Tarla Ardıcı
Ağacın tepesinde küçük dağları yarattım edasıyla duruyordu.
Eleştiri ve Yorumlar
paspartu
Hasan Samur
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba Kamil Bey, şu bahar gelse artık dedirtiyor mevsim ama sanırım artık beli kırıldı kışın. Doğada olmak herşeyden önce keyif veriyor insana. Bu nedenle kuş fotoğrafçılığını ben de çok seviyorum öteden beri.
Fotoğrafınızdaki kompozisyonu beğendim, sadelik ayrı bir güzellik katmış, netlikte problem görmüyorum aslında. Belli belirsiz gagada fluluk var gibi. Ama ben eleştirileri önemsiyorum ve elbette daha iyisini yapmaya çalışıyorum. Sonuçta paylaşım için buradayız. Selamlar.
24.02.2006 22:22 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Teşekkürler yormunuz için Hasan Bey, Ankara'nın imkanlarının kısıtlı olduğunu sanırdım ve bir tek Eymir Gölü'nü bilirdim, şehir içinde bile doğada olabiliyormuş insan, onu farkettim. Her eleştiri birşeyler katıyor, birşeyler öğretiyor ve insanı bir şekilde fişekliyor. Sevgi ve saygılarımla.
24.02.2006 23:04 tarihinde yazılmış
tzeybek
tamer zeybek
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.5 |
Netliğin gözlerde biraz bozulduğuna bande hemfikirim.Ama tür bazında iyi bir fotoğraf olduğunada:)) Alsancak tarafına yollarken karşıyakadan geçmesini unutmamasınıda söylerseniz sevinirim.:))Elinize sağlık..Selamlar..
23.02.2006 20:19 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Netlik niye bozulmuş olabilir ki orada acaba? O mesafede derinlik yeterlidir sanırım, bir de kuşun tam göbeğine odakladığımı düşünürsek, f/6.3 te en aşağı 1 metre kadar bir derinlik olmalıydı o mesafede. Ben de anlayamadım, bir fikriniz var mı? Bu arada bir kısmını da Karşıyaka'ya yollarım tamam, Selam ve hürmetlerimle
23.02.2006 22:35 tarihinde yazılmış
tzeybek
tamer zeybek
Aniden başını çevirmiş veya gözünüde kırpmış olabileceği gibi sizinde eliniz titremiştir ve bunu gözdede değilde göz gaga bölgesinde hissediyor olabiliriz...Selamlar..
24.02.2006 07:34 tarihinde yazılmış
ORION
Ertugrul BİREL
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Kamil bey merhaba,
Doğal renkleriyle, netliği ile, titiz kadrajı ile çok başarılı bir çalışma. Özellikle bu kadar ürkek ve güzel bir kuş için. Tebrik ederim.
Şansınız bol, ışığınız gönlünüzce olsun
23.02.2006 19:11 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Merhaba Sevgili Orion, nazik yorumunuz beni çok mutlu etti. Bir tane de yerde kızıl ardıç kovalamacası yaptım, taş çatlasın 50 m yaklaştırıyor yanına yaramaz. Sevgi ile...
23.02.2006 22:32 tarihinde yazılmış
capaci
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
ben de istiyorum bunlardan birini güzelce fotoğraflamayı. bize doğru da gelmelerini söyleseniz :)
keskinlik biraz gövdeye kaymış gibi geldi. sanırım parlaklığıyla da biraz oynardım ben. ben çekemediğimden atacak çamur da arıyor olabilirim :))
elinize sağlık.
sevgiyle...
23.02.2006 16:07 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Ben de bunlardan birini sizin fotoğraflamanızı isterdim ne yalan söyleyeyim, güzelinden bir ardıç görürüdük. Bu pazar sabah saatlerinde güney batıya doğru kışeleyeceğim onları size söz, Karşıyaka tarafına mı yollayayım yoksa Alsancak tarafına mı, bildirirseniz sevinirim. Sevgiyle...
23.02.2006 16:25 tarihinde yazılmış
asfur
Ali Atahan
alsancak alsancak !!
:))
23.02.2006 16:48 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Yolluyorum
23.02.2006 22:27 tarihinde yazılmış
fikyor
Fikret Yorgancıoğlu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Kamil bey merhaba, Bu Tarla Ardıcı fotoğrafınız için sizi kutlarım. Bu tür fotoğraflardan ne bekleniyorsa hepsi var; netlik, iyi bir kadraj, renk,ışık, temiz bir arka alan...hepsi. Ellerinize sağlık.
Böyle bir başarılı fotoğrafta sizin ustalığınızı bir tarafa bırakıp ekipmandan bahsetmek kabalık olmayacaksa (sırf satın almayı düşündüğüm için soruyorum) Sigma'nın bu 50-500 lük objektifinden memnun musunuz ? Benim gördüğüm kadar mükemmel sonuçlar alıyorsunuz ama bir de size sorayım dedim.
Tekrar tebrikler, sevgilerle..
23.02.2006 12:52 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Merhaba Fikret Bey, nazik yorumunuz beni çok mutlu etti, teşekkürler. Bu lensi ben D70 ile kullanmak için almıştım. D70 ile Nikon 70-300 G kullanıyordum ve bu lens odaklama konusunda olağanüstü problemler oluşturuyordu. Bir kere çok yavaştı. ABD ye gitme durumu hasıl olunca araştırdım, yazılmış yazıları okudum ve en makul olan 500 mm lensin bu olduğuna kanaat getirdim. D70 kullandığınıza göre sizin makinanızla da oldukça iyi sonuçlar vereceğini düşünüyorum. Bir defa HSM motor medemi ile çok hızlı fokus yapıyor. Uçan ve kaçan kurtulmuyor elinden. İkincisi çok keskin görüntü oluşturuyor, özellikle 500 mm odak mesafesinde keskinliğini hiç kaybetmiyor. D2x CMOS sensöründe photosite ları en küçük çapa sahip makina, 5.5 mikron çapta. Bu makinada iyi sonuç için lensin çok iyi olması gerekiyor, rezolüsyon çok hassas olduğu için özellikle kromatik aberasyon ve difraksiyon hataları çok çabuk tespit edilebiliyor. O nedenle Nikon eksperleri D2x ile çok kaliteli lens kullanılması gerektiğini yoksa kötü görüntü alınacağını yazarlar. Bu lensle ben D2x te hiçbir problem yaşamadım. kromatik aberasyon ve difraksiyon problemim makul diyafram değerlerinde hemen hiç görünmedi. Lensin kötü tarafı 500 mm de f/6.3 olması. Nikon otofokus sistemleri f/5.6 nın üstünde problemli. Lens nikona 6.3 ü 5.6 imiş gibi bildiriyor. Flaşlı çekimlerde TTL de negatif kompensasyon değerleri vermek dışında bir problem yaşatmıyor bu durum. Başkaca bir problemi olmadı, D2x in devamlı üzerinde takılı duran lens bu. Saygılarımla.
23.02.2006 15:37 tarihinde yazılmış
fikyor
Fikret Yorgancıoğlu
Kamil bey, bu detaylı cevap zahmetiniz için çok teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgiler benim için çok yararlı oldu, sevgilerle..
23.02.2006 22:17 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Eğer imkanınız olursa ABD den alın veya getirtin. Sigma4less te 900 dolar civarında bir fiyata satılıyor, bir de anlamı var mı bilmiyorum ama ABD için üretilmiş aletlerin hepsinin kodları Avrupa ve Asya için üretilmişlerden farklı ve bildiğiniz gibi ABD de çok ciddi bir garanti sistemi var, farklı üretimler olabilir (Honda Accord'un ABD de bujileri 80000 mil gitmişti ve neredeyse motora kaynamıştı) Sevgilerimle
23.02.2006 22:27 tarihinde yazılmış
met
M.Ergün Turan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba,
Son derece estetik ve net bir çalışma olmuş.Kadraj hususunda arkadaşlara katılıyorum.Bakış yönündeki boşluk hoş olmuş.Monopod yada tripod kullandınız mı?
500 mm. elde biraz zor gibi..
Elinize sağlık..
Selamlar,
23.02.2006 09:21 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Merhaba, yorumunuz için teşekkürler. Monopod veya tripod kullanmadım. 1/400 altında ve 50 m den uzaktaki objelerde yaklaşık 1/800 sn ve üzeri hızla çekim yapınca bir problem olmuyor. Burada maksimum uzaklık 20 metre civarında idi, bu mesafede 1/300- 1/400 sn ile bile net çekim yapılabiliyor. Bir de kenrockwell in yazdığı ve benim de deneyimlerimile desteklediğim bir olgu var, lens ağırlaştıkça titreme miktarı muhtemelen atalet nedeniyle azalıyor, Nikon 70-300 G ile titreyen mesafelerde 2 Kg lık Sigma 50-500 ile titremeyen çekim yapılabiliyor. Saygı ile...
23.02.2006 10:04 tarihinde yazılmış
met
M.Ergün Turan
Kamil Bey,
Bu arada profilinizi okudum ve cerrah olduğunuzu öğrendim.Elinizin titremesi zaten mümkün değil gibi gözüküyor:))Zaten titrese vay halimize.
Selamlar,
23.02.2006 10:26 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Merhaba Ergün Bey, beyin cerrahıyım, mikroskopla çalışırken özellikle beyincik civarında ellerinizi dayayacak yer olmaz ve bütün yük omuza ve kollara biner, o durumda da ellerinizin mikroskop altında titrememesi gerekir. Bu pozisyona oldukça antrenmanlıyım ama yine de bu lensin ağır olmasının bir özelliği imiş sanırım en kritik titreme anı aynanın yukarı kalktığı an, o da makina iyileştikçe ve ağırlaştıkça şu Newton'un F=ma kanununa göre azalıyor. Hele üzerine bir de 2 kiloluk objektif takarsanız, hodri meydan. Sevgi ile...
23.02.2006 22:22 tarihinde yazılmış
eke1
fikret can
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.8 |
Kamil Bey merhaba,
Çok asil ve vakur bir duruşu var mankeninizin.Başı göğe erecek sanki.Kadraj yerleşimi,kuşun ve tüneğin doğal renk uyumu hoş.Keşke dediğim fonun rengi.Elinize sağlık,sevgiler
23.02.2006 05:34 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Teşekkürler Fikret Bey, D2x in diğer birçok makinadan en büyük farkı beyaz ayarını üçüncü göz diye isimlendirdikleri penr,taprizma üzerindeki bir sensörü kullanarak her ortama göre ayrı ayrı yapması, ortamın ışık ısısını algılayıp ona göre renkleri yorumlaması, bu nedenle renkleri siz bir yöne doğru makinayı zorlamazsanız hemen hemen oldukları haliyle yansıtıyor. O sabah ta güneşli bir kış günü idi ve sanırım ışığın ısı değeri 6000 Kelvin civarında idi, mavi biraz daha soluk olarak görüntülenmiş. Daha erken saatlerdeki çekimlerde o muhteşem mavi rengi makina kolaylıkla yakalayabiliyor. Sevgi ve saygılarımla.
23.02.2006 08:37 tarihinde yazılmış
muratsu
ilker muratsu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba Kamil Bey
ben burdayım diyen çok asil bir duruşu var.boynum dik diyor adeta.yakında tomurcuklarda açınca daha güzel olacak.elinize sağlık.mutlu kalın
23.02.2006 01:41 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Merhaba İlker Bey, Ardıçlar ülkemizde kış konakları olarak bulunurlarmış, umarım baharda da kalırlar. Hakikaten bo fotoğrafta birkaç yeşil filiz ve çiçek eksik. Sevgi ve saygılarımla.
23.02.2006 08:31 tarihinde yazılmış
alcedo
Ümit Yolcu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.8 |
Kamil Bey çok başarılı bir fotoğraf.Kadraj ve ışık oldukça güzel.Poza zaten diyecek birşeyim yok:)Netlik biraz daha iyi olsa diyor gönül.Selamlar,bol kuşlu günler....
23.02.2006 01:34 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Merhaba Ümit Bey, teşekkürler değerli yorumunuz için. Benim bilgisayarımda özellikle netliğini çok beğendiğim bir fotoğraftı bu, sizden bir önce yorum yapan İsmail Bey de özellikle netliği vurgulamış, tekrar baktım detaylıca ve pek bir sorun göremedim, siz acaba neresinde netlik problemi yaşadınız? Acaba internet bağlantısı veya bilgisayarın ekranı ile ilgili bir sorun olabilir mi? Sevgi ve hürmetlerimle.
23.02.2006 08:29 tarihinde yazılmış
alcedo
Ümit Yolcu
Kamil Bey merhaba tekrar,
Benim baktığım fotoğrafta gaga ve göz kısmı çok net değil.Ama sizin dediğiniz de olası tabi.Hatta eğer büyük çoğunluk net diyorsa muhtemelen benim pc de sorun vardır.Ancak dediğim gibi sadace gaga ve göz kısmında netlik kaybı var.Selamlar....
24.02.2006 00:34 tarihinde yazılmış
GEZGIN
İsmail ÇALLI
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Kamil bey merhaba, Önce netlik çok mükemmel. Makinenizin hakkını vermişsiniz. 1/3 kuralına göre yerleşim hoş. Kuşun dik duruşuda çok hoş. Elinize ve yüreğinize sağlık, İsmail.
23.02.2006 01:31 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Merhaba İsmail Bey, çok teşekkürler değerli yorumunuz için, ilk defa bir ardıç bu kadar açıklık bir yerde karşımda durdu. Nallar ve at bir arada olunca iyi şeyler ortaya çıkıyor. Selam ve hürmetlerimle.
23.02.2006 08:25 tarihinde yazılmış
asfur
Ali Atahan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhaba Kamil bey,
sadelik ve netliği ile önplana çıkmış bana göre.. kuşun duruşu gerçekten estetik.
izmir'de çok az görülüyor, en güzel ardıçlardan biri oysa.
şahsen bir çerçevenin yakışacağını düşünüyorum :)
elinize sağlık :)
23.02.2006 00:56 tarihinde yazılmış
frollo
Kamil Öge
Merhaba Ali Bey, sırf sizin için çerçeve yapmayı öğreneceğim biraz zaman lütfen, şu sıralar çok yoğunum. Bu sıralar Ankara Ardıç kaynıyor. İki gün önce Ankara'nın göbeğindeki hastanemizin bahçesinde poliklinik sorumlumuz bir ardıç fotoğrafı çekti. Buyurun beraber çekelim. Sevgi ve hürmetlerimle.
23.02.2006 08:23 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
frollo
Kamil Öge
Foto Künye
99 görüntülenme
11 adet eleştiri
Ekipman
Teknik Bilgi
| Orj. Format | : | Dijital |
| ASA | : | 200 |
| Diyafram | : | 5.6 |
| Perde Hızı | : | 1/500 |
Diğer Bilgiler (EXIF)
Genel portfolyosundaki diğer fotoğrafları
Kuşlar kategorisindeki diğer fotolar
|