terkediş
modelim olan ablam Zeynep’e yürekten teşekkürler...
Eleştiri ve Yorumlar
muay
mustafa aydoğan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
müzeyyen hanım merhaba...!
anlam yüklü ğüzel bir kompozisyon çalışması yapmışsınız..yeşillikleriçinde sarı yapraklar mevsimsel tekedilışin simgesi..yolun bükümü ve insan objesi ayrılıgın hüznün sımgesi olmuş..kadraj,alan derinlıgı,netlik çok iyi..tebrikler..esenlikler..
13.11.2006 14:53 tarihinde yazılmış
marslan
Mustafa bey çok teşekkürler sevgiler...
13.11.2006 15:18 tarihinde yazılmış
Esinti
esin toprak
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.8 |
Merhaba Müzeyyen Hanım,
Modelin geliyor değil de gidiyor oluşu kompozisyonu desteklemiş.Kuru yapraklarla adeta süslenmiş yol fotoğrafa güç katmış.Yanlız gökyüzündeki ve yolun sonundaki patlamalar biraz gözü yoruyor.Onun dışında gayet net bir çalışma sunmuşsunuz.Ellerinize sağlık.
Selam ve sevgilerimle!
13.11.2006 13:31 tarihinde yazılmış
marslan
Esin hanım çok teşekkürler sevgiler...
13.11.2006 15:17 tarihinde yazılmış
sema
sema toraman
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.3 |
müzeyyen merhaba..
terkediliş..aklıma şu geldi..
hani bazen giden değilde kalan terkeder aslında..
giden yalnızlığını alır sırtına vurur kendini yollara..
sol tarafta biraz patlama var sanki..
onun haricinde ben beğendim..
kompozisyon sağlam :)
sevgiler sana..
10.11.2006 14:27 tarihinde yazılmış
marslan
canım çok teşekkürler sevgiler...
10.11.2006 14:33 tarihinde yazılmış
Teknoral
Metin Kımıldar
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba Müzeyyen Hanım
Güzel bir manzara fotoğrafı yollamışsınız.
Biz İstanbul’da, yürüyüş yapabileceğimiz böyle güzel mekanları biraz zor buluyoruz.
Yolun perspektifi çok güzel algılanıyor.
Zeynep hanımın varlığı fotoğrafınıza hareket katmış.
Daha net olsa ve gökyüzündeki parlama olmasa daha da güzel olabilirdi.
Başarılı çalışmalarınızın devamını dilerim.
Selam ve saygılarımla..
09.11.2006 13:07 tarihinde yazılmış
marslan
Metin bey çok teşekkürler sevgiler...
09.11.2006 14:23 tarihinde yazılmış
AYESER
Mehmet Turan ÖZDEMİR
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Müzeyyen hanım merhaba
Güzel bir sonbahar fotoğrafı.Güz günlerindeki fotoğrafları modellerle bir başka doluluk veriyor.Kadraj ve açınız güzel. başarıların devamını diliyorum. slm..
08.11.2006 12:43 tarihinde yazılmış
marslan
Mehmet bey çok teşekkürler sevgiler...
08.11.2006 13:31 tarihinde yazılmış
asliaydin
Aslı Aydın Pallara
Bu ara hep ayni tarz fotograflar goruyorum ve hepsi de teknik anlamda basarisiz olmalarina ragmen ust kademelerde yer aliyorlar..
Benim de sonbahar yapraklariyla dolu agacli yollarda bu tip fotograflarim var ancak o kadar cok benzerleriyle karsilastim ki buraya yuklemeye cekiniyorum..
Benim cok da umrumda degil acikcasi kim anasayfada, kim gunun fotografcisi olmus, fotograflar zaten kendilerini anlatiyorlar.. Tek uzuntum yorumlar ve durumlardan ders alinmamasi.. Gelisememek..
Yine fotograf kazansin diyorum, herkes istedigi fotografa istedigi puani versin ama gercekler acidir, biber de acidir. O vakit gercek biber midir? Yoruma bakar..
Iyi geceler!
Asli
05.11.2006 23:52 tarihinde yazılmış
marslan
:))) teşekkürler...
06.11.2006 10:10 tarihinde yazılmış
PLATON
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
1 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
1 |
| Teknik |
1 |
| Ortalama |
1.3 |
Sevgili Müzeyyen hanım hoş bir sonbahar fotoğrafı olmuş.Elinize ve emeğinize sağlık.S/B olması fotoğrafın daha güzel olmasını sağlayabilirdi.Müsade ederseniz eleştiri hakkında sayın Hakan Çayoğluna teşekkür etmek istiyorum.Sayın Hakan bey yazmış olduklarınızı çok beğendim.Sizi tebrik ederim.Bu site paylaşım sitesi ve doğal olarak da insanların çektiklerini ve beğenilerini insanlarla paylaşması kadar doğal bir şey yok sanırım.Buradaki tüm insanların profesyonel olmalarını beklemek her halde saflıktır.İnsanların sevdikleri bir şeyle uğraşmaları onlara mutluluk vermektedir.Tabii ki de eksikler olacaktır.Bu eksileri Sayın Hakan Çayoğlu gibi anlatmak ve o insanı kırmadan teşvik etmek maharet işi olsa gerek.Çünkü önemli olan da bu insanı kırmak yerine daha çok teşvik etmek olacaktır sanırım.Fotoğraflara eleştiri yazarken de fk da yapıcı eleştirilerden bahsetmektedir.Sevgili Müzeyyen hanım bu türlü eleştileri bence dikkate almalı ama kendinizi daha iyiye götürmek için teşvik olarak görmelisiniz.Lütfen daha çok azmedinki çektiğiniz bu fotoğraflarla daha iyiye doğru ilerleyin.Sizi yazdıkları ile fotoğraf çekmekten soğutmalarına izin vermeyin.Daha iyi fotoğraflarda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.Saygılarımla.
05.11.2006 15:25 tarihinde yazılmış
marslan
çok teşekkürler sevgiler...
06.11.2006 09:19 tarihinde yazılmış
wastrel
Burak Tetik
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-1 |
| Kompozisyon |
-1 |
| Estetik |
-1 |
| Teknik |
-1 |
| Ortalama |
-1.0 |
yapılabilecek yorumlar yapılmış. gökyüzünde ışık patlamaları var, netlik iyi değil, model kadrajın olmayacak bir yerinde kötü bir sunum kötü bir fotoğraf. diyeceksiniz ki bundan kötü fotoğraflar yollanmıyor mu bu siteye? tabiiki yollanıyor ama anasayfa olmuyor hiç değlse. yazık.
05.11.2006 11:39 tarihinde yazılmış
marslan
evet yazık ama neye yazık .......
teşekkrürler...
06.11.2006 09:07 tarihinde yazılmış
Magicien
Mert AKBAYIR
Burada ki yorumları okuduktan sonra, bu işle benim gibi amatör olarak ilgilenen ve çektiği fotoğrafları siteye göndermek isteyen insanların kaçışı hızlanacaktır. Buraya gönderilen fotoları herkesin beğenmesi gerekmiyor. Eleştiri yapılırken gayet mantıklı, eğitici ve kişinin yaptığı yanlışları nasıl düzeltmesi gerektiğini anlatanlar olduğu gibi, "vurun kahpeye" şeklinde eleştirilerde okuyorum ve şevkim kırılıyor açıkçası.
Gönderilen fotoyu beğenmemiş olabilirsiniz, bu gayet normaldir. Ama, "kardeşim sen fotoğraf çekmeyi bilmiyorsun, git öğren öyle gel." gibi yorumları okumak ne kadar yapıcı olabilir? Ayrıca burası bir sergi salonu değil ki, profesyoneller göndersin, amatörler giremez diyebilelim. Herkes elindeki çalışmaları gönderebilir. Haklısınız, belki sitenin işleyişinde bazı hatalar vardır ve bu fotoğraf anasayfayı haketmiyor olabilir, ama bu fotoğrafçının hatası olarak yorumlanıp, "ayıp ayıp! ne gönderiyorsun bu fotoğrafı?" kıvamında yorumlar yapılması bence biraz ayıp. Bu sorunlar site yönetimine uygun bir dille anlatılabilinir. Eğer insanlar kendilerini bu konuda yetenekli görüyor iseler, bu işe talip olma yöntemini seçebilirler.
Lütfen, sizlerden ricam, bizim gibi amatör kişileri eleştirirken biraz daha dikkatli olmanız. Zaten bu siteyi gezen birisi, bu kadar güzel karenin arasına kendi fotoğrafını gönderirken çok düşünüyor, (ki dikkat ederseniz korkudan daha fotoğraf gönderemedim.:) birde bu yorumlarla insanları buradan iyice uzaklaştırmayalım.
Benim için hatalı bir fotoğrafın hatalarının söylenmesi, mükemmel çekilmiş bir fotoğrafa "çok güzel" diye yorum yazılmasından daha fazla şey öğretiyor.
Saygı ve Sevgilerimle...
05.11.2006 11:12 tarihinde yazılmış
senocak
evet Mert kardeş,
aslında pek vaktim yok ama yinede bir açıklama yazayım.
öncelikli olarak.
yazdıkların fotoğrafla ilgili bir eleştiri değil.yani yazılan yer yanlış.
bununla birlikte biraz duygu sömürüsü yapmışsın.
bunada gerek olduğunu düşünmüyorum.
şu anda seni rahatsız edenin ne olduğunu anlamadım.Fotoğrafları tabiiki gönder bizde bakalım.Bizde birşeyler kapmaya çalışalım.
buradaki sorun fotoğrafın kötü olması değil.
fotoğraf kötüde olabilir,iyide
çeken bu işi gerçekten biliyorda olabilir,bilmiyorda olabilir. hiç sorun değil.
sadece binlerce üyesi olan bir siteyi biz istediğimiz gibi kullanırız havası. Biz 20-30 kardeş istediğimiz gibi hareket eder. Gelen uyarılarıda hiçbir şekilde ciddiye almaz, laylaylom devam ederiz düşüncesi.
fotoğrafın başarılı olmadığı şeklindeki gayet ciddi eleştirilere dalga geçer gibi cevaplar verilmesi.
sonuçta burada insanlar sadece ben a’ya puan vereyim oda bana versin ben anasayfaya çıkayım düşüncesinden rahatsız oluyor. acımasız bir kapitalizm şeklinde anasayfaya çıkmak için her yol uygulanır düşüncesidir yanlış olan. Burada kaçımız profesyonelinizki. Geçtiğimiz sene içerisinde bu fotoğraf sevdasının bana maliyeti 20 milyar lirayı geçti. Neden?
zevk aldığım için. Ama çokmu güzel fotoğraflar çekiyorum? hayır. Ne olduğumu biliyorum. Bazıları gibi kendimi kandırmamın bir anlamı yok. Evet, fotoğrafçılık eğitimi aldım.Karanlık odadan geldim. ama çoğu şeyi bende hatırlamıyorum. bazı fotoğraflara bakıp nasıl çekilmiş acaba diyorum .Anlayamıyorum.
şu anda bende senin yapmış olduğun gibi bütün bunları olmamsı gereken yere yazıyorum.
nprmalde bu gibi fotoğraflar için polemiğe girmem açıp bakmam bile ama. bu sefer istemeden böyle oldu.
Fotoğrafını yüklemeden çekinme.Gör bak kimse sana kötü birşey söylemeyecekir. Hatta yüklemeden önce bana mail atabilirsin. Yardımcı olmaya çalışırım aklım erdiğince.
hadi kendine iyi bak. umarım yanlış birşey yazmamışımdır yada beni yanlış anlamazsın
sevgiyle kal
05.11.2006 17:44 tarihinde yazılmış
Magicien
Mert AKBAYIR
Haklısınız, bu konuları buraya yazmamam gerekiyordu. Öncelikle bunu için özür dilerim.
Beni anlamadığınızı söylemişsiniz, özetle, fotoğraf için yapılacak eleştiriler başımla beraber, fakat "bu da fotoğraf mı? Ne diye attın bunu buraya?" şeklinde yapılan yorumlar, beni üzen ve çekinmeme sebep olan. Eleştiri tabiki yapılacak. Yoksa bu karenin bence de anasayfaya girmemesi gerekir
Anasayfaya girmek için yapılan danışıklı dövüşler inanın beni de çok rahatsız ediyor. Ama bunun önlemini site yönetiminden istememiz gerekiyor diye düşünüyorum. Yaptığımın duygu sömürüsü olmadığını söyleyebilirim.
Fazla uzatmadan, verdiğiniz öneri ve yaptığınız yorum için teşekkür ederim. Atacağım fotoğraflar için eleştirilerinizi tüm samimiyetimle bekliyorum.
Saygı ve sevgilerimle...
05.11.2006 19:32 tarihinde yazılmış
senocak
sevgili Mert ilk fotoğrafını bekliyorum.
haber verirsen sevinirim.Hatta yüklemeden haber verirsende olabilir
05.11.2006 23:09 tarihinde yazılmış
marslan
teşekkürler :)))
06.11.2006 09:04 tarihinde yazılmış
accuracy
Erdinç Bekin
Lütfen bu tartışmalara bir son verin. Beğenen beğensin, beğenmeyen beğenmesin. Fikirlerimizi söyledik bir yerde bitirmeyi de öğrenelim, ve birbirimizi daha fazla inciltmeyelim lütfen. İlgili şahıslar mail yoluyla haberleşirse daha iyi olmazmı? Teşekkürler.
05.11.2006 00:29 tarihinde yazılmış
senocak
bu eleştiriye + verdim çok doğru bir düşüne ama bana mail atmasın kimse lütfen
05.11.2006 02:18 tarihinde yazılmış
mrtksn
Tabi ki beğenen beğenir, beğenmeyen beğenmez ama şu bir gerçek ki eğer bir fotoğraf bir ayrıcalığa erişecekse onu haketmeli. Ben tepkimi haketmediği bir ayrıcalığa erişmesi sebebiyle koydum yoksa ana sayfada çıkmasaydı herhangi bir şekilde ilgileneceğim bir fotoğraf olmazdı bu.
05.11.2006 18:47 tarihinde yazılmış
marslan
teşekkürler :))
06.11.2006 09:05 tarihinde yazılmış
tipbir
Fuat EGRETLI
Yazılan yorumları bir kısmını okudum. Aslinda hicbirinizle kişisel bir alakam yok ve biz gercekten fotograf sever insanlar olarak burada bir arada bulunma amacımız fotograf olması noktasında paylaşıma ve beğeniye sunulan calismaların kalite düzeyininde bir seviyede olması kanaatindeyim.
Bu calisma bana sorulsa ana sayfaya cıkabilecek kalitede ne bir kompozisyona nede teknik yeterlilige sahip. Ama bir gerçek varki bu fotograf ana sayfada.. Buda malesef sitemiz fotokritkteki başka bir sıkıntıyı gözler önüne seriyor ki oda kominiten varsa kardeşim yükledigin çalışmanın çokta bir önemi yok. fotografınız direkt ana sayfada..
Yada bu çalışmaya puan vererek bu calismaya ana sayfaya taşıyan arkadaşlar teknik anlamda bu işi malesef bilmiyorlar demektir. Bu bazılarının hoşuna gitmeyecek ama malesef bu benim gözlemim. Kaldıki bu yorumlar içinde usta diyebileceğimiz isimlerden hiçbirinin beğenisini almamış olmasıda bir başka nokta. Belki diyeceksiniz anasayfadaki hepsi yorum aliyormu? genelde evet.
Amacım sadece hepimizin paylaşım sitesi olan fotokritgin kalitesini biraz daha yüksekte tutmak, birileri bu siteye girdiginde ve ana sayfadaki çalışmaları gördüğünde evet demeli bu sitedeki insanlar hangi calismayı alkışlayacağını bilen bilinçli insanlar...
fotografı puanlamayı düşünmüyorum yoksa kendi çalışmalarıma saygısızlık yapmış olacağım. Gayretli arkadaşımız Müzeyyen Hanım dan ise ricam bizlerin beğenilerine çalışmalarını sunarken ailevi fotograflardan daha çok sanatsal yönü daha ağır olan kendi kabiliyetini ortaya çıkarttığı çalışmalar olmasını temenni ederim, bu acizane biz seyir ehlinin sizin üzerindeki hakkıdır, lütfen dikkate alınız, Saygılarımla;
05.11.2006 00:11 tarihinde yazılmış
marslan
teşekkürler sevgiler...
06.11.2006 09:53 tarihinde yazılmış
yukarimahalle
hakan çayoğlu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
1 |
| Estetik |
1 |
| Teknik |
-1 |
| Ortalama |
0.8 |
Merhabalar Müzeyyen Hanım;
Çalışmanızı anasayfada görünce tıklayıp bir bakayım dedim..
Bana göre fotoğrafın çok eksik yönleri var.
1. gökyüzün'deki aşırı ışık yoğunluğu ,ağaç ve bitkilerdeki renklerin önüne geçmesi
2. çok solgun gözükmesi
3. diyaframın f/2,7 perde hızı 1/90 oluşu ve
ıso ayarının 125 olması bile fotoğrafa canlılık katamamış.Alan derinliğini saglamak için kısk diyaframı terçih etmelisiniz
4.ters ışığa karşı çekilmiş olmasıda diğer bir yalnış seçim olduğunu düşünüyorum
5.fotoğraf boyutu ve kadraj konusunda saygı duyuyorum size
6.Elinizdekinin kompakt bir makina oluşu da ayrı bir dez avantajınız olmuş
daha iyi çalışmalarda buluşmak üzere selamlar saygılar..
04.11.2006 15:55 tarihinde yazılmış
firari
İSMAİL KOCAMAN
Merhabalar Hakan bey
Ben sizin bu güzel ve yapıcı eleştirinize teşekkür etmeden geçemiycem.
Aynı fotoğrafa yapılan bazı eleştirlerden pardon saldırılardan sonra, kafamda oluşan; nasıl daha güzel olabilirdi, neresinde ne eksikler var gibi sorulara da cevap bulabildim. Evet, bazılarının saldırı niteliğinde ve tamamen yanlı olduğunu düşündüğüm eleştirileri var ki; bu fotoğrafla, kompozisyonla veya teknikle hiç alakası olmayan, sadece fotoğrafçıyı, modeli ve beğenenleri hedef alan kelimeler sarfetmişler. Fotoğraf çekmeye yeni başlayan ve burada yapılan eleştirleri takip ederek kendini geliştirmeye çalışan biri olarak bu beni çok üzdü. Selamlar...
04.11.2006 19:09 tarihinde yazılmış
yukarimahalle
hakan çayoğlu
Merhabalar İsmail bey;eleştiriler her zaman hayatın her dalında yapıcı olmalı
arkadaşımızın çalışmasındaki eksikleri dile getirmek lazım,yok etmek kolay ya yaratmak!!!!
05.11.2006 15:13 tarihinde yazılmış
PLATON
Sayın Hakan bey yazmış olduklarınızı çok beğendim.Sizi tebrik ederim.Bu site paylaşım sitesi ve doğal olarak da insanların çektiklerini ve beğenilerini insanlarla paylaşması kadar doğal bir şey yok sanırım.Buradaki tüm insanların profesyonel olmalarını beklemek her halde saflıktır.İnsanların sevdikleri bir şeyle uğraşmaları onlara mutluluk vermektedir.Tabii ki de eksikler olacaktır.Bu eksileri Sayın Hakan Çayoğlu gibi anlatmak ve o insanı kırmadan teşvik etmek maharet işi olsa gerek.Çünkü önemli olan da bu insanı kırmak yerine daha çok teşvik etmek olacaktır sanırım.Fotoğraflara eleştiri yazarken de fk da yapıcı eleştirilerden bahsetmektedir.Sevgili Müzeyyen hanım bu türlü eleştileri bence dikkate almalı ama kendinizi daha iyiye götürmek için teşvik olarak görmelisiniz.Lütfen daha çok azmedinki çektiğiniz bu fotoğraflarla daha iyiye doğru ilerleyin.Sizi yazdıkları ile fotoğraf çekmekten soğutmalarına izin vermeyin.Daha iyi fotoğraflarda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.Saygılarımla.
05.11.2006 15:17 tarihinde yazılmış
yukarimahalle
hakan çayoğlu
Size katılmamak mümkün değil.
Yanlız şunuda belirtmeliyim.Müzeyyen arkadaşımızın diğer çalışmalarını gördüm gayet hoş ve güzel kareleri var. Kaliteyi ve standartı korumalı. Bu fotoğrafı
beğenmedim yorumumda yazdığım gibi eksikleri var..
tüm fk ailesine başarılar bol fotoğraflı günler...
05.11.2006 15:27 tarihinde yazılmış
marslan
Hakan bey yazdıklarınızla inanın çok mutlu ettiniz teşekkürler sevgiler...
platon çok teşekkürler...
firari :)))
06.11.2006 08:47 tarihinde yazılmış
gugoleyte
murat ekşioğlu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.8 |
Merhaba Müzeyyen Hanım,
Sonbaharı yaşadığımız ( artık nasıl sonbaharsa İstanbul'da kar var) dönemlerde , bu zamana uygun oldukça hoş bir fotoğraf. BEn sadece moelin biraz daha kadrajda belirgin olmasını isterdim. Tebrik ederim efendim. Esen kalın.
04.11.2006 14:16 tarihinde yazılmış
marslan
Murat bey çok teşekkürler sevgiler...
04.11.2006 14:38 tarihinde yazılmış
hayalsultan
Hayal karataş
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhabalar, Hoş bir kare olmuş...
Kadraj yerli yerinde,
Netlik iyi..
Renk doygunluğu da güzel..
Kısaca gayet güzel bir kare olmuş
Tebrikler,iyi çalışmalar..
04.11.2006 11:51 tarihinde yazılmış
marslan
yürekten teşekkürler sevgiler...
04.11.2006 11:57 tarihinde yazılmış
manolya
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.8 |
merhabalar müzeyyen hanım
güzel bir sonbahar karesi olmuş. keşke kadrajı gökyüzünü almadan kesseymişsiniz. patlamış çünkü. renkleri çok hoş. tebrikler.
04.11.2006 11:51 tarihinde yazılmış
marslan
ilginize çok teşekkürler sevgiler...
04.11.2006 11:56 tarihinde yazılmış
senocak
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-1 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-1.7 |
herksin vermiş olduğu emeğe, estetik zevkine saygı duymak lazım.Burası bir paylaşım sitesi.yani 20 bin üzerinde üyesi var. Yani bende varım burada. Kimse beni aptal yerine koyamaz. kimse benimle dalga geçemez. Hele benim fotoğraım güzel diye dikte edemez.
yukarıdaki fotoğrafa gelince ben bu tür olayları kabulenmiş biriyim,yani görmezden gelirim.
ama bir gerçekte varki bir fotoğraf bu kadar vasat olur.
çok kötü bir kompozisyon.estetik çok kötü.
deklanşöre basan kişi ışığı kullanmasını bilmiyor. Eline makineyi alıp otomatik ayarda çekmez.
kullanılan modelin hiçbir estetiği yok.
sol taraftaki ışığın gözükmemesi gerekiyordu
alan derinliği çok kötü
3-1 bir kuralı (eğer biliniyorsa) uygulanmamış
yol bir derinlik hissi vermiyor.
fotoğrafta netlik yok
özür diliyorum bunu görmemiştim "gidiyorum bütün aşklar yüreğimde...:)))"
meğer ne anlamları varmış bu fotoğrafın. Bütün aşklarını bırakıp giden bir bayanın hikayesiymiş.hanmi bazı fotoğraflar için burada diyorlarla kendi bilgisayarında dursun hatıra olarak diye.
bu fotoğraf benim bilgisyarımda hatıra olarakta duramaz.
görmiyeyim bunları diyorum ama
bazen görüyorum maalesef.
bu fotoğrafın burada olmasını sağlayan arkadaşlarıda tebrik ediyorum.
sanırım bir fikir değişikliği olmazsa tüm fotoğraflarımı silip bende ayrılacağım fotokritikten....
bu arada Müzeyyen aslan size bir kardeş tavsiyesi. Fotoğraf çekmek çok güzel bir iş. Fotoğraf çekmeyei öğrenin.Trabzonda benimd e tanıdığım çok değerli fotoğrafçılar var .bende yarı Trabzonlu sayılırım.
Burayı oyun alanın çevirmeyin lütfen
04.11.2006 11:20 tarihinde yazılmış
firari
İSMAİL KOCAMAN
Şenocak bey
Buradaki herkes sizin gördüğünüz gibi görecek diye bir kaide mi var?
04.11.2006 14:18 tarihinde yazılmış
texplorer
Ahmet ERDILEK
Mehmet bey selamlar
Muzeyyen arkadaşı tanımam, çok süper kare değil,benim de gördüğüm hususlar, modelin yeri ve mesafesi,gökyüzünde yansımalar mevcut, kadraja carprazdan alınsa daha farklı olabilirdi, lakin bir husus varki herkes çok profesyonel olmayabilir, puan verenlere ait bu konuda Müzeyyen hanıma soyleyecek pek söz olamaz sanırım, çünki o kadar kötü çekimlere 4*4 verenler de var, tepki nasıl olur, (-) verilebilir, arkadaşımızı cesaretlendirmek için onerilerle yardımcı olmak gerekebilir, sizin de iyi niyetli olduğunuzu biliyorum,ama karadeniz de 7 sene kaldım,doga koşulları gibi insanlar bazen istemeden sert olabiliyor, umarım arkadaşımız hatalarını görüp düzeltir.Herkese saygı ve sevgiler.
04.11.2006 16:40 tarihinde yazılmış
senocak
Ahmet bey size canım feda biliyorsunuz.
yalnız müzeyyen hanım her fotoğrafıyla ansayfada...bu fotoğraflarda bunu hakketmiyor.
fotokritiğe gerçekten çok kaliteli fotoğraflar geliyor.
Benim burada yapmış olduğum eleştiri kesinlikle Müzeyyen hanımın kötülüğü düşünerek yapılmış bir şey değil.
Ben zaten yapım gereği böyle spekülatif fotoğrafların içine giren birisi değilim. Ama Müzeyyen hanım sabah bana mail atıp birde hesap sormuş. Hoşuma gitmedi...
Ama kırıcı olduysam özür dilerim. Bende profesyonel bir fotoğrafçı değilim. Çok iyi fotoğraflada çekmiyorum. Bunu nerden biliyorum .Fotokritikte gördüğüm çok güzel fotoğraflardan.
Ana sayfaya çıkan son dört fotoğrafımı da zaten oylamaya kapattım.Çünkü benim için bir önemi yok.
ama bu işte ciddiyet ister. yoksa internet kafede fotoğraf çekip yolayanlar çıkar ve bizimle dalga geçer.
Ben bu eleştirimi sadece iyi niyetli bir şekilde dikkat çekmek için, uyarı niteliğinde yaptım.
kimseye söylediğim kötü bir söz yok.
Umarım kimse kötü niyetli olduğumu düşünmez
bu eleştiriyi yapmak zorundaydım.
04.11.2006 16:54 tarihinde yazılmış
texplorer
Ahmet ERDILEK
Selamlar siz degerlii bir egitimcisiniz, ben karadeniz insanının yapısını da biliyorum, bu ana sayfa işi zaten karışık, beni de bir başka konu rahatsız ediyor, bazı kullanıcılar 2-3 kullanıcı hesap ile kendi kendine yorum yazım puan veriyor, ortalığı karıştırıyor, profil yok, foto yok, ornek mi ? Medresede ders isimli fotografı yerden yere vuran Sanal arkadas,çünki gercek değil.
siz iyi bir fotografcısınız, emekl veriyorsunuz, ve ana sayfada gormek biri onore eder, daha az kalite fotografı olan arkadaşlarımızı yonlendirmek yardımcı olmak gerekir, böyle durumlarda herke olgun ve sakin olup, yorumları yaparsa iyi olur. bu peuanlama ve ana sayfa işi beni de rahatsız ediyor, sözüm size degil, bazıları ahbap cavuş hatta kendine baska isimlerle yorum yazım ana sayfaya cıkartıyor, FK yonetimi bu işe el koymalı. Onerilerim su
1- Anasayfaya çıkmak için ziyaret ve puan, belirli bir sure konulmalı, eger kotu eleştiri alan varsa, kotu eleştiri kaynaklı olan elenmeli.
2- 1 Ay boyunca foto yuklemeyen kullanıcılar ya silinmeli yada eleştiriye kapatılmalı, bazı arkadaşlarım var sadece bakmak istiyor olabilir olnlar için farklı yetkilerde kullanıcı hakkı verilebilir.
3- profile kullanıcı bilgisi yazılmıyori foto konulmuyor peki bu kişisel bir gizlenim degil mi? Uye ollmanın kosulları yeniden gozden geçirilmeli, 20000 kullanıcı cok facla, bu site 5-10000 kullanıcıyı tasıyabilir diye düşünüyorum
4- FK nın egitimlere bölgesel mümkünse il bazlı seminer ve gezilere önderlik etmesini.
5- Ana sayfaya bir kullanıcının 1 fotografı cıkmalı ve bir daha 1 ay sonra çıkmalı, hergün aynı kişiler gorunurse, diğer kullanıcıların kendilerini zorlayıp ana sayfaya cıkmaları zor olur, baskalarına da sans tanımalı diye düşünüyorum.
Bunlar enim onerim herkes aynı fikirde olmayabilir, zaten farklı oneriler olmalı, FK yada oylama ile uygun kurallar konulup, sayfanın daha seviyeli ve kaliteli olması saglanabilir. Bu sayfa hepimizin sahip cıkmalı ve seviyeyi yüksletmeliyiz, ama kırgınlıklar olmasın diyorum. Hepinize saygılarımı sunarım.
04.11.2006 18:02 tarihinde yazılmış
senocak
Haklısınız Ahmet bey...
ben aslında sinirli değilim sadece sanal alemde olduğumuz için. Öyle bir intiba oluşuyor. Gerçekte böyle değil
04.11.2006 18:32 tarihinde yazılmış
tolgatomac
M.Tolga Tomaç
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.8 |
Müzeyyen hanım merhabalar.Güzel bir kompozisyon.Sonbaharın güzel renkleri arasında kırmızılı model iyi gitmiş.Renk doygunluğu biraz daha iyi olabilirmiş.Ellerinize gözlerinize sağlık.Selamlar.
04.11.2006 09:50 tarihinde yazılmış
marslan
Tolga bey çok teşekkürler sevgiler...
04.11.2006 10:32 tarihinde yazılmış
gideros_valla
Uğur Gürsoy
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
Hayret gerçekten ana sayfada bu fotoğraf,merak ettim nasıl bu kadar puan alabildiğine.Gerçi burası Türkiye her yerde olduğu gibi bu güzelim paylaşım siteside kokuşmuş düşünceler hakim olmuş.İmamım genel müdür olması gibi bu fotoğrafta hak etmediği bir yerde.Bu çok büyük saygısızlık bu ne biçin bir paylaşım lütfen ne olur değerlerimizi koruyalım saygı gösterelim...
04.11.2006 08:46 tarihinde yazılmış
marslan
:)))
ilginize yürekten teşekkürler eksik olmayın sevgiler...:)))
04.11.2006 08:50 tarihinde yazılmış
gezginlerclub
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
04.11.2006 11:46 tarihinde yazılmış
gideros_valla
Uğur Gürsoy
Burda imamın genel müdür olayı sadece hak etmediği yerde anlamında kullanmak istedim.
Gerçi bu gibi olayları yaşıyoruz günümüzde...
04.11.2006 12:00 tarihinde yazılmış
birsen
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
04.11.2006 14:51 tarihinde yazılmış
texplorer
Ahmet ERDILEK
Müzeyyen hanım bu fotoyu sonunda silecek galiba, bir arkadaş bu resmi siyaset alet etmiş yazıklar olsun, IMAM GEMEL mudur, ha, bir insan imam hatip mezunu olabilir, herkes lşsede okumayabilir, ve bu okulları ser odakları acmadı devlet actı. Tama bir İHL kokenli kişi Vakfıkebir devlet hastanesine bashelim yapıldı ama yargıya gitti olay sonucu bilmiyorum, ama bu fotografın Imam Genel Müdürle bagdastırılması siyasete alet etmek ve sacmalamak demek. sonunda bir agaclık yol ve model cekimi IMAM a geldi ha , kişi kalbinde tasıdı duygu ne ise gorduğu de odur, işte sonuc bu... Sagduyulu,saygılı olun lütfen. Yarın olduğunuzde o begenmediğiniz IMAMLAR cenaze namazınızı kılacak.
varsa fotoyu eleştirin, neden begenmediğinizi ve neyi nasıl yapacağını arkadaşımıza açıkça anlatın. Siyaset yapmayın.
04.11.2006 18:14 tarihinde yazılmış
kahverengi
murat ural
Bu fotoğrafa puan vermiş biri olarak -2.5 ortalama-eleştiriye cevap verme ihtiyacı hissettim. Müzeyyen hanım beni favorilerine eklemiş ben de portfolyosuna baktım en hoşuma giden bu çalışması oldu. Genç bir üye olması sebebiyle belki biraz olumlu yaklaşmış olabilirim ama en azından 2'yi hakeden bir fotoğraf olduğunu düşünüyorum. Öncelikle emeğin saygı görmesi mutlaka şart yani iyi olmayan fotoğraflara haksız puan verilmesi birilerinin emeğine saygısızlık yapılması anlamına da gelir. En fazla puan alan fotosu 4.1 olan ben de bir şeylerin doğru gitmediğininfarkındayım.Ama oyunun kuralı bu, daha çok ziyaret edilen,puan alan bir foto kalitelidir diyemeyiz ama günün fotoğrafı olabilir neticede. Esas kokuşmuş zihniyet ,kendi doğrusunu başkasına hem de gayri insani bir tarzla dayatan ve demokrasiyi severim ama benim partim kazanırsa anlayışını bu siteye de taşıyan zihniyet olsa gerek. Müzeyyen Hanımın da bu eleştirilerden çıkaracağı bir pay da mutlaka olacaktır ama arkadaşın yaptığı tarzda eleştiri yapanlar şunu anlasınlar lütfen. Sahip olunan art niyetler ve ideolojik bakışlar hemen sırıtıyor,yani sırıtan sadece torpilli fotoğraflar değil...
04.11.2006 18:17 tarihinde yazılmış
gezginlerclub
Kullanıcının hesabı aktif olmadığı için cevabı görüntülenmemektedir
05.11.2006 12:06 tarihinde yazılmış
marslan
Ahmet bey fotoğrafımı silmeyeceğim emek var üzerinde nekadar birileri anlamasada :)))
06.11.2006 08:56 tarihinde yazılmış
mrtksn
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
fotokritikte ana sayfada yayınlanmış en kötü fotoğraf bu olsa gerek.
Yaratıcılık: ben yaratıcılığa dair bir şey görmedim;
kompozisyon: çok çok kötü; model dediğiniz kişi kompozisyonu bozmuş; modelin konumundan modelin niteliğine kadar hiç bir şekilde fotoğrafla alakası yok; leke gibi duruyor.
estetik: düzgün fotoğraflanmış olsaydı sonbaharın"estetiği" yansıyabilirdi fotoğrafa ama olmamış.
teknik: teknik derken? deklanşöre o kadar güzel basmışsınız ki makina fotoğraf çekmiş. Ama tabi makina bu gökyüzünde oluşan patlamaları hesab edememiş.keşke siz etseydiniz.
Çok mu ağır oldu? Hayır bence olmadı çünkü siz ve bu fotoğrafa yüksek puan verenler her gün 18 adet güzel fotoğraf izleme keyfimi elimden aldınız ve daha ağır eleştirileri hakediyorsunuz.
04.11.2006 01:49 tarihinde yazılmış
marslan
ilginize çok teşekkürler sevgiler...:)
04.11.2006 08:41 tarihinde yazılmış
gulfix
onur kocamaz
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Sevgili Müzeyyen tebrikler sana çok güzel bir kompozsiyon yakalamışssın renkler ve yeşil kırmızı kontrastlığı harika gözüküyor ellerin dert görmesin...
04.11.2006 00:20 tarihinde yazılmış
marslan
Onur bey ilginize çok teşekkürler sevgiler...
04.11.2006 08:42 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
marslan
Foto Künye
819 görüntülenme
46 adet eleştiri
8 kişi favorilerine eklemiş
Ekipman
Teknik Bilgi
nedesemki portfolyosundaki diğer fotoğrafları
Manzara kategorisindeki diğer fotolar
Gezi kategorisindeki diğer fotolar
|