Adını siz koyun
Değerli yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler..
Değerli arkaşlar, birtakım arkadaşlaradır ki sözüm burada fotografsal anlamdan başka bir anlam çıkartmayın lütfen.
Ben bu fotografı grafiksel bir doku ve dengenin gözüme hoş gözükmesinden dolayı çektim.
Aslında ilk adı KADIN'dı ancak baktım ki yanlış anlaşılmara yol açıyor, bu yüzden ADINI SİZ KOYUN yazdım ki ortaya bambaşka yorumlar çıktı.:(
Bu site bir fotograf sitesiyse lütfen gerektiği gibi davranalım.
Siyasi platformların bulunduğu bir çok site vardır herhalde bu konuda fikir beyan etmek isteynleri de oraya davet edelim.
Hekese bol fotograflı günler..
Saygılarımla..
Eleştiri ve Yorumlar
Bu fotoğraf
FotoKritik yönetimi tarafından
05.03.2007 17:39 tarihinde eleştiriye kapatılmıştır.
Kapatma nedeni:
Fotoğraf ve altındaki eleştiriler inceleniyor.
graphic_arts
serdar şenol
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
adı NİNJA olsun...
Burak bey fotoğrafla yazdıklarınız birbiriyle çelişiyo...
Bu fotoğrafı koyupta başka nasıl bir anlam çıkartılmasını bekliyorsunuz ki...
ipe sapa gelmez çalışmalırınız destekleyecek bir puan veremediğim için özür dilerim...
saygılarımla....
05.03.2007 12:48 tarihinde yazılmış
salimengin
Salim Engin
".... Onların kinleri konuşmalarından apaçık ortaya çıkmıştır. Kalplerinde gizledikleri ise daha büyüktür. Eğer düşünürseniz size âyetleri açıkladık... "
02.03.2007 22:33 tarihinde yazılmış
OTHELLO
Zafer Akkaş
(-) fotoğrafla ilgili değil
02.03.2007 23:14 tarihinde yazılmış
salimengin
Salim Engin
Ben de zaten fotografla ilgili olmayan yorumlar için yazdım bunu...
02.03.2007 23:24 tarihinde yazılmış
rusalka
ilk yuklendıgındekı adı ’’kadın’’ dır fotografın
benım medenıce yorumum da şudur:
merhabalar bu fotoğraftakinin kadın olduğunu düşündürecek birşey göremedim .... hani nerde kadın ?
bu bir saldırganlık içermezken birden bire çıkan fotoğraf yanlıları daha çok fotoğraftaki kareye özlem duyan ve o devrin geri gelmesini iple çeken bir takım şahsiyetlerden gelen çeşitli yorumlar ... baştan sona birdaha okuyun bence ...
03.03.2007 13:29 tarihinde yazılmış
dirench
Direnç Işık
@epulis
hoşgörü kelimesinin anlamına vakıf mısınız?
04.03.2007 12:29 tarihinde yazılmış
rusalka
ihanete hoşgörü olmaz...
Türkiye Cumhuriyetini kuran medeni şartlarla yaşamamızın temellerini atan Atatürk e ve bunu devam ettirmeye çalışan Cumhuriyet gazetesine laf atmak ya ne olduğunu bilmemezliktir... ya ajanlıktır... ya ihanettir... güneşi çamurla sıvayamayacağınız gibi... bu ülkedeki bazı temel değerleri çamur atıp karalayamayacaksınız ve karanlığınızla gömemeyeceksiniz bu yalanlara kanacağınıza oturup daha doğru şeyler okuyun araştırın... bugün bu ülkede bu sitede bu ihaneti yapabilmenizi bile kime borçlu olduğunuzu öğrenin
04.03.2007 15:53 tarihinde yazılmış
dirench
Direnç Işık
epulis kardeş; sabahtan beri CSS mi yazayım, sana cevap mi vereyim bilemedim.
hadi bu son olsun bari:
* kişiler değil, sistemler laiktir.
bak ne güzel bir soyadın var. hakkını ver. sana abi tavsiyesi.
reçetene de 1 kutu Talcid, 1 kutu Rennie yazıyorum. Aç karnına tamam mı canım. hadi bakiim.
bizim hanım sağolsun çok güzel maydanozlu, peynirli börek yapmış. bir yandan börek yiyip, bir yandan çayımı içip, bir yandan da Lost'un 1. sezon 16. bölümünü izlemek istiyorum, cevap veremeyebilirim; ama sinyal sesinden sonra mesaj bırakabilirsin.
biiiiiiiiiiiiip.
04.03.2007 20:28 tarihinde yazılmış
rusalka
laubaliliğinize denecek yok tebrikler ... sizden ancak böyle birşey beklenebilir .... cevabınız yok diye işi saçmalığa bağlamak ve KAÇMAK... sistemleri ne olusturur kişiler değil mi demek ki ... bu ülkede hala azınlıksınız ki ..... hala bu ülke LAİK TÜRKİYE CUMHURİYETİ .... beğenmeyen işine gelmeyen gider alternatif var bkz: afganistan
ya da kendi kendinize söylenip durun kendi seçiminiz... ama söylediklerinizin ve kabul ettiklerinizin bu ülkede geçerliliği yok . iktidara bakıp güç almayın iktidar dediğin bir gün vardır bir gün bir bakmışsın yok ...
ama bu ülkenin temel taşlarını sarsmaya ne sizin ne de sizin gibi düşünen bir başkasının haddine düşmez ,,, gücü de yetmez ... iyisi mi siz o böreğinizi çöreğinizi tıkınırken bunu bir daha düşünün .... eğer düşünebiliyorsanız tabii
04.03.2007 20:51 tarihinde yazılmış
dirench
Direnç Işık
bakıyorum ben yokken mesajlarım gelmiş. :)
@rusalka
"siz o böreğinizi çöreğinizi tıkınırken bunu bir daha düşünün .... eğer düşünebiliyorsanız tabii "
bakıyorum kişisele inmişiz. o da bir yaklaşım tabi..
@epulis
saatlerimizi senkronize edelim mi?
--------
bu arada Lost'taki o şey ne yahu? neyse söylemeyin de tadı kaçmasın dizinin..
hadi bana eyvallah. malum yarın sabah işe gideceeez...
04.03.2007 22:44 tarihinde yazılmış
dirench
Direnç Işık
bakıyorum da hakaretlerden sonra tehditler de başladı.. bak kardeşim; diyelim ki gerçekten doçentsin. burada sökmez. karşında öğrencin yok.
söylediklerimde kişisel hiçbir hakaret yoktur; üslubum sana battıysa o senin problemin...
"İstediğini söyle, bir şekilde benim şahsıma söylediğin her kelimenin hesabını da vereceksin, hem de farkına bile varamayarak.." demişsin..
hayırdır? gazozuma ilaç falan mı atmayı düşünüyorsun?
ben çok sıkıldım.. şu saatten sonra kendi aranızda oynayacaksınız..
04.03.2007 23:46 tarihinde yazılmış
Stern
kendinize gelin, kişisel kavgalarınızı burda yapmayın hele dini siyasete, siyaseti buraya sokmayın...
05.03.2007 10:48 tarihinde yazılmış
dirench
Direnç Işık
epulis kardeş şu iddialarını ispatladığı an bu tartışmaya son vereceğimden emin olabilirsiniz.
her iddia ispat gerektirir. işte iddiaları :
1. "hadi bana küfrettin buradaki insanlara saygımı koruyup cevap vermedim." demiş..
yazdığım mesajlardan o küfürleri alıntılamasını istiyorum.
2. "Her cümlende, ULU ÖNDER A-T-A-T-Ü-R-K ve kurduğu C-U-M-H-U-R-İ-Y-E-T e dil uzattın." demiş.
yazdığım mesajlardan alıntılarla ispatlamasını istiyorum.
-----------------------------------------------------
Allah sana zihin açıklığı versin; gözündeki ve gönlündeki perdeleri kaldırsın. senin için dua edeceğimden emin olabilirsin.
Allah seni ıslah etsin kul kardeş.
Selam ve dua ile...
05.03.2007 11:17 tarihinde yazılmış
mordeniz
bir yayın organımız bombalandı haklıydı hakkı için yazanlar korkutulmaya çalışıldı
Atatürk'e artık dil de uzatıldı (millet vekilleri tarafından ) espiri olduğu söylendi..Özrü maksatımı aştım idi.
sene 1881 cumhuriyetin güneşi doğdu sene 2007 CuMhUrİyEtİmİz
t
e
h
l
i
k
e
d
e...
artık açın gözlerinizi ...
02.03.2007 22:12 tarihinde yazılmış
mordeniz
6 kişi katılmış, 4 kişi katılmamış
Takma Ad Durum Neden
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Fotografla ilgili degil
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Yapıcı değil
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
fotoğrafla ilgili değil diyenlere gülüyorum irtica geliyor dur demek lazım ben kelimelerimle belirttim herhangibir yapıcı olmayan üslubumunda olduğunu düşünmüyorum
şu (-)leri verenleri merak ettim şahsen sevgiler
03.03.2007 13:00 tarihinde yazılmış
rusalka
elinize fikrinize doğru bakış açınıza sağlık...
Naziler onu götürmeye geldiklerinde, kilisedeki papaz o ünlü sözünü söylemişti:
önce yahudileri götürdüler,sesimi çıkartmadım...
arkasından aydınları götürdüler,sesimi çıkartmadım...
sonra muhalefeti götürdüler,sesimi çıkartmadım...
peşinden çingeneleri götürdüler, sesimi çıkartmadım...
peş peşe demokratikleri,sosyalistleri,liberalleri götürdüler, sesimi çıkartmadım...
en son beni götürmeye geldiklerinde ses çıkartacak kimse kalmamıştı...
03.03.2007 13:08 tarihinde yazılmış
mordeniz
6 kişi katılmış, 5 kişi katılmamış
Takma Ad Durum Neden
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Fotografla ilgili degil
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Yapıcı değil
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
03.03.2007 17:56 tarihinde yazılmış
mordeniz
fikre katılmayan şu iki dost
fikirlerini zikir etseler de sebebini bilsek ....
03.03.2007 17:58 tarihinde yazılmış
rusalka
evet evet ben de merakla beklemekteyim nedenini...
03.03.2007 18:07 tarihinde yazılmış
rusalka
17 kişi katılmış, 35 kişi katılmamış
Takma Ad Durum Neden
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Yapıcı değil
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılmıyor Yapıcı değil
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Yapıcı değil
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Yanlı eleştiri
Gizli Katılmıyor Yanlı eleştiri
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılmıyor Yanlı eleştiri
Gizli Katılmıyor Yapıcı değil
Gizli Katılmıyor Yanlış bilgilendirme içeriyor
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Yapıcı değil
Gizli Katılmıyor Fikre katilmiyorum
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılmıyor Yanlı eleştiri
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılmıyor Yanlı eleÅŸtiri
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılmıyor Yapici degil
Gizli Katılmıyor Yanlı eleştiri
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılmıyor FotoÄŸrafla ilgili deÄŸil
Gizli Katılmıyor Fotoğrafla ilgili değil
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılıyor
Gizli Katılmıyor Yanlı eleştiri
Gizli Katılmıyor Fikre katılmıyorum
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
Gizli Katılıyor
bende ki durum böyle ... tehlikenin farkına varan birini görünce sindirmeye mi çalışıyorlar nedir olay ...
03.03.2007 18:10 tarihinde yazılmış
dirench
Direnç Işık
Tamer Korkmaz / 28 Şubat 2007 / Zaman
...Gazetelerine atılan bombaların "TSK Malı" olduğu anlaşıldığında Cumhuriyet'ten çıt çıkmaması acep ne iştir? Mahkeme kısa bir süre önce "CG'ne atılan bombaların kaynağı araştırılmayacak" diye karar verdi. Cumhuriyet bu hasıraltı faaliyetine yine sesini çıkarmadı... Demek ki, İlhan Selçuk ve Cumhuriyet yöneticileri bombalanma olaylarının perde arkasının aydınlatılma ihtimalini bile sevmiyorlar! Bu işin arka planı kazara ortaya çıkarılsa, Cumhuriyet'çilerin neticeyi görmeye cesaretleri yok! Mesela, Mumcu suikastının perde arkası aydınlatılsa, Cumhuriyet bu sonuçla yüzleşmek istemeyecek! Bütün bunlardan sonra, Cumhuriyet için sevabına farklı bir 'TF Kampanyası' yapmamız gerekiyor: *"28 Şubat'ın yıldönümünde BÇG Orkestrası Onuncu Yıl Marşı'nı çalmadı: Tehlikenin farkında mısınız?" * "Artık bu solan Cumhuriyet bahçesinde Sincan tanklarına/ brifinglere/ TSK'dan servis edilen fabrikasyon manşetlere yer yok: Tehlikenin farkında mısınız?" *" İlhan Selçuk sütununda Bush'a -Türkiye'ye müdahale edin diye açık mektup yazmıştı. Beyaz Saray, İlhan Ağabey'e bir türlü dönmedi, dönemedi: Tehlikenin farkında mısınız?" *Final: "Cumhuriyet gazetesinin foyası meydana çıkıyor: Tehlikenin farkında mısınız?"
tamamı için:
http://www.zaman.com.tr/webapp-tr/yazar.do?yazino=506565&keyfield=63756D6875726979657420626F6D6261
04.03.2007 12:37 tarihinde yazılmış
rusalka
verdiğiniz örnek tamamen yanlı ne olduğu belirsiz son zamanlarda iktidarın sayesinde bir haltmış gibi ortaya çıkan zaman adı verilmiş bir gazetedir... zaman gazetesi denen kurumun bakış açısı , yanlı oluşu ve Atatürk'ün kurduğu Cuhmuriyet Devletine düşman oluşu bellidir... Türkiye Cumhuriyetini kuran medeni şartlarla yaşamamızın temellerini atan Atatürk e ve bunu devam ettirmeye çalışan Cumhuriyet gazetesine laf atmak ya ne olduğunu bilmemezliktir... ya ajanlıktır... ya ihanettir... güneşi çamurla sıvayamayacağınız gibi... bu ülkedeki bazı temel değerleri çamur atıp karalayamayacaksınız ve karanlığınızla gömemeyeceksiniz bu yalanlara kanacağınıza oturup daha doğru şeyler okuyun araştırın... bugün bu ülkede bu sitede bu ihaneti yapabilmenizi bile kime borçlu olduğunuzu öğrenin
04.03.2007 15:52 tarihinde yazılmış
dirench
Direnç Işık
my name is bond.. james bond.. :)
04.03.2007 16:11 tarihinde yazılmış
mordeniz
diğer meilin altına okumanız gereken bir linki iliştirdim sevgili direnç
ancak okumadığınız açıkça belli paylaşıyorum dikkat ediniz
"Yani, deniyor ki; kadin'in kamu yöneticiligi gibi görevlere gelmesini önleyen sey yaratilisindaki eksikliktir: yani "aklen ve dinen dun" olusudur, "iradesindeki fitri za'f" tir"
"Cuma Namazı'nın kılındığı katedralin önünde toplanan bir grup, tekbir getirerek Vadud'u protesto etti. Ancak polisler tarafından kiliseyi çeviren tel örgülerin dışına çıkarıldılar. Eylemlerine burada da devam eden protostocular, Vadud ve cemaati için, `Bunlar feminist, bu kişiler İslam'ı temsil etmiyor, homeseksüellik, pornoya ve alkole de müsaade ediyorlar' diye tepki gösterdiler.
İslam'da kadın hakları için ayaktayız"
"Dünyanın en üst düzey İslam alemlerinden sayılan, Mısır'ın başkenti Kahire'deki El Ezher Camii şeyhi Seyid Tantavi, `Kadının vücudu özeldir. Kadınlar, kadınlara imamlık yapabilir. Ama erkeklere yaptıklarında, arkasında namaz kılanların imamlarının vücuduna bakması ve sadece ibadete odaklanması zorlaşır' dedi"
eminim sizinde kadın imamla ibadetiniz zorlaşıyordur devam ediyorum
"Afganistan'da kökten dinci hükümetin iktidara gelmesiyle birlikte Eylül 1992'de başkentin büyük parkında "İslam'a uygun davranışlarda bulunmadıkları için" toplu idamlar gerçekleştirildi. Bu tarihlerde Afganistan kadını da bütün haklarını kaybetti. Oy kullanma, devlet dairelerinde ve televizyon/radyolarda çalışma hakları ellerinden alındı. 1960'lı yıllarda mini etek giyen Afgan kadını tepeden tırnağa örtünmek zorunda bırakıldı. Hizb-i İslami örgütü militanları batılı gibi giyinen kadınların üzerine asit atıyordu.
Afganistan bebek ölümlerinde birinci, kadın ölümlerinde ise ikinci sıradadır. Kadın ölümlerinin en büyük nedeni, kızların çocuk yaşta, daha hamileliğin yükünü kaldırabilecek kadar gelişmeden hamile kalmalarıdır. Regl olmaya başlayan kızlar hemen evlendirilmekte ve daha çocuk yaşta hamile kalmaktadırlar.
Afgan evlerinde erkeklerin bulunacağı odalarda el işi, dantel gibi kadın varlığını anımsatacak eşyalar bulundurulmaz. Afgan erkeği karısına evden çıkarken hoşçakal demez, nereye gittiğini ve ne zaman döneceğini söylemez.
Islamcı "Taleban" rejimi altındaki Afganistan'da tam anlamı ile "Islam Seriatı" uygulanıyor. Bu uygulamanın Afgan kadınları üzerindeki etkisi ise, onları toplumda "tümüyle görünmez" kılmak.. Afgan kadınlar, "burka" ile baştan aşağı örtünmeden evden dışarı adım atamıyorlar. Sokağa çıkabilmeleri için, "burka" bile yeterli değil tek başına..Yiyecek, ilaç ve diğer güncel ihtiyaçlarını bile almak üzere sokağa çıkmaları gerektiğinde yanlarında mutlaka aileden bir erkeği "refakatçi" olarak almak zorunluğu var.
"Burka" da kadınları tam koruyamıyor, Islam şeriatının zulmünden.. Nitekim bir su birikintisinden geçerken ıslanmamak için eteğini hafifçe kaldıran bir kadının "bacaklarını gösterdiği" gerekçesi ile iki Taleban tarafından dövülerek öldürülmesi dünya basınında yer almıştı.
04.03.2007 18:42 tarihinde yazılmış
mordeniz
sayın bond bu yazıyı bütünüyle okuyun isterim ben bu geri dönüşe isyan ediyorum veya sizin gibi dönme isteği olanlara
haklıyım da sanırım kadının bu denli yok sayılması
sizin gibi savunucularının çıkması ne yazık
bir şeyleri bu denli geriye götürmeye çalışmanız, bunu özellikle dinin kisvesinde göstermeniz bu şekilde giyinenleri kutsal insanlar saymanız ancak o haldeki kadından bile ibadet sırasında etkileniriz zikirleri
sizin gibilerin her zaman kadını suçlu görmesi ibadette eksik varlık hatta erkeğin yardımcısı ancak her ibadeti yerine getiremeyen eksik hep eksik varlık olması
kusura bakmayın ama bana hep şu öğretildi kadından bir erkek her zaman etkilenir çarşaf giysede eteğının oynayışı bile etkilenmenizi sağlayabilirmiş bu denli zayıf nefisli olan insanlar iseniz kadın evet haklısınız çarşafa girmeli hatta şehirden erkeklerin gözlerinin önünden tamamiyle yok olmalı hatta kadın eline deymek sizin abdestinizi bozar tamamiyle evlerinde kalmalı
yo bakın bir çözümüm daha var kadın okumamalı erkeğinin arkasından kafası önde yürümeli
erkeği dövmeli hak ediyorsa ve hakkı sayılan daha binlerce şeyde çok saçma onların hepsi ellerinden alınmalı kadın da kim :)
haklısınız sayın bont
04.03.2007 18:55 tarihinde yazılmış
dirench
Direnç Işık
kadın haklarını savunuyor olmanız takdire şayan..
aynı kadınların sırf kıyafetleri yüzünden okuyamaması, çalışamaması ise hak..
bu ne yaman çelişki?!
birilerinin islamı kendilerine göre yorumlamaları / uygulamaları islam'a ve dolayısıyla diğer inananlara leke sürmez. herkes yaptığından sorumludur.
tüm kadınlar çarşafa girmeli yada başını örtmeyen bizden değildir gibi ifade duydunuz mu benden? dikkatli okuması gereken kişi sizsiniz bence..
ama yine boşuna konuşup, tartışıyoruz; zira "ben sizin inandığınıza inanmadıkça, siz benden razı gelmeyeceksiniz..."
from russia with love :)
04.03.2007 19:22 tarihinde yazılmış
TahirEmmi
M. Tahir SOYLU
Danıştay saldırısından hemen sonra bu hükümetin Adalet Bakanının panik halde "saldırganın akli dengesi yerinde olmayabilir" diye açıklama yaptığını unutmayın .... Akabinde Başbakan da buna benzer bir beyanda bulunmuştu...Çünkü saldırgan katil türban adına bu cinayetleri işlediğini söylemişti.
Siz bırakın Direnç Bey Zaman' ı ve yanlı yazılarını aşikarı görün....
04.03.2007 20:43 tarihinde yazılmış
TahirEmmi
M. Tahir SOYLU
Düzeltme tek cinayet
04.03.2007 20:44 tarihinde yazılmış
OTHELLO
Zafer Akkaş
Yahu bu ne saçamalıktır hayattan bir kare çekiyorsun ve yorum yapmayın diyorsun... üzgünüm burak bey... ama bu fotoğraf salt fotoğraf olarak bakılacak bir kare değildir. sanatçı öncelikle yaşama duyarlıdır... sanatçı değilsek bile bir sanatı icra etmeye çalışan amatörleriz biz... gene de hepimizin durduğu bir yer var yaşamda. bakış açımızı, cümlelerimizi belki de çektiğimiz kareleri belirleyen. yol gösteren. doğru ya da yanlış bir yolumuz var hepimizin. ve benim yürüdüğüm yolda bu gibi görüntülere yer yok. asla kınamam giyeni, ama asla da onaylamam. fikir belirtmekten de asla geri durmam.
bu tür fotoğrafların altında aman da kadraj böyle olsaymıi siyah beyaz çok yakışmış, keşke bir de şöyle olsaymış gibi hamasi cümlelerle yer almak benim için zor... madem fotoğrafı yüklediniz. şöyle yazın böyle yazın deme hakkınız yok üzgünüm. saygılar.
02.03.2007 21:53 tarihinde yazılmış
OTHELLO
Zafer Akkaş
madem eleştirilere (-) verenler fare oluyor (aşağıda 3 arkadaşta bu ibareyi gördüm ve bastım (-)yi.. benim farem nerede:)
02.03.2007 22:25 tarihinde yazılmış
Bilgece
Uğur Bilge
Düşüncelerinize katılmamak imkânsız. Dünyaya bakışı netleşmemiş insanın sanata karşı tavrı da net değildir.Şu anda ülkenin en önemli gündemine çok güzel bir eleştiri getiren kareye elbette politik yaklaşmak durumundayız. Arkadaki babalarla(iskele babası değil onlar Melih Gökçek in kaldırım babaları) çok güzel bir benzeşme yakalanmış.Bu güzel kareyi yakalıyan politik görüşten de gocunmamalı diye düşünüyorum.
03.03.2007 00:11 tarihinde yazılmış
rusalka
sevgili othello seni destekliyorum ve sonuna kadar katılıyorum ...fikirlerimi sonuna dek savunacagım
05.03.2007 01:26 tarihinde yazılmış
pirpizek
Zafer bey,
Objektif değerlendirmenizden dolayı sizi tebrik ederim. Burası nihayetinde fotoğrafların değerlendirileceği, fotoğraf üzerine fikir alış verişinde bulunabilinecek bir site. Bu arkadaşımızın fotoğrafın altına yazdığı lüzumsuz yazı herkesin içinde olanı dışa kusmasını tetikledi. Bazıları tarafından kadının istismarı olan nü fotoğraflara bu kadar müsamahakar olunabiliyorken kendi inancı ve dünya görüşü nedeniyle bu tarz giyinenlere bu kadar hakaret edilmesini anlamakta güçlük çekiyorum..
Sağlıcakla kalın..
05.03.2007 12:09 tarihinde yazılmış
rusalka
BU ARKADAŞIMIZ...??? O KİM
KİMİ İŞARET ETTİĞİNİZİ SEÇEMEDİM DE...
05.03.2007 13:28 tarihinde yazılmış
azbuz
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
yolun şeritlerinin,karoların oluşturduğu ritimin insanda uyandırdığı sıradanlık hissinin ortasına (burada biraz kenarda ama:-) pat diye düşen kadın, siyahlar içindeki haliyle dikkati hemen kendine çekiyor.
ben ayağının gölgesini sevdim ama benden önce yazılan fazla boşluk bırakılmış düşüncesine katılıyorum.
iyi günler:-)
bu arada eleştirime eksi verecek olan son derece hoşgörülü ve cesur arakadaşlar. lütfen eksi vermenizin nedenini bana özelden mail atarak açıklayın ki ben de size bu fotoğrafı beğenmemin "kadının dünya görüşüyle dalga geçilmesiyel bir alakası olmadığını anlatabileyim" .
öyle fareler gibi saklanmayın lütfen.
unutmayın burası "fotoğrafçılıkla ilgili bir site":-))
hani unuttuysanız diye yazdım:-)
02.03.2007 08:12 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Çok teşekkürler, keşke herkes sizin gibi düşünse..
02.03.2007 08:16 tarihinde yazılmış
azbuz
:-))
lütfen, benim tek korkum insanların böyle eleştirilerden "yılarak" fotoğraf çekmekten vazgeçmeleri olur.
iyi günler:-)
02.03.2007 08:29 tarihinde yazılmış
koraytaylan
Kaş yapayım derken göz çıkarmak da böylesine deniyor herhalde...
Fotoğrafın eleştirdiğiniz taraflarını çok güzel ifade etmişsiniz size katılıyorum hatta ama "fareler gibi saklanmayın" filan bu da nesi böyle? Ne çok korkuyorsunuz eksi almaktan.
Burasının sizin deyiminizle "fotoğrafçılıkla ilgili bir site" olduğunu önce siz hatırlayın ve kelimelerinizi daha dikkatli seçin.
Yarısından fazlası fotoğrafla ilgili olmayan eleştirinize bir eksi de ben veriyorum yüzünüze karşı...
02.03.2007 18:56 tarihinde yazılmış
azbuz
:-)
emin olun eksi alacağımı bile bile yazdım bunları ben. bu arada açık yürekliliğiniz için teşekkrüler.
ne diyelim, bizi yaptığımız eleştiri kadar açıklama yapmak zorunda bırakanlar utansın:-)
anladığınız gibi korktuğum konusunda size katılmıyorum. evet, biraz fazla nazik bulunmuşumdur her zaman. inanmayabilirsiniz ama doğuştan böyleyim:-)
ve yine doğuştan gelen bir özellik olsa gerek puanı, parayı hiç önemsemedim.
bu arada ne kadar farklı düşünebiliyor insanlar.... bu durum benim gerçekten hoşuma gidiyor çünkü olması gereken bu: iletişim kurmak:-)
izin verirseniz size bir soru sormak istiyorum. kendilerini gizleyerek, puan yöntemiyle insanları yıldırmaya çalışan kişileri siz nasıl tarif ederdniz bayım?
iyi akşamlar...
02.03.2007 20:03 tarihinde yazılmış
light_darkness
saeed panahi
merhaba.bir sorum vardir.bu foto orjinal fotodan bir crop mi?
02.03.2007 01:00 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Merhaba,
Fotograf croplu ama sadece üstten ve kadraj dengesini bozmamak için de yandan.
02.03.2007 08:17 tarihinde yazılmış
lecouteau
Luis Erwan Couteau
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
1 |
| Ortalama |
2.8 |
Selam,
Her fotograf teknik acidan basarili olmayabilir. Cogu zaman bir ani, celiskiyi, cirkinligi, guzelligi belgeledigi icin degerlidir. Dogada ki her sey fotograflanabilir. Carsafli kadinda yasamda var olan bir gercekliktir. Fotograflanabilir. Her carsafli kadin fotografina tepkisel yaklasan arkadaslarin bu gercekligi carsafa karsi olanlar kadar hazmedemedikleri kanisindayim.
Fotografiniza iliskin dusuncelerim, acele ile cekildigi kanisindayim. Bu nedenle netlik ve diger degerler cok iyi sonuc vermemis. Ancak grafik ozelligi cok yuksek bir fotograf bu nedenle izlemeye deger buldum.
Basarilar.
01.03.2007 23:10 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Amacım zaten grafiksel bir denge unsurunu ortaya koymaktı ama çok farklı yorumlara açık bir fotograf oldu birden..:(
02.03.2007 08:18 tarihinde yazılmış
gunesli_pazartesiler
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
sanırım her alanda olduğu gibi burada da siyasi tavırlar belirleyici... Bunu oldukça doğal buluyorum. Sanata siyaset karışmamalı diyenlere inat manzara ortada.. istense de istenmese de karışıyor. Ancak adını siz koyun isimli bir çalışmaya yorum getirmek özgür ve özgün bir zemin yaratır düşüncesindeydim yine de..Yoksa tartışmayı hararetlendirmek şu ortamda kimseye bir şey katmaz. Tartışmalar masa başında, sokakta olur... Bu nedenle önceki yorumumu siliyorum.
Fotoğraf bence başarılı.
Aydınlıkla kalın...
01.03.2007 22:54 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Çok teşekkür ederim..
Sağlıcakla kalın..
02.03.2007 08:25 tarihinde yazılmış
CihanULUSOY
Cihan ULUSOY
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba,
Güzel yakalanmış bir an. Karo taşlarının satranç tahtasını andırması, yol babalarının ise piyonlara benzemesi nediyle fotoğrafa vereceğim ad "piyon" olurdu.
Emeklerinize sağlık.
Selamlar,
01.03.2007 22:17 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Aklından geçmedi değil.
Teşekkürler..
02.03.2007 08:14 tarihinde yazılmış
Farabeuf
Cemal ULUSOY
Cihan, tebrik ederim çok güzel yorumlamışsın.
03.03.2007 16:26 tarihinde yazılmış
kahverengi
murat ural
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-1 |
| Estetik |
-1 |
| Teknik |
-1 |
| Ortalama |
-1.2 |
Merhaba... Öncelikle "adını siz koyun" isimlendirmesini hiç de "creative" bulmadığımı söylemeliyim... Kompozisyon, çekim açısı ve netlik değeri açısından başarısız bulduğum bu çalışmanın fazlaca ilgi çekmesi bence açık bir şekilde "leke"değerinden kaynaklanıyor... Tabii ki her fotoğrafçı kendi hayat felsefesini bir şekilde objektifine yansıtacaktır... Ama bunu sanata mahsus kaliteleri gözeterek ve "leke"yi "lekeleme" vasıtası yapmadan gerçekleştirmesi daha uygun olacaktır şüphesiz...
01.03.2007 18:25 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Yukarıdaki açıklama yeterli olmuştur sanırım.
02.03.2007 08:26 tarihinde yazılmış
kahverengi
murat ural
Evet ,benim asıl tepkim isimlendirmeye idi zaten...
02.03.2007 09:11 tarihinde yazılmış
kahverengi
murat ural
Bu arada eleştirime eksi verenler için de yukarıdaki açıklama yeterli olmuştur umarım...
02.03.2007 09:15 tarihinde yazılmış
kahverengi
murat ural
Sanırım onlar için yeterli olmamış... Rica etsem açıklamanıza eleştiri değerlendirmelerinin de siyasi bir refarandum olmadığını, bu anlamda da buranın bir fotoğraf sitesi olduğunu ekleyebilir misiniz... Selamlar...
02.03.2007 12:38 tarihinde yazılmış
kahverengi
murat ural
Fotoğrafınıza yaptığım eleştiriyi beğenmeyenler sağolsunlar eleştiriye "- "vermekle yetinmeyip fotoğraflarıma da el atmışlar... Ne diyeyim size "adını siz koyun"...
02.03.2007 17:14 tarihinde yazılmış
azbuz
:-))
öncelikle belirteyim ben size eksi vermedim. verdiklerime açık açık yazdım zaten neden eksi verdiğimi.
fakat bayım eski bir söz vardır "elindeki silah seni de vurabilir" diye. sizin durumunuz biraz buna benzemiş.
neden mi çünkü fotoğrafçıya bir açıklama şansı tanımadan belliki biraz önyargılı olarak fotoğrafa oldukça düşük puanlar vermişsiniz ki hala o puanlar yerli yerinde duruyor. eğer puanlandırmanızda objektif davrandıysanız ve bu puanları içinize sindirebildiyseniz sorun yok tabi. sonuçta beğeninize kimse karışamaz ama dediğim gibiyse bir düzeltme gerekmez mi sizce?
tabiki siz en azından neyi neden kınadığınızı belirtme cesareti göstermeniz sebebiyle bu eksi verip kaçan ve benim hiç anlayamadığım şahıslarla aynı kefede değilsiniz. sadece önyargıyla verilen tepki "aynı" bilmem farkettiniz mi?
"bütün bunlardan sanane?" diye söylenmişsinizdir belki.
"her koyun kendi bacağından asılır" sözüne göre haklısınızdır da böyle söylenmekte ama "her koyun kendi bacağından asılır da kokusu kırk mahalleye yayılır" sözüne göre şu tavrım biraz mazur görülebilir:-))
bir fotoğraf sitesinde bile kötü etkileri görülen bu kamplaşma beni ne kadar rahatsız ediyor bir bilseniz....
neyse uzatayalım. umarım bu eksiciler daha açık davranma cesareti gösterirlerve konuşarak anlaşma yolu bulursunuz.
iyi günler...
02.03.2007 18:08 tarihinde yazılmış
kahverengi
murat ural
Benim asıl tepkim söylediğim gibi isimlendirmeye idi... Bu noktada sonradan yapılan açıklama büyük ölçüde tepkimi giderdi... Ancak böyle bir fotoğrafa öyle bir isim vermenin ne anlamlara gelebileceği önceden kestirilmeliydi... Açıkçası puanlarımı değiştirmeyi düşünmüştüm ama tepkilerden çekindiği için çark etti, işte biz böyle "demokratik"bir şekilde adama haddini bildiririz diye düşünenler çıkacağını kestirdiğim için değiştirmedim... Tekrar söylüyorum bu fotoğrafı kompozisyon, çekim açısı ve netlik değeri açısından başarısız buluyorum ama "normal"şartlarda vereceğim puanlar "-"li olmazdı en azından... Ben eleştiriyi bir "silah" olarak değil bir "ilaç" olarak görüyorum... sizin de şikayeçi olduğunuz halet-i ruhiyenin sıhhate kavuşmasına yarayacak bir ilaç... Umarım bu ilacı zehire çevirmemeyi hep birlikte en azından bu sitede başarabiliriz... Açık sözlülüğünüz için teşekkürler... Selamlar...
02.03.2007 20:12 tarihinde yazılmış
azbuz
merak etmeyin, insanların en güzel özelliği "iyiyi seçebilme, içindeki duygulara rağmen iyi kalabilme" dir bence.
yıkılan köprüler bir kez daha kurulur ve kapanan kapılar muhakkak açılır; yeterki bu gayreti gösterebilme cesaretine sahip olan insanlar olsun:-)
sizin yazdıklarınız aldığım ve belki alacağım tüm eksilere değer:-))
iyi çalışmalar:-)
02.03.2007 21:27 tarihinde yazılmış
kahverengi
murat ural
Eksiden değil eksilmekten korkan biri olarak size aynen katılıyorum... Selamlar...
03.03.2007 12:56 tarihinde yazılmış
XCooLzX
Gerçekten polemik yaratacak bir fotograf..fotografta uyum çok hoş.Sadece fotograf olarak bakarsak..yorumları okuyunca ne kadar üzüldüğümü bilemezsiniz..birkaç arkadaşın modelinizin seçimleri hakkında yaptığı onu küçümseyici yorumları inannın canımı sıktı...bence bu tatışmalara son vermek için sizinde bu fotoğrafı çekerken neler düşündüğünüzü veya neyi düşünerek deklanşöre bastığınızı fotografın açıklama kısmına yazarsanız..tartışmalara bayaa bi yararı olacağını düşünüyorum...
(Bundan sonraki tüm fotoğrafların kimseyi incitmeyecek kadar güzel olması dileğiyle)
01.03.2007 16:09 tarihinde yazılmış
pinkdream00
gülter betül gürbuga
+ katiliyorum!!!! hic kimsenin hickimseden üstünlügü yoktur ve kimse kimsenin özgürlügünü kisitlayamaz. herkes istedigi gibi giyinip yasamakta özgür olmalidir!
01.03.2007 19:24 tarihinde yazılmış
pyriphlegethon
kuddusi özer
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhabalar,
güzel ve dengeli bir fotoğraf olmuş. kadının (ki komik olsun diye değil oradaki bir kadın kıyafetinden dolayı eleştirebilirsiniz) gölgesi biraz daha belirgin olsaymış daha iyi olacakmış. Ara Güler çarşaflı kadın ve Allah yazısını çektiğinde neden polemik olmuyor anlamadım ki? bence fotoğrafı fotoğraf olarak izleyin. yanlı ve taraflı değil. ellerinize sağlık...
01.03.2007 14:53 tarihinde yazılmış
pyriphlegethon
kuddusi özer
hemen eksi puan gelmiş eleştirime... bekliyordum zaten...
01.03.2007 15:17 tarihinde yazılmış
suat06
suat aktaş
o insan mini etek giyse alay konusu olmaz burada insanların ney giydikleri ne iştikleri nereye gittikleri ben dahil kimseyi ilgilendirmez ve bu fotoğraf günün fotoğraflarında
01.03.2007 13:31 tarihinde yazılmış
pinkdream00
gülter betül gürbuga
+
01.03.2007 19:24 tarihinde yazılmış
azbuz
belireteyim eksi veren benim.lütfen yazacaklarınız fotoğrafla ilgili olsun.
burada kimse kimsenin dünya görüşüyle dalga geçmiyor ki...
ve her yoruma eksi veren diğer arkadaşlar, umarım benim bu tavrımdan biraz ders alıp siz de neye, neden eksi verdiğinizi açıklama cesareti sergilersiniz:-)
öyle korkakça her eleştiriye eksi vermek oldukça fanatik ve adaletsiz bir davranış biçimi.
iyi günler
02.03.2007 08:02 tarihinde yazılmış
puro_amore
insanların özel hayatları ne zamandan beri sizin alay konunuz olmuş..
neden böyle saçmasapan düşüncelerle insanları rahatsız ediyorsunuz...
çarşafsa çarşaf sana bir zararı mı var..
fk nın başsayfasına çıkaracak kadar güzel bir fotoğraf gibi göremiyorum açıkçası..
ayrıca insanların yaşam tarzlarına laf atma hakkını nerden buluyorsunuz onu da anlamış değilim..
ayrıca fk nın başsayfasına çıkacak o kadar güzel fotoğraf varken bu fotoğrafın başsayfaya çıkması bence çok üzücü..
insanların siyaset yerine fotoğrafı fotoğraf gibi yorumlamaları çok daha iyi olur bence..
size biraz anlayış diliyorum
saygılarımla
01.03.2007 13:27 tarihinde yazılmış
pinkdream00
gülter betül gürbuga
+
01.03.2007 19:24 tarihinde yazılmış
azbuz
kardeşler sie bir önerim var: neden islami bir site kur muyorsunuz?
neyse uzatmayalım, eksiyi ben verdim. fotoğrafla ilgili hiç bir şey yazmadığınız için.
iyi günler:-)
02.03.2007 08:16 tarihinde yazılmış
puro_amore
farkındaysan ben islamiyetle alakalı bir şey yazmadım..
biz sadece insanların yaşam tarzları ve de giydikleri elbiselerini alaycı bir tavırla yorum yapmalarına karşı çıktık
burda anlaşılmayacak bir şey yok bence fotoğrafa böyle alaycı küçümser bir tavırla yaklaşılması beni üzdü şahsen.
bende o yüzden puan vermek istemedim..
ayrıca çoğu kişinin de bu fotoğrafa fotoğrafın kalitesinden dolayı puan verdiğine inanmıyorum ben...
neyse size de anlayışlı bol günler diliyorum..
saygılarmla
02.03.2007 11:22 tarihinde yazılmış
azbuz
sizden özür dilerim. sanırım sizi yanlış anlamışım; siz fotoğrafçıya değil, eleştirilerinde direk olarak kadını hedef olanlara darılmışsınız sanki...
öyle sanıyorum ki siz de bana "yazdığnız cümlelerden fotoğrafçıya karşı bir tavır takındığınızın anlaşıldığı" konusunda hak veririsinizki fotoğrafçının kadını küçümseyen bir tavrı hiç yok. ve hatırlatırım fotokritiğin hakarete varan eleştiriler için bir şikayet merci var zaten. yani fotoğrafçıyı rahatsız etmeye gerek yok ki...
bu arada belirteyim, yazılan her eleştiriye eksi veren fakat kendilerini saklayanları anlayamadığım için böyle bir tutum takındım.
demek istedimki "yaptığınızın kimseye bri faydası yok. eğer kusur bulduğunuz bir nokta varsa bunu belirtmeniz gerekir".
ve lütfen unutmayın buraya üye olmuş insanların tek ortak noktası" fotoğraf" diğer bütün özelliklerimiz farklı. elbette bir sürü ses olacak.
her çarşaflı kadın fotoğrafına eksi verip fotoğafçıları böyle konulardan uzak tutmaya çalışmak yerine kendi inanç ve değerler sitemine daha uygun bir platform aramak daha mantıklı ve samimi bence.
unutmayın burada nü'de var, başı açık kadın fotoğrafı da var, sevişen kelebek fotoğrafı da var, el ele tutuşan aşıklar da var. o zaman insan soruyor "madem bunlara karşısınız o zaman burada ne işiniz var?"
son olarak belirtmek isterim ki yazı diliniz biraz kırıcı ya da bana öyle geldi. ben fotoğrafı gerçekten beğenmiştim. geometrik çalışmaları severim.
iyi günler...
02.03.2007 12:21 tarihinde yazılmış
puro_amore
buluşma noktamız elbette fotoğraf olabilir ama yazılan yazılara bakılırsa bunu fotoğraf gibi algılananşı ve de direkt olarak işi siyasete dökmüşler..
ayrıca ben hiç kimsenin eleştirisine eksi puan verdiğimi zannetmiyorum.. hiç de vereceğimi zannetmiyorum.. ben zaten konuşmalrında ki abesliği söylemek için uyarı yaptım ama arkadaşlar olayı evirp çevirip başka yerlere çektiler..
yukarıda ki tartışmayı okumuşsunuzdur umarım arkadaş ne güzelde kıvırıyordu yaptığı aşağılayıcı eleştiriden sonra..
ayrıca başka bir paltform arama niyetinde değilim.. benimde sizin kadar hakkım var bu sitede..
tamam fotoğrafa puan vermemiş olabilirim.. bu hatamı kabul ediyorum.. dediğiniz gibi gizli olarak eksi vernlerede kızıyorum siz açık açık söylemişsiniz bu benim hatam olabilir ama ben yazılan eleştirilerin artık fotoğrafa yazılan eleştiriden çıktığına inandığım için bende bir şeyler yazdım..
ayrıca ne nü ne de erotik fotoğrafların hiç birisine karşı çıkmadım veya eksi puan fln vermedim..
burada ne için olduğumunda farkındayım..
saygılarımla...
02.03.2007 14:12 tarihinde yazılmış
azbuz
:-))
anlaşabileceğimizi biliyordum:-)
işte gizlice eksi verenler de ne düşündüklerini açık açık yazarlarsa, insalar birbirlerini, değerlerini, sınırlarını daha iyi anlarlar:-))
iyi günler:-)
02.03.2007 17:48 tarihinde yazılmış
puro_amore
anlaşabildiğimize sevindim ;)
dediğinize katılıyorum
03.03.2007 01:29 tarihinde yazılmış
Masalci
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-1 |
| Estetik |
-1 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-1.5 |
Modelin yüzü görülse imiş çok iyi olurmuş. Bir de net değil. Bu tür avların çok netlerini gördüm. Ama bu mazur görülebilir. Çünkü bu avlar, kendilerini sürekli "fk'da başsayfaya cıkarır bu beni" kısayolcusu fotoğrafçı ordusu takip ettiğinden artık çok azaldı. Siz şanslısınız. Elinde kamera akşama kadar dolaşıp bir tek çarşaflı canlı yakalayamayan var. Yani net olmasa ne yazar. Ödül sizin.
01.03.2007 10:17 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Sevgili Masalcı,
Bilmem belki yanlış anladım sizi belki doğru, yanlış anlamışsamda baştan özür diliyorum.
Amacım tabiki iyi fotograflarımın günün fotografları arasında yer almasını sağlamak ( o kadar kedi vs. gibi anlamsız fotografların yanında)
Fotografa bakış açınızdır buradaki önemli olan çarşaflı kadının varlığı değildir.Az önce portfolyonuzu da inceledim yorum yapmayacağım.
FK da iyi fotograflar arasında olacağımı sandığım birçok fotografım var kendime göre, ama maalesef çok arkadaşım yok bu sistemde, dolayısyla çok puanım..
Gelelim kısayol fotoğrafçısına, yaklaşık 20 senedir fotografçılıkla uğraşıyorum, herhalde yeterli bir zamandır sizin için..
Selam ve sevgilerimle..
01.03.2007 11:12 tarihinde yazılmış
Masalci
Burak bey merhaba.
1. Polemik olsun diye eleştiri yapmadım. Düşüncemi yazdım.
2. Portfolyomdan ben de hiç memnun değilim. Beş para etmez. Ama bu benim eleştiri hakkımı elimden almamalı.
3. Diğer fotoğraflarınızı da inceledim ve çoğu gerçekten güzel.
4. Olumsuz eleştiri bence insanı çok daha hızlı geliştirir. Sizi kırmak en son isteğimdir.
Saygı ile.
01.03.2007 11:28 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Teşekkürler.
Selamlar& Saygılar..
02.03.2007 08:33 tarihinde yazılmış
yusdem
Yusuf Demir
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
1 |
| Teknik |
1 |
| Ortalama |
1.8 |
Alttaki eleştirileri ve o eleştirilere yazılan cevapları okudum da hayretler içinde kaldım.
Neden bu kadar asabiyiz bir türlü anlayamıyorum.
Fotoğrafı fotoğraf olarak eleştirmek dururken, nedir bu hazımsızlık?
Bir kesim otomatik olarak gardını almış, diğer kesim aparkatla kroşe ile gardı dağıtmaya çalışıyor. Üzücü.
Her neyse..
Gelelim fotoğrafa.
Bence; yatay kadra olarak alınmalıydı.
Zemin üzerinde zaten belli belirsiz kalan gölgeyi de kadraja alabilmek adına aşağıda büyük boşluk bırakılmış, buna gerek yoktu. Zaten gölge-yansıma çok kuvvetli ve çarpıcı değil, aşağıdaki boşluk bu yüzden gereksiz. Bunun yerine, kadının yürüdüğü ön alanı daha fazla görmek gerekirdi. Kadının sağ alt altın noktaya yerleştirildiği bir yatay kadraj harika olurdu bence.
Netlemede de biraz problem var gibi geldi bana. Siluet halinde çıkan kadının dış çizgilerinden çok da net olmadığı görülüyor.
Gelelim bende çağrıştırdıklarına..
"Bir kadın bu kıyafetle ancak bizim müsaade ettiğimiz bir hayat tarzına mahkumdur. Onun dışına çıkamaz. Çıkmaya kalkıştığında işte bu bariyerler gibi önüne engeller koyarız" denmek isteniyor gibi geldi. Bunu söylerken, fotoğrafı çeken arkadaşımızı kasdetmiyorum, yanlış anlaşılmasın. Bu fotoğrafı ben de çekebilirdim, bu hiç önemli değil. Ama bende çağrıştırdığı anlam bu.
Ben; insanların kendi tercihlerini kendilerinin belirlemelerinden yanayım. Hiç bir güç bu kişisel tercihlerin üstünde olmamalıdır. George ORWELL'ın "1984" isimli romanındaki gibi bir dünya arzulamıyorsak tabii.
Selam ve saygılarımla..
01.03.2007 08:58 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Teşekkürler yorumlarınız için.
Saygılarımla..
01.03.2007 11:20 tarihinde yazılmış
alpertecer
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Soyut bir çalışma gibi. Tonlar güzel
Tebrikler
(Fotoğrafa yazılan tüm eleştrilere eksi veren iki fare yüzünden ilkinde puan vermediğim eleştrimi silip tekrar yollamak istedim, teşekkürler)
28.02.2007 12:51 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Çok teşekkür ederim Alper bey.
Selamlar..
28.02.2007 16:09 tarihinde yazılmış
ZeynepOztayinci
’’iki fare’’ :) buna çok güldüm çok yaşayın e mi .. Ama ''fareler'' ondörde çıkmış :)
02.03.2007 00:33 tarihinde yazılmış
alpertecer
Hahaha, derdim olsaydı şu anda silip tekrar gönderirim eleştrimi.
İsterse şimdi 14 değil, 144 kişi eksi versin, bana bir zararı yok :))) Sürüsüne bereket bunlar zaten :)
02.03.2007 01:01 tarihinde yazılmış
OTHELLO
Zafer Akkaş
17. (-) benim... fikrinize katılmıyorum.
02.03.2007 21:59 tarihinde yazılmış
kizkulesi_65
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
üstteki objelerle modelin benzerligi iyi yakalanmış..
vurgulanmak istenen de bu sanırım..
genel olarak leke dagılımı çok başarılı..
netlik bu fotograg için çok yerinde..
yine tartışma yaratacak bir fotograf..
açıklamak isterim ki sayın küçüksu arkadaşım degildir :)))
27.02.2007 09:54 tarihinde yazılmış
kizkulesi_65
(Komik olan siz ve yakın arkadaşlarınızın yanlı eleştirileri bence... )
ye atfen yazdım..
27.02.2007 10:21 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Teşekkürler, biraz önce yanlış anlamışım sizi o yüzden eski yazımı sildim.
Sağlıcakla kalın.
27.02.2007 10:40 tarihinde yazılmış
firatfirat
FIRAT ÖZKOYUNCU
Atfen yazmış :))... "arkadaşı değilim" açıklamasına gerek yok bayan kızkulesi. Siz neden alındınız anlamadım.
Demekki Burak Bey'in yakını olmadan da komik olunabilirmiş...
27.02.2007 13:33 tarihinde yazılmış
kizkulesi_65
hiç ugraşamıcam :)))
27.02.2007 13:54 tarihinde yazılmış
Stern
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Günaydın,
Netlik, kadraj, konu, siyah beyazın uyumu... Mükemmel... Eleştirilebilecek herhangi bir nokta göremiyorum. Tebrik ederim.
Not: 4*4*4*4'lük ama sistem...:(
27.02.2007 08:24 tarihinde yazılmış
CREATIVE
BURAK KUCUKSU
Çok teşekkür ederim sayın Stern
Sağlıcakla kalın..
27.02.2007 10:22 tarihinde yazılmış
OTHELLO
Zafer Akkaş
(-) yanlı eleştiri. esttik +4? hani nerde ben körüm galiba...
02.03.2007 22:00 tarihinde yazılmış
Stern
Zafer Bey, benim şahsi görüşümdür, bunu eleştirmek bilmem ne kadar doğrudur tarafınızca. Fotoğrafta renkler açısından çok güzel bir uyum var ve bu da bence oldukça estetik.. Yaptığınız eleştiriyi okudum ve oldukça agresif bir açıklama ile karşılaştım. Ben de çarşaf giyeni onaylamıyorum ama karşımdaki insan giymek istiyorsa onu hayatta yokmuş gibi de kabul edemem: nasıl okuduğum bir edebi kitapta rastlayabiliyorsam ya da yağlıboya tabloda karşılaşabiliyorsam, çekilmiş bir fotoğrafta da izleyebilirim.
Tüm eleştirileri okuduktan sonra bu fotoğrafın ne kadar değerli olduğunu yeniden anladım. Çünkü herkes de uyandırdığı his farklı farklı. İzleyen kişiler farklı hikayeler çıkartabiliyor; kimis |