Bu bir veda belkide Mola
Bu fk’daki 100.cu ve belkide son fotografım.
Bu fotograf sitesinin bir çok güzel ve çok teknik tarafları olmasına rağmen , çok büyük yanlışları var.
Umarım site yoneticileri bu soylediklerimi duzeltirler.
Defalarca 15 kelime kuralının düzgün çalışmadığını söylememe rağmen site yönetimi bunu hala niye düzeltemdiler.
15 kelime kuralı düzgün çalışsa yine razıyız ama o bile kafasına göre çalışıyor. 20-30 kelime yazıyorsunuz 15 kelime dolmadı diyor!!!!
Öte yandan benim bir fotografı eleştirmem için 15 kelime gerektiğine katiyyen inanmıyorum.
Sitedeki insalara zulum yapan diktator gibi bir yonetim anlayışını siddetle protesto ediyorum..
Artık çok sinirlendim. Bu yanlışlar düzeltimediği sürece artık bu sitede yokum..
Bu sitede günde en az 4-5 saat vakit geçiren ben bu siteye artık dayanamıyorum..
15 kelime kuralı yüzünden çoğumuz güzel fotograflara yorum yazamıyoruz,
çünkü gereksiz laf salatası yapmak hem sıkıcı hem zahmetli hemde sinir bozucu.
15 kelimeden az yazınca puan veremiyoruz(hatta bazen 15 kelimeden çok daha fazla yassak bile)
Ama yine ilginçtirki bazen sadece iki-üç kelime ile (nasıl oluyorsa!!!! ) yazdıklarınızı 15 kelimeyi dolduruyor?
örnek : (tek kelime ile puan verilmiş)
http://www.fotokritik.com/foto.php?fid=257278#e1085152
14 gün kuralı da ayrı bir mesele; favori fotografçnız çok fotograf yüklüyorsa , hem onu hemde sizi engelliyorlar.
Adı üstünde "favori fotografçınız bu " adam bir hafta içinde 10 tane fotograf yükleyebiliyor , ne yani bizde beğendiğimiz belirtmek için puan veremeyecekmiyiz?
Hem eleştiri puanları ile çok fotograf yüklemek teşvik ediliyor hemde 14 gun kuıralı çıkarılıyor? bu bir tezat değilmdir?
Günün fotografı demek : "en çok izlenen + en çok yorum" alan demektir.
Çünkü bir fotograf çok beğenilmese de eğer çok yorum almışsa günün fotografıd
Eleştiri ve Yorumlar
berkad
Berna Dursun
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhabalar
Tesedüfen okudum ve katılıyorum.....
Fotoğrafa gelince keyifli bir veda fotoğrafı ama siz yinede gitmeyin başka fotoğraflarda görüşmek üzere iyi fotoğraflar
02.03.2007 13:54 tarihinde yazılmış
matmaca
mahmut atmaca
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Güle güle.
31.10.2006 00:46 tarihinde yazılmış
discover
Ozan Köse
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhaba ,
söyledikleriniz gercekten cok etkileyici , yerden göğe kadar hak veriyorum.. Başarılı fotograflarınızın devamını diliyorum
Ozan Köse
İyi bayramlar..
22.10.2006 16:12 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Ozan bey merhaba, destekleyici tavrınızdan ötürü çok teşekkürler sevgiler selamlar
22.10.2006 16:57 tarihinde yazılmış
giresun
ufuk birtürk
Kemal bey merhaba,
sizi bir bayan arkadaşla,karşılıklı yazışmalarınızdan tanıdım.tüm yorumlarınızı değilse de sistem hakkında yazdıklarınızı ve bazı eleştirilerinizi okuyarak sizi anlamaya ve tanımaya çalıştım.bu arada fotoğraflarınızın çoğuna baktım ve inanın çok beğendim.iyi bir fotoğrafçısınız.2.8.2006 dan beri fotoğraf yüklememenizi üzülerek karşıladım.benim de nacizane fikrim devam etmeniz yönündedir.ben uzun yıllar özel sektörde çalışıp kafayı yeme noktasına gelince kendimi emekli ederek(yasal olarak henüz emekli olmadım)yıllardır hobim olan fotoğrafa tekrar yöneldim.fotokritikle tanışmam sonucu fotoğraf aşkım iyice nüksetti bu vesileyle kendime yeni bir fotoğraf makinası aldım.fotoğraf gönderdikçe 72 saati iple çeker oldum.taki birsen hanıma yazdığım eleştiriye aldığım (-) puanları görünceye kadar.47 yaşındayım,evliyim,bir oğlum var.bugüne kadar kimseye minnet etmedim,kimseye kulluk etmedim,düşmanım da olsa hak edeni,çalışanı başımın üstünde taşıdım.işçilerime dahi namusu,onuru,ahlakı telkin ettim.yalakalık yapanları yanımdan uzaklaştırdım.beni tanımanızı isterdim.ben ne birsen hnm.ı ne de sizi tanırım.fotoğraf konusunda uzman hiç değilim.erkek egemen düşüncesine karşıyım.ama yargısız infazı hiç sevmem.yazdıklarınızı üstüme almasam da bir kaç saat içinde ard arda eksilerin yağması beni gerçekten çok üzdü.anlıyorum ki bu sadece bana yapılmamış.çok yanlış ama çok.kadir bey bize ne insanların birbirlerine yazdıklarından.arkadaşlık,dostluk ilişkilerinden.bugüne kadar bana yazılan 100 den fazla eleştiriye karşın ben 70 civarında elş.yazdım.yazmayı fazla sevmem.yazdıklarımda yanlışlıklar olabilir,abartılar olabilir,karadenizliyim,karadenizlileri severim.biraz kayırmışta olabilirim.ama vijdansız değilim.günü fotoğrafçısı nasıl olunur,inanın bilmiyorum.şimdi birsen hnm.a kızıp bizden öç mü alınıyor.bu ne kadar adil!ben bundan sonra birsen hnm.a da size de yazacağım.sadece beğendiğim için.insanların puanlarını düşürmek için eksi vermeyi onurlu bulmuyorum,kendime yakıştıramıyorum.yargısız infaza hayır diyorum.sanatçı ruhundaki gizli hırsı anlayabiliyorum,o duygulardır biraz da başarıyı getiren.siz ki bu başarıyı fazlasıyla yakalamışsınız ama bırakalım başkaları da tatsın.Kadir bey uzunca ama tüm samimi duygularımla yazdım.sistemle ilgili eksiklikler olabilir ama güzel bir sitemiz var,gelin bunu koruyalım.geliştirelim.güzel fotoğraflarınızın devamını diliyorum.kalın sağlıcakla...
05.10.2006 21:56 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Ufuk bey merhaba
Çok teşekkür ederim bu kadar zaman ayırdığınz için. fotograflarımıa baktığını için çok teşekkürler.
Bu sitenin şartları değişmediği sürece ben dönmeyi düşünmüyorum.
ben her gün bu sitede 4-5 sat harcayan biriyidim ama bu saçma kuralar yüznden artık dayanamıyorum. 15 kelime , 14 gun vs..
Ayrica "gunun fotografi" degil "gunun yağcısı" demek daha iyi olur artik ana sayfa fotolarına.
Yeni bir site uzerinde calisiyorum. Allah nasip ederse yakina bitiriim ama bu site duzelirse vazgecebilirm.
07.10.2006 15:03 tarihinde yazılmış
fatihs
Fatih Sam
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Notunuzun bazı yerlerine katılmakla beraber üzüldüğümü de söylemek istedim. Umarım moladır Kadir Bey.
05.09.2006 00:46 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Çok teşekkür ederim.
05.09.2006 01:08 tarihinde yazılmış
fotodenizkizi
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Mehaba Kadir Bey.
Söyledikleriniz de yerden göğe kadar haklısınız. Her zaman yanınızdayım ama sizin gibi iyi fotoğrafçılar bu site de olmalı. İyi ve kötü ayırımı için.
Bu durumda fotoğrafa söylenilecek çok fazla şey de kalmıyor ama çok başarılı. Tebrikler.
Selamlar
24.08.2006 19:39 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Bana ve elestirilerime bu kadar değer vermeniz beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim.
24.08.2006 22:10 tarihinde yazılmış
Marmara
Recep Efe
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
fotoğraf çok güzel,
kararınız biraz düşünün derim.
18.08.2006 21:37 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Bana ve elestirilerime bu kadar değer vermeniz beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim.
Durumu şöyle izah edeyim. Ben bir fotograf çekiyorum ama 50 defa izleniyor 1-2 yorum ile kalıyor,neden?
nedeni : fotografı beğenip puan vermek isteyenler 15 kelime yazmak zorunda bunu yapmak çogu zaman zor oldugu icin sadece elestiri yapip puansizda gecebilirler ama bunu yapmakda bir nevi nezaketsizlik olacagi iicin hic gormemis gibi yapiliyor!!!! . ama insan begenilen fotografin puani heketmistir. 15 kelime dolmadi diye puanlarimizin alikoyulmasi ne kadar adil?
Hodri meydan olsun...
Gunun fotografi = en cok izlenen + en cok yorum alandir.
Begenmesenizde o fotograf o gun cok reyting almissa yada sitede o gun olay yaratmissa gunun fotografidir.
Boyle olmayinca olay , cok üstün nitelikleri olmayan fotograflar "gunun fotografi" oluyor, nedeni fotografcilar arasindaki dostluklar sevgi-saygi yorumsuz gecememe jesti vs. bundan o fotografin sahibide rahatsiz olup bazen fotografini puanlamaya kapatabiliyor.
Birakinda herkes hür olsun..
uzun sozun kisasi hurriyet yoksa ben yokum.
ya duzeltirler yada ben yeni bir bir site yapacagim insallah. adini tepki olarak "fotogritik.com" yapacagim !!!
Ya bu deveyi guderiz ya bu diyardan gideriz.
Selamlar sevgiler
18.08.2006 23:11 tarihinde yazılmış
mercimekteyze
figen aydoğdu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
Merhaba webman,umarım bu sadece kısacık bir moladır, veda olmasını hiç istemem. Şimdiye kadar fotoğraflarını ve yorumlarını ilgi ve beğeniyle izleyen birisi olarak, bu siteye 100 fotoğraf yükleyen bir fotoğraf gönüllüsünün terk-i diyar ile bu işi sonlandırması bana garip geliyor. Kurallara kızabilirsiniz, ama fotoğrafı görmek ve göstermektan mutlu olan birisinin yapacağı iş, sanırım vazgeçmek olmamalı.Zaten dikkatimi çeken bir şey var bazı üyelerde, birine ya da birilerine kızarak hassasiyetlerini vazgeçmek, terketmek ya da fotoğraflarını silerek göstermeleri. Bu, o kişinin fotoğraflarını beğeniyle izleyen, yorumlarını ve ilgilerini esirgemeyen insanlara da haksızlık olmuyor mu? Binlerce kişinin üye olduğu bir toplulukta her türlü zaafiyet ve bazı gözden kaçırmaların olması doğal geliyor bana.Yapmamız gereken sineye çekmek ve razı gelmek değil elbette, ama gitmek hiç değil. Düşünseniz ya, yaşadığımız her alanda pekçok haksızlıkla karşı karşıyayız, razı gelmediğimizde bunun değişik şekillerde mücadelesini verir ya da duruma uyan çözümler üretiriz, ama burada yaşamama ya da terketme lüksümüz var mı? Önemli olan aidiyeti hissedebilmek ve sahip çıkabilmek bence ki, gördüğüm kadarıyla bu durum sizde yeterince mevcut. Bu nedenle umarım bu ara, sadece bir dinlenme ve kararları süzgeçten geçirme süreci olur sizin için.Görüşmek dileğiyle...
18.08.2006 17:52 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Bana ve elestirilerime bu kadar değer vermeniz beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim.
Durumu şöyle izah edeyim. Ben bir fotograf çekiyorum ama 50 defa izleniyor 1-2 yorum ile kalıyor,neden?
nedeni : fotografı beğenip puan vermek isteyenler 15 kelime yazmak zorunda bunu yapmak çogu zaman zor oldugu icin sadece elestiri yapip puansizda gecebilirler ama bunu yapmakda bir nevi nezaketsizlik olacagi iicin hic gormemis gibi yapiliyor!!!! . ama insan begenilen fotografin puani heketmistir. 15 kelime dolmadi diye puanlarimizin aliokyoulmasi ne kadar adil?
Hodri meydan olsun...
Gunun fotografi = en cok izlenen + en cok yorum alandir.
Begenmesenizde o fotograf o gun cok reyting almissa yada sitede o gun olay yaratmissa gunun fotografidir.
Boyle olmayinca olay , cok üstün nitelikleri olmayan fotograflar "gunun fotografi" oluyor, nedeni fotografcilar arasindaki dostluklar sevgi-saygi yorumsuz gecememe jesti vs. bundan o fotografin sahibide rahatsiz olup bazen fotografini puanlamaya kapatabiliyor.
Birakinda herkes hür olsun..
uzun sozun kisasi hurriyet yoksa ben yokum.
ya duzeltirler yada ben yeni bir bir site yapacagim insallah. adini tepki olarak "fotogritik.com" yapacagim !!!
Ya bu deveyi guderiz ya bu diyardan gideriz.
Selamlar sevgiler
18.08.2006 23:09 tarihinde yazılmış
mercimekteyze
figen aydoğdu
Benimkisi sadece dostça bir çaba, elbette karar sizin.Ama bu konuda görüşlerimi soracak olursanız,15 kelime kuralı bana hiç de ters gelmiyor açıkçası. Çünkü bir fotoğrafın niçin beğenildiğini anlatmak için 15 kelime bile az. Düşünseniz ya,sadece "Harika, mükemmel, müthiş ya da berbat" gibi sözcüklerle fotoğrafınıza yazı yazsalar bu size yeterli gelir mi? Bana hiç gelmez. Çünkü fotoğrafımın niçin sevildiği ya da beğenilmediğini öğrenmek,anlamak isterim.Fotoğrafı değerlendiren kişi de niçin beğenip beğenmediğini açıklama zahmetinde bulunsun bari. Özellikle benim gibi bu işe yeni başlayan ve öğrenmeye çabalayan insanlar için ise bu eleştirilerin öneminin büyük olduğunu unutmayın. Örneğin,ben fotoğrafı sadece kendime değil, diğer üyelere yazılan eleştirilerden öğrenmeye çalışıyorum.Ancak eğer dediğiniz gibi bu kuralda bir çifte standart varsa bunun giderilmesini sağlamak gerekir.Ayrıca hürlük konusunda sizinle aynı fikirde olmadığımı söylemeliyim.Her ne kadar kuralcılığa çok yatkın bir insan olmasam da demokrasinin bir kurallar bütünü olduğuna inananlardanım.Hürriyet, herkesin dilediğince kendi kurallarını koyması değildir bence. En yakın yaşama alanlarımızda, işyerlerimizde,sokakta ve hatta evimizde bile farkına varsak da varmasak da, istesek de istemesek de uyduğumuz kurallar yok mu?Örneğin,mutfaktaki tencereyi hergün canımızın istediği yere mi yerleştiriyoruz ya da işyerimizde hergün herkes istediği yere mi oturuyor, trafik işaretlerine isteğimize göre mi uyuyoruz? Günün fotoğrafı konusundaki öneriniz tertışmaya açılabilir, ama sorun ahbap çavuş ilişkileri ise bunun da derman olacağını hiç sanmam.Unutmayın ki, fk tüm diğer kitlesel oluşumlar ya da yapılanmalar gibi bu toplumun küçük bir taslak modeli. Torpil,karşılıklı çıkar ilişkileri ya da kayırma,gözetme gibi değerlerin yoğun yaşandığı bir toplumdan çıkan hangi oluşumun bunun tersi olduğunu iddia edebilirsiniz ki? Yani kısacası Webman, düşünce ve kararınıza saygı duyuyorum ama sizinle aynı fikirde değilim.Kalın sağlıcakla...
19.08.2006 03:09 tarihinde yazılmış
ysr
Yaşar Örücü
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Merhaba Kadir Bey
Yazdıklarınızla örtüşen bir fotoğraf olmuş. Her kuralın her zaman doğru işlediğini ben Türkiye'de görmedim ve bu yüzden ülkeyi terkedemiyorum. Gerçi terkedip gitmenin de herhangi bir sorunu çözeceği de yok. Belki zaman zaman karşı çıkarak ve bunu seslendirerek birşeyler düzelebilir inancındayım. Görüşmek dileğiyle...
14.08.2006 13:20 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Yaşar bey merhaba yazdıklarınıza katılıyorum.
Ama benim bu site artık bütün hevesimi kırdı.
Benim gibi her gece 3-4 saat fotograflara bakıp beğendiği fotograflara yorum yazma hastalığı olan bir insan için çok yorucu bir hal aldı.
Saygılarımla
webman
14.08.2006 17:51 tarihinde yazılmış
mercimekteyze
figen aydoğdu
webman, Yaşar Bey'den özür dileyerek bir ek yapmak istiyorum.Ben yoruma öyle kaptırmışım ki,fotoğrafına puan vermeyi unuttum ama puanların hepsi de 2'de olunca ortalama 2 puan çıktı doğal olarak. Yani fotoğrafının gözümdeki değeri bu değil ama bunun çok da önemli olmadığını düşünüyorum. Sadece açıklamak istedim.
18.08.2006 17:58 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
puan önemli değil tabiki ama beğeni derecesini belli ettiği için önemsiyor insan biraz. açıklama için çok teşekkürler, güzel bir jest oldu. ne yalan söyleyim 2'yi düşük bulmuştum( puan kazansın diye değil yanlış anlamayın.)
18.08.2006 23:16 tarihinde yazılmış
uzun
Bülent Uzun
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba Kadirciğim;
Enfes bir fotoğraf yollamışsın...ayrıca veda mektubu gibi olmuş.
Bak ben tatilden döndüm ama bu sitenin sensiz tadı yok.
Düşüncelerine hak veriyorum ama fotoğraf göndermemenede kızıyorum.
Neticede site yönetimini değil bizleri yani sevenlerini cezalandırıyorsun.
Kendine iyi bak.
Selam ve sevgiler sana...
09.08.2006 18:41 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
övgü dolu sözleirniz için çok teşekkürler selamlar
sitenin şartlarını beni yoruyor ve çok yordu sanırım şartlar değişmeden geri gelmeyeceğim .
Sevgiler Saygılar
Kadir Tetik
12.08.2006 03:14 tarihinde yazılmış
cgabay
Ceki Gabay
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Selamlar,
Dileğimi yine tekrarlıyorum. Site yönetimi ile arandaki tatsızlığa rağmen fotoğraflarını seven, beğenen eleştiri yapan insanları bırakmaman gerektiğine inanıyorum. Fotoğrafına gölge düşürmemek açısından bunu da beğendiğimi belirtmeliyim. Sevgiler.
03.08.2006 21:08 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Ceki bey merhaba
Güzel sözleriniz için çok teşekürler, keşke herkes sizin kadr düşünceli olsa diye düşünüyorum. Bir süre sessiz kalmak istiyorum görüşmek üzere. kendim bir site açmak istiyorum kuralları insanlara zulmetmeyen.
teknik parametrelerini tasarlıyorum şu anda.
mesela exif bilgisi olmayan foto sitede yayınlanmayacak , onaylanmadan fotograflar yayınlanmayacak. fotograf boyutu konusunda limit ne olmalı diye düşünüyorum. burdaki gibi 300 kb olursa sınır çok disk alanı gerektirecek vs.
Sevgi ve Saygıalrımla
03.08.2006 22:03 tarihinde yazılmış
hcagil
Hüseyin Çağıl
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
3.5 |
Kadir hocam inşaallah dediğin gibi bu bir veda değildir..fotoğraflarını zevkle izliyordum açıkcası..bu fotoğrafın da nefis olmuş..dilerim dediğin gibi bir ve da olmaz..ve yeni fotoğraflarını da zevkle izlemeye devam ederiz..sevgilerimle...
03.08.2006 01:23 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Hüseyin hocam çok teşekkürler ama Kemal hocama yazdığım cevabı sizede vermek istiyorum, buraya tekrar yapıştırmak istemedim, alt kısımda ..
sevgi ve saygılarımla
03.08.2006 08:13 tarihinde yazılmış
Teknoral
Metin Kımıldar
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Merhabalar Kadir bey..
Yine enfes bir SB çalışma yapmışsınız.Sizi tebrik ederim.
Çocukların doğallığını çok net aktarmışsınız..
Yorumunuzu okuyunca çook üzüldüm.Tesbitlerinizde size sonuna kadar hak veriyorum ve sizinle beraberim..
Yalnız gitme kararınız bence doğru değil.Bilhakis kalarak ,bu değerli siteyi el birliği ile daha güzel hale dönüştürmeliyiz.
Gittiğiniz taktirde , bu durum FK için büyük bir kayıp olacaktır.Rastgele fotoğraf yollayan bir kişi değilsiniz.
100 fotoğraf için en az 10 bin fotoğraf çektiğinizi ve bunların arasından eleyerek seçtiklerinizi yolladığınızı tahmin ediyorum.
Sizin gibi bir kullanıcının , giderek değil,kalarak fotoğraf sanatına ve yeni üyelere ,daha çok hizmet edeceğine inanıyorum.
Selam ve sevgilerimle..
03.08.2006 01:06 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Metin abi çok teşekkürler ama Kemal hocama yazdığım cevabı sizede vermek istiyorum, buraya tekrar yapıştırmak istemedim, alt kısımda ..
sevgi ve saygılarımla
03.08.2006 08:13 tarihinde yazılmış
KemalGul
Kemal Gül
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Kadir,
Bana gitme derken sen ne yapıyorsun :)
Açık konuşacağım için darılma bana yazdıkların incir çekirdeğini doldurmaz dertler. Yorulmuşsun anlaşılan dinlen derim.
Geniş paylaşım mekanlarının hepsinde kurallar var sistemde küçük bir değişiklik birisini mutlu ederken bir diğerini mutsuz edebiliyor. O nedenle geniş kesime hitab ettiği için bana ters düşen şeyleri toplumsal konsensüs diye anlıyor ve işime bakıyorum.
Ne yazık ki doğru birbaşkası için yanlış olabiliyor.
15 kelime kuralı içi boş eğlence amaçlı yorum yapan üyelerin ününü kesmek için biz kullanıcıların isteğiyle getirildi. Bir önceki yorumunda uzun bir metin oluşturmuşsan tek kelimeli yorum yapabiliyorsun şu anki sistemde de... 72 saatte bir fotograf yükleme meselesi de yine biz kullanıcıların yoğun talebi üzerine hayata geçirildi.
Bu fotografının altındaki metini sık fotograf yüklemenin verdiği yorgunluğun da etkisiyle fevri bir atmosferde yazdığını düşünüyorum. Bu nedenle yorumunu silip dinlenmeni öneriyorum. Sahi sen 100 fotografa ne çabuk çıktın? İlk gönderdiğin fotografı dün gibi hatırlıyorum. Benim yüklediğim fotograf sayısı henüz 53, El insaf :))
Güzel bir s/b paylaşmışsın. Karanlık tutulması ruh halini ele veriyor :)
Gitme fikrini yanlış verilimiş bir karar olarak düşünüyorum.
Daha güzel konularda sıklıkla görüşmek dileklerimle...
Saygılar, sevgiler.
02.08.2006 22:47 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Kemal hocam öncelikle
bu kadar zaman ayırdığınız için çok teşeklürler.
Ben sitede çok faal bir insandım , fotograf benim için bir hastalık. bunu engelleyemiyordum, güzel fotograflara yorum yazmayı severim amae bu eziyete dönüşmeye başladı ve 15 kelime kuralı düzelmeden dönmeyi düşünmüyorum. Açık söylemek gerekirse güdülmeken hoşlanmıyorum ve zaman çok değerli.
fk'da belli bir puana ve fototgrafa ulaşmış insanlara bir ayrıcalık yapılmasını isterdim.
Şu anda 18900 kullanıcı içinde 189.cuyum bunun takdir edilmesi gerekmezmi?
Bitmedi, bir yıl içinde 3 kere günün fotograçısı oldum.
Bunların hepsi güzel şeyler ama yinede bu şekilde devam edecekse ben yokum.
03.08.2006 08:09 tarihinde yazılmış
mercimekteyze
figen aydoğdu
Webman, bu yanıtızı şimdi okudum ve oldukça şaşırdım. Derdinizin, bir haksever olarak adaletsizlik kaygısından kaynaklandığını düşünmüştüm ama buradaki önerileriniz adaletsizliği körükleyecek nitelikte.Böyle bir ayrıcalık nasıl talep edilebilir ki? Umarım ciddi değilsinizdir bu önerilerinizde...
19.08.2006 03:20 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Kusura bakmayın ama sizde hemen kurallara boyn eğiyorsunuz. Öyle konuşuyorsunuki sanki şu anda sitede adeletli bir mekanizma çalışıyor.
Fotorafı çeken insan için önemli olan beğenildiğii anlamaktır, herkesin 15 kelime dolduracak kadar vakti yok malesef. dedğim gibi ben bu sitede hergün 3-4 saat harcayan ve onlarca fotograf bakıp en azıdan güzel olmuş tebrikler deyip puan vermek istediğim zamanlarda oluyor.
niye bana illa bun 15 kelime ile soyleyeceksin diyorlar?
bundan bıktım. zaten orjinal bir kadraj yada açı vs görürsem bunu zaten 15 keliemden fazla bir şeklide söylerim ama güzel olupda çok orjinal olmayan bir fotografa da gereksiz yere laf salatasi yapmak ne kadar dogru?
Site bu hali ile yapmacık yorumlar ve puanlar ile doluyor.
Size faydasi değil zarari var.
19.08.2006 11:54 tarihinde yazılmış
mercimekteyze
figen aydoğdu
Ben bu konudaki düşüncemi söyledim, ötesine gerek yok deyip yanıt yazmayacaktım ama benim için kurallara boyun eğme gibi bir tespitiniz olduğunu görünce yine susamadım.Birincisi, sizi bilmem ama ben daha üye olurken fk kurallarını okumuş ve benimsemiştim.İkincisi,benimsediğim bir mekanizmaya uymak bana hiç de ters gelmiyor.Üçüncüsü ise,yaşamımın hemen tüm alanlarında ikna olmadığım bir konuda sadece zorunluluklara dayanarak boyun eğen bir yapıya sahip değilim.Sadece karşı çıkmak için karşı çıkmam ve mantığımın sesini dinlerim. Diğer konulara ise bir daha girerek açıklama yapma gereğini duymuyorum. O, sizin kararınız ve tercihinizdir, katılmasam da bana sadece size saygı duymak düşer.
19.08.2006 13:34 tarihinde yazılmış
sunyata
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Sevgili arkadaşım, yeni üye olan biri için tepkilerin bana da mantıklı geldi ama yinede bu konuda burada daha fazla zaman geçirerek sana hak vermek isterim öncelikle. Dediğin gibi bu fotoğrafta da sanki gidişini anlatmışsın.... Sizin gibi değerli arkadaşların gitmesi benim gibi bu işe yeni başlayanlar için bir kayıp olacak:( Umarım yeni çalışmalarınızda yine görüşme şansını yakalarız...
Çok güzel bir çalışma bence masumiyeti, saflığı, çocuk sevecenliğini çok iyi anlatmış bu çalışma...
Ellerinize sağlık...
Başarılar
02.08.2006 18:27 tarihinde yazılmış
webman
Kadir Tetik
Engin hocam çok teşekkürler ama Kemal hocama yazdığım cevabı sizede vermek istiyorum, buraya tekrar yapıştırmak istemedim, üst kısımda ..
sevgi ve saygılarımla
03.08.2006 08:14 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
webman
Kadir Tetik
Foto Künye
104 görüntülenme
15 adet eleştiri
Ekipman
Teknik Bilgi
İnsan kategorisindeki diğer fotolar
|