KIZ KULESİ’NDE AKŞAM (3)
Bu akşam yine oralardaydım...
Bu akşam bir başka güzeldi...
Oradan Istanbul’a bakmak.
Soğuk bir Eylül Akşamı’da,
Belki biraz üşüdüm.
Ama buna değdiğini düşünüyorum.
Orijinal Çalışma Değerleri :
Shutter speed: 1/8 sec
Aperture: f/2.3
Zoom (Focal length): 114mm (equiv.)*
Exposure bias: +0.0 EV
Original image size: 2560 x 1920 Pixels
Flash used: No
Date picture was taken: 10 Eylül 2004 Cuma
Time picture was taken: 19:44
Camera make: SONY DSC-F707
Camera model: CYBERSHOT
Eleştiri ve Yorumlar
sonic
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
iste bu harika bir kare isik bulutlar deniz harika yakalamisiniz emeginize saglik, kiz kulesini nerden cekersen cek güzel ama bu renk tonlari harika uyu icinde
2 hafta önce yazılmış
fkistanbul
Murat Çorlu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.5 |
Açı çok güzel, ışık müthiş. Karşımızda da Kız Kulesi olunca tadına doyum olmaz bir fotoğraf çıkmış. Tebrikler..
06.01.2006 01:17 tarihinde yazılmış
erguvan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
3 |
| Ortalama |
3.3 |
Hayri bey ,
kız kulesi merakınız devam ediyor sanırım, sizinle bir keresinde orada karşılaşmıştık. bu seferkide 2004 yılının eylül ayıda çekilmiş güzel bir çalışma daha,
bol ışıklı günler.
erguvan
12.09.2004 07:29 tarihinde yazılmış
Hayri_CALISKAN
Çok teşekkürler...Hiç bitmediki:-)
Evet sizi hatırladım. Nasılsınız? Umarım herşey istediğiniz gibidir. Yorum için teşekkürler.
12.09.2004 23:31 tarihinde yazılmış
tache
metin gülcan
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
3.8 |
merhaba hayri bey,
istanbulda doğmuş büyümüş biri olarak hiç böyle güzel görmemiştim onu. fotografınızı çok beğendim.
ayrıca yaptığınız yapıcı eleştirileri de beğeniyorum.
bol fotograflı günler dilerim.
metin
11.09.2004 23:01 tarihinde yazılmış
Hayri_CALISKAN
Çok teşekkürler sevgili Metin. Bende burayı bu şekilde bu çalışmayı yaparken ilk kez gördüm. Her saniyesi farklı çünkü. Bunu algılayabilmek için orayı uzun süre gözlemelisiniz:-)
Saygılar.
11.09.2004 23:14 tarihinde yazılmış
OkanYILMAZ
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Merhaba Hayri Bey;
Harika bir Kızkulesi çalışması. Renkler gerçekten göz alıcı. Kompozisyon yerli yerinde. Çerçevede bu güzel fotoğrafa yakışmış. Bence dört dörtlük olmuş. Ellerinize sağlık.
11.09.2004 17:47 tarihinde yazılmış
Hayri_CALISKAN
Çok teşekkürler sevgili Okan. Beğenmenize sevindim.
Saygılar.
11.09.2004 21:54 tarihinde yazılmış
Mustafa_ARSLAN
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
3 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
3.8 |
Sevgili Hayri bey, son günlerde bulutların oluşturduğu şekiller inanılmaz, bu fotoğraftada onu görüyorum. Sadece ortam ışığını kullanarak çok başarılı bir çalışma yapmışsınız. Renklerin tonları inanılmaz. İzninizle bu fotoğrafıda İstanbul arşivime koymak istiyorum. Ellerinize sağlık.
Saygılar
11.09.2004 11:36 tarihinde yazılmış
Hayri_CALISKAN
Çok teşekkürler sevgili Mustafa,
Bulutlar gerçekten güzel ve iyi değerlenmek gerekiyor. Tabiki arşivinize alabilirsiniz.
Saygılar.
11.09.2004 15:01 tarihinde yazılmış
CaramoN
Serhan Dinçoğlu
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
1 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
3 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
2.8 |
Göze hoş görünen bir kız kulesi fotoğrafı ama çok klasik bu yüzden yaratıcılığa 1 verdim. Fotoğrafta beni rahatsız eden şey Galata Kulesi'nin altındaki ışıklı alan, orasıda siyahımsı olsaydı daha hoş dururdu diye düşünüyorum. Deniz, gökyüzü ve Kız Kulesi çok güzel. Tebrik ederim.
11.09.2004 01:19 tarihinde yazılmış
Hayri_CALISKAN
Sevgili Serhan yorumunuz için teşekkürler.
Öncelikle burası Galata Kulesi değil Kız Kulesi Alttaki ışıklı alan ise kulenin aydınlatmasından dolayı denizin üzerine yansıya ışıklar. Bunun için yapılabilcek bir şeyin olmadığını düşünüyorum. Sizce ne yapılırsa oradaki ışıklı alan siyahımsı olurdu? Beni aydınlatırsanız sevinirim.
Saygılar, bol fotoğraflı günler.
11.09.2004 02:38 tarihinde yazılmış
CaramoN
Serhan Dinçoğlu
Galiba dikkatli okumadınız yorumumu! Zaten yorumuma "Göze hoş görünen bir KIZ KULESİ FOTOĞRAFI" DİYE BAŞLADIM. Ayrıca her sabah Kız Kulesi"ni gördüğüm için bütün ayrıntılarınıda bilirim o kulenin. Benim belirtmek istediğim yer ise arkada Karaköy"de bulunan ışıklı yer yani tam GALATA KULESİ"nin altı. Dikkatli bakarsanız GALATA KULESİ"ni de görürsünüz. Keşke Karaköy civarında bulunan bu ışıklı yerde siyahımsı olsaymış diye blirtmek istemiştim, ama siz yanlış anlamışsınız. Lütfen yorumlarınızı okurken biraz daha DİKKAT edin, keza Galata Kulesi ile Kız Kulesini karıştırmışsınız. Saygılar...
11.09.2004 11:48 tarihinde yazılmış
Hayri_CALISKAN
Sevgili Dostum,
Bir yanlış anlamayı ve algılamayı düzeltmek istiyorum izninizle. Her sabah baktığınız yeri sanırım iyi analiz edemediniz ve siz DİKKATLİ bakmadınız fotoğrafa. Zira o karşıda galata kulesine benzettiğiniz yapı Topkapı Sarayı ve onun Bağdat Köşkü"nün kulesi Galata Kulesi bu kadrajda yer almıyor. Parlak bölge ise, topkapı sarayının duvar aydınlatmaları. Demekki ben yorumlarımı okurken ve yorum yazarken sizden daha DİKKAT liyim.
Beni bağışlayın bu şekilde ifadem için ama, eleştiri yaparken de biraz olabilirliği üzerinde düşünerek yapmak lazım. Galata Kulesi dediğiniz kule altındaki ışıkarın yanıp yanmaması benim kontrolüm dışında bir olay. Düşen bir adamı fotoğraflarken nasıl ki; " keşke saçları daha düzgün ve taranmış olsaymış " diye bir yorum yazarsanız bu yorumunuz sırf birşey diyeyimde ne dersem diyeyime gider. Bu da yanen öyle birşey.
Sözlerim amacını aştıysa özür dilerim. Ancak yorumlarımızın da belli bir süzgeçten geçirilerek yapılması durumunda hepimize faydası olur. Doğru yorum yapabilmek için öncelikle kompozsiyona hakim olmalısınız ve kompozsiyona uygun tarzda yorum yapmalısınız. Çekim yeri çekim şartları ve kullanılan ekipmanlarıda az çok biliyor olmanız gerekir. Yani bana niye f:22 değil diye bir eleştiri getiremezsiniz. Çünkü kullandığım kamerada öyle bir değer yok max f:8 dir. bilmem anlatabildim mi? Bu örnekleri uzatabilirsiniz. Olumsuz gördüğünüz yerin düzeltilesi için ne yapılması gerektiğini de belirtmelisiniz yorumunuzda ayrıca. Ki elimden geldiğince bunları yapmaya özen gösteririm... Kelimeleri seçerken de buraya ve diğer sitelere fotoğraf yüklerken de nasıl seçici ve diğer üyelerle paylaşıma ve bu paylaşımdan bir sonuç üretmeye çok özen gösteririm. Bunları sizde böyle yapın diye değil kendimi ifade etmek için yazıyorum.
Sözün kısası bence her sabah baktığınız ve size çok klasik gelen bir bir çalışam sizin için ne kadar sıradan olursa olsun, Balıkesir"den aramıza katılan bir arkadaş için çok ilginç gelebilir. Çünkü bu arkadaşımız belki bu görüntüye hiç zaman vakıf olamadı veya başka bir ifade ile hiç Kızkulesi"ne hiç bu saatlerde ve bu atmosferde bakamadı. Bize Sn.Süha Derbent"in "Kedi" fotoğrafları niye çok ilginç geliyor? Çünkü şahsen ben ve bu site üyesi %99 kişi o atmosferi hiç yaşamadı. Bu yüzden çok ilgi çekici Sn.Derbent"in bu çalışmaları. Ama eğer içimizde Kenya"dan bir arkadaş olsaydı tıpkı sizin Kız Kulesi"ne "sıradan" diye baktıınız gibi bakacaktı belkide. Çünkü bu atmosferi o arkadaş zaten hergün yaşıyor olacaktı.
Tavsiyem odur ki; Her sabah baktığınız ve "bütün ayrıntılarını biliyorum" dediğiniz Kız Kulesi"ne kompozsiyon açsından bir kez daha bakmanız ve ayrıntıları bu sefer GÖRMENİZ tabiki.
Bunları yazmamın sebebi sadece size değil tabiki. Bunu okuyan diğer arkadaşlarında biraz faydalanması için.
Tekrar saygılar ve bol fotoğraflı günler diliyorum.
11.09.2004 14:50 tarihinde yazılmış
CaramoN
Serhan Dinçoğlu
Galata Kulesi"e benzettiğim seyin Topkapı sarayı"nın kulesi olduğunda haklısınız. Ben o ölçeği iyi hesaplayamamışım onu Galata Kulesi zannetmiştim başta. Bunun için kusura bakmayın. Ama şuda bir gerçekki siz benim yorumumu ilk okuduğunuzda yanlış anlamışsınız zira benim "ışıklı yer siyahımsı olsaymış" derken Kız Kulesini kast etmediğim çok ortada. :)
[QUOTE]Beni bağışlayın bu şekilde ifadem için ama, eleştiri yaparken de biraz olabilirliği üzerinde düşünerek yapmak lazım. Galata Kulesi dediğiniz kule altındaki ışıkarın yanıp yanmaması benim kontrolüm dışında bir olay. Düşen bir adamı fotoğraflarken nasıl ki; " keşke saçları daha düzgün ve taranmış olsaymış " diye bir yorum yazarsanız bu yorumunuz sırf birşey diyeyimde ne dersem diyeyime gider. Bu da yanen öyle birşey.[/QUOTE]
Burada ben zaten sizin bir yanlışınız olduğunu kast etmiyorum yorumumda zaten puanlama yaparken tekniğinize 4 vermişim. Ben sadece: "Keşke bu ışıklı alanda siyahımsı olsaymış" diye bir serzenişte bulunmuştum tabiki burda sizin yapacağınız bir şey yok. Eğer öyle olsaydı bence göze daha hoş gelirdi o kadar.
Son olarak Kız Kule"si fotoğrafının bana klasik gelme nedeni en az 2 günde bir, bir tane Kız Kulesi fotoğrafının siteye post edilmesi yüzünden. Bunun içindir ki, yaratıcılığa 1 verdim. Fakat siz diğer söylediklerinizde haklısınız ve tümüyle katılıyorum tabiki Türkiye"nin başka yerlerindeki insanlar bu manzarayı görmek ister ya da görmeyi seviyordur tıpkı benim gibi. Bende Kız Kulesi fotoğraflarını çok seviyorum ve keşke herkez bu olağanüstü manzarayı sizin kadar güzel görüntülese. Fakat dediğim gibi konu çok bilindik bende sadece bu yüzden klasik bir fotoğraf dedim.
Yazılarınızdan hiç bir şekilde kırılmadım umarım bende sizi kırmamışımdır. Bu tür tartışmalardan herkes bir şeyler kazanacaktır diye düşünüyorum.
Saygılar...
11.09.2004 19:34 tarihinde yazılmış
Hayri_CALISKAN
Hayır dostum hayır kırılmak ne kelime aksine karşılıklı doğruyu bulmak için bunu bu kadar uzattım... Yoksa takdir edersinizki 2 kelimelik bir kısa cveabı vardı nu işin;
"Teşekkür ederim" derdim olur biterdi.
Amacım, öncede belirttiğim ve sizinde değindiğiniz gibi buradaki tartışmaların en azından karşılıklı olarak bir şeylerin paylaşılamsı anlamını taşımasını arzularım tabiki ve sanırım buradaki sizinle karşılıklı yazılarmız da bu amaca ulaştı.
Saygılar, bol fotoğraflı günler.
11.09.2004 21:49 tarihinde yazılmış
marangozzz
Hatip Guven
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
2 |
| Kompozisyon |
3 |
| Estetik |
2 |
| Teknik |
2 |
| Ortalama |
2.3 |
güzel olmuş.
11.09.2004 01:16 tarihinde yazılmış
Hayri_CALISKAN
Sayın marangozzz,
Siteyi kullanmaya yeni başladınız sanırım,
http://www.fotokritik.com/yardim.php
linkine giderek,
Sıkça Sorulan Sorular bölümüne bir göz atmanızı tavsiye ederim. Hem kritiğiniz hemde çalışmalarınızı daha verimli ve olumlu yapabilirsiniz sanırım.
Saygılar.
11.09.2004 02:35 tarihinde yazılmış
marangozzz
Hatip Guven
Sayın hayri Çalışkan
ben sadece beğendiğimi ifade etmek istedim başka bir amacım yoktu ayrıca bu eleştiriyi yaparken sık sorulanları okumuştum.
28.09.2004 23:29 tarihinde yazılmış
HakanAker
Hakan Aker
Değerlendirme
| Yaratıcılık |
4 |
| Kompozisyon |
4 |
| Estetik |
4 |
| Teknik |
4 |
| Ortalama |
4.0 |
Sevgili Hayri ;
Süper bir Kız Kulesi çalışması olmuş.Eline sağlık.Bir miktar Kontrastı arttırdınmı diye merak ettim...Tekrar görüşmel üzere.
Sevgiler,Hakan.
11.09.2004 01:13 tarihinde yazılmış
Hayri_CALISKAN
Çok teşekkürler sevgili Hakan. Bu sefer Exposure Bias +0 da ve filresiz çalıştım. Oyle ilginç kareler varki brini göndersem kesinlikle PC de extra boyama uygulanmış dersiniz. Bu akşam oldukça enteresan bir gökyüzü vardı. Saygılar, bol fotoğraflı günler.
11.09.2004 02:42 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
Hayri_CALISKAN
Foto Künye
303 görüntülenme
9 adet eleştiri
8 kişi favorilerine eklemiş
Ekipman
Teknik Bilgi
Mimari kategorisindeki diğer fotolar
Şehir kategorisindeki diğer fotolar
Dahil olduğu gruplar
|