Eleştiri ve Yorumlar
nehirsu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.8 |
... bütün yalnızlıklar merdiven boyu olabilse keşke..
ben daha küçükken yani masumiyetimi fotoğraflarda bırakmamışken.. otururdum kapımızın önündeki merdivene ve birilerinin beni oyuna çağırmasını beklerdim :)
bu hüzünlü yalnızlıkta ordan kalma yani :))
çok anlamlı bir fotoğraf olmuş.hele süpürgenin orda olmasına bayıldım.
ellerinize sağlık
21.03.2006 16:45 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
Nehir Hn. teşekkür ediyorum ilginiz için.. sizde yaptığı bu çağrışımları paylaştğınız için sağolun.. sevgiler :)
21.03.2006 19:19 tarihinde yazılmış
openyoureyes
Gökşin KES
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
ya çok güzel bi fotoğraf herşey iyi tamam ben zaten iiyi desem kötü olmaz kötü desem kötü olmaz bu saaten snra nerdeyse üstünden 1 ay geçmiş nese. ya ablacım benim takık olduğum bi konu var acaba sorsam karşılık vermisin. krallar gibi isim vermişsin gayette kıyak olmuşta acaba başka bir isim versydin acaba başkalarının kafasında yalnızlığı çağrıştırmıydı. yani bi fake atma durumu. yakında araştırma yapcam zaten fotoğrafın altında isimin etkisi adında.benim dilim baya bi yandıda. neyse iyi geceler ,iyi sabahlar ,saygılar, sevgiler ,hörmettllerr.......
11.03.2006 03:03 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
Sen isme bayağı takılmışsın, fotoğraf iyi demişsin ama neden iyi olduğunu yazmamışsın...
İsmin yönlendirme yapmadığı veya etkisi olmadığı söylenemez mutlaka vardır ama aşağıdaki yorumları okumadığın da anlaşılıyor; benden farklı anlamlar çıkarıp yazmış olanlar var; bakış açısı-birikim-vizyon meselesi; isim kısmına yazdığım benim yorumum, benim bakış açım; ama ille de öyle görülecek diye birşey yok sadece yeni anlamlara ipucu niteliği olabilir isim.. isim fotoğrafçının vizyonunu yansıtır..
Bir de çoğu zaman daha fotoğrafı çekerken ismi hemen aklıma geliyor; belki çok film izlemiş olmamdandır ve de çok fotoğraf izlemiş olmamdandır diyebilir miyiz? birikim gerekiyor bazı şeyler için..
uzun bir konu araştırmanın sonucunu görmek isterim :)
11.03.2006 07:30 tarihinde yazılmış
openyoureyes
Gökşin KES
evet evet haklısınız ya fotoğrafa gerçektn eleştiri yapmamı gereksiz buldum bn çnkü sevdim ve favorilerime ekledim. ayrıca evet bnde ilk ve son olmak üzere eleştirimi isim üstüne yazdım çnkü gerçekten merdiven boyu yalnızlık gerçkten bnde öyle hissettim. ama bu isim konusunda ne kadar kötüyüm siz düşünün.kendi kendime bile sorduğumuda o orda yazmasaydı sen yine böle mi düşünürdün die kndi kndime sorduğumda açıkcası cevabını bulamadım. ayrıca biraz kötü bi yöntem yaptım galiba diğer eleştirileri okumayarak ama benim için gerçekten güzel bi fotoğraf tonlar ve objenin yerleşimi çok güzel. ayrıca o yosun tutmuş duvarların aksine daha yeni sıvanmış olan duvarında kompozisyon içersinde yer alması gzl olmuş.belki tek gözüme batan noktası alltaki dönen merdivenin ilk basamağı.iyi günler, sevgiler, selamlar
11.03.2006 12:28 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
İsmin ne derece etkili / etkisiz olduğunu anlamanın bir yöntemi de fotoğrafı başka bir siteye isimsiz olarak yüklemektir; tabi kitle değişecek normal olarak ama sapma etkisi fazla olmaz herhalde..
favorilerin arasına almana sevindim fotoğrafı.. merdivenin altındaki basamak için haklısın; hatta başka bir sitede de aynı konuda eleştiri gelmişti.. bir de süpürgenin solunda daha fazla alan olması konusunda..
11.03.2006 16:40 tarihinde yazılmış
openyoureyes
Gökşin KES
galiba anlaştık ikimizde teşşekürler bu güzel fotoğrafı paylaştığın için ve gereksiz yorumuma zaman ayrdığın için. kolay gelsin, iyi günler
11.03.2006 19:25 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
:)) gereksiz değil, birilerinin isim konusunda araştırma yaptığını öğrenmek de güzel..
zaman ayırıp uzun uzun açıklama yaptığın için teşekkür ediyorum..
11.03.2006 19:36 tarihinde yazılmış
openyoureyes
Gökşin KES
aslına bakılırsa araştırma profilimdeki ikinci fotoğrafta ortaya çıktı peşin hükümlülükmüdür bilmem ama bnce isim herzman fotoğrafın önüne geçiyo. senin ve bi kaç fotoğraf dışında tabiki....
11.03.2006 19:38 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
baktım fotoğrafa.. maalesef benim de bahsettiğim gibi bilgi-birikim meselesi..vizyon meselesi.. insanlar senin niyetini anlamadan peşin yargıya gitmişler.. birkaçı teknik ve estetik bakımdan yardımcı olmaya çalışmış, onları kutlarım vallahi.. görüyorsun isim bile anlayana.. kompozisyon ne kelime..
11.03.2006 19:50 tarihinde yazılmış
openyoureyes
Gökşin KES
gerçektende öyle evet teknik açıdan vasat ancak ensatantene ve an bakımından iyidi. eleştirilerin o yönde gelemsini beklemiştim işte ilk saflık daha ikinci fotomdu halbuki.... :)
11.03.2006 19:56 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
düşündüm de isim yönlendiriyor; insan fotoğrafçıyı görüyor, onun vizyonunu hissediyor.. ama farklı anlamlar bulanlar da ayrı zevkler yaşıyor bence.. ayrıca küçük halini tıkladıktan sonra gözler ilk önce fotoğrafa gitmiyor mu, bazen diğer bilgilere bakmadan yorum yazmaya başlıyorum.. bazen isimle alakasız şeyler bulmuş olduğumu farkediyorum :) ama bu da fotoğrafçıyı mutlu ediyor sonuçta; fotoğrafımdan ne anlamlar çıkıyor diye..
ayrıca heykele de resime de isim verilmiyor mu sergilerde gördüğümüz neden fotoğrafa verilmesin..
11.03.2006 20:09 tarihinde yazılmış
openyoureyes
Gökşin KES
evet kesinlikle sana katılıoyorumda işte sorunda tam orda resimlerde, heykellerde isimler veriliyo fakat hiç biriinin altında bir paragraflık yazılırarı yok sadece isim. ama fotoğraf iki duyuya birden hitab ediyo insanların algılamalarını dahada kolaylaştırıyo. görürken okumaylada destekliyoruz ve belki uğralışlması en kolay sanat dalıdır içlerinden. bunun sebebi biraz teknolji biraz kapitalizim çokçada bol malzemesi olmasıdır. fotoğraf çekerken yaratmak yerine var olanı kullanırız ve bunun üstünden yaratıcılığımızı ortaya koyarız, tabiki resim çok daha farklı. oyüzden açıkçası isim koymadıklarım ve koydukalrım arasında insanlar daha fazla eleştiriyo koymadıklarıma belki bi raslatı hatta tamamen raslantı ama koymayınca isim insanların algısı baya bi zorlanıyor ve açıkçası insanları yaptıklarınından birazdaha fazlasını istiyorum sadece bakıp iyi olmuş demek yerine mumların olduğu fotoğrafımda ilk ve son fotoğrafımı flu bıraktım ve boşluk doldurmak gibi insanların o boşluğu doldurmasını istedim fakat herkes bnm ne hissetimi merak ettiler, bnde sölemedim tabiki :P
11.03.2006 23:34 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
:)) bazen insanlara ipuçları vermek gerekiyor demek ki; isim koymak gibi.. herkesin bilgisi, duygusu,anlayışı senin gibi olmayabilir; 40 sene düşünse yine manasız gelebilir fotoğraf..
13.03.2006 18:48 tarihinde yazılmış
openyoureyes
Gökşin KES
galiba vermemiz gerkecek. ama anlayan insanlarda çıkmıyo değil neyse bu hoş sohbet için teşekkür ayrıca bu güzel fotoğrafların içinde. yeneden görşmk üzere.. :)
13.03.2006 20:28 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
:) ben de sana teşekkür ederim.. görüşmek üzere..
13.03.2006 20:32 tarihinde yazılmış
SARI
Çağrıl Sarı
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
helal..
aynen böyle dedim fotoğraf açılır açılmaz. Sonra keşke ben çekseydim dedim, içten bir hasetkar içgüdüyle, daha öncede kaç kare gördüğümde kaç kere dedim bunu bilmem..
yok benim hakkaten sinirim bozuldu..:)
tebrik ederim, yani süpürge ve merdiven ikilemesinin bir yalnızlık dörtgeninde kaybolup gideceğini ve de benim akşamüstü bu gibi laflar la felsefeye özeneceğim aklıma gelirdi de.. Süpürgeye bu yalnızlığı yüklemek yine aklıma gelmezdi.. Böyle karışık işte..
sanırım begenimi özetledim..:)
selam ile..
07.02.2006 17:04 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
:)) çok teşekkür ediyorum, vallahi benim gördüğümü içten sözlerinizle çok güzel taktir ettiniz.. ne desem az, çok mutlu ettiniz..
07.02.2006 17:10 tarihinde yazılmış
Adiguzel
İbrahim Adıgüzel
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.8 |
Selam Ebru, baya oldu görüşemedik senin hızına yetişmek imkansızdı, şimdi bu kadar süre ayrı kalmaktan sonra imkansız ötesi olmuş ;) Bir an çocukluğumun geçtiği ev aklıma geldi, nedense bu yosun yeşili bana yabancı gelmedi, ot süpürge de öyle, güzel bir bakış açısı ben beğendim, ellerine sağlık...
05.02.2006 13:42 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
İbrahim teşekkür ediyorum.. kendinden birşeyler bulman hoşuma gitti, biraz nostalji.. selamlar..
05.02.2006 16:36 tarihinde yazılmış
VespaCrabo
Haldun İlhan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.5 |
Ebru hanım
Çok başarılı bir yorum. Fotografın ismi fotografın etkisini arttımış bence.. Emeginize saglık. Başarılı bir çalışma.. Yeni fotograflarda görüşmek dilegiyle.. (15 kelime doldu mu acep) sevgiler
04.02.2006 23:56 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
:) teşekkür ediyorum bu anlamı paylaştığın için.. görüşmek üzere..
04.02.2006 23:57 tarihinde yazılmış
YavuzArslan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.8 |
ebru hanım merhaba,kadraj kesiminiz çok değişik ve güzel ,bende yalnız olan süpürge yürüyüp gidecek izlenimi oluştu,tebrik ederim selamlar.
04.02.2006 11:44 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
:))) teşekkür ediyorum Yavuz Bey, yani hareket öncesi sessizlik anını bulmuşsunuz..
selamlar..
04.02.2006 11:50 tarihinde yazılmış
SINA
Sina Demiral
Ebru süpürge çok sıkışmış, doku ilgi çekici ama pek de beğenmedim açıkçası :(
04.02.2006 01:48 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
Sina süpürge konusunda katılıyorum, solda evin kapısı açıktı ve giren çıkan oluyordu süpürgenin yerini gidip değiştirmeye üşendim doğrusu kadrajı mümkün olduğunca temiz almak için (soldaki bazı uyumsuz şeyleri almamak için) birazcık o alandan feragat etmiş oldum..
ama fotoğrafı beğenmemene üzüldüm.. oysa ki kendi çalışmalarım arasında izlemekten zevk aldığım ilk 10'a rahatlıkla sokabileceğim bir fotoğraf bu..
selamlar..
04.02.2006 11:22 tarihinde yazılmış
SINA
Sina Demiral
Beğenmedim derken diğer fotoğrafarın arasında, yani :) portfolyonu bana ver ve ilk onu belirle desen ben almazdım öyle :))
04.02.2006 12:44 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
:))
04.02.2006 15:19 tarihinde yazılmış
tuonela
Tülay Palaz
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Borçlu hissetmedim valla begendim de yazıyorum bu yorumu öncelikle :P
Güzel renkler ve kompozisyon..gören göz dedikleri işte! Naçizane belki ama bence cerceve dışına yazmayı tercih edin isminizi..
Saygılar sevgiler iyi çalışmalarr..
04.02.2006 01:41 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
:)) ne yaptıysak şu imzaları bir türlü benimsetemedik yaw, sende de ne göz varmış; hafiften aynı renkle yapalım birazcık kaybolur dedim ama nafile... hoş yorumun için teşekkür ediyorum.. sevgiler..
04.02.2006 11:19 tarihinde yazılmış
kadoo
Kadir ERTEN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhabalar Ebru hanim,
cok iyi bakis cok iyi bir kesit sunmussunuz... merdivenin dokusu ustundeki kalebodurlar birde supurge... tebrik ederim, selam ve sevgilerimle....
03.02.2006 23:13 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
Kadir Bey çok teşekkür ediyorum ilginiz ve taktiriniz için.. selamlar..
03.02.2006 23:18 tarihinde yazılmış
eTo
Ertuğrul YALÇIN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
merhaba, tam karsidan da bir cekim yaptiniz mi merak ettim, doku etkileyici, kompozisyonu da begendim dogrusu...
siyah beyaz da guzel olacagini dusunuyorum, sag alt kosede temizlik yapardim ya da keserdim ben olsam
iyi calismalar
03.02.2006 14:43 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
Selamlar Ertuğrul Bey, yorum için teşekkür ediyorum.. tam karşıdan çekmedim çünkü almak istediğim özellikle duvarın o yeşil rengi, profilden merdiven ve duvara yaslanan süpürgeydi..
03.02.2006 23:03 tarihinde yazılmış
DrDinazor
YIGIT SARAC
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
Merhaba Ebru,
Kadraj yerleşimi çok iyi. Merdivenlerin başındaki süpürge sanki birz daha solda olsa daha mı iyi olacakmış ne, Tonlama ve renkler çok sade ve güzel. Tebrik ederim,
Saygılar.
03.02.2006 13:45 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
Teşekkür ediyorum Yiğit Bey, sağda mı demek istediniz?
sevgiler..
03.02.2006 13:48 tarihinde yazılmış
is_mail
İsmail Gökdoğan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.0 |
ebru hanım merhabalar,
yoksulluğun basamak basamak çıkıldığı ilginç bir fotoğraf olmuş. keşke şu yukarıda duran süpürgeyle yoksulluğu kapımızdan süpürüp atabilsek. bunları görüp çevremize daha duyarlı olmamız gerekiyor. bunları düşündürdüğünüz içen teşekkürler.
03.02.2006 11:36 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
İsmail Bey, siz de 3. anlamı çıkarmış oldunuz.. çok teşekkür ediyorum.. sevgiler :)
03.02.2006 11:48 tarihinde yazılmış
toprak
Güzin Tezel
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
1 |
| Kompozisyon |
-1 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
1.3 |
Selamlar Ebru hanım,
Genellikle fotoğraflarınızı zevkle izlerim. Ama nedense bu fotoğrafınızı anlamlandıramadım. Duvardaki renk dokuları hoş ama hem kadrajınız yatay sanki daha anlamlı olacakmış gibi geldi, hemde kompozisyon biraz zayıf kalmış gibi. Kusura bakmayın bu seferlik böyle oldu. Yeni fotoğraflarınızda görüşmek dileği ile...sevgiler.
03.02.2006 02:35 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
Teşekkür ediyorum Güzein Hn., ben bu fotoğrafı çok severim ve aynen ismini verdiğim anlamı bulurum..yatay kadrajda "merdiven boyu" kaybolur..
03.02.2006 10:02 tarihinde yazılmış
zemberek
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
2.8 |
Çok güzel bir çalışma olabilirmiş... Olabilirmiş drken aslında olmuş da fakat biraz espas istiyor o süpürge....
Elinize sağlık..
03.02.2006 00:53 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
Teşekkür ediyorum, espas demekle ne kastettiniz,açar mısını?
03.02.2006 01:01 tarihinde yazılmış
zemberek
boşluk, kadrajın sola doğru genişletilmesi...
Doğru terminoloji yi kullanmamış olabilirim...
03.02.2006 01:58 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
solda kadrajı rahatsız edecek şeyler vardı..
03.02.2006 02:02 tarihinde yazılmış
OSFOTO
Osman SİREL
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
2.8 |
Süpürge temizliğim simgesi. İçinde yer aldığı "mimari" ise pisliğin simgesine dönüşmüş. Aslında süpürgenin kendi bile aslını inkar eder durumda.
İşte sana Türkiye gerçeği. Yani bir bölümü en azındana; boyutlardan biri. Bu yapı biçimini terkedebildiğimiz zaman, biraz Avrupalı olmala doğru adım atmış olacağız.
Belki fotografın anlatmak istediği bu değildi. Ben bunları gördüm.
Bana birşeyler anlatabildi ise, başarılı bir fotograf demektir; benim için en azından. Teknik olarak ta bir kusur bulamıyorum. Ancak şu beyaz çerçeve konusu hep kafama takılıyor. Bence burada da olmamış; hiç olmazsa ince bir çizgi biçiminde olaydı.
(Sistemin izin verdiği en yüksek puanı verdim)
Saygılarımla
03.02.2006 00:49 tarihinde yazılmış
CARAAZUL
Ebru Baraz
Osman Bey teşekkür ediyorum, ben duygusal boyutunu farketmişim siz gerçekçi :)) selamlar..
03.02.2006 01:01 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun