Zippom
Tanju Okan der ya, Benim en iyi dostum içkim, sigaram onlarda terk ederdi olmasa param...
Feleğin çarkından birlikte geçerken...
Made in USA.
Crop olarak alındı, PS de Unicorn un gözüne efekt eklendi.
Değerli yorumlarınızı bekliyor...
Eleştiri ve Yorumlar
satchmo
Bülent Suberk
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
Mayıs 2005 yapımı orjinal :) benimde bir zippo çakmağım var ama sigarayı bırakmaya çalıştığım için artık yanımda taşımıyorum. selamlar.
1 ay önce yazılmış
Sundance
Oğuz Sipahi
değerli yorumunuz için teşekkürler.
1 ay önce yazılmış
BarbarosA
Barbaros ATMACA
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
amca çakmakla oyna diye yazınca ben de merak ettim çakmağı ve öyle düştüm :)
evet, ne bekleniyor ki ? bir bakışta çakmak olduğunu anlamamak için yıllarca, Platon, Aristo felan okumaya gerek yok ki !
çakmak gibi çakmak ve fotoğraf gibi de fotoğraf işte !
selamlar...
17.02.2007 20:30 tarihinde yazılmış
Sundance
Oğuz Sipahi
yorum için sağolun :)
17.02.2007 23:08 tarihinde yazılmış
Coni
Can SAYA
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.3 |
Merhaba Oğuz,
Şimdiye kadarki eleştirileri okudum da bence abarttıkları gibi bir şey yok. En azından bazı insanların çektiği ve yüksek puanlar aldığı nü fotoğraflardan daha iyi, daha net ve anlaşılır. Bu fotoğrafta arka fonu siyah yapıp flaşla çekseydin hem gölgelerden kurtulmuş hem de zippoyu daha çarpıcı yapmış olurdun gibi geliyor. Biliyorsun benim de çok iyi bir tecrübem yok ama aklıma böyle bir fikir geldi. Saygılar...
28.01.2007 15:57 tarihinde yazılmış
Sundance
Oğuz Sipahi
İnce mesajlar verdiğin eleştirine kesinlikle katılıyorum, ben cevapları böyle gerçekçi savlarla savunmak istemedim belki senin farkın bu oldu. Teknik konusunda haklısın gölgelerin kalkması belki belki objeyi ortamdan ayırır ve daha ilgi çekici olabilirdi, ama içerde ve dışarda flash fobimden kurtulamadım henüz. Eleştri için teşekkürler.
28.01.2007 18:56 tarihinde yazılmış
shake
Ozan ünsal
"En azından bazı insanların çektiği ve yüksek puanlar aldığı nü fotoğraflardan daha iyi"
Cümlesindeki eleştirel yön ne merak ettim doğrusu. Bu bir eleştiriden çok bir sataşma. Heleki " İnce mesajlar" ya da "gerçekçi sav" hiç değil. Eğer üstü kapalı olarak aşağıda Sundance e birşeyler anlatmaya çalışmış egünel den bahsediyorsa aynı zamanda çok çirkin. (şahsen egunel in fotoğraflarına baktım ve çok beğendim. kadın vücudunu yozlaştırmadan, pornolaştırmadan çekilmiş etkileyici nü fotoğraflar bence. Nü fotoğraf çekmememe rağmen izlemekten çok keyif alıyorum. Ayrıca bir zippo bir çakmak yerine hoş bir nü çalışmayı tercih ederim.
Yapıcı eleştirilerden bahsederken başkasını ya da başkalarını rencide edici Coni'nin yaptığı bu tip bir eleştiriye , sundance'in aksine kesinlikle katılmıyorum.
Teknik olarak verdiği tavsiyelere saygı duyuyorum, kendi görüşüdür.
Sevgiler..
01.02.2007 13:41 tarihinde yazılmış
alecto
Serkan Fidancı
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.5 |
güzel bir çalışma olmuş, fakat ufak bir ayrıntı; çakmağı çerçeveye sağdan soldan tam ortalasaydın daha iyi olurdu sanki, yada benim simetri takıntım bu sadece =) ellerine sağlık, saygılar..
28.01.2007 15:54 tarihinde yazılmış
Sundance
Oğuz Sipahi
O sizin simetri takıntınızdan kaynaklanmıyor kesinlikle, nasıl becerdiysem canvas ayarı yaparken bir hata olmuş sanırım. Paylaşıcı eleştrinizden dolayı teşekkürler.
28.01.2007 18:54 tarihinde yazılmış
paradax
mehmet hanay
sevgili sundance....
ilk olarak tekil nesne olarak çekien nesnenin daha az rastlanır ve yahut orjinal olması beklenir... yani muhtar çakmağı falan daha ilginç olabilirdi...
ikincisi yine bu şekilde bir nesne çekerken en azından daha fazla emek verilmiş olması beklenir fonun ne bileyim daha beyaza düşüp sonsuz fon etkisi yaratması gölglerin giderilmesi farklı bir amaç gözetilmemişse perspektiften kaçınılması vb. o zaman işte bir reklam fotgrafı ve de başarılı sayılabilecek bir reklam çalışması olur.
sadece zippo olunca (made in usa) olayı bir de en azından yukarıdakilere dikkat edilmemisse biraz antipatik bakılabiliyor fotografa...
unutmayalım ki fotograf sadece vizörden bir şeyler gördüğümüzde deklanşöre basabilme kabiliyeti değildir..
öyle olsaydı sanat olmazdı...
birde ben oldum olası fotografın altına isimden ziyade bir şeyler yazılmasına ifrit olmuşumdur bırak fotograf anlatsın derdini anlatamıyorsa zaten fotograf değildir...
bazı arkadaslar fotografı özensiz bi şekilde çekip altına şiir yazıyor al sana puanlar maalesef ne fotografı ne de eleştirmeyi öğrenme gayretimiz yok ..... şiir se derdin şair ol...
bunları eleştiri değil paylaşım olarak algılayın lütfen ....
yazdıklarım sahsınıza değil geneldir... içinden size de faydası dokunan olursa ne ala...
28.01.2007 13:55 tarihinde yazılmış
Sundance
Oğuz Sipahi
Nazik, yapıcı ve paylaşıcı eleştiriniz için çok teşekkür ederim.
En azından zaman ayırıp yönlendirici bişeyler söylediniz, bende bu sayede hatalarımı gördüm , hatalı çekimde yapmış olsam bir ders almış oldum. Aslında insanların çok ilgisini çekeceğini umarak çekmemiştim fotoğrafı. Ama Zippo denilen marka 60 yıldır aynı çakmağı üretip 100YTL ye satıyor türkiye de. Yaşamı içinde maddi durumu el veriyosa kesin sigara içen birinin elinden geçer bi zippo. Sigarasıyla birlikte yanında olur çakmağı da. Bunların hepsini hemen yansıtabilmeyi beklemiyordum ama 2. olarak anlattığınız kısımlarla teknik açıdan da iyi değil ve eksiklerinin neler olduğunu gördüm. 2. Madde olarak anacağın kriterler doğrultusun da çalışmaya devam .
Tekrar teşekkür ederim.
28.01.2007 14:11 tarihinde yazılmış
paradax
mehmet hanay
kolay gelsin iyi çalışmalar
28.01.2007 14:43 tarihinde yazılmış
shake
Ozan ünsal
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
Sanatsal hiçbir öğe taşımadığı kanısındayım.
28.01.2007 02:00 tarihinde yazılmış
Sundance
Oğuz Sipahi
Bilmiyorum sizin fotoğraf üzerine geçmişiniz nedir, ama kendimi biliyorum. Ben bir fotoğraf sanatçısı olacak yetkinliğe erişmedim henüz ama inşaallah ilerde bir yerlere gelirim. Bu fotoğrafla sanat yaptığımı da iddaa etmemiştim zaten, gözüme takılanı ve 1-2 düşüncemi paylaşmıştım. Sizden methiyeler de beklemiyorum ama sadece 5 kelime yazıp -2 leri yollayıp ne yapmaya çalıştığınıza da anlamadım. En azından teknik hatalarımı yüzüme vurabilirdiniz, yapıcı bişeylere imza atardınız.
İyi çalışmalar dilerim
28.01.2007 02:34 tarihinde yazılmış
shake
Ozan ünsal
Sevgili Sundance;
Amacım burda senin kalbini kırıp dökmek değildi. Seni kırdıysam gerçekten özür dilerim.
-2 puan verirken ne yapmak istediğimi anlamaman şaşırttı beni. Bu sitede sadece puanlar yok puanların anlamları da var. -2 puan ise "bu sitede yayımlanmamalı" demek. Bu fotoğraf neden yayımlanmamalı çünkü bahsettiğim gibi sanatsal bir öğe taşımıyor. Bu eleştiri ise yapıcı aslında. Sana fotoğrafında "sanatsal öğe" lerin olmadığından bahsediyor. Yani bu anahtar kelime. Sanatsal öğelerin ne olduğunu araştırırsan fotoğraflarını çok daha başarılı çekebilirsin. Sitede anasayfada fotoğraf eğitimi notlarına bir bak istersen.
Bende "üstün bir fotoğraf sanatçısı" değilim.üstelik "birinin hatalarını yüzüne vurmak" tabiri hem insani, hemde ahlaki açıdan çok üzücü. Benim asla böyle bir amacım olamaz. Ben ancak kendi meşrebimce fikrimi söyleyebilirim.
Yukarıdaki konuşmaları da okudum. Emek vermediğinden bahsedilmiyor. Ancak bence de yeterli değil.
Biraz araştırmayla (sadece eğitim notlarını okuman bile başlangıç için çok şeyi değiştirir.) çok daha iyi fotoğraflar çekebileceğine eminim.
sevgiler.
01.02.2007 13:14 tarihinde yazılmış
shake
Ozan ünsal
Bak mesela bence sanatsal öğeler taşıyan ve "sayfalardaki yazılar bence okunmayacak kadar flu olsaydı harika olurdu" diye eleştirebileceğim pekde uzaklardan olmayan bir örnek fotoğraf sana :
http://www.fotokritik.com/358009
ve az puan almış bence.
Sevgiler..
01.02.2007 13:19 tarihinde yazılmış
Sundance
Oğuz Sipahi
Güzel eleştirileriniz için teşekkür ederim, söylediğiniz şeylere bundan sonra daha çok dikkat edicem. Benim istediğim de bu -2 ler yanında bunları da duyabilmek bişeyler kapabilmekti tekrar çok teşekkürler,
iyi çalışmalar dilerim...
01.02.2007 13:33 tarihinde yazılmış
aydin66
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
selam Oğuz .
güzel düşünülmüş bir makra çalışması.konu olarak başarılı fakat çekim açısı yandan olması oobjeye pespktif bir görünüm kazanıracaktı. birde sol üst ve sağ altaki beya çizgileri anlamış değilim.sb olsaydı dahamı iyi olurdu.başarılar.
28.01.2007 01:41 tarihinde yazılmış
Sundance
Oğuz Sipahi
Siyah beyaz çevirip bir süre izledim ve unicorn un kırmızı gözünü yok etmek istemedim doğrusu. Her fotoğrafa çerçeve yap hepsi standart olsun sıkıldım bende tam çerçeve yerine o çizgileri ekledim ilk başta gözüme güzel göründü daha sonra kaldırmadım, izleyenlerde nasıl etki bırakacağını merak ettim. Yandan çekim derken nasıl bir açı anlayamadım, daha doğrusu perspektif kazandıracak yandan çekim nasıl olacak onu anlamadım,
eleştriniz için teşekkür ederim.
28.01.2007 01:49 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
Sundance
Oğuz Sipahi
Foto Künye
87 görüntülenme
7 adet eleştiri
Ekipman
Teknik Bilgi
Konsept portfolyosundaki diğer fotoğrafları
|