Deniz sonrasi
Yorum belirtilmemiş
Eleştiri ve Yorumlar
Murat_Kocer
Murat Koçer
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
DNA, bence JackDavid bu fotoğrafınızı çok beğenmiş, ilgisini çekmiş, yoksa kıymetli zamanını sizin sayfanızda geçirmezdi değil mi?, siz üzmeyin kendinizi, sadece bence itiraf edememiş hepsi bu.
gayet ilginç, okudum okudum, fotoğraftan başka herşey konuşulmuş, ben de bundan cesaret alarak fotoğraf dışı bir şeyler söylersem fotoğrafın sahibi beni mazur görür mü?
biraz kırıcı olmuş, üzüldüm. oysa bizler burada paylaşımların en güzelini yaşıyoruz. İlk fotoğrafımı koyarken yaşadığım tereddüt hala hatırımda, "ya kimse beğenmezse" diye düşünebiliyo insan. Bu konuda değerli arkadaşım Okan(mebirok) beni epey yüreklendirmek durumunda kaldı. bu sitede sadece fotoğraf nasıl çekilmeli değil eleştri nasıl yapılmalı konusunda da kendimizi eğittik, eğitiyoruz. Eleştri yapmak kolay değil, yıkmak kolay, yakmak kolay ama doğru eleştri kolay değil. Bir çok insanla tanıştık burada, eksik yönlerimizi gösterdiler bizlere, artılarımızı da överek, çünkü herkesin eksisi olduğu gibi artıları var, tartışmak için değil, çoğumuz birbirinden bir şeyler öğrenmek için burada, ürettikleri ile haklı olarak grur duymak için burada, sırf beğenmiyoruz diye kütük gibi bir dille, karşımızdaki insanın çabalarını hiçe sayarak pata küte iki kuru kelamı ardı arkasına sıralayamayız. en azından niyesini de söylemek belirtmek durumundayız. bu konuda yukarıdaki polemiğin (istemeyerek olduğunu düşünüyorum) bir parçası olmuş AgentX' e katılmamak elde değil.
Netice itibarıyla fotoğraf çekmeye devam, eleştirmey ve eleştirilmeye devam, burası foto kritik değil mi? yoldaki çakılları boşverelim. ışığa dönelim ve klik!
Foto Sahibiyle birlikte okuycuya not: Bu fotoğraf etsin etmesin 4 üzerinden 4! bu kadar yazmışken daha azını veremezdim değil mi? :)
18.09.2004 22:53 tarihinde yazılmış
printart
mithat erdinç
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
Sayın Dna,
ilk eleştiriyi lütfen kale almamanızı dilerim, zira eleştiri yapan arkadaşın çektiği fotoğrafları incelerseniz, hiç üzerinize alınacak bir durum olmadığını anlarsınız. Hatta eleştiri yaptığı diğer fotoğraflar sizi daha da rahatlatacaktır bu konuda. Fotoğrafınıza gelince, B&W çok iyi olmuş burda, yakın plandaki kişinin surat ifadesi fotoğraf a biraz ilginç bir hava vermiş, ancak elini tam olarak alabilseydiniz daha iyi olacakmış. Sonuç olarak elinize sağlık.. çok güzel bir fotoğraf..
18.09.2004 15:45 tarihinde yazılmış
JackDavid
Tekrar söylüyorum eğer eleştiriye bu kadar kapalıysanız yorumumu silebilirim :) gerçekten!!
Siz de tüm pozitif yorumlarınızla mutlu pozitif yaşar gidersiniz.. :)
Ne de olsa memlekette fotoğrafçıya ihtiyaç var kaliteli olup olmadığı önemli değil..!
(ha fotoğrafçılık konusunda ben acemi bile sayılmam daha.. ama yorum yapmak için fotoğrafçı olmaya gerek yok!)
Saygılar..
18.09.2004 16:23 tarihinde yazılmış
dna
Ömer Özger
Yaklaşımınız ve beğeniniz için teşekkürler printart.
18.09.2004 16:55 tarihinde yazılmış
YusufTopuz
Yusuf Topuz
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
2 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.0 |
Daha dün üye olan birisi için yapılan eleştiri çok insafsızca.. en azından daha estetik ve nasıl güzel olması gerektiği konusunda yön verici eleştiri yapsaydınız fikir üretseydiniz faydanız daha fazla olurdu..
Fotoğrafa gelince modellerin diagonalda ve zıt yönlere bakıyor olmaları hoş olmuş siyah beyaz olmasıda ayrı bir hava katmış.. bu vesile ile hoşgeldiniz der biraz gayret ve siteyi takiple daha güzel kareler yakalayacağınızı umar başarılar dilerim..
18.09.2004 14:19 tarihinde yazılmış
JackDavid
>>"Daha dün üye olan birisi için
Burası eskiden üye olanların mahallesi mi? :)
Bu yazınızı editleyin bence!!, aslında sizi anlıyorum, insanların fotoğraf konusunda ki hırslarını artırmak ve teşvik etmek istiyorsunuz ama bir taraftan da "burası bizim! siz sadece fotoğrafınızı çekersiniz biz ise eleştiririz, gerekli gazı verir sizi çekim yapmak üzere tekrar sahaya yollarız" mesajını veriyorsunuz...! eğer üstat olduğunuzu düşünüyorsanız herhangi bir konuda üstatlık bu tarz sözleri kaldırmaz..!
bkz : google : "guru"..!
>>"yapılan eleştiri çok insafsızca.."
Tamam bu konuda sizinle oturur sabah kadar da tartışırım... fikirlerinize de saygı duyarım.!
Saygılar...
18.09.2004 14:47 tarihinde yazılmış
YusufTopuz
Yusuf Topuz
:) Sizinle polemiğe girmek istemem ama yazımında arkasındayım editleme ihtiyacı hissetmiyorum..
beni anladığınızı söylüyorsunuz ama anlamamışsınız ben beni anladığınızı söylediğiniz kelimelerin hiç birini düşünmedim başkası adına düşünme işini nasıl becerdiğinizide açıklarsanız memnun olurum..
fotoğrafı estetik bulmayabilirsiniz bu sizin görüşünüz ve fikriniz ama neresi estetik değil ve estetik olması için ne yapılması gerekir. gizli çekildiğine dair emareler nelerdir bunları açıklamış olsaydınız eleştiriniz insafsız sınıfına girmezdi.. Ayrıca google"den kelime açıklaması yaparak ironi yapmanız hiç hoş değil..
18.09.2004 15:14 tarihinde yazılmış
JackDavid
İnsanların birbirlerine karşı fikirlerini, saygı çerçevesi dahilinde eleştirmeleri size göre _polemik_ ise bu sizin görüşünüzdür ve cevap vermezsiniz olur biter..!
Yazınızı editleme konusuna gelince; "Daha dün üye olan birisi için " gibi bir cümleyi neden kurduğunuzu açıklamanızı rica ediyorum. bu cümleniz dışarıdan bakıldığında bu statu ile haklılık sağlamaya çalışması gibi görünüyor. :)
Sizi anlama konusuna gelince ben sizi, sizin yazdıklarınızdan anlıyorum, elimizde olan bu:) ki! şu sanal ortamda insanların birbirini özellikle fikirler zıt olduğunda yanlış olması kuvvetle muhtemelken sizin yanlış anlaşılmaya karşı verdiğiniz tepkiyi de anlayamadım :) bence yanlış anlaşıldığınızı düşünüyorsanız, yapmanız gereken _bana göre_ en doğru şey kendinizi doğru anlatmaya çalışmaktır!!
fotoğrafa gelince daha net bir eleştiri yapayım;
Ön solda duran kızın yüz ifadesi ortamla hiç bağdaşmıyor bu bir, ikincisi arkada sırtı dönük duran bayanı fotoğrafa tam almak için deniz neredeyse hiçe sayılmış (çekim açısı) , bence biraz daha geriden, aşağıdan ve denizi daha belirgin ve arka planda uzayacak şekilde durması fotoğrafı daha çekici bir hale getirebilirdi!!
Gizli çekildiğine dair emareler ise;
Gene birincisi ön solda duran kızın yüz ifadesi.. :)
ve gene ön sağda duran bayanın fotoğraftan fazla habersiz durması :) -- bu eleştirimi fotoğrafa sırtını dönmüş her modelin fotoğraf çekiminden habersiz olduğu anlamını çıkartmayın lütfen!! --
google konusunda ise ironi yaptığımın farkındayım.. bilerek yaptım :)
Saygılar..
18.09.2004 15:58 tarihinde yazılmış
YusufTopuz
Yusuf Topuz
O zaman bir ironide ben yapayım
Kargalar öterken bülbüller susar!
Hz. Mevlana
18.09.2004 16:04 tarihinde yazılmış
JackDavid
Peki ;
Eğer biri susuyorsa, çok şey bildiğinden değil sadece konu hakkında konuşacak birşeyi olmadığındandır...!
Der... ve bu ironi furyasını kapatırım..!
18.09.2004 16:29 tarihinde yazılmış
dna
Ömer Özger
Teşekkür ederim,sizede başarılar..
18.09.2004 16:53 tarihinde yazılmış
JackDavid
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
-2 |
| Kompozisyon |
-2 |
| Estetik |
-2 |
| Teknik |
-2 |
| Ortalama |
-2.0 |
Estetik sıfır.. sanki gizlice çekilmiş bir fotoğraf gibi...
18.09.2004 12:49 tarihinde yazılmış
dna
Ömer Özger
Oysa benim sevdigim fotograflarimdan biridir bu.Belki,ters yonde bedenlerin eszamanli salinimini "estetik" buluyor olusumun etkisidir bilmiyorum.Cabuk karar verip cektigim,suphesiz habersiz ( gizlice yada,ne farkeder? ) ama anlamli oldugu konusunda kusku tasimadigim bir fotograf.
Yorumunuzda ortuk bir ahlaki yargi yada kiskirtma sezdigim icin sunu da belirteyim,biri kizim digeri yegenimdir fotograftaki bayanlarin ki aslinda ilgilendirmiyor o kadari kimseyi.
18.09.2004 13:45 tarihinde yazılmış
JackDavid
dna ;
acele ile çekilmiş..! işte anahtar cümle bu.! fotoğraf derin ve geniş bir konudur..! demek ki siz benim göremediğim bişeyleri kendi pencerenizden görüp anlamlı olduğunu düşünüyorsunuz.. saygı duyarım.! ama gene de tekrarlıyorum bence "estetik sıfır" belki acele etmeyip ters açılardan da daha güzel bir kare yakalayaibilirdiniz..
"ortuk bir ahlaki yargı yada kışkırtma"
Sn. dna; siz sizi eleştiren herkesi "kışkırtıcı olarak mı" kabul ediyorsunuz? herkes sizin çektiğiniz bir resmi beğenmeli mi?
ayrıca "ahlaki yargı" konusunda ise sizden benim eleştiri yaptığım fotoğraflara bakmanızı ve eleştirilerimi okumanızı rica edeceğim.. bu ön yargılı yorumunuzun ne kadar yanlış olduğunu anlayacaksınız..!
Bol fotoğraflı günler..
18.09.2004 14:40 tarihinde yazılmış
printart
mithat erdinç
Evet evet, david in eleştiri yaptığı fotoğrafları lütfen inceleyin, anlarsınız boşa konuştuğunuzu.. fotoğraflardaki ortak noktayada dikkat çekerim bu arada; çok komik yaa...
18.09.2004 15:41 tarihinde yazılmış
YusufTopuz
Yusuf Topuz
JackDavit (Doğrucu Davut) Dna"nın fotoğrafı için
"dna ;
acele ile çekilmiş..! işte anahtar cümle bu.! "
yani fotoğraf acele ile çekilmemeli çekilirse estetik olmaz demek istiyorsunuz ama kendinizin çektiği http://www.fotokritik.com/foto.php?fid=11135 nolu fotonunda gene kendinizin yorumu aşağıdadır :)
Hisar Üstünden Fatih Sultan Mehmet manzarası...
Biraz acele çektim, beğenilmezse tekrar çekerim ;)
1.2
Puan
25 kez görüntülenmiş
18.09.2004 15:43 tarihinde yazılmış
JackDavid
AgentX;
Hocam ben o fotoğraf konusunda zaten negatif eleştiriler bekliyordum, sadece ben beğendiğim için koydum ve not olarak da yazdım!!!
bunu anlayamamanız / gözden kaçırmanız şaşırtıcı..
ayrıca ben hiç biryerde acele ile fotoğraf çekilmemeli diye bir yazı yazdığımı hatırlamıyorum..! yanlış anlamışsınız.!
Konu bu fotoğraf ve bu fotoğraf için yorum yapıyoruz, Bu fotoğraf acele ile çekilmiş ve "bana göre" estetik değil..!!
yani neden bu kadar tepki gösterdiğinizi de anlamış değilim.. neden eleştiriye bu kadar kapalısınız?
Belki de fotoğraf ve bakış açıları hakkında da bir araştırma yapmalısınız.. yada her iki tarafta ironi yapmaktan vazgeçmeli..!
Saygılar..
18.09.2004 16:19 tarihinde yazılmış
sufyan
Ali Baydaş
merhaba,
eleştirinize verilen tepkilerin nedeni, fotoğrafı beğenmemeniz değil, bunu nasıl ifade ettiğiniz; yani üslubunuz ve yönteminiz.
açıklamaya çalışayım: sitede fotoğrafların eleştiriye açılması, sadece beğenilsinler de herkes birbirinin egosunu tatmin etsin diye değil, yapıcı ve öğretici eleştirilerle, birbirimizden bir şeyler de öğrenmek. bunun içinse, fotoğrafla içiçe olmak, deneyimi olmak, yeterince iyi fotoğraf görüp, incelemiş olmak, terminolojiyi tanımak gerekiyor ki, bir fotoğrafı eleştirirken söylediklerinizi mantıklı argümanlar olarak sunabilesiniz; altını doldurabilesiniz.
sadece, "beğendim, beğenmedim, berbat, müthiş" gibi sözcüklerle eleştiri yapılması, bu nedenle fotokritik"in ruhuna aykırı ve kimseye de faydası yok. tanımadığınız birilerinin fotoğraflarına eleştiri yaparken, beğenmeseniz de, bunu onu kırmayacak bir şekilde söylemeye çalışmalısınız. "estetik sıfır" v.b. biçimde ifade edilen yargılar, satır aralarında "ben sana saygı duymuyorum; beceriksiz; böyle fotoğraf çekilir mi!" gibi düşünceleri barındırıyor. amacınız bu olmasa da, algılayanın nasıl algılayacağını da düşünmek durumundasınız.
popstar v.b. yarışmalar, insanları, siyah beyaz düşünmeye alıştırdı. beğeniyor ya da beğenmiyorsunuz. birinin yetkinliği, anket yaparak değerlendiriliyor. fakat burada bu durum sözkonusu değil. bir yargıda bulunmak için, belli bir donanıma sahip olmanız gerekir ki, önüne gelen, "beğendim", "beğenmedim" kolaylığıyla, herkesi yargılamaya kalkmasın. neyi niye beğenip beğenmediğinizi, mantıklı biçimde açıklayabilesiniz.
iki hatırlatma yapmak istiyorum:
bütün bunların ötesinde, yaptığınız yorumun geçerli olması için, 15 kelimeden az olmaması gerekiyor.
sayfanın üstündeki yardım menüsüne tıklayarak, sitenin işleyişi, kuralları hakkında bilgi almanızı ve yapıcı eleştiri hakkında küçük bir hikayeyi okumanızı şiddetle tavsiye ederim.
başarılar
24.09.2004 00:03 tarihinde yazılmış
printart
mithat erdinç
Aynen katılıyorum.Bütün bunları ben de yazayım dedim, hem fırsat olmadı hem içimden gelmedi.. anlaşılacağını ummuyorum zira..Ha, anlaşılırsa gerçekten, o zman bu site gayet iyi birşeyler başardı demektir..Saygılar(herkese)
24.09.2004 00:11 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
dna
Ömer Özger
Foto Künye
268 görüntülenme
4 adet eleştiri
Ekipman
Teknik Bilgi
Genel portfolyosundaki diğer fotoğrafları
Portre kategorisindeki diğer fotolar
Dahil olduğu gruplar
izmir grubundaki diğer fotolar
|