03.2007 19:10 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Evgin, bu yorum aldığım en uzun yorumlardan biri...
Ayrıca senin tarzının da dışında. Sana bu kadar uzun yazdırabilen fotoğrafımı gerçekten daha bir sevdim şimdi.:) Ayrıca yorumunla fotoğrafın anlamını genişletmiş, özünü açmış ve anlatmak istediklerimi ya da görselleştirileni yazıya dökmüşsün. Bunun için de ben seni tebrik ederim.
Yazdıklarının hemen hepsine katılıyorum. Zaten fotoğrafın adını koyarken çok düşündüm. "Şiddetin bir ruhu var mı?" diye düşünüp durduğum için bu adı vermeyi uygun buldum sonunda. Senin açıkladığın ve sonda harikulade biçimde belirttiğin gibi "kusursuz döngünün en önemli kusuru" olan şiddetin de bir "ruh"u vardı. Ve bu hem insandan bağımsız hem de insanın yarattığı bir şeydi. Tuhaf...Bununla ilgili sonraki çalışmalarımda da çeşitli fotoğraflar çekmeye çalışacağım. Bakalım nasıl sonuçlar elde edebileceğiz...
Ve son olarak Çin Atasözünü çok beğendim.
Beğendiğin ve uzunca yorum yazdığın için çok teşekkür ederim.
Zaten Kani Abi de yukarıda senin yorumun üzerine artık yazılmaz demiş. Doğru da demiş... Tekrar teşekkürler kardeşim benim....
Saygı ve sevgiyle kal.
16.03.2007 01:51 tarihinde yazılmış
Satenay
Arzu ERGÜVEN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Batıgün' cüm,
Mailin geldiğinde heyecanlanıyorum Batıgün bu sefer bakalım neler yapmış diye:)))
Senin için farklı bir tazr sanırım...
Diğer yorumlardaki gibi netsizlik rahatsız etmiyor... İfadeler güzel yakalanmış...
Tebrikler ve her zaman devam diyorum.
Sevgiler...
15.03.2007 18:23 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Arzu Abla,
hakikaten böyle düşünmene çok sevindim. Mail geldiğinde heyecanlandığını bilerek yükleyeceğim artık fotoğraflarımı:) Hep yeniye ve ileriyle gitmeye çalışıyorum. Tabii bu bir tarz arayışı olarak da değerlendirilebilir. her ne kadar fotoğrafta çok usta olamayacağımı düşünsem de artık iyice anladım. Fotoğraf hayatımdan çıkmayacak. Ben onsuz yapamayacağım artık:)
Bu heyecan acayip bir şey ya..:)
Yorumun, fotoğrafımı beğenmen ve desteğin için çook teşekkür ederim.
Hiç durmadançekmeye devam edeceğim...
Saygı dostluk ve sevgiyle
16.03.2007 00:54 tarihinde yazılmış
FEKIWAYES
YETİŞ TEMEL
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
Tiyatro sahnesinden bir alıntı adeta. Buda senin ustalığını gösteriyor. Emeğine sağlık.
15.03.2007 16:14 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Yetiş Hocam,
çok teşekkür ederim. Ayrıca fotoğrafa bakarken ve yükleme esnasında heyecanımı paylaştığın için çok teşekkür ederim... Hakikaten bu fotoğrafı çok sevdim ve giderek daha da kendimi geliştirebileceğime inandım:)
Sevgiyle kal.
16.03.2007 00:51 tarihinde yazılmış
ensa
enver sarıkaya
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
batı aldın başını gidiyorsun valla.ne diyeyim.sinema perdesinden çekilmiş gibi bir çalışma çıkarmışsın.kızın yüzündeki ifade ve gerideki kişinin merakla az sonra ne olacak der gibi bakışı nerji dolu bir fotoğraf yapmış.tebrikler oğlum.
15.03.2007 16:03 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Ah baba,
bilsen alıp başımı gitmek istiyorum gerçekten. Hem de birçok alanda..:)
Bu fotoğrafı bu kadar benim de sevmemin nedeni sinema etkisi yakalamaya çalışmam. Ayrıca anlam olarak da beni etkiliyor. Yorum yazdığın için teşekkür ederim. Bakalım durmak yok, devam edeceğim yenileri için:) Yalnız mali açıdan feci oldum:) Çek çek, artık fotoğrafları bastırmıyorum da.:)
Sevgiler
16.03.2007 00:50 tarihinde yazılmış
terakota
erhan gürhan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
çok başarılı bir çalışma, net olmaması ilginçtir ki gözü rahatsız etmiyor bir film karesi gibi olmuş. ekrandan çekilmiş görüntüsü veren efekti nasıl oluşturdunuz merak ettim.
15.03.2007 15:51 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhaba Erhan Bey,
yoruma geç yanıt verdim yüklediğim sırada hiç vaktim yoktu...:) kusura bakmayın. O sırada uygulamaları yazmamıştım şimdi ekledim. Ekran görüntüsünü "fade fill"den bir pattern seçerek fotoğrafa uyguladım. İnce çizgiler çıkana kadar küçülttüm. Bu etki bende bir sinema filmini ekranda izliyormuş düşüncesi uyandırdı bu bakımdan severek yaptım:) Ama açıkçası deneme yanılma yöntemiyle buldum..:)
Net olmayan kısmı özellikle düşünmüştüm. Ben burada sağdaki ışığı denetleyemedim onun dışında fotoğraftan çok memnunum:)
Saygılarımla
16.03.2007 00:47 tarihinde yazılmış
chncyln
Cihan CEYLAN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.3 |
Şiddet mi sevgimi? Yanlızlık mı yoksa birliktelik mi? Kurgu çok güzel düşünülmüş...Tebrik ederim...
15.03.2007 15:50 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Merhabalar,
Cihan Bey, yorumunuz anlatmak istediklerimin altını çizdi. Sevgi evet ama nasıl... bunu çözemiyor insan hayatta hiç... Fotoğrafı beğendiğiniz için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla
16.03.2007 00:44 tarihinde yazılmış
UfukCRY
Ufuk KIRAY
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
vay Batıgün , Kurguya geçmişiz :)
Çok beğendim ...
Tebrik ediyorum seni ..
Şu izmire gelsek de bi çayını içsek
Selamlar ..
15.03.2007 15:46 tarihinde yazılmış
ensa
enver sarıkaya
şu çay meselesinde benide unutmayın çaya dayanamam.bu arada ufuk seninlede tanışmak isterim.
15.03.2007 15:59 tarihinde yazılmış
UfukCRY
Ufuk KIRAY
ben de çok isterim , umarım görüşürüz
15.03.2007 17:24 tarihinde yazılmış
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Ufuk abi, ilk fırsatta bekliyorum:)
İzmir'e gelirsen seninle tanışma şansı yakalamakla kalmayacak ayrıca gerçekten çok feyz alacağım:)
Fotoğraf tutkum büyüdükçe büyüyor... Bu fotoğrafımın senin tarafından beğenilmesi beni çok mutlu etti.
:) Sevgilerle
16.03.2007 00:40 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
Sinefilolog
Batıgün Sarıkaya
Foto Künye
138 görüntülenme
11 adet eleştiri
2 kişi favorilerine eklemiş
Ekipman
Teknik Bilgi
| Orj. Format | : | Renkli Negatif |
| Diyafram | : | 2 |
| Perde Hızı | : | 1/4 |
Diğer Bilgiler (EXIF)
Kurgu kategorisindeki diğer fotolar
|