.: amr :.
http://5asirlikhikaye.blogspot.com/
:: Kahire’deve Afrika yapılan ilk cami olan Amr b. El As camisi, Hz. Ömer’in komutanı adına inşa edilmiş. zamanla Kahire’de hükümsüren her devlet, üzerine bir şeyler eklemiş bu mirasın; ve bugünson derece geniş bir hal almış.
:: bu fotoğrafın yanısıra aynı mekanda çekilmiş birkaç fotoğrafıdaha görmek isterseniz linkleri takip edebilirsiniz:
http://img329.imageshack.us/img329/4997/img51522zv3.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/8980/img5152xi1.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/306/img5157cc1.jpg
Eleştiri ve Yorumlar
Erdemk
Erdem Kütükoğlu
Söylenecekler söylenmi zaten, hem de hakkıyla.
Sadece FK standartlarında olağanüstü derinlikteki bu yorum-eleştiri-önerileri görünce, sizin gösterdiğiniz özenin aynen geri döndüğünü fark ettim ve mutlu oldum.
Sevgilerimle,
EK
23.03.2008 09:28 tarihinde yazılmış
smeagol
fatih çam
Erdem bey bana gelen eleştirilerin niteliği ve doyuruculuğu beni de çok emmnun ediyor. pek çok fotoğrafımda, "ya iyi gibi oldu ama bir şeyler eksik sanki" diyorum ve paylaşınca gelen eleştiriler, o eksik noktayı fark etmemi sağlıyor.
sanıyorum insan kendi fotoğrafını yeterince dikkatli yahut objektif okuyamıyor :)
ilginiz için tekrar teşekkrüler.
24.03.2008 00:08 tarihinde yazılmış
vonnegut
gökhan özcan
derinlik ve renk tonları gerçekten çok zengin görsel açıdan...
diğer fotoğraflarda yerdeki adam çok iyi kullanılmış,
ama burada olmamasının en iyisi olacağı görüşüne katılıyorum.
söylendiği gibi az daha sağa kaymak yeterli olacakmış.
model, bilemiyorum böyle bir düzenleme var mı ama, sanki bir ressam
tarafından şekillendirilmiş bir vücut kompozisyonuna sahip...
aynı malzemeyle kotarılmış dörtlü seri fotoğraf mukayesesi açısından
harika fırsatlar tanıyor insana...
selam...
22.03.2008 02:20 tarihinde yazılmış
smeagol
fatih çam
Gökhan hocam, fotoğrafımı genel olarak beğenmiş olmana sevindim. tabi bu yatan adam konusunda hakikaten biraz daha dikkatli olmalıymışım; eleştiriler de bu konuda yoğunlaştı zaten. çok da faydalı oldu.
modeli ben yönlendirmedim, ama oturuş biçimi ve tarihi binanın içinde kitap okuyan genç biri olması nedeniyle hem manidar, hem de estetik gelmiş olacak ki fotoğraflamışım. fotoğrafı çekerken, görüntünün güzel olduğunu fark ediyorsun ama nedenlerini o an tek tek anlayamıyorsun. fotoğrafın neden iyi, neden kötü olduğunu çolukla ancak gelen eleştirilerden sonra anlayabiliyorum.
onun dışında kafamda sadece "yav bu güzel bir fotoğraf oldu ama, bir şeyler eksik gibi; dur bakalım ne diyecekler" düşüncesi oluyor. oysa başkalarının fotoğraflarını okurken daha rahat oluyor insan.
ilgin ve katkın için çok teşekkürler.
22.03.2008 12:17 tarihinde yazılmış
OnurY
Ben biraz farklı bir yorum yapacağım. Ancak daha öncesinde yerde yatan adamın belirsiz olduğunu, konu hakkında hiç bir şey bilmeyenlerin bu duruma bir anlam veremeyeceğini ve hatta orada yatan bir adam olduğunu bile algılayamayacaklarını düşünüyorum.
Öncelikle şunu söyleyim kadrajdaki döngü müthiş başarılı. Zira gözümüz önce sağdaki sütuna takılıyor sonra oradan soldaki sütuna atlıyor sonra modele uzanıyoruz, yerdeki adama hızlıca göz gezdirip tekrar en sağdaki sütuna ulaşıyoruz. Bu döngüsel durum çok az fotorğafçının kotarabildiği, başarabildiği bir şeydir.
Bunun haricinde dikkat çeken şey fotoğrafta derinlik hissinin olması. Zira fotoğraf iki boyutludur. Çekim aşamasında üç boyutlu görürüz, ama çıkan sonucun iki boyutlu olduğunu çoğu zaman düşünemeyiz. Bu zamanla kazanılan bir yetidir. Ben bunu öğrenene kadar neler çektim neler :)))
İşte fotoğrafta NAD (Net Alan Derinliği) diye ifade edilen (ingilizcesi DOF) olgu budur! Burada NAD sınırsız tutulmuş zira arkadaki unsurlar fotoğrafın asıl öğeleri. Son okuduğum fotoğrafçılıkla ilgili kitaptan sonra anladım ki her fotoğrafın gerçek ruhunu yaratan ve asıl odak noktası olan bir unsur olmalı. Bu her zaman bir model olamaz, bir pencere, ufak bir detay, herhangi bir şey de olabilir.
Fotoğrafı daha etkili kılmak için biraz sola gitmen, yerde yatan adamı tam olarak alman iyi olurmuş, sağdaki blokun etkisini kaybetmemeye dikkat ederek tabi, eğer o etki kaybolursa tadı kaçar çalışmanın.
Ve hatta iddia ediyorum ki bu kadrajda yerde yatan adam olmamalıymış bile..!
Biraz daha sağa giderek yerde yatan adamı kadrajdan tamamen çıkartman en iyi olurmuş bence.
Ha, yerde yatan adamı aldığın ayrıca bir kadrajın var zaten ve o çalışma gayet güzel bence.
Soldaki gözüken pencereleri de kadraj dışına çıkartabilirmişsin sağa doğru giderek bence. Onlar da dikkat dağıtıyor zira tam seçilemiyor, belirsiz kalıyor yine. Sanıyorum bunca eleştiriden sonra fotoğrafı ayrıştırmayı, sadeleştirmeyi ve hedefi tam isabetli tutturmayı iyice idrak edeceksin.
Unutma! Fazla mal göz çıkarır fotoğrafta... (Sabit Kalfagil hoca meşhur sözü)
Eline sağlık
21.03.2008 09:39 tarihinde yazılmış
smeagol
fatih çam
fotoğrafta bahsettiğin döngüyü aksatan bir unsur var ama. o da en soldaki, kadraın kenarındaki sütun. eğer o olmasa diğer üç sütun hakikaten çok iyi paslaşıyorlar. en arkadaki sütundaki model de ilgi merkezi yaratabiliyor.
ilgi merkezi bakımından da yine söylediğin gibi yerde yatan abimiz çok feci şekilde dikkat dağıtıcı bir etkiye sahip.
ben bu fotoğraftaki derinliği çok sevmiştim. gerek unsurların arka arkaya dizilmiş olmaları, gerek ışık-gölge biçimi, gerekse bahsettiğin döngü fotoğrafta derinliği vurguluyordu. bir de tonlar ve duvar dokusu benim çok beğendiğim biçimde ortaya ççıkmıştı.
fotoğrafın yukarıdan kesilmesi, hem bildiğin kadraj tercihimin, hem de üst kısımda dikkat dağıtıcı tavan kemerlerinin elenmesinin bir sonucu idi.
ama fotoğrafın bahsettiğin iki yönden - döngü ve ilgi merkezi- sorunsuz olması için; tam da söylediğin gibi birazcık sağa gitmek yeterli olacakmış. böylece hem o en soldaki sütunu kadraj dışı bırakmak, hem de yatan abimizi görmemek mümkünmüş. ana modeli aşırı sağa yaslanmış göstermemek için de kadrajı kare olarak düzenlemek yeterli olurmuş.
ama işte şimdi görebiliyorum bunları. bunu bilirsin, fotoğrafı çekerken derinlik ve ana konu gibi seni o an için heyecanladıran bir şeye aşırı odaklanabiliyorsun. burada "eski bir camide, onca sütunun ve dokunun sağladığı tarihi bir atmosfer içinde açıp kitabını okuyan genç" üzerine fazla odaklanmışım ki, o an lcd'de bu yatan abimizi muhtemelen görmemişim bile.
böyle böyle öğrenmeye devam. katkın için tekrar teşekkürler Onur abi.
21.03.2008 16:47 tarihinde yazılmış
smeagol
fatih çam
eski fotoğraflarıma bir göz atayım dedim de ibn tulun camisi fotoğrafımı ( http://www.fotokritik.com/1037692 ) neden sevdiğimi senin bu döngü ile ilgili yorumundan sonra anlayabildim. sanıyorum senin bir sokkata pencere önünde top oynayan çocukları gösteren bir fotoğrafında da ben benzeri bir dögüden bahsetmiştim. şimdi aradım ama bulamadım.
bu döngü meselesine kafayı takmaya karar verdim bu aralar :)
08.04.2008 19:19 tarihinde yazılmış
Aks
Adnan Küçüksağır
Selamlar, sinamaskop bakış açısı hep ilgimi çekmiştir. Ön taraftaki sütunun kareye alınması derinliği hissetirmesi açısından iyi. Sütunun arkasında yatan kişinin görünür olması daha iyi olmazmıydı?
21.03.2008 09:35 tarihinde yazılmış
smeagol
fatih çam
sütunun arkasında yatan kişinin varlığı ve yokluğuna tam olarak karar verememiş olmam, bu fotoğrafın en önemli sorunuymuş hakikaten. ben fotoğrafı çekerken ana konu olan arkadaki modele bakıyordum ve lcd'de yatan abimizin varlığını o an için farketmemişim bile :)
yine de bahsettiğiniz derinlik ve renk tonları nedeniyle fotoğrafı paylaşmak isetdim.
ilginiz için çok teşekkürler.
21.03.2008 16:40 tarihinde yazılmış
Depeche
Murat Öz
fatih merhabalar,
linkle verdigin diger 3 fotografida ilgi ile izledim.
bence 3 fotografdan 2 sini de fk da bizlerle paylasabilirsin. Keza 2 tanesi asagi yukari ayni fotograf.
Bu fotograf tabiki serinin diger fotograflari le beraber dusunulmeli.
Bu fotograf icin dusuncelerime gelince,
-oncelikle sagdaki sutun kadraja fazla dahil olmus. Kanaatimce biraz daha az dahil olsa hem izleyeni esas objeye yonlendirir hemde fotografa biraz daha ferahlik ve daha genis bir bakis acisi getirir. Bu sekilde biraz dar bir acidan izliyoruz.
-ilk elestiride yazildigi uzere esas modele birazcik daha yaklasma imkanin varmiydi bilemiyorum ama olabilseydi cokdaha etkili olurdu. Ayrica modelin yanindaki yatak kisi bence ya tam anlami ile kadrakda olmali yada hic olmamali. Bu sekilde kompozisyonu yarim birakiyor. Burada anlatmak istedigin bence onemli: yapinin icindeki okuyan modelmi anlatmak istedigin yoksa yapinin icindeki insan hallerimi. Bu fotografda ben bu ikisinide tam anlami ile alamiyorum. Biraz ondan biraz digerinden tatlar var ama tam bir tat degil.
-biliyorum makininan cok fazla imkan vermiyor ama birazcik daha aydinlik-falza degil zira o durumda fotgrafin buyusu kacacaktir kanaatimce- sunabilirsen fotografi daha estetik olacaktir.
kendine ii bak. sevgilerimle..
21.03.2008 08:49 tarihinde yazılmış
smeagol
fatih çam
yatan kişinin kompozisyona katkısı olmadığı ve fotoğrafın anlatım diline zarar verdiği konuusnda yerden göğe haklısın. burada o abimizi ya hiç kadraja dahil etmemek, yahut ona fotoğrafın önemli unsurlarından biri olarak vurgulayabilecek kadar yer verebilmeliydim.
fotoğrafın mesajını oalbilecek en sade biçimde verbilmesi yönünde öğreneceklerim var. yardımın için çok teşekkürler.
21.03.2008 16:38 tarihinde yazılmış
HighLaZ
Bilgehan Tuzcu
merhabalar
fotoğrafla ilgili bir iki şey gözüme battı
birincisi yerde yatan adam
ikincisi ince bi kadraj eğer panorama değilse pek hoş durmuyor gibi
okuyan kişiyi daha yakın girebilseymişsin daha da hoş olabilirmiş kanımca
saygılar
eline sağlık
20.03.2008 23:33 tarihinde yazılmış
smeagol
fatih çam
ilginiz ve uyarılarınız için çok teşekkürler.
21.03.2008 01:55 tarihinde yazılmış
Eleştiri yazmak, puan vermek ve kendi fotoğraflarınızı paylaşmak için üye olun
|
Fotoğraf Sahibi
smeagol
fatih çam
Foto Künye
39 görüntülenme
6 adet eleştiri
Ekipman
Teknik Bilgi
mısır portfolyosundaki diğer fotoğrafları
Gezi kategorisindeki diğer fotolar
|